Autodieven slaan slag via sites van Autogespot.com

Dit is ons algemene autoforum.
Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 13 jun 2008, 14:32

Dat soort sites moeten opbokken als ze niet eens het fatsoen hebben om kentekens te poetsen. Teveel moeite? Jammer, dan maar niet.

allen

Bericht door allen » 13 jun 2008, 14:36

Kees Bunk schreef:Men kan ook de overheid aanklagen dat je zichtbaar een kenteken moet 'dragen' op de auto...
1. Iemand die graag auto's en bijhorende inboedel van het huis erachter jat als hobby komt je auto toevallig tegen op straat en gaat je kenteken na. Gevalletje domme pech.
2. Iemand zit rustig achter z'n computer met een lekker glas bier en bekijkt de auto's op z'n gemak op de online catalogus van een of andere AG site. Gevalletje onnodig domme pech, veroorzaakt door anderen.

In het geval van punt 2 ook nog een verhoogt risico omdat je nu potentieel slachtoffer bent van alle hobbyboefjes uit Europa. :idea:
Is het de bedoeling dat iedereen iedere dag gaat controleren of een foto van z'n auto met herkenbaar kenteken op een AG site staat? Dan komt niemand meer aan z'n nachtrust toe. :lol:

--
Maw, ik begrijp zelf iig wel dat een kenteken noodzakelijk is en de overheid valt derhalve niets aan te rekenen. Je moet er alleen geen speciaal centraal diefstalbestand van maken. Maw, op die sites even de kentekens wegpoetsen en geen foto's van auto's op de oprit van een woonhuis.

Tom

Bericht door Tom » 13 jun 2008, 14:49

Mari Oh Oh! schreef:Dat soort sites moeten opbokken als ze niet eens het fatsoen hebben om kentekens te poetsen. Teveel moeite? Jammer, dan maar niet.
Waarom moeten ze het kenteken wegpoetsen? Lost dit 'probleem' (als het er al is, betwijfel het eigenlijk) toch niet op. Er staat tenslotte nog steeds een plaatsnaam bij en vaak herkenbare punten zodat de locatie wel te raden is.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 13 jun 2008, 15:22

Gezien de connecties die sommigen hebben is het geen probleem een adres erbij te krijgen(al zou dat volgens de post van Duifjes nu minder moeten zijn). Bovendien, zo herkenbaar zijn de meeste lokaties voor de gemiddelde Nederlander niet en dan is nog niet gezegd dat de eigenaar daar woont. Een auto mèt kenteken zoeken is in elk geval makkelijker dan één zonder.

Veel mensen zitten d'r in elk geval niet op te wachten om hun auto met kenteken op die site te hebben(als ze er ooit achterkomen) en dat hebben ze te respekteren en liever niet aan de hand van een 'piep-systeem'.

EDIT: Het is misschien ook dat ik dat soort sites niet begrijp. Waarom ga je ongevraagd in het wild foto's nemen van auto's waarvan van 99% ladingen (mooiere) foto's op het internet te vinden zijn. Ik snap dat er voor sommigen een soort pats-factor in zit(wie spot de meeste auto's), maar dat vind ik toch echt geen goede reden.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 13 jun 2008, 16:20

Kenteken bestanden waren inderdaad te koop.
RAI is echter gestopt met het verkopen van deze bestanden.

Wel zijn er andere bedrijven die nu deze bestanden aanbieden.
Dus met een beetje connecties is er altijd wel uit te komen.

Verder vraag ik me inderdaad af of zo'n site het risico op diefstal vergroot.
Eigenlijk denk ik het niet, maar wel vind ik het een schending van mijn privacy wanneer mensen mijn auto met naam en toenaam, en de plaats waar deze te vinden/zien is op internet plaatsen.

Op grond van bescherming van mijn privacy zou ik dus inderdaad willen dat dit soort sites vooraf bij de eigenaar schriftelijk toestemming vraagt om de gegevens te plaatsen.

Simpelweg zeggen dat foto's verwijderd worden wanneer de eigenaar er bezwaar tegen heeft vind ik iets te makkelijk.
Zoals Kees al schreef, eigenaren van dit soort auto's zitten over het algemeen niet op dit soort sites naar zich zelf te kijken.

HSR

Bericht door HSR » 13 jun 2008, 16:43

Uberhaupt auto's gaan ''spotten'' is te f*cking kansloos voor woorden. Ik zie het al voor mij. 3 Volwassen mannen die 's ochtends in de trein richting de PC gaan om even een ferraritje of Porschetje op de foto te zetten. En als toppunt er ook nog eens mee gaan pochen op een website als autogespot.

