BPM....jawel daar komt ie..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Peric

Bericht door Peric » 10 mei 2008, 16:00

Het problem is dat mensen die wél verstand van iets runnen hebben in het bedrijfsleven zitten, want daar zit het geld. Jammer genoeg is er niemand meer die NL zou kunnen redden dmv het land goed besturen, want NL is natuurlijk niets anders dan een bedrijf. Je hebt uitgaven en inkomsten.
Wat Dex al schreef, er wordt zo belachelijk veel uitgegeven aan overbodige dingen. Weer zoiets, NL is een democratie, maar wie bepaald dat het geld er aan alle kanten uitvliegt?
Zeer fijn zou zijn als de regering 's een uitgavestaatje maakt, dan kan iedere NL'er zien waar hun belastinggeld naartoe gaat.
Dus zulke leuke voorbeelden als Leonard aangeeft. Kijken of die ambtenaar nog zomaar in het wilde weg beslissingen neemt als er eigen geld inzit. Indirect natuurlijk wel, maar hij moet z'n belasting tóch betalen.

Maar goed, ik heb geen recht van spreken, want ik betaal geen belasting meer in NL. :)

Fernando

Bericht door Fernando » 10 mei 2008, 16:31

Peric schreef:Maar goed, ik heb geen recht van spreken, want ik betaal geen belasting meer in NL.
jij blij!!! :wink:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 10 mei 2008, 18:08

Bommen op Den Haag aub...

Peric

Bericht door Peric » 10 mei 2008, 18:35

Dat zou je denken Fernando, het enige land waar je meer kwijt bent van je bruto salaris is..... JUIST!! Hongarije...
Ik ben 46% kwijt van m'n bruto salaris. :?

Maar ik betaal gelukkig geen verpakkingsbelasting, en hier hebben ze niet zoveel sloten, dus het slootwater hoeft hier ook niet zo schoon te zijn. Wij hebben tenslotte 'die schöne blaue Donau'. :)
EN wij mogen zelf weten wanneer we onze vuilnisbak aan de weg zetten.

Fernando

Bericht door Fernando » 10 mei 2008, 18:59

dat van dat bruto-salaris had ik van hongarije idd niet verwacht, maar zoals je al aangaf niet zoveel kut-regeltjes als hier...

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 10 mei 2008, 20:15

lol je zou bijna net als die friezen niet meer bij NL willen horen..

jeust
Auto: Peugeot 205 1.9 CTI

Bericht door jeust » 10 mei 2008, 20:19

Toch is het vreemd dat er nooit echt actie wordt ondernomen door de mensen die alsmaar moeten betalen.

allen

Bericht door allen » 11 mei 2008, 00:18

Joy Jolliffe schreef:Hehe prachtig. Straks gewoon 25% BPM, 8 cent per km heffing, en dan nog eens spitsheffing er bovenop, wegenbelasting + brandstof die richting 2 eur gaat. Ik ben benieuwd hoe lang onze autohobby nog te gaan heeft...
Autohobby maak ik me dan geeneens meer zorgen om. Wel welk deel ik m'n klanten zou kunnen doorbelasten. Want m'n kilometers worden echt niet minder.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 11 mei 2008, 01:44

Jongens, niet gelijk zo negatief.....er worden van onze zuur verdiende belastingcentjes ook hele nuttige zaken aan ons wegennet gedaan

Zie hier de Regenboogroute

http://www.ad.nl/denhaag/2282654/Regenb ... _euro.html

En eh Wouter...bommen op Den Haag...rustig jij he... :wink:

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 mei 2008, 01:47

Uhh..... wat een joke. :lol:

Tom

Bericht door Tom » 11 mei 2008, 10:44

Marcel van Meerbeek schreef:Jongens, niet gelijk zo negatief.....er worden van onze zuur verdiende belastingcentjes ook hele nuttige zaken aan ons wegennet gedaan

Zie hier de Regenboogroute

http://www.ad.nl/denhaag/2282654/Regenb ... _euro.html

ROFL, reactie die eronder staat:
Rood staat voor stad, paars voor wonen, werken en recreatie, lichtgroen voor weide en donkergroen voor bos.

Zo ken ik er ook nog wel een:

Grijs staat voor hersencellen, groen voor de zelfbedachte milieuproblematiek, blauw voor de maandelijkse belastingenvelop en zwart voor de hele dag koffie drinken.

