Exige met Speedster kern
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Re: Exige met Speedster kern
Uitlaat begint vorm te krijgen.
Wordt een HJS ( http://www.hjs-motorsport.de/de/3/36/0/ ... mpfer.html" onclick="window.open(this.href);return false; ).
De rest van het bochtenwerk wil ik in 76mm titanium uitvoeren.
Weet iemand een goed adres voor het materiaal (pijp, bochtjes en plaatmateriaal voor flens)? Bewerken lukt wel.
Wordt een HJS ( http://www.hjs-motorsport.de/de/3/36/0/ ... mpfer.html" onclick="window.open(this.href);return false; ).
De rest van het bochtenwerk wil ik in 76mm titanium uitvoeren.
Weet iemand een goed adres voor het materiaal (pijp, bochtjes en plaatmateriaal voor flens)? Bewerken lukt wel.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Exige met Speedster kern
Zou de downpipes wel keramisch laten coaten, scheelt weer in de warmteafvoer. Collega's van mij doen dit http://www.impreglon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Onze duitse collega's hebben een opdracht gekregen om dit voor een grote duitse autoproducent te gaan uitvoeren voor hun turbomotoren
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Exige met Speedster kern
@Herman
http://www.bollengineering.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is een vriend van me, die maakt alles voor je
http://www.bollengineering.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is een vriend van me, die maakt alles voor je

- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Re: Exige met Speedster kern
Klinkt goed, maar kunnen ze de materialen in Titanium leveren?dvh schreef:@Herman
http://www.bollengineering.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is een vriend van me, die maakt alles voor je
Pijp, bochtjes 45, 90, 180 graden, flexibel stuk en flens?
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Exige met Speedster kern
Volgens mij moet dat allemaal geen probleem zijn.
Mail hem je wensen voor een offerte zou ik zeggen
Hij heeft geregeld grote projecten, maar soms neemt ie ook wat kleine werkzaamheden aan!
Zeg maar dat je via David aan zijn adres komt !
Grt
Mail hem je wensen voor een offerte zou ik zeggen

Hij heeft geregeld grote projecten, maar soms neemt ie ook wat kleine werkzaamheden aan!
Zeg maar dat je via David aan zijn adres komt !
Grt
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Exige met Speedster kern
der staat tot 2.000cc nou is jou auto dat wel, doch heeft die zoveel lucht te verwerken als van een 5.0 zeg maar...Herman Gast schreef:Uitlaat begint vorm te krijgen.
Wordt een HJS ( http://www.hjs-motorsport.de/de/3/36/0/ ... mpfer.html" onclick="window.open(this.href);return false; ).
De rest van het bochtenwerk wil ik in 76mm titanium uitvoeren.
Weet iemand een goed adres voor het materiaal (pijp, bochtjes en plaatmateriaal voor flens)? Bewerken lukt wel.
kun je niet een 200cpsi sportkat er tussen lassen? wegen ook niet zoveel....een 100cpsi zal nog iets minder wegen

of heb je andere redenen om die katt te nemen?
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Re: Exige met Speedster kern
Zou het tot 500pk zonder problemen moeten doen volgens HJS. Die paar extra PK's zal vast ook wel lukken. Reden voor deze combi is vooral 't gewicht. Wil met het gebakje onder de 850kg komen.GTRene schreef:der staat tot 2.000cc nou is jou auto dat wel, doch heeft die zoveel lucht te verwerken als van een 5.0 zeg maar...Herman Gast schreef:Uitlaat begint vorm te krijgen.
Wordt een HJS ( http://www.hjs-motorsport.de/de/3/36/0/ ... mpfer.html" onclick="window.open(this.href);return false; ).
De rest van het bochtenwerk wil ik in 76mm titanium uitvoeren.
Weet iemand een goed adres voor het materiaal (pijp, bochtjes en plaatmateriaal voor flens)? Bewerken lukt wel.
kun je niet een 200cpsi sportkat er tussen lassen? wegen ook niet zoveel....een 100cpsi zal nog iets minder wegen![]()
of heb je andere redenen om die katt te nemen?
WRC 1112/10 PE
bis 480 PS / bis 4000 ccm*
Gewicht: 1.6 kg
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Exige met Speedster kern
owja dan kan het wel, ik las alleen die op je link, jou type staat inderdaa hier>>
http://www.hjs-motorsport.de/de/3/71/0/ ... toren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dat lijken dezelfde die ik heb, ja wat op die deze pagina staan, maar zal wel net anders zijn, en ik heb er 2
http://www.hjs-motorsport.de/de/3/71/0/ ... toren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dat lijken dezelfde die ik heb, ja wat op die deze pagina staan, maar zal wel net anders zijn, en ik heb er 2

- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Re: Exige met Speedster kern
Heb tot nu toe deze gevonden die het wel lijken te kunnen:
http://www.goodfabs.com/parts-catalogue ... l=Titanium" onclick="window.open(this.href);return false;
http://2bular.com/component/content/art ... anium.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En een paar vragen per mail uitstaan naar wat andere bedrijven.
http://www.goodfabs.com/parts-catalogue ... l=Titanium" onclick="window.open(this.href);return false;
http://2bular.com/component/content/art ... anium.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En een paar vragen per mail uitstaan naar wat andere bedrijven.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Exige met Speedster kern
Kijk voor de kat ook voor de lol eens bij Powersprint. Die hebben tegenwoordig een Fia gekeurde race kat (100CPI) voor 250-300 euro.
Ik heb zelf een HJS gehad (50mm Gr. N systeem), maar de volgende keer overweeg ik toch de Powerswprint. Omwille van het feit dat de metaal monolith kat in 100CPI geleverd kan worden (dat heeft mijn fabrieksuitlaat (63mm Gr. A) ook) en een HJS is er enkel in 200CPI. Voor de APK doet een 100CPI kat het net zo goed op mijn auto (die overigens van 11-2002 is).
Die flens kan je er zelf dan wel aan lassen, de vorm van een Powersprint is gelijk aan die van een HJS.
Ik heb zelf een HJS gehad (50mm Gr. N systeem), maar de volgende keer overweeg ik toch de Powerswprint. Omwille van het feit dat de metaal monolith kat in 100CPI geleverd kan worden (dat heeft mijn fabrieksuitlaat (63mm Gr. A) ook) en een HJS is er enkel in 200CPI. Voor de APK doet een 100CPI kat het net zo goed op mijn auto (die overigens van 11-2002 is).
Die flens kan je er zelf dan wel aan lassen, de vorm van een Powersprint is gelijk aan die van een HJS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: lalmineyalman, MatthijsL en 7 gasten