Nee als ik mijn sjieke bolide op de gevoelige plaat vastgelegd wil hebben doe ik Koevoets of Nauta wel een PB'tje. Krijg je tenminste ook nog mooie kiekjes.

HSR

Bericht door HSR » 13 jun 2008, 16:46

Kees Bunk schreef: Men kan ook de overheid aanklagen dat je zichtbaar een kenteken moet 'dragen' op de auto...

Nu al de quote van 2008 :lol: :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jun 2008, 17:12

hugo schreef:
Kees Bunk schreef: Men kan ook de overheid aanklagen dat je zichtbaar een kenteken moet 'dragen' op de auto...

zo is dat, jongens maak je er niet zo druk om, als ze je auto willen hebben pakken ze hem wel...
Je kan wel nog meer regels en nog minder laten zien en en en...je moet ook wat normaal kunnen leven en gewoon kunnen doen, dat kleine extra kansje is verwaardeloosbaar in het grote geheel, als ze echt wat willen volgen ze je auto naar huis weten waar ie staat en ongeveer waar je de sleutels/alarm hebt dus waarom je druk maken, ik zeg ook stemming makerijen angstzaaier-ij, der hoeft maar 1 rotte appel ergens te zitten die je alle info zo verkoopt en zo gaat het ook...

goede verzekering afsluiten en een goed alarm en sleutels altijd mee naar boven nemen. en wat er dan nog gebeurt so be it, meer kun je niet doen, je moet ook nog kunnen en durven leven.

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 13 jun 2008, 17:17

Ha over die sleutels, ik hoorde pas van iemand die liet de sleutels zo dicht mogelijk bij de deur liggen, uit angst voor dieven. Gingen ze iig niet naar boven :? :lol:

HSR

Bericht door HSR » 13 jun 2008, 17:32

Kees Bunk schreef:Ha over die sleutels, ik hoorde pas van iemand die liet de sleutels zo dicht mogelijk bij de deur liggen, uit angst voor dieven. Gingen ze iig niet naar boven :? :lol:
Groot gelijk heeft die beste man. In ons dorp werd medio 2000-2002 ook enorm veel gecarjacked. Je wil echt niet weten hoe dat ging. Dat tuig trapte je deur in en knevelde je gewoon vast onderwijl ze een gun op je kop zetten. Dit allemaal puur voor een , duur, stuk blik. Nee, van mij krijgen ze wel gewoon de auto mee, ik wil niet graag een gun tegen mijn slaap gedrukt krijgen.

JohanH

Bericht door JohanH » 13 jun 2008, 18:12

hugo schreef:Uberhaupt auto's gaan ''spotten'' is te f*cking kansloos voor woorden. Ik zie het al voor mij. 3 Volwassen mannen die 's ochtends in de trein richting de PC gaan om even een ferraritje of Porschetje op de foto te zetten. En als toppunt er ook nog eens mee gaan pochen op een website als autogespot.
[...]
Erger nog, er zitten zelfs bij die een weekendje London of twee weken Dubai doen, daar voor hotels camperen en vervolgens een lading forums voor lange tijd te spammen... Het is een soort postzegelverzamelen met dure auto's (goedkope unieke auto's of oldtimers worden overgeslagen) die ze zelf nooit zullen bezitten :)

Ik zit er zelf wat tussenin, als ik toevallig mijn camera bij/in de hand heb en een leuke auto zie maak ik er ook wel eens een -fraaie- foto van (ipv een wazig snapshot ivm. het bloed wat van de hersenen richting derde been stroomt).

Kentekens blijft gewoon een moeilijk verhaal, ik haal ze standaard niet weg tenzij er om gevraagd wordt/is. Bij de laatste DF dag op CPZ was ook een Porscherijder die zijn kentekenplaten eraf haalde om te voorkomen dat mensen konden zien waar deze stond. Overigens, als men de kentekenlijst met adressen bezit is het natuurlijk niet al te moeilijk om 'alle kobaltblauwe BMW M3's uit '06 in schubbekutteveen e.o.' op te zoeken :evil:

Shakes

Bericht door Shakes » 13 jun 2008, 18:12

Te kansloos voor woorden idd dat soort sites.

Ook leuk voor leasers en debelastingdienst.......

N

JohanH

Bericht door JohanH » 13 jun 2008, 18:15

Kees Bunk schreef:Ha over die sleutels, ik hoorde pas van iemand die liet de sleutels zo dicht mogelijk bij de deur liggen, uit angst voor dieven. Gingen ze iig niet naar boven :? :lol:
Liep ook een discussie over op het Porscheforum, en geef hem eens ongelijk? Als ze voor je auto komen trekken ze jou en je gezin wel uit je bed om de sleutels te overhandigen. Ik zou me er alleen niet zo panisch/druk om maken dat ik de sleutels zo dicht mogelijk bij de deur neerleg :roll:

Peric

Bericht door Peric » 13 jun 2008, 18:42

Nandor schreef:Te kansloos voor woorden idd dat soort sites.

