movie roadtrip Nurburgring - 31-05-2008
-
Het filmpje hier posten was ook niet mijn keuze geweest. Ik wist de reacties op voorhand al. Waar het mij ook deels om gaat is de verontwaardigde reacties op een aantal acties. Een aantal acties zeg ik ook van mmwah.. Maar om van een burnout in de file een probleem te maken. Dan veroordeel je dus elke burnout als ik het goed begrijp. Want daar komt dat op neer. En tja, dat uit het raam hangen; zou het zelf niet doen, maar het is allemaal goed gegaan. Alhoewel sommige dingen misschien minder gemogen hadden, is er niet per definitie asociaal gereden.
-
Ruben, het zal me aan m'n achterwerk roesten van wie die half mislukte burnout actie is. Ooit weleens over nagedacht wat die andere automobilisten over jullie gedacht hebben? Ik noem het eerder jammer dat je dit moet delen en vervolgens alleen positieve jubelreacties verwacht. Ik geef m'n mening wat ik van de situatie vind. Dat kan positief en in dit geval negatief zijn. Hielenlikken laat ik aan een ander over.
Zoek op het forum één post waar ik een burnout of gedrift met overig verkeer geweldig vind. Dat hoort imho niet eens thuis op een trackday zonder huisvadertjes, opa's en oma's sturend in burgerbakjes. Mijn beoordeling is kritisch en kritisch bekeken. Wie niet open staat voor kritiek doet z'n ogen maar even dicht. :idea:
Zoek op het forum één post waar ik een burnout of gedrift met overig verkeer geweldig vind. Dat hoort imho niet eens thuis op een trackday zonder huisvadertjes, opa's en oma's sturend in burgerbakjes. Mijn beoordeling is kritisch en kritisch bekeken. Wie niet open staat voor kritiek doet z'n ogen maar even dicht. :idea:
-
-
Prima Allen, duidelijk wat jouw mening is. Echter wat mij nu even interesseert is waarom ik belang moet hechten aan de mening van andere automobilisten. Ik ken het gevoel hoor: wat zullen anderen wel niet denken? Maar sec beschouwt is dat natuurlijk onzin om op die manier met andere mensen hun gevoelens rekening te houden. Waar je wel rekening mee dient te houden is gevaar. Andere mensen kunnen schrikken van je reacties. Als je dus op snelheid rijdt moet je hier rekening mee houden. Al heeft iedereen hier zijn eigen verantwoordelijkheid in en kan ik niet bepalen voor jou (in de zin van wie dan ook) welke keuzes je hier in maakt. Wat je wel kan doen is op een redelijke manier mensen hier op aanspreken. Een van de jongens heb ik persoonlijk ook aangesproken op het rechts via de vluchtstrook inhalen. De beoordeling van de gevaarsetting is voor iedereen anders, alleen zie ik het gevaar van sommige hier getoonde situaties niet en vind sommige reacties daarom ook overtrokken.allen schreef:Ooit weleens over nagedacht wat die andere automobilisten over jullie gedacht hebben?
-
Dexter schreef:Het deel op de Autobahn is duidelijk: Jullie zijn jong, ongeduldig (de Ring is altijd te ver weg) enthousiast, zitten daarom vol testosteron en adrenaline en willen dat kwijt.
En als je dan steeds in de file komt te staan vanwege wegwerkzaamheden of er zijn veel sleurhutten en zondagsrijders onderweg dan is het heel moeilijk om gewoon met de stroom mee te gaan. En dus doe je af en toe eens gek.
Ikzelf heb dat vroeger ook vaak zat gedaan en weet inmiddels wel dat het t.o.v andere doorsnee weggebruikers niet fijn is als je dat soort dingen doet.
Maar voor jezelf is er eigenlijk niks aan de hand en dus valt het allemaal best wel mee.
Het is maar net vanaf welke kant je het bekijkt.
Zelfkritiek maakt mild(en/of tolerant) en dat is samen een fijne eigenschap, niet altijd de makkelijkste.Dexter schreef:Marcel, ik probeer gewoon zo objectief en eerlijk mogelijk te zijn.......én mild in mijn oordeel.
