Nadenken over jouw auto in de toekomst.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

Bericht door markk » 04 jun 2008, 10:12

Ik zie in de toekomst:

- er nog een keer een 996 GT3 MKI bijkomen
- m'n 600cc motorscooter voor woon-werk verkeer inruilen voor een elektrische motorscooter

@Rico: Als ik jouw verhaal zo lees heb je prive het ultieme compromis nodig. Practisch maar ook DF. Ik zeg je huidige M3 of nog beter een e9x M3 sedan of e39 M5. Heb je direct 4 deuren. Leuke Panda / 500 / Swift Sport op de zaak en klaar ;-)

Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 04 jun 2008, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Dexter

Bericht door Dexter » 04 jun 2008, 10:18

Even ontopic dan maar:

Ik heb een tijdje terug de BMW Diesel onder andere weggedaan omdat ik de stijgende dieselprijzen al aan zag komen.
Verder was het ding wel snel en zeer comfortabel, maar bleef ik het sportieve gevoel missen. (logisch, dat mag je bij zo'n auto ook niet verwachten)

Dus toen we met de winkel terug verkasten naar Nederland was de keuze om met een Caddy Tdi te gaan rijden als zakelijke auto voor de hand liggend.
En omdat ik, vooruitlopend daarop, al een keuze kon maken voor een andere privé auto kwam de S3 in beeld.
Lekker sportief, snel zat, fijn weggedrag, redelijk incoginto en, ook heel belangrijk, relatief veel bang for your bucks.....
Zo'n 'ouwe' auto kost niet teveel en schrijft ook niet teveel meer af als je hem een paar jaar voor de deur hebt staan.
Ik pak hem wanneer ik zin heb om even lekker te gaan rijden en maak me verder niet te druk om de kosten.

Als ik nou nog eens wat anders zou willen dan is zoiets ook nog heel leuk: Dikke Amerikaan
Kost niet teveel in aanschaf en je kunt er altijd nog LPG in laten bouwen als de benzine écht onbetaalbaar wordt. :roll: :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 04 jun 2008, 10:24

@Dexter: Jij bent wel zo'n type voor zo'n musclecar (niet onvriendelijk bedoeld). :wink:

Huidige dieselprijzen wordt je ook niet vrolijk van, maar als je meer dan 50K per jaar rijdt, heb je helaas weinig keus. :? Zal daarom tot einde van het jaar veel moeten genieten van mijn benzineauto. :roll:

Andre

Bericht door Andre » 04 jun 2008, 11:07

yep ik kan me ook goed vinden in de verhalen michel rico en wouter.

opvallende auto s in nederland is een nogo area je hebt je daarmee alleen maar zelf te pakken en rijbewijs komt op de wip te staan.

Iedere agent weet als jij met je sportwagen ferrari porsche lambo etc voor de stoplicht staat dat je vroeg of laat je gas intrapt. En hop weg rijbewijs.

De grootste fun heb je in auto s die niet als sportauto s pk monsters te herkennen zijn aan de buitenkant. Heb je dan 4 voudig verstelbare race dempers eronder alcantara race stuur/stoel en hydrailische handrem dikke motortuning maar wel stille uitlaat etc. Kan je in mijn ogen nog de meeste fun hebben. Het oog zal niet meteen op je vallen. Hierbij komt dat als je gek wilt doen met auto s ook de kleur en belangrijke rol speelt. Onopvallendheid is key gewoon als een grijs muisje door het verkeer.

En die dikke ferrari of porsche moet je ex belastingen op een trailer naar het circuit rijden. En daar je te buiten gaan. De politie niet de kans geven dat je ze kunnen naaien met je dikke dure auto.