Ook leuk voor leasers en debelastingdienst.......

N
Zo kun je alles wel bagetaliseren. Wat zijn wij dan hier? Een stel sukkels die geen leven hebben en maar vaak op een forum komen om over het plezier van het rijden te zwemelen en zwammen.

Ieder z'n meug hoor, laat ze lekker.

Wat misschien wel een idee zou zijn is de beheerder vragen om in de regels van de site op te nemen dat foto's die geplaatst worden het kenteken standaard niet zichtbaar is.
Kleine moeite...

Shakes

Bericht door Shakes » 13 jun 2008, 18:44

Exact

en dat is dus kansloos dat ze dat niet doen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 jun 2008, 19:04

Beetje hetzelfde idee als bij sites zoals Hyves. Mensen gooien hun hele hebben en houden erop en iedereen weet alles van elkaar. Handig bij sollicitatiegesprekken, even op Hyves/Facebook etc. kijken van te voren.

Enige verschil hiermee is dat de eigenaren van die auto's zelf niet die foto's/info plaatsen.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 13 jun 2008, 19:12

GTRene schreef:
hugo schreef:

zo is dat, jongens maak je er niet zo druk om, als ze je auto willen hebben pakken ze hem wel...
Je kan wel nog meer regels en nog minder laten zien en en en...je moet ook wat normaal kunnen leven en gewoon kunnen doen, dat kleine extra kansje is verwaardeloosbaar in het grote geheel, als ze echt wat willen volgen ze je auto naar huis weten waar ie staat en ongeveer waar je de sleutels/alarm hebt dus waarom je druk maken, ik zeg ook stemming makerijen angstzaaier-ij, der hoeft maar 1 rotte appel ergens te zitten die je alle info zo verkoopt en zo gaat het ook...

goede verzekering afsluiten en een goed alarm en sleutels altijd mee naar boven nemen. en wat er dan nog gebeurt so be it, meer kun je niet doen, je moet ook nog kunnen en durven leven.
+1 ik ben het helemaal met je eens. :D

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 13 jun 2008, 19:27

En daarom plaats ik geen foto's op internet van auto's voor iemand's huis/werk...

Voor duane is het schijnbaar ook een aantrekkelijke site. Al die exoten die op luxemburgse plaatjes door ons kikkerlandje rijden. Daar gaan ze mee aan het werk...

Peric

Bericht door Peric » 14 jun 2008, 10:12

Er wordt hier wel zo hard geroepen over AG..
Maarre..... http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... highlight=

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 15 jun 2008, 00:55

GTRene schreef:goede verzekering afsluiten en een goed alarm en sleutels altijd mee naar boven nemen. en wat er dan nog gebeurt so be it, meer kun je niet doen, je moet ook nog kunnen en durven leven.
Of gewoon een 'one and only' hebben, dan is`ie zo weer te traceren hè Rene? ;)

steve smith

Bericht door steve smith » 15 jun 2008, 19:44

Net weer eens een verzoekje tot een paar verwijderingen ingediend bij AG. Je kunt gvd niet eens bij rustig bij Robert een buritotje naar binnen werken of je vervoer staat alweer op autogepot. May they all get a life someday!

steve smith

Bericht door steve smith » 15 jun 2008, 21:31

En ze zijn verwijderd. Dat gaat dan wel rap tegenwoordig!

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 16 jun 2008, 20:32

steve smith schreef:En ze zijn verwijderd. Dat gaat dan wel rap tegenwoordig!
Wilde jou pasgeleden ook nog op de foto zetten, maar je keek zo chagrijnig dat ik het maar niet gedaan heb... :lol:

Was in de polder....

Stéphane

Bericht door Stéphane » 16 jun 2008, 21:55

steve smith schreef:En ze zijn verwijderd. Dat gaat dan wel rap tegenwoordig!
Ik zag gisteren op de Maasboulevard een ventje foto's maken van mijn Elise. Net ook even gekeken en die zijn ook al verwijderd, zonder dat ik er zelf om heb hoeven vragen. Schijnt dubbel te zijn als je 2 keer in dezelfde stad gespot wordt :P

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 16 jun 2008, 22:10

Database voor kentekens mag dan wel gesloten zijn, maar ik kan nog steeds vrij veel kentekens met bijbehorend adres opvragen. Als een auto niet is overgeschreven na 04-2007 en datum deel 1 ligt ook voor die datum, heb ik de NAW gegevens.

Geef me maar eens een kenteken.

Plaats reactie