Opel Speedster

Dit is ons algemene autoforum.
InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 mei 2008, 22:38

1 ding is zeker, de hele anti-Opel discussie gaat maar over één argument: de tot de laatste jaren veelvuldig voorkomende roestgevoeligheid waardoor het automatisch samengetrokken word met matige bouwkwaliteit, ookal heeft ieder merk wel zo zijn grote en kleine minpunten kwa afwerking :(
De Speedster heeft gelukkig slechts een paar kleine punten en een kunststof koetswerk waardoor hij niet aan het "standaard Opel beeld" voldoet en je hem met een gerust hart en redelijk grote zekerheid kunt overwegen. Plus dat bij een samenwerking met zo'n bedrijf als Lotus je toch wel iets degelijks mag verwachten.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 11 mei 2008, 23:01

Gezeik over Opel altijd bij zo'n Speedster. Pure onzin. Gewoon een fijne auto en daarmee klaar. Nog afgezien van het feit dat er überhaupt weinig mis is met Opel, behalve dan dat 'men' het imago niet zo tof vindt. Lekker belangrijk :P

Gewoon doen, Nandor. Prima keuze. Bijkomend voordeel is dat je verbruik waarschijnlijk ook de helft minder is dan van de M3 ;)

Mocht je trouwens voor het vergelijk ook eens in een Elise (mee) willen rijden, laat maar weten. Dan kom ik wel een keer jouw kant op :D

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 11 mei 2008, 23:52

Mijne mag je ook wel een keer proberen.
2.2 met een bite.

Michel P

Bericht door Michel P » 12 mei 2008, 08:35

Stéphane schreef:Gezeik over Opel altijd bij zo'n Speedster. Pure onzin. Gewoon een fijne auto en daarmee klaar. Nog afgezien van het feit dat er überhaupt weinig mis is met Opel, behalve dan dat 'men' het imago niet zo tof vindt. Lekker belangrijk :P

Gewoon doen, Nandor. Prima keuze. Bijkomend voordeel is dat je verbruik waarschijnlijk ook de helft minder is dan van de M3 ;)

Mocht je trouwens voor het vergelijk ook eens in een Elise (mee) willen rijden, laat maar weten. Dan kom ik wel een keer jouw kant op :D
Sta helemaal achter je betoog Stéphane doch het halveren van het verbruik trek ik in twijfel.

Michel

allen

Bericht door allen » 12 mei 2008, 10:02

Ik doe met een beetje stampen en wat cruisen momenteel een 300 km en gooi er dan weer 25-28 liter in. Echt alleen stampen zou ik niet weten. Daar is hier in NL helaas geen ruimte voor. Ik schat dat het verbruik bij normaal rijden elkaar niet veel ontloopt. Bij echt stampen wil ik wel geloven dat een m3 een flinke slok extra lust.

SteV6

Bericht door SteV6 » 12 mei 2008, 10:06

Verbruik van een motorisch standaard Speedster:

- Normaal met het verkeer meerijden red je 1 op 14

- Eerst netjes warmrijden en dan flink stampen kom je rond de 1 op 8 uit

- Circuitverbruik zou ik niet weten. Maik?

SteV6

Macboy

Bericht door Macboy » 12 mei 2008, 10:11

Ga een keer bij Maik in de auto zitten en je hoeft niks anders. Soms zegt een plaatje meer dan duizend woorden ;)

[img:800:533]http://images.mw-sportfoto.de/galerie/p ... ri1251.JPG[/img]

Als funauto voor mij had ik het al lang geweten, maar helaas nog te veel aan de prijs.

Fabian

Bericht door Fabian » 12 mei 2008, 10:16

Heb gisteren met Paskal in zn Speedster meegereden op de Ring.

ERG leuk! Net zoals de Elise waarmee ik gereden had. Stuurt gewoon goed, standaard al een bovengemiddelde auto voor op het circuit en zeker al standaard beter als veel geprepareerde Ring-auto's.

Onderstel enzo mag wat beter als je er echt mee gaat sporten, maar gewoon totaal geslaagd concept mijns inziens.

Totale fun zo'n Speedster.

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 12 mei 2008, 10:34

Ga een keer bij Maik in de auto zitten en je hoeft niks anders. Soms zegt een plaatje meer dan duizend woorden
Mee eens, vind het ook een erg fraaie foto van Maik z'n rode bolide.

Maik

Bericht door Maik » 12 mei 2008, 16:23

SteV6 schreef:Verbruik van een motorisch standaard Speedster:

- Normaal met het verkeer meerijden red je 1 op 14

- Eerst netjes warmrijden en dan flink stampen kom je rond de 1 op 8 uit

- Circuitverbruik zou ik niet weten. Maik?