- turboo
Dank voor je reactie, ik respecteer ieder zijn oordeel. Wij zijn een beetje van een hoog adrenaline niveau...en net wat anders dan de rest...Dexter schreef:Marcel, ik probeer gewoon zo objectief en eerlijk mogelijk te zijn.......én mild in mijn oordeel.
Ik dacht ik deel even iets met het 'nette' niveau hier. Zal vooral het generatie niveau zijn denk ik van de meeste kritischi

oja en op het eind wilde even wat snelheid maken, daarna lekker rond gereden voor de koeling ipv rechte stuk. Porsche was langzamer, maar reed strakkere lijnen en daardoor sneller. Kent de baan 100% beter.
Al met al uiteindelijk gaat het allemaal om de liefhebberij en de liefde voor ontbranding op een mooie manier 8)
Had het ookal op zijn buik geschreven, vind het vaak wel leuk om de klagers te horenRuben schreef:Het filmpje hier posten was ook niet mijn keuze geweest. Ik wist de reacties op voorhand al. Waar het mij ook deels om gaat is de verontwaardigde reacties op een aantal acties. Een aantal acties zeg ik ook van mmwah.. Maar om van een burnout in de file een probleem te maken. Dan veroordeel je dus elke burnout als ik het goed begrijp. Want daar komt dat op neer. En tja, dat uit het raam hangen; zou het zelf niet doen, maar het is allemaal goed gegaan. Alhoewel sommige dingen misschien minder gemogen hadden, is er niet per definitie asociaal gereden.

Marcel van Meerbeek schreef: Je bent toch niet goed bij je plaat dat je het inhalen over een vluchtstrook probeert goed te praten? Burnouts in een file, voor de mooie shots elkaar linksom, rechtsom inhalen...uit het raam hangen voor de leuke camerabeelden...ga toch weg...dit gaat echt helemaal nergens over.
En dan nog een Ringsticker hebben formaat keukentafel....Lijnen op de Autobahn en Nordschleife leken helemaal nergens op. Jullie zijn met je NL ketekens en ringstickers echt een visitekaartje voor onze oosterburen

Laatst gewijzigd door turboo op 17 jun 2008, 11:12, 4 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
Dan vind ik het toch jammer dat er niet meer rook van de Einser kwam... :twisted:Ruben schreef:Jammer van de reacties hier. De meesten zijn er blijkbaar bij geweest en kunnen de situatie beoordelen. Knap wat dat betreft ook dat je mijn burnout actie kan beoordelen. Was niks aan het handje en volledig onder controle. Snelheid was ook minimaal.allen schreef:Het gaat me echt niet om de auto's hoor. Rag dat gerust af mocht je dat willen. Dat zijn maar gebruiksvoorwerpen. Had het puur om het gedrag. Burnouts in de file, een idiote raceactie van de 1 serie waar alles en iedereen zo ongeveer stilstaat en het uit de auto hangen. Voor mij persoonlijk een reden om direct af te haken. Al was het maar omdat ik geen trek heb straks iemand z'n ouders te moeten uitleggen dat ik er overheen stuiterde toen hij met 160 km/u voor me uit het raam van een auto viel. :idea:
Ik zou een ieder die hier zo reageert toch willen vragen eens kritisch naar zijn eigen beoordelingen te kijken. In mijn ogen worden vergelijkbare besproken situaties hier op het forum niet als asociaal bestempeld.

-
Dus je zegt dat ik een ouwe lul ben?turboo schreef:Mark de Jager schreef:Inderdaad... Ik zal der wel wat te jong nog voor zijn met mijn 25turboo schreef:Het zal vooral generatie niveau zijn denk ik van de meeste kritischi...
lolll

Laat ik het zo zeggen, ik heb ook rare dingen gedaan toen voor het eerst ging autorijden. Momenten gehad dat ik dacht, oef..dat ging net goed.
Maar burn-outs in de file, over vluchtstroken inhalen is echt nog nooit bij me opgekomen.
