Nee het lijkt erop of ik de enige ben die kan lezen, de vraag is nu of men de BPM ook in de kilometerheffing doet, dus of je 8 cent/km betaalt of 4 ct/km en BPM bij aanschaf.
Buiten het feit dat de afspraak was dat de BPM geheel zou verdwijnen evenals de andere vaste kosten (en dus in de km prijs verrekend zou moeten worden) kloppen er wat mij betreft een aantal dingen niet in dit verhaal.
Omdat de km prijs te hoog zou worden incl BPM laten mensen de auto staan (volgens dat onderzoek) waardoor de staat te weinig geld binnen krijgt. Ik dacht nu juist dat de regering het file- en milieuprobleem wilde oplossen dmv het reguleren van het aantal autokm´s maar dat schijnt alleen zo te zijn als het voldoende geld oplevert.
Een 2e gevaar indeze zijn de stemmen die nu al opgaan om de BPM als pressiemiddel te gebruiken om milieuzuinige auto´s aan te schaffen.
Noem me negatief maar ik zie hier een voorbode in in verhogingen als de schatkist daarom vraagt onder het mom van milieu.
Overigens datzelfde milieu dat ze niet willen verbeteren door de BPM in de kmprijs te verwerken aangezien dat minder inkomsten oplevert

.
Heb ik het zo goed gelezen of kom ik, uiteraard wil ik bijna zeggen, tot de verkeerde conclusie? Zo ja enlighten me oh grote geelhoed.
aanvulling:
8 cent?
Nu betalen we 6,5cent. Dat was niet afgesproken. Of is het een rekensommetje van de telegraaf zelf? die lui zitten er 90% van de tijd naast.
Dit schreef je op gummen. Hoe kom je aan die 6.5 cent en zit daar de BPM al in verwerkt?