Sorry

Klopt...... en dat biedt ook nog ruimte voor een nog grotere intercooler zoals op de 911 die ik hadPetrolhead Tom schreef:Dat heb ik vanmorgen ook nog in de Porsche special van Carros gelezen. De spoiler was een must voor de intercooler.
Correct ----> zie dit apparaatPetrolhead Tom schreef:Die had een supercharger of niet Paskal?
Wellicht heeft het te maken met tractie? Snellere tussenacceleraties mogelijk misschien?Mark Nauta schreef:Ja, t/m de 993 was de spoiler zeker functioneel i.v.m. de intercooler. Maar sinds de watergekoelde boxer in de 996 ligt is de spoiler niet meer voor die reden nodig. De luchtinlaat bovenop is bij een Turbo sindsdien niet veel anders dan op een Carrera. Dan blijft dus de vraag, is de spoiler van een Turbo aërodynamisch gezien beter dan de opkomende spoiler van een Carrera? Voor koeling heeft hij dus geen extra functie weten we nu. Is het dan neerwaartse druk of looks/traditie?
ja, er zitten vaak radiatoren/koelers voor en of beide kanten voor en of sidepots, zo te zien was de spoiler destijds meer om hete lucht e.d. uit de motorruimte te halen doordat de lucht over de spoilert ging met al die roosters...en zo een dubbel effect had....en met die grote koelblokken van destijds had je een grote spoilert/luchtopening nodigRuben schreef:Zal wel absolute nitwitvraag zijn, maar ook bij waterkoeling heb je toch luchtkoeling nodig?
Ah, kijk, dat wist ik niet. Ik dacht dat er nog steeds zo'n mega koeler bovenop het blok lagMark Nauta schreef:@ Ruben. Dat klopt inderdaad. Natuurlijk hebben die koeling nodig. Maar bij de later Turbo's, 996 en 997 zitten die gaten in de achterspatborden, voor de achterwielen. Daarachter zitten radiateurs. Tevens zitten links en rechts in de voorbumper ook koelers..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten