Pagina 10 van 14

Geplaatst: 23 sep 2007, 00:24
door Niels
Dennis Cavallino schreef: op straatbanden waarmee ik 100 rondjes Ring had afgelegd (wel belachelijk veel grip voor bandjes van 50 euro p/s).
Wat voor banden waren dat? Lijken me een koopje namelijk 8)

Geplaatst: 23 sep 2007, 01:32
door Dennis Cavallino
Bridgestone RE720. Worden niet meer geleverd. Zowel in regen als op droog bevielen ze erg goed. Luisterden wel extreem nauw naar bandenspanning. Veel meer dan de Toyo T1-S die ik ervoor had, die ook aanzienlijk minder grip boden.

Geplaatst: 23 sep 2007, 03:40
door Opa
Ik denk dat 't ook erg veel scheelt met wat voor auto je rijdt, of je semi's of straatbanden gebruikt....FWD, AWD of RWD zal best nog wel wat verschillen. :roll:
Ook zit er natuurlijk niet alleen in de diverse semi-slicks een hoop verschil, maar ook in de diverse straatbanden.

Geplaatst: 23 sep 2007, 04:36
door GTRene
Wat voor de Hartge in elk geval beter zou zijn op die CPZ dag is een paar goede remblokken want na een paar keer van hoge snelheid goed op de remmen werden de standaard blokken niet blij, die leken dan hard? te worden? ik had de schijven helemaal blauw/paars na m'n eerste uitje :lol: en de remvertraging werd dan ook minder, dus ik denk dat een paar circuit remblokken al veel verbeterd zouden hebben, gekombineerd met 2 goede voorbanden, semislicks of ook de Falken's die ik achterop heb want de standaard Pirelly's vind ik flut, na nog geen ronde begon ie al steeds ruimere bochten te maken en of je nu wat sneller instuurde of ff liften voor druk of iets aan het stuur bewoog :lol: ik heb redelijk wat dingetjes geprobeerd in "veilige" marge bochten, maar die banden echt prut voor die doeleinden, gewoon op straat voldoen ze wel.
Bijna alle bochten had ik van beide erg veel last/vertraging die per rondje vele seconden zou schelen en dus ook snelheid, ik wilde hem wel de bocht door kijken :lol: maarja.
Maar ik ben ook weer niet zo'n figuur die zoals ook velen deden net voor zo'n trackday veel aanpassen zoals banden/remmen/onderstel. ik wil gewoon een dagelijks bruikbaare setup dus helemaal goed krijg je het toch niet, maar het kan zeker beter dan nu en toch dagelijks bruikbaar, als de voorbanden op zijn(zijn nog behoorlijk goed) dan komen er meer grip banden onder en ook andere remblokken die beter tegen hitte bestand zijn... :roll: moet meer overtuigen, en de banden moeten meer bestuurbaar blijven aan de voorkant :idea:

Geplaatst: 23 sep 2007, 10:40
door Peter Aero
Cor Dame schreef:Complimenten aan een ieder die aan deze discussie meedoet, want hiermee zal het de vriendschappelijke band alleen maar versterken.
Volgens mij is dit forum uniek voor wat betreft het respect hebben voor elkaar en elkaars equipment, want anders zouden we niet 9 pagina's wijden aan dit onderwerp.
Wat de wagens zelf betreft en de bijbehorende waarde van die hokken boeit mij eigenlijk niet zo. Kijk nou naar dat barrel van Harry ..... komt daar met een ding van 80 jaar oud....nou :?: ...... :mrgreen:

Het respect voor elkaar is hier 100 %

daarom bevalt het me hier ook zo.......respect staat bij mij bovenaan. En met wat voor hok je aan komt zal me worst wezen.