Goede lijnen op de Ring hebben we ook allemaal moeten leren, de één wat sneller dan de andere. Ook ik maak daar wel eens een foutje en zijn er plekken waar een ander me nog betere lijnen zou kunnen leren, er is daar genoeg te leren.
Mij ging het om de gehele sfeer in het filmpje...kijk ons eens snel zijn op Autobahn en rechte stuk Nordschleife....dan heb ik zoiets, laat me dan ook even een superstrakke Ring-ronde zien 8)
-
@turboo: Ik weet niet of deze felle kritiek op jullie filmpje iets te maken heeft met leeftijd eerlijk gezegd.
Nu ik (op een paar weken na) 52 jaar ben doe ik zulk soort dingen ook nog wel eens als ik écht veel haast heb.
Maar ik ben me er nu wel veel meer van bewust dat het eigenlijk niet kan, omdat ik in druk verkeer ook vaak rustig (tot +20 km/h boven de toegestane v-max) rij en dan zelf zit te schelden op zo'n eikel die er dan zo nodig nog voorbij moet.
Achteraf denk ik dan wel eens bij mezelf waarom ik dat dan vervelend vind want zelf deed ik dat vroeger ook heel regelmatig.
Wat wel meetelt, is dat je dit soort acties niet vaak in een filmpje ziet (anders dan bij Wegmisbruikers en/of Blik op de Weg) omdat het als a-sociaal gedrag wordt gezien.
Dat is er mede de oorzaak van dat een aantal vaste bezoekers hier niet blij zijn met dit filmpje omdat het niet uitstraalt waar DF voor zou moeten staan.
Driving Fun met respect voor alle andere weggebruikers.
Zelfs als we als DF het circuit opgaan doen we dit soort dingen eigenlijk niet en dus kon een reactie niet uitblijven.....maar dat wist je op voorhand al wel blijkt uit je post.
Ik probeer mezelf zoveel mogelijk te verplaatsen in jullie gemoedstoestand en begrijp dan wel waar een en ander vandaan komt. Verder kan en wil ik echter niet gaan.
Nu ik (op een paar weken na) 52 jaar ben doe ik zulk soort dingen ook nog wel eens als ik écht veel haast heb.
Maar ik ben me er nu wel veel meer van bewust dat het eigenlijk niet kan, omdat ik in druk verkeer ook vaak rustig (tot +20 km/h boven de toegestane v-max) rij en dan zelf zit te schelden op zo'n eikel die er dan zo nodig nog voorbij moet.
Achteraf denk ik dan wel eens bij mezelf waarom ik dat dan vervelend vind want zelf deed ik dat vroeger ook heel regelmatig.
Wat wel meetelt, is dat je dit soort acties niet vaak in een filmpje ziet (anders dan bij Wegmisbruikers en/of Blik op de Weg) omdat het als a-sociaal gedrag wordt gezien.
Dat is er mede de oorzaak van dat een aantal vaste bezoekers hier niet blij zijn met dit filmpje omdat het niet uitstraalt waar DF voor zou moeten staan.
Zelfs als we als DF het circuit opgaan doen we dit soort dingen eigenlijk niet en dus kon een reactie niet uitblijven.....maar dat wist je op voorhand al wel blijkt uit je post.
Ik probeer mezelf zoveel mogelijk te verplaatsen in jullie gemoedstoestand en begrijp dan wel waar een en ander vandaan komt. Verder kan en wil ik echter niet gaan.
-
- Jorrit
Ben niet blij met dit soort filmpies, dit soort filmpies dragen namelijk bij aan het einde van de TF en de ongelimiteerde autobahn.
Maar dat kwartje was blijkbaar nog niet bij deze mensen gevallen.
Spelen moet je doen waar je geen overlast en gevaar voor anderen veroorzaakt. Anders krijg je dit soort dingen:
http://nl.youtube.com/watch?v=OvodeNKhJ ... re=related
Maar dat kwartje was blijkbaar nog niet bij deze mensen gevallen.
