De Speedster heeft gelukkig slechts een paar kleine punten en een kunststof koetswerk waardoor hij niet aan het "standaard Opel beeld" voldoet en je hem met een gerust hart en redelijk grote zekerheid kunt overwegen. Plus dat bij een samenwerking met zo'n bedrijf als Lotus je toch wel iets degelijks mag verwachten.
Opel Speedster
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
1 ding is zeker, de hele anti-Opel discussie gaat maar over één argument: de tot de laatste jaren veelvuldig voorkomende roestgevoeligheid waardoor het automatisch samengetrokken word met matige bouwkwaliteit, ookal heeft ieder merk wel zo zijn grote en kleine minpunten kwa afwerking 
De Speedster heeft gelukkig slechts een paar kleine punten en een kunststof koetswerk waardoor hij niet aan het "standaard Opel beeld" voldoet en je hem met een gerust hart en redelijk grote zekerheid kunt overwegen. Plus dat bij een samenwerking met zo'n bedrijf als Lotus je toch wel iets degelijks mag verwachten.
De Speedster heeft gelukkig slechts een paar kleine punten en een kunststof koetswerk waardoor hij niet aan het "standaard Opel beeld" voldoet en je hem met een gerust hart en redelijk grote zekerheid kunt overwegen. Plus dat bij een samenwerking met zo'n bedrijf als Lotus je toch wel iets degelijks mag verwachten.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Gezeik over Opel altijd bij zo'n Speedster. Pure onzin. Gewoon een fijne auto en daarmee klaar. Nog afgezien van het feit dat er überhaupt weinig mis is met Opel, behalve dan dat 'men' het imago niet zo tof vindt. Lekker belangrijk 
Gewoon doen, Nandor. Prima keuze. Bijkomend voordeel is dat je verbruik waarschijnlijk ook de helft minder is dan van de M3
Mocht je trouwens voor het vergelijk ook eens in een Elise (mee) willen rijden, laat maar weten. Dan kom ik wel een keer jouw kant op
Gewoon doen, Nandor. Prima keuze. Bijkomend voordeel is dat je verbruik waarschijnlijk ook de helft minder is dan van de M3
Mocht je trouwens voor het vergelijk ook eens in een Elise (mee) willen rijden, laat maar weten. Dan kom ik wel een keer jouw kant op
- gerard lubbe
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Sta helemaal achter je betoog Stéphane doch het halveren van het verbruik trek ik in twijfel.Stéphane schreef:Gezeik over Opel altijd bij zo'n Speedster. Pure onzin. Gewoon een fijne auto en daarmee klaar. Nog afgezien van het feit dat er überhaupt weinig mis is met Opel, behalve dan dat 'men' het imago niet zo tof vindt. Lekker belangrijk
Gewoon doen, Nandor. Prima keuze. Bijkomend voordeel is dat je verbruik waarschijnlijk ook de helft minder is dan van de M3
Mocht je trouwens voor het vergelijk ook eens in een Elise (mee) willen rijden, laat maar weten. Dan kom ik wel een keer jouw kant op
Michel
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Ik doe met een beetje stampen en wat cruisen momenteel een 300 km en gooi er dan weer 25-28 liter in. Echt alleen stampen zou ik niet weten. Daar is hier in NL helaas geen ruimte voor. Ik schat dat het verbruik bij normaal rijden elkaar niet veel ontloopt. Bij echt stampen wil ik wel geloven dat een m3 een flinke slok extra lust.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ga een keer bij Maik in de auto zitten en je hoeft niks anders. Soms zegt een plaatje meer dan duizend woorden 
[img:800:533]http://images.mw-sportfoto.de/galerie/p ... ri1251.JPG[/img]
Als funauto voor mij had ik het al lang geweten, maar helaas nog te veel aan de prijs.
[img:800:533]http://images.mw-sportfoto.de/galerie/p ... ri1251.JPG[/img]
Als funauto voor mij had ik het al lang geweten, maar helaas nog te veel aan de prijs.
