Ik zeg niet dat het terecht is heGeelhoed schreef:hahaha design!Er zijn ook andere argumenten dan asfaltverschroeiende prestaties om voor een BMW te kiezen (design
BMW doorbreekt taboe: BMW 1-serie krijgt Mini motor (PSA)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ik moet zeggen dat BMW altijd goedlopende 1.6 en 1.8 motoren maakte met een zeer goede loop en hoogtoerig, goed geluid en echt BMW karakter. Niet te vergelijken met de reihe 6, maar ver voor op de concurrentie.
Feit is dat VAG en Audi wat techniek betreft die atmosferische motoren natuurlijk ZEER VER zijn voorbijgeschoten. De concurrentie stond alles behalve stil
Dat dwingt BMW om met nieuw materiaal te komen. Waarom lenen? Stilstand is achteruitgang. Dat blijkt uit de testen wel.
BMW bouwde altijd perfecte motoren. Als ze nu een motor lenen van een ander merk, dan vind ik dat niet passen. Iets anders is als ze zelf aan die motor gewerkt hebben, maar in dat geval zouden ze het toch gewoon een BMW motor noemen ?
Feit is dat VAG en Audi wat techniek betreft die atmosferische motoren natuurlijk ZEER VER zijn voorbijgeschoten. De concurrentie stond alles behalve stil
Dat dwingt BMW om met nieuw materiaal te komen. Waarom lenen? Stilstand is achteruitgang. Dat blijkt uit de testen wel.
BMW bouwde altijd perfecte motoren. Als ze nu een motor lenen van een ander merk, dan vind ik dat niet passen. Iets anders is als ze zelf aan die motor gewerkt hebben, maar in dat geval zouden ze het toch gewoon een BMW motor noemen ?
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Tja, ik heb een licht gekietelde E46 318i met nog het 1.9 liter blokje erin, die is trager dan de 2 liter 4-cyl in de 120i/320i E90, maar qua karakter en geluid in de auto wel een stuk fijner. Het 2 liter valvetronic blok is gewoon dodelijk saai. Sterker nog, hij voelt traag.
In m'n coupetje hangt dan dat 2.2 170 pk blokje, kompleet andere motor dan 2 liter vt met 170pk. Maar maakt m'n 4-cylindertje nog niet een BMW voor wie geen 6 cyl kan betalen. Beetje aangekleed kost die 4 cylinder gewoon ook 6 cyl geld en voldoet gewoon voor normaal straatverkeer. En ja, de 6 pitter rijdt fijner en subjectief hoort zo'n motor veel meer bij zo'n wagen.
Maar anyway, 4 cyl turbo lijkt me prima in een 1 serie, doe maar een 2 liter biturbo, dat moet wel scherp sturen en rijden.
In m'n coupetje hangt dan dat 2.2 170 pk blokje, kompleet andere motor dan 2 liter vt met 170pk. Maar maakt m'n 4-cylindertje nog niet een BMW voor wie geen 6 cyl kan betalen. Beetje aangekleed kost die 4 cylinder gewoon ook 6 cyl geld en voldoet gewoon voor normaal straatverkeer. En ja, de 6 pitter rijdt fijner en subjectief hoort zo'n motor veel meer bij zo'n wagen.
Maar anyway, 4 cyl turbo lijkt me prima in een 1 serie, doe maar een 2 liter biturbo, dat moet wel scherp sturen en rijden.
