Maar was idd een beetje grappig bedoelt maar de fotos passen niet in het grappige plaatjes topic.
Fotografie
-
Sebastian Keijmel
Re: Fotografie
anders zien we die kat nog 100x terug in het grappige plaatjes topic met andere teksten 
Maar was idd een beetje grappig bedoelt maar de fotos passen niet in het grappige plaatjes topic.
- Mack
Misschien moet je het fail-topic eens proberen?Sebastian Keijmel schreef:anders zien we die kat nog 100x terug in het grappige plaatjes topic met andere teksten
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
En nu wil ik dat dit topic weer gaat over MOOIE!!!!! fotografie!!!!!!!!!
-
Xave30
Yaknow..
@ Mod team: Topic dreigt te ontsporen. Desnoods doe maar opschonen, zou zonde zijn het topic eventueel op slot te gooien.
@ Mod team: Topic dreigt te ontsporen. Desnoods doe maar opschonen, zou zonde zijn het topic eventueel op slot te gooien.
- pimmetje
Hier some random shots die nog op het SD kaartje staan.

Zou iemand wellicht de laatste foto recht kunnen krijgen?
Zou iemand wellicht de laatste foto recht kunnen krijgen?
-
Xave30
Foto nr. 1 vind ik het mooist. Voor op een canvas in een winkel ofzo 
- TurboClouseau
- TurboClouseau
ho....te laat 
- Mark Nauta
Katje is wel lief. Foto niet bijzonder.
Die van die auto is gewoon niet mooi. Dat komt door die weerspiegeling. Verpest de hele foto.
De eerste is de beste van de 4. Mooie diepte en leuk detail zo. De 2e is gewoon netjes, niet bijzonder.
Die van die auto is gewoon niet mooi. Dat komt door die weerspiegeling. Verpest de hele foto.
De eerste is de beste van de 4. Mooie diepte en leuk detail zo. De 2e is gewoon netjes, niet bijzonder.
- TurboClouseau
- stefan740
Oke, mijn beste foto misschien wel tot nu toe dan maar.

Al eerder geplaatst maar ik ben dan ook nauwelijks meer op pad geweest met de camera. Misschien zondag maar eens naar de ring gaan.
Al eerder geplaatst maar ik ben dan ook nauwelijks meer op pad geweest met de camera. Misschien zondag maar eens naar de ring gaan.
- Mark Nauta
Niet een hele dynamische foto Stefan.
Van zij kan wel mooi zijn, maar dan mag er wel wat meer speed in nog. Misschien juist van achteren of van voren proberen te schieten om wat meer
actie in een foto te krijgen. Je ziet dan meer wat de auto doet. Zoals mijn foto erboven
. Die wielen rammen helemaal de kast in, dat is gaaf om te
zien.
Waarom plaats je die foto Rene? Ben jij dat aan het stuur?
Van zij kan wel mooi zijn, maar dan mag er wel wat meer speed in nog. Misschien juist van achteren of van voren proberen te schieten om wat meer
actie in een foto te krijgen. Je ziet dan meer wat de auto doet. Zoals mijn foto erboven
zien.
Waarom plaats je die foto Rene? Ben jij dat aan het stuur?
- pimmetje
Bedankt Rene, en BasRené Kloeze schreef:ho....te laat
Dat van die weerspiegeling vind ik ook niets, maar desalniettemin vond ik de foto iets hebben..... Mmmm nog een paar keer goed gekeken, en die weerspiegeling verpest inderdaad de foto.Mark Nauta schreef:Katje is wel lief. Foto niet bijzonder.
Deze beter?
- Stéphane
Die foto oogt ook nog een beetje rommelig, als ik zo vrij mag zijn. Met die mast boven je dak ziet het er ook een beetje raar uit. Auto staat ook een beetje scheef (ten opzichte van horizon) op de foto. Je had de auto zelf wat scherper kunnen fotograferen en de rest proberen onscherper te houden.
- Mark Nauta
Mag ik vragen waarom je die locatie gekozen hebt?
De achtergrond links is vrij druk en rechts dat rode....voegt weinig toe in mijn ogen.
De achtergrond links is vrij druk en rechts dat rode....voegt weinig toe in mijn ogen.
-
allen
Ik dan ook maar op m'n bek gaan. Afgezien het verkleinen onbewerkt. Kan een Maccer me vertellen waarom kleuren in de gallery van Mobile Me veranderen?