SteV6
Ik rij gemiddeld 1:11 ongeveer (excl. circuitdagen), en dan rij ik niet als een trut :)
Op Zandvoort rij ik beter dan 1:6, best wel oke vind ik.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mei 2008, 17:39

@Nandor: Gewoon doen, lekker 2 jaar maximaal in rijden en dan richting een Exige S ofzo. Denk dat 'ie je wel zal bevallen. Goeie tips in dit draadje, ook wat betreft verzekering en de kleine aanpassingen om de 2.2 net iets fijner te maken zodat 'ie je niet gaar irriteren. De turbo zou helemaal mijn ding zijn, echt een kick-ass gummonstertje, maar een 2.2 is op zich prima om je een lange tijd mee te vermaken, zonder al te hoge kosten.

allen

Bericht door allen » 12 mei 2008, 18:09

Juist, en vooral het dak eraf laten en het alarm aanzetten. Priceless, die koppen van voorbijgangers wanneer ze hem in het interieur steken. Zet je fototoestel maar op scherp! 8)

Rambler

Bericht door Rambler » 12 mei 2008, 19:37

Ik ken er verder niets van maar net zoals ik de GT in mijn heel jonge jaren prachtig vond van design, zo vind ik de Speedster ook prachtig.

Denk dat je enorm veel plezier mee kunt beleven, vooral met het dak open denk ik big fun.

Er adverteert er een met volgende specs, zijn die standaard?
Opel Speedster Turbo. Europa blauw metallic. Max. snelheid: 243 km/u, 0-100km/u: 4,9s. . Vermogen 200 Pk. Voor een 2.2 niet slecht in elk geval.

http://www.kapaza.be/Autos/Opel/9422099 ... _2006.html

Macboy

Bericht door Macboy » 12 mei 2008, 20:51

Fabian schreef:Heb gisteren met Paskal in zn Speedster meegereden op de Ring.

ERG leuk! Net zoals de Elise waarmee ik gereden had. Stuurt gewoon goed, standaard al een bovengemiddelde auto voor op het circuit en zeker al standaard beter als veel geprepareerde Ring-auto's.

Onderstel enzo mag wat beter als je er echt mee gaat sporten, maar gewoon totaal geslaagd concept mijns inziens.

Totale fun zo'n Speedster.
Die van Maik is allesbehalve standaard. Heb zelf geen ervaring met standaard speedster, dus kan niet zeggen wat het verschil is.

Maik ?

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 12 mei 2008, 20:57

Rambler schreef:Ik ken er verder niets van maar net zoals ik de GT in mijn heel jonge jaren prachtig vond van design, zo vind ik de Speedster ook prachtig.

Denk dat je enorm veel plezier mee kunt beleven, vooral met het dak open denk ik big fun.

Er adverteert er een met volgende specs, zijn die standaard?
Opel Speedster Turbo. Europa blauw metallic. Max. snelheid: 243 km/u, 0-100km/u: 4,9s. . Vermogen 200 Pk. Voor een 2.2 niet slecht in elk geval.

http://www.kapaza.be/Autos/Opel/9422099 ... _2006.html
200 PK is standaard voor de turbo, het is alleen geen 2.2 maar een 2.0 :idea:

Zonder de advertentie gekeken te hebben is dat de auto van een Speedsterforum lid, dat ding is nieuwer dan nieuw. Na elke rit werd dat ding gepoetst totdat hij glimt. inclusief de gehele bodemplaat :shock:

Oh ja, als er alleen al regen verwacht wordt komt dat ding de garage niet uit.....

http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2671

Rambler

Bericht door Rambler » 12 mei 2008, 21:13

qua prestaties had ik die 'Opel' dus schromelijk onderschat, ik dacht ziet er fantastisch uit maar het zal wel vooruitgaan als een slak :oops:

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 12 mei 2008, 21:28

Tja, Pipo poets met een tandenborstel na iedere rit de complete motorruimte en zet de onderkant in de wax, legendarische auto (en bestuurder) :wink:

Ik zou iedereen die van extreme performance houdt de turbo aanraden, in verband met de tuningsmogelijkheden (van 200 tot 477pk rijdt rond in NL, gewoon op de weg).

Lotus of Opel maakt echt niet uit. Lotus heeft ander subframe plus motor en heeft 28mm kortere wielbasis (maar met enige inspanning uitwisselbaar!). Wielophanging en remmen op details anders maar ook enigszins uitwisselbaar/opwaardeerbaar. Verder alleen de looks en vooral IMAGO. De Lotus 1.8 Toyota blokjes gaan altijd stuk boven de 330pk.

Er is ooit van een Lotus een Opel gemaakt. Dat was de Lotus fabriek in de ontwerpfase van de Speedster.
Als iemand wil weten hoe je van een Opel een Lotus maakt, laat maar weten, dan gaan we naar Dunsfold en laat ik het je zien 8)

allen

Bericht door allen » 12 mei 2008, 21:52

Willen zien best. Maar die eigenwijze eigenaar nadoen zal ik niet. Krijg al hoofdpijn als ik naar m'n bankrekening kijk bij het idee. :lol:
Wel een gaaf project verder, dat moet gezegd worden :!:

SteV6

Bericht door SteV6 » 12 mei 2008, 22:10

Jongens, het is nog wel even de vraag of Nandor achter het stuur past en in de stoel :wink: .