René130i

Bericht door René130i » 04 jun 2008, 11:10

Andre schreef:Iedere agent weet als jij met je sportwagen ferrari porsche lambo etc voor de stoplicht staat dat je vroeg of laat je gas intrapt. En hop weg rijbewijs.
Dat heb je zelf in de hand. Gewoon niet meer dan 50 te hard. Ik weet het, ik ben 1 van de weinige die dat ook echt volhoudt :lol:

RVV

Bericht door RVV » 04 jun 2008, 11:20

Knot schreef:Rico,

Je doet de laatste tijd (jaren) helemaal weinig aan circuit/drift dingen toch, dan voldoet de 325i nu toch prima voor de gezinsritjes, voor het vrouwtje, voor jezelf.

Moet je apart weg dan kan je je afvragen of je wel een sportauto(tje) wilt hebben, misschien liever een comfortabele zuinige auto ernaast, bedoel 200pk is zat in het dagelijks verkeer.
Knot dat is eigenlijk ook de conclussie die ik voor mezelf heb getrokken. 325i is een auto die voor het dagelijkse en familie gebruik 100 punten scoort. Circuitrijden ed komt helemaal weinig van terecht. Door de week kan ik al niet meer en de zondag breng ik liever met mijn kinderen door.

Woon werk mag wel enigzins een beetje sportief gebeuren. Mischien wel weer een leuk Cooper S'je van een paar jaar oud op kilometer administratie ?

leonard

Bericht door leonard » 04 jun 2008, 11:22

Rene / Hazze schreef:
Andre schreef:Iedere agent weet als jij met je sportwagen ferrari porsche lambo etc voor de stoplicht staat dat je vroeg of laat je gas intrapt. En hop weg rijbewijs.
Dat heb je zelf in de hand. Gewoon niet meer dan 50 te hard. Ik weet het, ik ben 1 van de weinige die dat ook echt volhoudt :lol:
Ik ook :lol: :lol: gewoon cruise control op 170 km/h

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 04 jun 2008, 11:22

Ja, da's vet Rico, een Cooper S is zeer cool maar dat weet jij natuurlijk ook al wel, je hebt toch zo'n ding gehad?

Doennnnnnnn, waarschijnlijk ook minder kwade blikken dan bij je M3. Een Mini is sociaal gezien meer geaccepteerd dan een BMW. :)

allen

Bericht door allen » 04 jun 2008, 11:26

Energy schreef:Sta toch best wel te kijken dat zoveel autofreaks en racegekken hetzelfde denken. Best leuk eigenlijk. Ik ga eerst de komende paar jaar nog rijden in de Gti en dan zie ik het wel.

Wat ik gewoon jammer vind is de Gti is dat er niet wat luxere dingen opzitten die mijn e46 325 wel hadden. Bijv. stuurbediening radio, elektrische stoelen, leer enz.. Stuurbediening heeft mijn Kangoo zelfs :D
Daar heb je zelf voor gekozen. Bij BMW zijn die opties ook niet gratis en afhankelijk van het actiemodel kun je daar ook niets extra's aanvinken. Voor het geld mag je denk ik toch niet klagen met de prestaties en uitrusting van een standaard gti. Alleen die heerlijke stoelen rechtvaardigen al de prijs. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 04 jun 2008, 11:28

Wouter81 schreef:Ja, da's vet Rico, een Cooper S is zeer cool maar dat weet jij natuurlijk ook al wel, je hebt toch zo'n ding gehad?

Doennnnnnnn, waarschijnlijk ook minder kwade blikken dan bij je M3. Een Mini is sociaal gezien meer geaccepteerd dan een BMW. :)
Klopt Wouter Cooper S heb ik veel plezier van gehad.. 1 serie leek me toen veel praktischer (was ook zo).. maar spijt heb ik nooit van dat wagentje gehad, was wel een beetje een sleutelhangertje, maar who cares ?

Qua acceptatie. is een Mini een 10+ echt superpositief altijd.. ondertussen zijn we 5 jaar verder en is het nieuwe er een beetje af, maar er zijn denk maar weinig mensen die zich zullen ergeren aan een Mini.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 jun 2008, 11:29

Mijn toekomst:

Een Saab voor GF op LPG blijft nog een paar jaar, deze auto gebruiken we samen ook voor vakanties etc.. Scheelt gewoon heel veel knaken, knaken die we beter kunnen gebruiken dan om de staatskas en oliebaronnen te spekken. Daarna wellicht een Saab 9000/9-5 op LPG voor haar, met airbags etc. Liefst een Estate 2.3 turbo met G3 installatie.