- pimmetje
Tsja locatie, een collega van mij wilde foto's van zijn auto voor marktplaats. Hij had een bepaalde plek in gedachte waar hij foto's wilde maken, zodoende.Mark Nauta schreef:Mag ik vragen waarom je die locatie gekozen hebt?
Eigenlijk alle foto's uit de serie zijn "slecht". Hieronder is de boot storend en de achterzijde van de auto die onscherp is. Wat zie ik nog over het hoofd?
- stefan740
Dat de voorkant te donker is stoort me meer eigenlijk.
@Mark: Ik ga het eens proberen. Dit was pas de 2de keer dat ik probeerde te 'pannen' dus ik was er wel tevreden mee
Probleem blijft dat een 17-85mm niks is voor de ring, geld voor extra lens heb ik eigenlijk ook niet.
@Mark: Ik ga het eens proberen. Dit was pas de 2de keer dat ik probeerde te 'pannen' dus ik was er wel tevreden mee
- Mark Nauta
Sommige bochten zijn met jou lens wel te doen hoor. Moet je proberen een bocht te zoeken die dicht aan de vangrails loopt. Of juist lekker met groothoekstefan740 schreef:Dat de voorkant te donker is stoort me meer eigenlijk.
@Mark: Ik ga het eens proberen. Dit was pas de 2de keer dat ik probeerde te 'pannen' dus ik was er wel tevreden meeProbleem blijft dat een 17-85mm niks is voor de ring, geld voor extra lens heb ik eigenlijk ook niet.
panningshots doen
- KW
Teveel asfalt voor de auto en te weinig lucht boven de gebouwen op de achtergrond.pimmetje schreef:Eigenlijk alle foto's uit de serie zijn "slecht". Hieronder is de boot storend en de achterzijde van de auto die onscherp is. Wat zie ik nog over het hoofd?
Edit: en 2 details:
die roestbruine stok oogt wat raar zo net boven je auto, en die rode boei in het water zit bijna aan het puntje van je antenne vast
Die boot vind ik eigenlijk nog niet eens zo storend, vooral omdat er maar een klein beetje van de boot op staat. Zorgt voor wat meer leven in de foto.
- Mark Nauta
Auto niet in het midden. Misschien nog zo heel erg, maar laat dan in dit geval de ruimte aan de voorkant van de auto i.p.v. de achterkant.
Horizon niet recht.
Horizon niet recht.
-
OnlineFerdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Was voor mij de eerste keer om tijdens een rally foto's te maken.
Na wat tips van iemand vind ik dit toch best redelijke plaatjes voor een gewone camera
- stefan740
Ja er zijn er genoeg wel te doen maar dan zit je wel nog met foto's met 75% omgeving en 25% auto. Ik heb alle 73 bochten ondertussen gehad, wel verspreid over 4 of 5 dagen hoorMark Nauta schreef:Sommige bochten zijn met jou lens wel te doen hoor. Moet je proberen een bocht te zoeken die dicht aan de vangrails loopt. Of juist lekker met groothoekstefan740 schreef:Dat de voorkant te donker is stoort me meer eigenlijk.
@Mark: Ik ga het eens proberen. Dit was pas de 2de keer dat ik probeerde te 'pannen' dus ik was er wel tevreden meeProbleem blijft dat een 17-85mm niks is voor de ring, geld voor extra lens heb ik eigenlijk ook niet.
panningshots doen.
- Kim
goede poging, maar geen goede foto's er is er geen 1 scherp. Met weinig licht en een gewone compact is het haast onmogelijk om scherpe foto's van snel bewegende dingen te maken. Zou het bij goed daglicht nog eens opnieuw proberen. Beweeg je camera ook eens mee met de auto, dan kun je ook meer succes hebben bij dit soort dingen.Ferdi Gielen schreef:[img]http://i183.photobucket.com/albums/x58/ ... CF1833.jpg[/im]
[img]http://i183.photobucket.com/albums/x58/ ... CF1864.jpg[/im]
[img]http://i183.photobucket.com/albums/x58/ ... CF1866.jpg[/im]
[img]http://i183.photobucket.com/albums/x58/ ... CF1869.jpg[/im]
Was voor mij de eerste keer om tijdens een rally foto's te maken.
Na wat tips van iemand vind ik dit toch best redelijke plaatjes voor een gewone camera