Vriendelijke groet

Corvette

Oh ja.... wat betreft die porche turbo vlak voor het bosuit dat ging goed. Het zag er wellicht gevaarlijk uit, want het gat wat er ontstond was er ineens toch niet, maar een ronde eerder deed ie hetzelfde dus ik was voorbereid zoals je zelf gezien hebt Dennis. Maar dit had even niets met respect, maar met ervaring te maken. Of noem het marge. Ook in het dagelijkse verkeer hou ik rekening met vreemde manouvres van anderen en doe dat zelfs ook op een circuit. Nou ja......zo heeft iedereen wat.
Dennis ik zou het trouwens heel erg leuk vinden als je eens een keer bij mij in zou stappen. En wees maar gerust ik schakel niet van 5 naar 2 bij 240 :mrgreen:
Bij deze mijn excuses voor eventuele manouvres van mij kant. :oops: Dit heef alles te maken met het feit dat Zandvoort voor mij nieuw was en ik hier en daar de lijnen nog een beetje aan het ontdekken was. Het dichtrijden van het "gat" had toch wel een beetje een competitief karakter :wink: Maar ik had toch niet echt de indruk dat ik in de weg zat Cor ? :D

Geplaatst: 23 sep 2007, 13:10
door Corvette
No hard feelings Peter. :lol: :lol: :lol:

Als we elkaar wat beter kennen weet je op een gegeven moment van elkaar of je wel of niet door komt.

Vr. Gr.

Corvette

Geplaatst: 23 sep 2007, 13:52
door Downforce Hans
Ik denk dat straat banden na een minuut of 20 dusdanig heet worden dat je opeens alle grip verliest.
Met semi slicks blijft dat veel constanter.
Is niet grappig als dat ineens gebeurt dat je alle grip kwijt ben kan ik je melden :wink:

Grtz,Hanz06 :wink:

Geplaatst: 23 sep 2007, 13:56
door Opa
GTRene schreef:Maar ik ben ook weer niet zo'n figuur die zoals ook velen deden net voor zo'n trackday veel aanpassen zoals banden/remmen/onderstel.
Ik rij nog steeds met dezelfde banden, remmen en onderstel als 8 augustus. :wink:


@Hans, ik heb ook vaak zat met gewone S03's op Zandvoort gereden en je voelt ze dan elk rondje minder worden......gebeurt dus niet plotseling. :)

Geplaatst: 23 sep 2007, 14:20
door 944 guy
HANZ06 schreef:Ik denk dat straat banden na een minuut of 20 dusdanig heet worden dat je opeens alle grip verliest.
Met semi slicks blijft dat veel constanter.
Is niet grappig als dat ineens gebeurt dat je alle grip kwijt ben kan ik je melden :wink:
Nou is de 944 geen pk monster, maar ik had nooit last van te warme banden (michelin units, type weet ik zo niet, kijken heeft ook geen nut want de auto staat 150km verderop ;) ). Rusitg rijden deed ik ook niet aangezien in de meeste bochten de banden lekker aan het protesteren waren.

Geplaatst: 23 sep 2007, 14:24
door Peter Aero
Kijk maar eens het einde van deze clip, knap staaltje wegglijden over 4 wielen door te warme banden.

http://videos.streetfire.net/video/d247 ... d8758a.htm :?

Bridgestone`s S-02a

Geplaatst: 23 sep 2007, 14:44
door GTRene
:lol: inderdaad die laatste 2 bochten was het lekker glijden :shock: banden gaven het ff gewonnen, best balen want dat haalt enorm de snelheid en stuurgevoel eruit, toch nog knap dat ze het zolang volhielden maar neem aan dat je graag meer had gewild, maarja zo'n 911 weegt ook aardig wat, op de normale weg of nurburgring zul je dit 'probleem" niet zo snel krijgen.

Geplaatst: 23 sep 2007, 15:26
door Peter Aero
GTRene schreef::lol: inderdaad die laatste 2 bochten was het lekker glijden :shock: banden gaven het ff gewonnen, best balen want dat haalt enorm de snelheid en stuurgevoel eruit, toch nog knap dat ze het zolang volhielden maar neem aan dat je graag meer had gewild, maarja zo'n 911 weegt ook aardig wat, op de normale weg of nurburgring zul je dit 'probleem" niet zo snel krijgen.
Helemaal waar !

Geplaatst: 23 sep 2007, 17:31
door HSR
[quote="Dennis Cavallino"]Bridgestone RE720.


Kennis van me kan ze nog leveren en 195-50-15 a 63 eu de stuk.