Absurd dat gemeenten nog steeds zo met belastinggeld omgaan. En omhoog die BTW!
:lol: :lol: geniaal

wjn

Bericht door wjn » 11 mei 2008, 11:14

jeust schreef:Toch is het vreemd dat er nooit echt actie wordt ondernomen door de mensen die alsmaar moeten betalen.
Dat zie je verkeerd, er wordt genoeg actie ondernomen.

Politie die staakt voor meer geld, post die staakt voor meer geld, openbaar vervoer die staakt voor meer geld.

:wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 11 mei 2008, 11:20

Hee!!

Leraren ook! :)

Peric

Bericht door Peric » 11 mei 2008, 12:07

En straks het hele volk om MINDER te betalen??

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mei 2008, 12:35

Marcel van Meerbeek schreef:
:lol: hij voelde zich vast als die kapitein van Suske en Wiske? die zegt toch vaak "duizend bommen en granaten" :lol: :lol:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 mei 2008, 14:24

Wat een gekanker weer.
Gaat er gewoon over of de BPM ook in de kilometerprijs komt, of dat het alleen de MRB wordt. Zie het punt niet zo....

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 mei 2008, 14:55

GTRene schreef:
:lol: hij voelde zich vast als die kapitein van Suske en Wiske? die zegt toch vaak "duizend bommen en granaten" :lol: :lol:
Eh Rene dat komt uit de KUIFJE strip, niet uit Suske & Wiske :lol: :wink:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 mei 2008, 15:01

Waarom zitten ze dan g*dveromme te ouwehoeren dat de BPM verdwijnen moet als ze hem gewoon in een ander f*cking jasje weer terug willen brengen?????? Krijg volledig de tering stelletje geld en machtslustige geestelijk gestoorde mongooltjes daar in dat homo-boomneukdende-Brusselneukende Den Haag :evil: :evil: :evil:
En voor de ECHTE criminaliteit willen ze geen drol moeite doen... het wordt hoog tijd dat ik deze criminele vrijstaat ga verlaten voor een beter oord.
Joy Jolliffe schreef:Als reden voor het handhaven van een deel aanschafbelasting wordt nu aangevoerd dat de kilometerprijs te hoog wordt. Er is namelijk afgesproken dat het verlies aan bpm-inkomsten (in totaal 3,7 miljard euro per jaar) door de kilometerprijs geheel moet worden gecompenseerd. Bij een totale bpm-afbouw zou dat kunnen betekenen dat de heffing uitkomt op zo'n 8 cent per gereden kilometer. Daar komt mogelijk nog een spitsheffing bovenop.

Hehe prachtig. Straks gewoon 25% BPM, 8 cent per km heffing, en dan nog eens spitsheffing er bovenop, wegenbelasting + brandstof die richting 2 eur gaat. Ik ben benieuwd hoe lang onze autohobby nog te gaan heeft...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 mei 2008, 15:04

Geelhoed schreef:Wat een gekanker weer.
Gaat er gewoon over of de BPM ook in de kilometerprijs komt, of dat het alleen de MRB wordt. Zie het punt niet zo....
Nee, maar dat geldt voor alle punten die ons geld kosten. Het lijkt erop dat jij niet geeft om geld of hobby's en bezittingen die geld kosten , of je bent heel rijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mei 2008, 16:21

InjectTheVenom schreef:
GTRene schreef:
Eh Rene dat komt uit de KUIFJE strip, niet uit Suske & Wiske :lol: :wink:
whaha, inderdaad je hebt gelijk :lol: Kuifje, kun je nagaan tis ook al een eeuw geleden dat ik dat wel eens las (excuus :wink: )

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 mei 2008, 16:21

partyondude schreef:
Nee, maar dat geldt voor alle punten die ons geld kosten. Het lijkt erop dat jij niet geeft om geld of hobby's en bezittingen die geld kosten , of je bent heel rijk.
Nee het lijkt erop of ik de enige ben die kan lezen, de vraag is nu of men de BPM ook in de kilometerheffing doet, dus of je 8 cent/km betaalt of 4 ct/km en BPM bij aanschaf.

Alle poken op een stokje zo moeilijk is het toch niet? Rood voor de ogen en kankeren maar?

