BMW E34 525i update pg.5
-
indobesar schreef:Goed bezig Hugo. Volgende keer maar eens het effect laten zien
Hoop al die motortechnische malaise te overkomen voor de 16de.
@ Niels, je zegt dus feitelijk dat de olie bij koude start te dik is en dat daardoor een hydraulische klepstoter niet goed zijn werk doet? Het geluid is overigens wel geheel nieuw sedert gisteravond dus misschien na 18 jaar net even wat te hard gereden met de wagen?
- Downforce Dennis
Hugo,
vv die waterpomp nou maar ff. Ben er 98% zeker van dat die roet in het eten gooit. Ben je zeker dat het een metaalgeluid was? Kan namelijk ook zijn dat een afgebroken schoepje tussen de waterpomp zat.
Je zegt dat als je poked de temperatuur beter blijft. For sure is de waterpomp naar de kl*
ik hoor je nog wel!
vv die waterpomp nou maar ff. Ben er 98% zeker van dat die roet in het eten gooit. Ben je zeker dat het een metaalgeluid was? Kan namelijk ook zijn dat een afgebroken schoepje tussen de waterpomp zat.
Je zegt dat als je poked de temperatuur beter blijft. For sure is de waterpomp naar de kl*

ik hoor je nog wel!
-
dennis, komt goed! Vrijdag met dat ding naar Offenga. Kunnen er er meteen wel een waterpompje in zetten. Dat is een keer 15 minuten werk voor die mannen. Ik neem voor de zekerheid wel mijn grote vriend steeksleuten 32 mee.Dennis Schroyen schreef:Hugo,
Je zegt dat als je poked de temperatuur beter blijft. For sure is de waterpomp naar de kl*![]()
ik hoor je nog wel!

- MartijnGizmo
-
-
- Maik
Mooi bakkie Hugo, inderdaad bijna zonde om hem te strippen... bijna zonde
En jullie beamertrijderts hebben het altijd over motorcode zus en motorcode zo, maar welk 2.5 blok is dit nou precies? Die van de E30 325i? Pk's, Nm's en toerentallen aub 8)
Wat is het drooggewicht van de auto eigenlijk (volgens boekje)?

En jullie beamertrijderts hebben het altijd over motorcode zus en motorcode zo, maar welk 2.5 blok is dit nou precies? Die van de E30 325i? Pk's, Nm's en toerentallen aub 8)
Wat is het drooggewicht van de auto eigenlijk (volgens boekje)?
- Joy
- Downforce Bjorn
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=10282G Kolkman schreef:Als iemand trouwens nog een keer een goed M20B25 blok weet te liggen: let me know (offtopic)
ontopic: Leuke kar Hugo. Leuk de campus aan het bevuilen zie ik al.
Ajb

-
G Kolkman schreef:Als iemand trouwens nog een keer een goed M20B25 blok weet te liggen: let me know (offtopic)
ontopic: Leuke kar Hugo. Leuk de campus aan het bevuilen zie ik al.
PB Dennis Schroyen even, die heeft een heel leuk blok voor je liggen.
Campus woont gaaies! Mijn sleurhaak-bevestigingsbalk is daar gejat

- Niels
- Auto: Prius+
Combinatie van vervuilde dikke olie en een klepstoter die daarom niet helemaal lekker gevuld wordt. Hoeft niet maar kan welhugo schreef:@ Niels, je zegt dus feitelijk dat de olie bij koude start te dik is en dat daardoor een hydraulische klepstoter niet goed zijn werk doet? Het geluid is overigens wel geheel nieuw sedert gisteravond dus misschien na 18 jaar net even wat te hard gereden met de wagen?