Spelen moet je doen waar je geen overlast en gevaar voor anderen veroorzaakt. Anders krijg je dit soort dingen:
http://nl.youtube.com/watch?v=OvodeNKhJ ... re=related
- turboo
Dus je zegt dat ik net autorij?Marcel van Meerbeek schreef:Dus je zegt dat ik een ouwe lul ben?turboo schreef:Mark de Jager schreef: Inderdaad... Ik zal der wel wat te jong nog voor zijn met mijn 25lolll
![]()
Laat ik het zo zeggen, ik heb ook rare dingen gedaan toen voor het eerst ging autorijden. Momenten gehad dat ik dacht, oef..dat ging net goed.
Maar burn-outs in de file, over vluchtstroken inhalen is echt nog nooit bij me opgekomen.
Goede lijnen op de Ring hebben we ook allemaal moeten leren, de één wat sneller dan de andere. Ook ik maak daar wel eens een foutje en zijn er plekken waar een ander me nog betere lijnen zou kunnen leren, er is daar genoeg te leren.
Mij ging het om de gehele sfeer in het filmpje...kijk ons eens snel zijn op Autobahn en rechte stuk Nordschleife....dan heb ik zoiets, laat me dan ook even een superstrakke Ring-ronde zien 8)

Maarrr strakke lijnen wil ik graag nemen, maar vergeet niet dat ik met een wagentje van boven de 50k rij en dat die ook weer dagelijks de A2 op moet enzo

Nouu, over het algemeen denk ik dat een wat ouder autoliefhebbend persoon dit niet zo ziet zitten cq. niets vind...maar ik snap wat je bedoelt en ben het ook daar mee eens.Dexter schreef:@turboo: Ik weet niet of deze felle kritiek op jullie filmpje iets te maken heeft met leeftijd eerlijk gezegd.
Ik rij dagelijks op de A2 Utrecht > A'dam > Utrecht en ben normaliter een lekkere gezonde rappe rijder. Maar alles behalve gehaast, ik laat jan en alleman lekker voorbij gaan...tenzij tenzij er iemand langsrijdt met een glimlach

- GTRene
Filmpje was in het begin inderdaad iets van de "echte" canonballrunners, die zijn ook wat "aso" ach het ging goed, een burnout oke...maar 1 daarvan dacht ik van...die ging wat te lang tussen die auto's terwijl de wagen redelijk heen en weer ging en je weinig overhield..verder natuurlijk de vluchtstrook, alleen voor nood! en niet dat excuus...en al helemaal niet met dat snelheidsverschil ten opzichte van de niets vermoedende andere weg gebruikers...
Verder stak het uit het raam hangen schijnbaar aan want volgens mij deden dan nog meer mensen, ook een dame..en dan een paar keer een burnout doen of supersnel optrekken terwijl de ander uit het raam hangt te filmen in diezelfde auto vind ik ook niet kunnen en levensgevaarlijk, kijk uit het raam hangen "oke" als je met respect rijd, maar dit ging af en toe over die grens van acceptabel...dat moet echt anders anders verpest je het voor heel veel anderen...
Dus raam hangen "kan" met beleid en hou rekening met het eventuele gevaar en rijd met respect, ga dus niet als een onbenul op het gas als in jou auto iemand video schiet uit het raam!
burnouts niet echt een probleem, maar als de auto begint te slaan pas dan op, hou het onder controle en ga niet blond door omdat je op de video komt...veiligheid staat voorop, niet alleen voor jezelf maar vooral voor de anderen.
en het kan maar als je zo links en rechts inhaalt wat op sommige momenten voorkwam terwijl de auto's vrij kort op elkaar zaten kunnen nietsvermoedende weggebruikers wel schrikken...dus ook al kom je op de video hou regel respect in de gaten...
verder leuk filmpje en zag veel plezier, das natuurlijk erg belangrijk, spreek elkaar aan op wat "kan" en hou het leuk 8)
DF
Verder stak het uit het raam hangen schijnbaar aan want volgens mij deden dan nog meer mensen, ook een dame..en dan een paar keer een burnout doen of supersnel optrekken terwijl de ander uit het raam hangt te filmen in diezelfde auto vind ik ook niet kunnen en levensgevaarlijk, kijk uit het raam hangen "oke" als je met respect rijd, maar dit ging af en toe over die grens van acceptabel...dat moet echt anders anders verpest je het voor heel veel anderen...