- Fabian
- Berichten: 7304
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Heb gisteren met Paskal in zn Speedster meegereden op de Ring.
ERG leuk! Net zoals de Elise waarmee ik gereden had. Stuurt gewoon goed, standaard al een bovengemiddelde auto voor op het circuit en zeker al standaard beter als veel geprepareerde Ring-auto's.
Onderstel enzo mag wat beter als je er echt mee gaat sporten, maar gewoon totaal geslaagd concept mijns inziens.
Totale fun zo'n Speedster.
ERG leuk! Net zoals de Elise waarmee ik gereden had. Stuurt gewoon goed, standaard al een bovengemiddelde auto voor op het circuit en zeker al standaard beter als veel geprepareerde Ring-auto's.
Onderstel enzo mag wat beter als je er echt mee gaat sporten, maar gewoon totaal geslaagd concept mijns inziens.
Totale fun zo'n Speedster.
- gerard lubbe
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Ik rij gemiddeld 1:11 ongeveer (excl. circuitdagen), en dan rij ik niet als een trutSteV6 schreef:Verbruik van een motorisch standaard Speedster:
- Normaal met het verkeer meerijden red je 1 op 14
- Eerst netjes warmrijden en dan flink stampen kom je rond de 1 op 8 uit
- Circuitverbruik zou ik niet weten. Maik?
SteV6
Op Zandvoort rij ik beter dan 1:6, best wel oke vind ik.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
@Nandor: Gewoon doen, lekker 2 jaar maximaal in rijden en dan richting een Exige S ofzo. Denk dat 'ie je wel zal bevallen. Goeie tips in dit draadje, ook wat betreft verzekering en de kleine aanpassingen om de 2.2 net iets fijner te maken zodat 'ie je niet gaar irriteren. De turbo zou helemaal mijn ding zijn, echt een kick-ass gummonstertje, maar een 2.2 is op zich prima om je een lange tijd mee te vermaken, zonder al te hoge kosten.
- Rambler
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
- Locatie: Schoten
Ik ken er verder niets van maar net zoals ik de GT in mijn heel jonge jaren prachtig vond van design, zo vind ik de Speedster ook prachtig.
Denk dat je enorm veel plezier mee kunt beleven, vooral met het dak open denk ik big fun.
Er adverteert er een met volgende specs, zijn die standaard?
Opel Speedster Turbo. Europa blauw metallic. Max. snelheid: 243 km/u, 0-100km/u: 4,9s. . Vermogen 200 Pk. Voor een 2.2 niet slecht in elk geval.
http://www.kapaza.be/Autos/Opel/9422099 ... _2006.html
Denk dat je enorm veel plezier mee kunt beleven, vooral met het dak open denk ik big fun.
Er adverteert er een met volgende specs, zijn die standaard?
Opel Speedster Turbo. Europa blauw metallic. Max. snelheid: 243 km/u, 0-100km/u: 4,9s. . Vermogen 200 Pk. Voor een 2.2 niet slecht in elk geval.
http://www.kapaza.be/Autos/Opel/9422099 ... _2006.html
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Die van Maik is allesbehalve standaard. Heb zelf geen ervaring met standaard speedster, dus kan niet zeggen wat het verschil is.Fabian schreef:Heb gisteren met Paskal in zn Speedster meegereden op de Ring.
ERG leuk! Net zoals de Elise waarmee ik gereden had. Stuurt gewoon goed, standaard al een bovengemiddelde auto voor op het circuit en zeker al standaard beter als veel geprepareerde Ring-auto's.
Onderstel enzo mag wat beter als je er echt mee gaat sporten, maar gewoon totaal geslaagd concept mijns inziens.
Totale fun zo'n Speedster.
Maik ?