-
-
Net even een prognosis gemaakt van wat al die zooi weegt die ik uit de E34 gebeund heb.
Ruwe schatting is een kilo of 80 / 100 incluis de sleurhaak-unit. Loos ik het reservewiel en de krik, en ga ik over op alleen een kuipje en geen bijrijdersstoel dan is het zeker nog een extra 60 / 70 kg. De stoelen wegen immers al zeker rond de 25kg per stuk, reservewiel ook nog een keer een kilo of 20 / 25, garagekrik is ook rond de 15 kg. en dan halveer je ook nog het gewicht van de bestuurdersstoel door over te gaan op een racekuip.
Het reservewiel wordt vervangen voor een thuiskomertje die de helft weegt en de garagekrik blijft wel mooi in de wagen liggen, te handig om niet bij je te hebben. Uiteindelijk hoop ik dus een kilo of 130 te lozen. Streefgewicht is dan momenteel ook sub 1350kg.
1350kg met 200PK moet toch voldoende DF opleveren, lijkt mij
Ruwe schatting is een kilo of 80 / 100 incluis de sleurhaak-unit. Loos ik het reservewiel en de krik, en ga ik over op alleen een kuipje en geen bijrijdersstoel dan is het zeker nog een extra 60 / 70 kg. De stoelen wegen immers al zeker rond de 25kg per stuk, reservewiel ook nog een keer een kilo of 20 / 25, garagekrik is ook rond de 15 kg. en dan halveer je ook nog het gewicht van de bestuurdersstoel door over te gaan op een racekuip.
Het reservewiel wordt vervangen voor een thuiskomertje die de helft weegt en de garagekrik blijft wel mooi in de wagen liggen, te handig om niet bij je te hebben. Uiteindelijk hoop ik dus een kilo of 130 te lozen. Streefgewicht is dan momenteel ook sub 1350kg.
1350kg met 200PK moet toch voldoende DF opleveren, lijkt mij

- Paskal
- Auto: meerdere
Hugo,
Zie mijn inmiddels ex-525 hier. Concept was exact hetzelfde als waar jij nu mee bezig bent
Thuiskomer? Wat moet je daar nu weer mee en hoe groot is de kans dat je lek rijdt? Is alleen maar gewicht dus thuis laten dat ding 
Heb er 1,5 jr echt big fun mee gehad, maar eerlijk gezegd vond ik hem ondanks de zeer extreme strip-activiteiten (ging nog een stuk verder dan jij) en de korte bak niet echt snel. Mijn 205S16 of een 309 16V is bv in de rechte lijn echt stukken sneller. Maar desondanks was het een heerlijke wagen wat Aernoudt kan beamen
Zie mijn inmiddels ex-525 hier. Concept was exact hetzelfde als waar jij nu mee bezig bent

Heb er 1,5 jr echt big fun mee gehad, maar eerlijk gezegd vond ik hem ondanks de zeer extreme strip-activiteiten (ging nog een stuk verder dan jij) en de korte bak niet echt snel. Mijn 205S16 of een 309 16V is bv in de rechte lijn echt stukken sneller. Maar desondanks was het een heerlijke wagen wat Aernoudt kan beamen

-
Paskal,
Het grootste gewicht is er nu wel uit. Ga ik nog veel verder strippen dan win ik vermoedelijk nog een kilo of 30. Feit is wel dat de wagen dan echt niet meer gezien kan worden als semi-racer en met name de Belgische APK zal moeilijk doen.
Vwb snelheid, ja mijn snelste circuithok was tot nu toe een Alfa 75 TS met halfbrakke motor ( beetje 75 weegt ook al 1200+ kg ). Laat het dan ook geen verassing zijn dat die 200Peekaatjes mij toch al behoorlijk doen verbazen. Met name 100 - 170 doet de e34 echt lekker snel. ( voor mijn gevoel dan
)
Het grootste gewicht is er nu wel uit. Ga ik nog veel verder strippen dan win ik vermoedelijk nog een kilo of 30. Feit is wel dat de wagen dan echt niet meer gezien kan worden als semi-racer en met name de Belgische APK zal moeilijk doen.
Vwb snelheid, ja mijn snelste circuithok was tot nu toe een Alfa 75 TS met halfbrakke motor ( beetje 75 weegt ook al 1200+ kg ). Laat het dan ook geen verassing zijn dat die 200Peekaatjes mij toch al behoorlijk doen verbazen. Met name 100 - 170 doet de e34 echt lekker snel. ( voor mijn gevoel dan