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mei 2008, 16:24

Geelhoed schreef:
partyondude schreef:
Nee het lijkt erop of ik de enige ben die kan lezen, de vraag is nu of men de BPM ook in de kilometerheffing doet, dus of je 8 cent/km betaalt of 4 ct/km en BPM bij aanschaf.

Alle poken op een stokje zo moeilijk is het toch niet? Rood voor de ogen en kankeren maar?
Ze willen 25% laten staan van de BPM dus niet BPM weg en kilometer heffing, dat zou redelijk zijn, ze willen de zekerheid houden van een redelijk vast inkomen van de BPM dus en...en...en dus weer een wetje of iets erbij zeg maar, niet ow BPM weg, nee een deel BPM en een deel kilometer spul...dus ingewikkelder immers weer een regeling en berekening erbij zo lijkt het als ik bericht van het begin post lees :roll: terwijl ze zeiden dat de BPM verdwijnt :?

Joy

Bericht door Joy » 11 mei 2008, 16:35

Ik koop geen nieuwe auto de komende jaren. Dus ik schiet er niks mee op met die BPM-verlaging. In plaats daarvan krijg ik er een kostenpost bij per gereden km. Dus voor mij maakt het wel uit. Daarnaast geloof ik er niks van dat het kostenneutraal blijft. De eenmalig afgedragen BPM komt nu terug in een autoleven lang durende kostenpost.

Wij lezen niet goed, nou ga zelf eens rekenen Geelhoed. Rekeningrijden zou op alle snelwegen in NL ingevoerd worden. BPM zou geheel vervallen en er komt rekeningrijden voor 8 cent in de plaats. Je koopt een Golf met normaal gesproken 9000 euro BPM. 9000 eur delen door 8 cent = 112500 km. Dus vanaf dat punt krijgt de staat meer geld binnen dan voorheen aan BPM werd afgedragen. Nu rijden we niet al die km's in heffingszones maar dit was even ter voorbeeld. Bij goedkopere auto's is het nog eerder. Dus in principe krijgen kleine goedkope auto's meer kosten voor hun broek dan luxe dikke bakken.

Dan kan er beter BPM gehanteerd worden zodat ook de huidige occasions niet instorten kwa waarde.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 mei 2008, 17:06

ook dat zal meevallen joy, als je immers in de laatste 8 jaar een nieuwe auto gekocht hebt zal je in je kmheffing geen/ lager BPM moeten betalen. dat heb je immers al gedaan. (er even van uitgaande dat je BPM betaalt voor 8 jaar, zoals nu bij invoer.)

Ik kan me prima voorstellen dat er een vaste voet blijft, en het resterende deel van de BPM naar de kmheffing gaat.

Zo dat was de rede weer even, ik laat het podium weer aan de Boeroepers

HansD

Bericht door HansD » 11 mei 2008, 17:18

Buiten het feit dat de afspraak was dat de BPM geheel zou verdwijnen evenals de andere vaste kosten (en dus in de km prijs verrekend zou moeten worden) kloppen er wat mij betreft een aantal dingen niet in dit verhaal.

Omdat de km prijs te hoog zou worden incl BPM laten mensen de auto staan (volgens dat onderzoek) waardoor de staat te weinig geld binnen krijgt. Ik dacht nu juist dat de regering het file- en milieuprobleem wilde oplossen dmv het reguleren van het aantal autokm´s maar dat schijnt alleen zo te zijn als het voldoende geld oplevert.
Een 2e gevaar indeze zijn de stemmen die nu al opgaan om de BPM als pressiemiddel te gebruiken om milieuzuinige auto´s aan te schaffen.
Noem me negatief maar ik zie hier een voorbode in in verhogingen als de schatkist daarom vraagt onder het mom van milieu.
Overigens datzelfde milieu dat ze niet willen verbeteren door de BPM in de kmprijs te verwerken aangezien dat minder inkomsten oplevert :roll: .

Heb ik het zo goed gelezen of kom ik, uiteraard wil ik bijna zeggen, tot de verkeerde conclusie? Zo ja enlighten me oh grote geelhoed.

aanvulling:
8 cent?
Nu betalen we 6,5cent. Dat was niet afgesproken. Of is het een rekensommetje van de telegraaf zelf? die lui zitten er 90% van de tijd naast.
Dit schreef je op gummen. Hoe kom je aan die 6.5 cent en zit daar de BPM al in verwerkt?

Plaats reactie