Ik heb eigenlijk geen dagelijkse auto nodig voor die paar ritjes die ik rijd, maar mis nu wel wat representativiteit. Al vinden mijn klanten het erg leuk als ik met de Daf of Lada voor kom rijden en ze mee mogen. Dus ik denk dat ik een Saab 9000 of 9-5 op LPG ga kopen binnen nu en een jaar (of 2) en daar mag mijn vriendin dan over een paar jaar in gaan rijden. Dat valt of staat ook met de locatie waar we gaan wonen. Blijven we binnen de stad, dan hoef ik niet per sé een auto naast de Daf.

Ernaast blijf ik klassiekers rijden. Komende 2 jaar in ieder geval de Daf, die wordt mooi en betrouwbaar + wat sneller. Maar ik wil iets echt leuks in de toekomst, misschien zelfs wel een exotisch apparaat. Dat ligt een beetje aan de ontwikkelingen op mijn eigen financiele gebied. Daar ligt de focus nu op investeren, investeren, investeren, en wellicht nieuw huis kopen, bruiloft, koters. Auto's hebben gewoon minder prioriteit.

Mijn racemaatje wil een M3 ipv de E30 325. Zelf zou ik liever met klassiekers racen. We zien wel.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 04 jun 2008, 12:24

Mijn droomsituatie is volgend jaar het de Golf in te ruilen op hobby auto a la 996 gt3 mk1 en dan dagelijks maar een golf tdi/caddy/andere bedrijfsauto te gaan rijden. Het 35-40dkm per jaar rijden met een fun object begin ik echt zonde te vinden; plus je blijft aanklooien met een compromis wat het daardoor net niet is.

Joost H.

Bericht door Joost H. » 04 jun 2008, 19:50

zou graag binnen een jaartje of 10 een 911 gt3 aanschaffen..

Als ik dit zo lees gaat dat net lukken
( om er dan ook nog mee te rijden...)

http://www.lifeaftertheoilcrash.net/

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 04 jun 2008, 20:01

Momenteel ben ik qua kosten 2 opties aan het onderzoeken omdat de starlet te duur wordt (...)

Optie 1 maakt autorijden nog duurder, maar wel leuker: MK1 Mx-5. Het zou zelfs te overwegen zijn er 1 naar LPG om te bouwen :shock: . Nadeel: randje budget/over budget.

Optie 2 maakt autorijden comfortabeler bij gelijke kosten: 850 op LPG. Waarschijnlijk houd ik zelfs knaken over die dan weer naar de funmobiel (320 2.5) kunnen en naar de spaarpot voor 4wd-turbo spul in NL-spec. (onopvallend).

Gezien de gigantische brandstofkosten weiger ik nog heel veel langer starlet te rijden, gooi er namelijk 100 euro per week in.

Maargoed, ik ben nog jong dus wellicht dat ik gewoon weer een compleet andere zijsprong bedenk en die uitvoer. De be em wuh mag nog even blijven though.

Edit: bij bovenstaande dingen spelen vooral het hebben van forse kosten aan een benzineauto die feitenlijk teveel km's draait. Plezier heb ik er nog wel meer maar kan nóg beter. Het hebben van een anti-autoklimaat speelt bij mij ab-so-luut niet mee. Meer dan 200 pk kan ik toch niet de baas, haal mijn plezier uit korte ritjes/toerritjes en zon. Ik koop een auto voor mezelf en niet voor een ander. Pa en moe en andere bekenden wonen 150 km verderop en zullen dus weinig klachten krijgen I reckon 8) . Enige wat ik níet doe om die reden is naamstickers op de zijkant plakken aangezien pa van vroeger uit al z'n klanten in het buitengebied in een wijde omtrek had :P , dus de naam 'Kolkman' doet net even teveel belletjes rinkelen :wink: .

