Eigenlijk komen we zo weer terug op het dilemma van elke organisator in de toer- en sportwagenwereld, dat ik hier al naar voren bracht voordat je je meldde: hoe leef je de regels na en houd je tegelijk iedereen te vriend? Plaats je de techniek voorop of de variatie (en daarmee de gezondheid) van je kampioenschap? Zelf verwijs je ook uitvoerig naar dit dilemma, ook met verwijzing naar de andere kampioenschappen die je uitvoerig volgt via o.m. dailysportscar.com (fijn, een mede-abonneeDick van Elk schreef:Andre probeert van de DSC meer te maken dan dat de overgrote meerderheid wil, een ultra gereglementeerde uiterst competatieve klasse. Daar is de DSC nooit voor opgezet en dit zie ik ook niet als de toekomst.
Ik probeer een podium te bieden aan een zo groot mogelijke diversiteit van wagens die elkaar sportief kunnen bestrijden. Natuurlijk wil ik overtreders van de reglementen aanpakken maar ik verdedig nog steeds het toelaten van de Porsches hoewel dit op de grens ligt.
Misschien is een vergelijking op z'n plaats met een evenement waar ik mijn hart aan heb verpand: de Goodwood Revival Meeting, het grootste historische race-evenement ter wereld. Toporganisatie, de beste ouwe meuk ter wereld, er wordt geracet op het scherp van de snede. Maar tegelijk moet het een feestje blijven. Dat sportieve podium met veel diversiteit, waar in eerste instantie de deelnemers en het publiek blij van moeten worden. Tegelijk is het prestige van een overwinning de laatste jaren flink toegenomen. Dus is niet meer iedere auto helemaal volgens de regels, of de regels worden tot op (of net over) het randje geïnterpreteerd. Maakt niet uit, de show is het belangrijkst. En als blijkt dat er echt is gesjoemeld, volgen er geen diskwalificaties, maar wordt het team stilletjes te verstaan gegeven dat het voor volgend jaar geen uitnodiging hoeft te verwachten...Dick van Elk schreef:Zoals reeds eerder aangegeven is er tijdens de eerste meeting al uitgebreid gemeten, alleen de kwalificaties werden in het nat verreden en de eerste wedstrijd werd afgelast wegens mist. Het eerste eikpunt was de race van zondag. Met nog een heel seizoen te gaan ben ik niet de mens er naar om dan hals over kop zonder goed overleg straffen uit te delen aan mensen die waarschijnlijk al onderweg zijn naar huis.
Als we afwijkingen hebben geconstateerd krijgen die bericht met het verzoek dit voor de volgende meeting aan te passen.
Ho even, het gaat toch om gelijke kansen, niet om gelijke rondetijden?Andre schreef:Het laatste nieuws is dat er waarschijnlijk niks veranderd.
De beweegreden daaromtrend is dat de rondetijden liggen toch redelijk bijelkaar.
Andre gruwt hier NIET van. Dit kan ik begrijpen en hierdoor hebben anderen ook kans op een bekertje.Dick van Elk schreef:Als deze combinatie er is verdiend deze om te winnen maar om echte dominantie te voorkomen hebben we een strafseconden systeem tijdens de pitstops net zoals andere series strafgewichten gebruiken wat bij ons niet werkt door de grote diversiteit aan wagens binnen 1 divisie.
Dat andre hiervan gruwt is zijn zaak maar zo zijn de regels al vele jaren.
Hier is geen speld tussen te krijgen.Dutch schreef: Maar de DSC heeft dan toch dé oplossing voor performance balancing of ben ik nou zo simpel? Allemaal aan de 3,7 kilo per pk, allemaal gelijke kansen. En zie maar hoe je aan die grens komt. Waar heb je anders die powerlog voor?
Is dit waar het om draait in de racerij?Persoonlijk interesseert het mij geen bal met wat voor auto's er wordt gereden....Porsches BMW's Vipers en ga maar door, maar er moeten wel pk's in die wagens want anders val je in slaap als kijker.
Dat de wagens er vet uitzien is toch ook niet onbelangrijk. Is toch veel leuker als een klasse met 24 bmw tjes 130i of zoiets. Dat het dan om het rijden gaat dat zal dan wel maar het publiek is nu eenmaal verwent.
Daar is denk ik dan de hele discussie mee opgelost.Andre probeert van de DSC meer te maken dan dat de overgrote meerderheid wil, een ultra gereglementeerde uiterst competatieve klasse. Daar is de DSC nooit voor opgezet en dit zie ik ook niet als de toekomst.
als ik de overdrijfwoorden er even uit filter staat hier dus: dat de DSC nooit is opgezet als gereglementeerde competitieve klasse....Dick van Elk schreef:Andre probeert van de DSC meer te maken dan dat de overgrote meerderheid wil, een ultra gereglementeerde uiterst competitieve klasse. Daar is de DSC nooit voor opgezet en dit zie ik ook niet als de toekomst.
Gebruikers op dit forum: SlowCo en 3 gasten