Dus raam hangen "kan" met beleid en hou rekening met het eventuele gevaar en rijd met respect, ga dus niet als een onbenul op het gas als in jou auto iemand video schiet uit het raam!
burnouts niet echt een probleem, maar als de auto begint te slaan pas dan op, hou het onder controle en ga niet blond door omdat je op de video komt...veiligheid staat voorop, niet alleen voor jezelf maar vooral voor de anderen.
en het kan maar als je zo links en rechts inhaalt wat op sommige momenten voorkwam terwijl de auto's vrij kort op elkaar zaten kunnen nietsvermoedende weggebruikers wel schrikken...dus ook al kom je op de video hou regel respect in de gaten...
verder leuk filmpje en zag veel plezier, das natuurlijk erg belangrijk, spreek elkaar aan op wat "kan" en hou het leuk 8)
DF
-
- Hielke
Hier is eigenlijk alles mee gezegd. Als je het op een circuit al niet doet (en ook daar hoort het niet), dan doe je het op de openbare weg zeker niet.Dexter schreef:Zelfs als we als DF het circuit opgaan doen we dit soort dingen eigenlijk niet en dus kon een reactie niet uitblijven.....maar dat wist je op voorhand al wel blijkt uit je post.
-
Why am I not surprised. Stond me dood te schamen met een trailer voor het stoplicht bij het station in Heemstede een paar maanden geleden. Er stond een kansloze een paar auto's voor me met een 130i voor een rood stoplicht hard te gassen. 3x raden wie die 130i was onderweg naar DF CPZ?
Ben geen mietje op de weg, maar vind dit simpelweg nergens over gaan. En heb maar een stukje van het filpje gekeken.
(loopt nu dit draadje uit, dus begin gerust een flame, maar reken niet op reactie)
Ben geen mietje op de weg, maar vind dit simpelweg nergens over gaan. En heb maar een stukje van het filpje gekeken.
(loopt nu dit draadje uit, dus begin gerust een flame, maar reken niet op reactie)
-
-
Als je op mij duidt Steve dan ben je met een persoonlijke vete bezig. Ik weet dan denk ik wel waarom. Wees dan ook zo eerlijk door het nu uit te vechten. Dit soort verdachtmakingen en opmerkingen toont niet van enig respect. Iets waar ik onderling op DF vanuit ga dat we nog wel zo met elkaar om proberen te gaan.steve smith schreef:Why am I not surprised. Stond me dood te schamen met een trailer voor het stoplicht bij het station in Heemstede een paar maanden geleden. Er stond een kansloze een paar auto's voor me met een 130i voor een rood stoplicht hard te gassen. 3x raden wie die 130i was onderweg naar DF CPZ?
-
[Mod modus aan]Ruben schreef:Als je op mij duidt Steve dan ben je met een persoonlijke vete bezig. Ik weet dan denk ik wel waarom. Wees dan ook zo eerlijk door het nu uit te vechten. Dit soort verdachtmakingen en opmerkingen toont niet van enig respect. Iets waar ik onderling op DF vanuit ga dat we nog wel zo met elkaar om proberen te gaan.steve smith schreef:Why am I not surprised. Stond me dood te schamen met een trailer voor het stoplicht bij het station in Heemstede een paar maanden geleden. Er stond een kansloze een paar auto's voor me met een 130i voor een rood stoplicht hard te gassen. 3x raden wie die 130i was onderweg naar DF CPZ?
Er worden geen persoonlijke vetes in draadjes uitgevochten. Daar is de PB service of email voor.
Onderling respect is en blijft de vuistregel op DF en wie daar niet mee om kan gaan heeft een probleem.
[Mod modus uit]