Is je postuur nog veranderd na de Ring Academy van november 2007?

SteV6

atomchris

Bericht door atomchris » 14 mei 2008, 13:05

Herman Gast schreef: Lotus of Opel maakt echt niet uit. Verder alleen de looks en vooral IMAGO. De Lotus 1.8 Toyota blokjes gaan altijd stuk boven de 330pk.
UHM?!?!?!?!?!?! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :roll:

tisserand de lin

Bericht door tisserand de lin » 14 mei 2008, 17:41

Herman Gast schreef:Tja, Pipo poets met een tandenborstel na iedere rit de complete motorruimte en zet de onderkant in de wax, legendarische auto (en bestuurder) :wink:

Ik zou iedereen die van extreme performance houdt de turbo aanraden, in verband met de tuningsmogelijkheden (van 200 tot 477pk rijdt rond in NL, gewoon op de weg).

Lotus of Opel maakt echt niet uit. Lotus heeft ander subframe plus motor en heeft 28mm kortere wielbasis (maar met enige inspanning uitwisselbaar!). Wielophanging en remmen op details anders maar ook enigszins uitwisselbaar/opwaardeerbaar. Verder alleen de looks en vooral IMAGO. De Lotus 1.8 Toyota blokjes gaan altijd stuk boven de 330pk.

Er is ooit van een Lotus een Opel gemaakt. Dat was de Lotus fabriek in de ontwerpfase van de Speedster.
Als iemand wil weten hoe je van een Opel een Lotus maakt, laat maar weten, dan gaan we naar Dunsfold en laat ik het je zien 8)

Je bedoelt waarschijnlijk dat die van rond de 400pk gewoon ergens in Ned of Duitsland bij een monteur staan.Nu weer bij van Sten achter zooitje onderuit de blauwe Vmax je weet wel.Waar het 4( VIERDE )motorblok inhangt :!: In Dunsfold kan je zien hoe je van een Opel een Dunsfold maakt of een Herman.You name it.

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 14 mei 2008, 20:09

tisserand de lin schreef: Je bedoelt waarschijnlijk dat die van rond de 400pk gewoon ergens in Ned of Duitsland bij een monteur staan.Nu weer bij van Sten achter zooitje onderuit de blauwe Vmax je weet wel.Waar het 4( VIERDE )motorblok inhangt :!: In Dunsfold kan je zien hoe je van een Opel een Dunsfold maakt of een Herman.You name it.
Blok is niet het probleem, op een enkeling na die de eerste wil zijn met experimenten en daarvoor leergeld betaald.
Slechte planning van de werkplaatsen is grootste stagnatie. Ga je voor een oliekoelertje en ben je de auto zomaar 3-5 weken kwijt :? (Er zijn werkplaatsen die wel kunnen plannen)
Z20 blokje is gewoon betrouwbaar op 400pk+ en geschikt voor woon-werkverkeer plus circuit :D

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 14 mei 2008, 21:22

Nandor,

Lees dit draadje nu pas omdat ik bezig was om km. op de Speedster te zetten. In 1,5 week 2.000 km erbij gezet :) Vorige eigenaar deed daar een jaar over.

Eigenlijk is hiervoor door de mede-Speedster-eigenaren al het nodige gezegd. Gewoon doen dus :) Ik was er al wel voor gewaarschuwd, maar had niet verwacht dat het zo erg was. Overal wordt je aangesproken door Jan en alleman als je die badkuip ergens parkeert :) Bij de Mac ontstond afgelopen ma. zelfs een oploopje waarbij mensen met de telefoon foto's gingen maken e.d. :? Ook op de snelweg weet je gewoon dat iedereen je aan zit te loeren.

Ondanks dat is het iedere km weer genieten met de hoofdletter G. Afgelopen weekend am Ring geweest maar dat zul je wellicht al gelezen hebben. Zelfs in de standaard set-up doet hij het daar al best aardig. Mijn uitlaat en luchtfilter is al aangepast waardoor hij niet meer zo elektro-achtig klinkt :) Geplande upgrades:
- DS3000 (liggen al klaar)
- andere velgen met bredere banden voorzijde (eerst huidige set even oprijden)
- Nitrons
- Turbo-achterspoiler
- kleine stickerkentekenplaat voorzijde

Actiefotoke van afgelopen weekend :)

[img::]http://www.ring-world.nl/Foto's/2008/05-12/alleen.jpg[/img]

Maik

Bericht door Maik » 14 mei 2008, 21:42

Volgens mij zit Nandor hier gewoon alle opelfans een beetje op te naaien :lol:
Na zijn enthousiaste start in dit topic hebben we niets meer van hem vernomen.... :twisted:

Shakes

Bericht door Shakes » 14 mei 2008, 22:28

LOL

Ben een beetje druk en even aan het kijken hoe en wat met alle, super, aanbiedingen om een rondje te gaan rijden!

Lees dit wel dagelijks uiteraard!

N.

Plaats reactie