- Stefan R
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
200 PK is standaard voor de turbo, het is alleen geen 2.2 maar een 2.0 :idea:Rambler schreef:Ik ken er verder niets van maar net zoals ik de GT in mijn heel jonge jaren prachtig vond van design, zo vind ik de Speedster ook prachtig.
Denk dat je enorm veel plezier mee kunt beleven, vooral met het dak open denk ik big fun.
Er adverteert er een met volgende specs, zijn die standaard?
Opel Speedster Turbo. Europa blauw metallic. Max. snelheid: 243 km/u, 0-100km/u: 4,9s. . Vermogen 200 Pk. Voor een 2.2 niet slecht in elk geval.
http://www.kapaza.be/Autos/Opel/9422099 ... _2006.html
Zonder de advertentie gekeken te hebben is dat de auto van een Speedsterforum lid, dat ding is nieuwer dan nieuw. Na elke rit werd dat ding gepoetst totdat hij glimt. inclusief de gehele bodemplaat
Oh ja, als er alleen al regen verwacht wordt komt dat ding de garage niet uit.....
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2671
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Tja, Pipo poets met een tandenborstel na iedere rit de complete motorruimte en zet de onderkant in de wax, legendarische auto (en bestuurder)
Ik zou iedereen die van extreme performance houdt de turbo aanraden, in verband met de tuningsmogelijkheden (van 200 tot 477pk rijdt rond in NL, gewoon op de weg).
Lotus of Opel maakt echt niet uit. Lotus heeft ander subframe plus motor en heeft 28mm kortere wielbasis (maar met enige inspanning uitwisselbaar!). Wielophanging en remmen op details anders maar ook enigszins uitwisselbaar/opwaardeerbaar. Verder alleen de looks en vooral IMAGO. De Lotus 1.8 Toyota blokjes gaan altijd stuk boven de 330pk.
Er is ooit van een Lotus een Opel gemaakt. Dat was de Lotus fabriek in de ontwerpfase van de Speedster.
Als iemand wil weten hoe je van een Opel een Lotus maakt, laat maar weten, dan gaan we naar Dunsfold en laat ik het je zien 8)
Ik zou iedereen die van extreme performance houdt de turbo aanraden, in verband met de tuningsmogelijkheden (van 200 tot 477pk rijdt rond in NL, gewoon op de weg).
Lotus of Opel maakt echt niet uit. Lotus heeft ander subframe plus motor en heeft 28mm kortere wielbasis (maar met enige inspanning uitwisselbaar!). Wielophanging en remmen op details anders maar ook enigszins uitwisselbaar/opwaardeerbaar. Verder alleen de looks en vooral IMAGO. De Lotus 1.8 Toyota blokjes gaan altijd stuk boven de 330pk.
Er is ooit van een Lotus een Opel gemaakt. Dat was de Lotus fabriek in de ontwerpfase van de Speedster.
Als iemand wil weten hoe je van een Opel een Lotus maakt, laat maar weten, dan gaan we naar Dunsfold en laat ik het je zien 8)
-
tisserand de lin
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 17 feb 2008, 11:28
- Locatie: zoetermeer
Herman Gast schreef:Tja, Pipo poets met een tandenborstel na iedere rit de complete motorruimte en zet de onderkant in de wax, legendarische auto (en bestuurder)![]()
Ik zou iedereen die van extreme performance houdt de turbo aanraden, in verband met de tuningsmogelijkheden (van 200 tot 477pk rijdt rond in NL, gewoon op de weg).
Lotus of Opel maakt echt niet uit. Lotus heeft ander subframe plus motor en heeft 28mm kortere wielbasis (maar met enige inspanning uitwisselbaar!). Wielophanging en remmen op details anders maar ook enigszins uitwisselbaar/opwaardeerbaar. Verder alleen de looks en vooral IMAGO. De Lotus 1.8 Toyota blokjes gaan altijd stuk boven de 330pk.
Er is ooit van een Lotus een Opel gemaakt. Dat was de Lotus fabriek in de ontwerpfase van de Speedster.
