Zoals gezeld ben ik afgelopen dinsdag naar Italië gevlogen om daar een Porsche 911 op te gaan halen die mijn zwager daar gekocht heeft. Alles was geregeld, alleen liep het allemaal net even anders dan in de planning stond.
Dinsdagochtend vroeg vanaf Eindhoven met Ryanair vertrokken naar Bergamo. Dat liep allemaal prima.
Wat zijn die Alpen toch mooi vanuit de lucht

Vlucht ging op tijd en 80 minuten later stonden we in Italië.
Daar werden we opgehaald en naar Brescia gebracht waar de dealer gevestigd is. Was in totaal een ritje van hooguit 25 minuten.
Eenmaal bij de dealer hebben we de auto nog een keer bekeken en ook nog een andere auto die we eventueel ook wilde kopen. Na dat allemaal gedaan te hebben was het tijd voor de papieren. Wij hadden gevraagd of de dealer de mogelijkheid had om een exportkenteken te regelen voor ons omdat we ergens op internet hadden gelezen dat er ook zoiets als een italiaans exportkenteken bestond. Dat klopte volgens hem en hij zou dat allemaal in orde maken. Zo gezegd, zo gedaan. Maar er moet natuurlijk wel iets fout gaan en dus bleek dinsdag dat het kenteken nog niet klaar was en dat we pas de volgende dag rond 10.00u het kenteken zouden krijgen. Balen natuurlijk, want we wilde dinsdag al richting Dld rijden, daar overnachten en dan de volgende dag de rest zodat we weer op een beetje normale tijd thuis zouden zijn.
Helaas ging dat feestje dus niet door en moesten we overnachten in Brescia. Omdat de man bij de dealer er ook enorm van baalde kregen we het hotel aangeboden op zijn kosten en mochten we dinsdag gebruik maken van zijn auto....een 997 Carrera S cabrio van 2008 met PDK-bak
Dus eerst richting het hotel gegaan en daarna in de auto gestapt om een ritje Gardameer te doen. We zaten er tenslotte toch dichtbij en wat moesten we anders doen de rest van de dag. Dus maar richting Riva del Garda gereden om daar te gaan lunchen.
En wat is dat gaaf zeg!! Heerlijke wegen langs het Gardameer met genoeg bochten en tunnels terwijl je met je dikke hol in een Porsche zit. Super genoten van de rit

De volgende dag kreeg ik rond 10.00u een telefoontje van de dealer dat hij bij het departement was en dat de platen klaar waren. We konden dus eindelijk gaan rijden. Maar nu bleek dat het kenteken wat we kregen helemaal geen exportkenteken was en dat je er eigenlijk alleen mee in Italië mag rijden. Sterker nog, het was gewoon een A4-blaadje met nummer erop en een stempel van het departement. Meer niet. Hij heeft zelf de voorste plaat zitten maken door een kopie te maken en te knippen en plakken etc.
Hij gaf ook aan dat we absoluut niet mee door Zwitserland moesten rijden maar via Oostenrijk en Duitsland. Gelukkig is dat maar 200km omrijden maar het was niet anders. Auto snel volgetankt en begonnen aan een 1350km lange trip in een 911.
De eerste stop was vlak voor de grens van Oostenrijk om een vignet te gaan halen. We waren de auto nog niet uit of er stond meteen een man naast de auto met de vraag wat voor kenteken wij hadden. Na uitgelegd te hebben hoe en wat moest de man lachen. Hij kwam zelf uit Dld en zat al 25 jaar in de auto's maar had dit nog nooit gezien. Ik heb nog even staan praten met hem over de Duitse kentekens en hij gaf aan dat je voor rijden buiten Dld een zollkennzeichen moet hebben (met de rode band erop). Dat wist ik dus wel maar nu voor 100% zeker.
Afijn, snel weer ingestapt en weer gaan rijden. Oostenrijk ging rustig aan want er lag genoeg sneeuw en ondanks de schone wegen hebben we toch rustig aan gedaan. Het vroor iets en de weg was niet echt droog dus geen risico genomen op zomersloffen.
Eenmaal in Dld kon het tempo erin. Op de stukken zonder snelheidlimiet hebben we lekker door kunnen rijden. Topsnelheid helaas niet kunnen rijden maar een goeie 250km/h heb ik wel op de teller gehad. Horen en zien vergaan je bij die snelheid. De belevenis is zo anders dan bij bijvoorbeeld een M5 of dikke Benz. In de Porsche stuiter je alle kanten op en het motorgeluid is fenomenaal. Door de stoffen kap is het windgeluid enorm en kan je echt niks tegen elkaar zeggen op die snelheid.
Maar wat een auto. Ik heb wel meer in een 911 gereden, maar nooit 1350km achter elkaar en ook niet dwars door Duitsland heen. De trekkracht, geluid en wegligging zijn echt verslavend gewoon.
Uiteindelijk na 11 uurtjes (incl. 3x tanken en een eetpauze) in Eindhoven aangekomen waar de auto van mijn maat stond. En toen moest ik nog naar Rotterdam door om de auto "thuis" te brengen.
Alles bij elkaar is het een super tripje geweest en hebben we weer genoeg nieuwe dingen geleerd die we de volgende keer dus anders doen.