RobS

Bericht door RobS » 04 jun 2008, 20:13

Andre schreef: De grootste fun heb je in auto s die niet als sportauto s pk monsters te herkennen zijn aan de buitenkant. Heb je dan 4 voudig verstelbare race dempers eronder alcantara race stuur/stoel en hydrailische handrem dikke motortuning maar wel stille uitlaat etc. Kan je in mijn ogen nog de meeste fun hebben. Het oog zal niet meteen op je vallen. Hierbij komt dat als je gek wilt doen met auto s ook de kleur en belangrijke rol speelt. Onopvallendheid is key gewoon als een grijs muisje door het verkeer.
Juist, wat je hier omschrijft is exact hetgeen ik wil gaan bereiken met m'n MX5je.

markk

Bericht door markk » 04 jun 2008, 20:13

Kreeg vanmiddag nog een opmerking via mijn vader die was aangesproken in het park tijdens het wandelen met de hond dat zijn zoon asociaal hard met de rode BMW over de dijk naar Terwolde had gereden
ROFLOL. Eerlijk toegeven Pol, meestal rijdt je daar ook erg hard :-)

Mark.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 04 jun 2008, 20:38

In de toekomst, mede afhankelijk van het aantal kinderen zou een RS4 B5 een optie kunnen zijn. Heb zelf nog niet zo de drang naar minder pk's :lol:

Verder zou ik een klassieker ook een optie kunnen zijn, denk daarbij aan een Golf GTI, BMW 2002 tii in die klasse. Wel Duits natuurlijk.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 04 jun 2008, 20:57

markk schreef:
Kreeg vanmiddag nog een opmerking via mijn vader die was aangesproken in het park tijdens het wandelen met de hond dat zijn zoon asociaal hard met de rode BMW over de dijk naar Terwolde had gereden
ROFLOL. Eerlijk toegeven Pol, meestal rijdt je daar ook erg hard :-)

Mark.
Die dijk vráágt er ook gewoon om 8)

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 04 jun 2008, 20:59

Ik heb de afgelopen 7 jaar geen prive auto meer gehad. Alleen maar leasers. Kan er nog wel een paar pk's bij hebben, zolang het nog kan in ieder geval. Ik ga voorlopig nog niet in zo'n hybride ding rijden, dan zou ik dat ook in het weekend moeten rijden, geen zin in.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 jun 2008, 09:46

@Wouter81: die 1e post van je kon ik geschreven hebben :wink:
Ben alleen niet bedreigd :D

Mijn toekomst ben ik nog niet uit, verandert per jaar, kwartaal, maand, dag, ja zelfs per uur :lol:
Misschien als leasert een simpele auto en meer geld voor andere dingen of de "funauto".
De 130i bevalt nog erg goed en met 2 kinderen ook voor m'n vrouw te doen. Die mag nog ff blijven :o
Zou wel ooit eens een 911 willen maar dan moeten de kinderen ouder zijn, dus dat duurt nog wel 10 jaar :?
Loop ikzelf al tegen de 50 en heb ik er dan nog zin in?
Dus eigenlijk weet ik niet wat ik in de toekomst wil.
Dagdromen gaat me wel goed af :lol:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 07 jun 2008, 10:21

Challenge stradale, GT3 Rs, Gallardo Superleggera???

Alleen toen ik net even in mijn glazen bol keek stond géén van de 3 bovengenoemde auto´s hier op de oprit geparkeerd maar kreeg ik eerder westfield/dax/seven/donkervoort signalen door. :twisted:

Gr. Topfuel

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 jun 2008, 16:11

Jullie rijden op de verkeerde tijden :lol:
Afgelopen nacht op top heen en weer geweest van leeuwarden -> heerenveen (+/- 3 uur 's nachts) daar nog even een colatje gepakt in een kroeg, en weer vol terug, ohja ook nog een klaverbladje gepakt met een leuke snelheid 8) , een vriend van mij die al aardig wat bier op had vondt het weer minder leuk :lol: .
Even bij de beier gekeken en weer vol terug.

Plaats reactie