Als iemand wil weten hoe je van een Opel een Lotus maakt, laat maar weten, dan gaan we naar Dunsfold en laat ik het je zien 8)
Je bedoelt waarschijnlijk dat die van rond de 400pk gewoon ergens in Ned of Duitsland bij een monteur staan.Nu weer bij van Sten achter zooitje onderuit de blauwe Vmax je weet wel.Waar het 4( VIERDE )motorblok inhangt :!: In Dunsfold kan je zien hoe je van een Opel een Dunsfold maakt of een Herman.You name it.
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Blok is niet het probleem, op een enkeling na die de eerste wil zijn met experimenten en daarvoor leergeld betaald.tisserand de lin schreef: Je bedoelt waarschijnlijk dat die van rond de 400pk gewoon ergens in Ned of Duitsland bij een monteur staan.Nu weer bij van Sten achter zooitje onderuit de blauwe Vmax je weet wel.Waar het 4( VIERDE )motorblok inhangt :!: In Dunsfold kan je zien hoe je van een Opel een Dunsfold maakt of een Herman.You name it.
Slechte planning van de werkplaatsen is grootste stagnatie. Ga je voor een oliekoelertje en ben je de auto zomaar 3-5 weken kwijt
Z20 blokje is gewoon betrouwbaar op 400pk+ en geschikt voor woon-werkverkeer plus circuit
- Paskal
- Berichten: 3848
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Nandor,
Lees dit draadje nu pas omdat ik bezig was om km. op de Speedster te zetten. In 1,5 week 2.000 km erbij gezet
Vorige eigenaar deed daar een jaar over.
Eigenlijk is hiervoor door de mede-Speedster-eigenaren al het nodige gezegd. Gewoon doen dus
Ik was er al wel voor gewaarschuwd, maar had niet verwacht dat het zo erg was. Overal wordt je aangesproken door Jan en alleman als je die badkuip ergens parkeert
Bij de Mac ontstond afgelopen ma. zelfs een oploopje waarbij mensen met de telefoon foto's gingen maken e.d.
Ook op de snelweg weet je gewoon dat iedereen je aan zit te loeren.
Ondanks dat is het iedere km weer genieten met de hoofdletter G. Afgelopen weekend am Ring geweest maar dat zul je wellicht al gelezen hebben. Zelfs in de standaard set-up doet hij het daar al best aardig. Mijn uitlaat en luchtfilter is al aangepast waardoor hij niet meer zo elektro-achtig klinkt
Geplande upgrades:
- DS3000 (liggen al klaar)
- andere velgen met bredere banden voorzijde (eerst huidige set even oprijden)
- Nitrons
- Turbo-achterspoiler
- kleine stickerkentekenplaat voorzijde
Actiefotoke van afgelopen weekend
[img::]http://www.ring-world.nl/Foto's/2008/05-12/alleen.jpg[/img]
Lees dit draadje nu pas omdat ik bezig was om km. op de Speedster te zetten. In 1,5 week 2.000 km erbij gezet
Eigenlijk is hiervoor door de mede-Speedster-eigenaren al het nodige gezegd. Gewoon doen dus
Ondanks dat is het iedere km weer genieten met de hoofdletter G. Afgelopen weekend am Ring geweest maar dat zul je wellicht al gelezen hebben. Zelfs in de standaard set-up doet hij het daar al best aardig. Mijn uitlaat en luchtfilter is al aangepast waardoor hij niet meer zo elektro-achtig klinkt
- DS3000 (liggen al klaar)
- andere velgen met bredere banden voorzijde (eerst huidige set even oprijden)
- Nitrons
- Turbo-achterspoiler
- kleine stickerkentekenplaat voorzijde
Actiefotoke van afgelopen weekend
[img::]http://www.ring-world.nl/Foto's/2008/05-12/alleen.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Semrush [Bot] en 34 gasten