Geplaatst: 23 sep 2007, 17:47
door Hans

Geplaatst: 23 sep 2007, 17:50
door GTRene
Kees in de bocht :lol:

Geplaatst: 23 sep 2007, 17:57
door René130i
Hahaha lol

Geplaatst: 23 sep 2007, 18:10
door Steven N.
Gelukkig staat je "momentje" er niet tussen :wink:

ps. ding raak je nooit meer kwijt ook al zou je het willen, burnout op youtube, driften op zandvoort..

Geplaatst: 23 sep 2007, 18:44
door GTRene
Steven Nauta schreef:Gelukkig staat je "momentje" er niet tussen :wink:

ps. ding raak je nooit meer kwijt ook al zou je het willen, burnout op youtube, driften op zandvoort..
naam op het Z3 forum.... :wink: de lijst houd niet op Kees :wink:
maar wij laten je niet vallen hoor 8) we jagen je hooguit op de kast of jagen je op, op het circuit :twisted:

Geplaatst: 23 sep 2007, 18:55
door Roel SpeedCars
Nog even over onderstaande;
Elmar schreef:Nog 1 opmerking over afgelopen woensdag. Wat mij opviel was dat er heel veel mensen erg snel aan de kant gingen als ik er aan kwam. Dat is leuk voor mij, maar echt niet nodig. Ik heb heus wel het geduld om een paar bochten achter een langzamere deelnemer te zitten. We hadden ook afgesproken dat de langzamere deelnemer het recht heeft op de ideale lijn. Dus gebruik de volgende keer dat recht.
Mede omdat ik op 8 aug. tijdens DF@CPZ Part I eigenlijk NIET goed in de gaten had dat je achter me zat ben ik dus dit keer aktiever gaan opletten en zodra het mogelijk was heb ik de kant opgezocht.

Vervolgens was het mijn bedoeling om even achter je aan te gaan om de door jou gereden ideale lijnen te volgen, helaas was dit al snel niet meer mogelijk omdat je gestaag uit mijn gezichtsveld verdween 8)
Elmar schreef:Roel heeft best wel een beetje zijn leven gebeterd. Hij ging nu eens zodanig aan de kant, dat ik dacht dat ie pech had. :twisted:
Dat bedoel ik :) en dat doel jij uiteraard op >> DIT FILMPJE <<

Mocht bovenstaande link niet openen dan hier de >> YOUTUBE VERSIE <<

Roel.

Geplaatst: 23 sep 2007, 19:01
door Nutkees
Steven Nauta schreef:Gelukkig staat je "momentje" er niet tussen :wink:

ps. ding raak je nooit meer kwijt ook al zou je het willen, burnout op youtube, driften op zandvoort..
Hahaha... had je sms gelezen...

Maar deze gaat ook niet meer weg hoor, dus heb ik even mazzel zeg! :oops:

Geplaatst: 23 sep 2007, 19:02
door Nutkees
GTRene schreef:
Steven Nauta schreef:Gelukkig staat je "momentje" er niet tussen :wink:

ps. ding raak je nooit meer kwijt ook al zou je het willen, burnout op youtube, driften op zandvoort..
jagen je op, op het circuit :twisted:
moet je mij nog even uitleggen hoe dat voelt rene, jij weet daar natuurlijk alles van.... :roll: :roll:

Geplaatst: 23 sep 2007, 19:10
door GTRene
Flatline schreef:
GTRene schreef:
Steven Nauta schreef:Gelukkig staat je "momentje" er niet tussen :wink:

ps. ding raak je nooit meer kwijt ook al zou je het willen, burnout op youtube, driften op zandvoort..
jagen je op, op het circuit :twisted:
moet je mij nog even uitleggen hoe dat voelt rene, jij weet daar natuurlijk alles van.... :roll: :roll:
De Ring :lol: ik voelde me inderdaad daar enorm opgejaagt door 1 of andere Blauwe smurf auto die me zat te drukken...als Koos Spee in de Bosjes zat had je een bekeuring jonge :wink:

Geplaatst: 23 sep 2007, 19:19
door Nutkees
ik noem dat slipstream rene... :P

Geplaatst: 23 sep 2007, 19:33
door GTRene
Flatline schreef:ik noem dat slipstream rene... :P
Die ga ik onthouden als wegmisbruikers mij ooit eens staande zou houden om zoiets(zal niet snel gebeuren omdat ik niet snel/lang kort achter iemand zit, hou van overzicht en reserve)

meneer waarom reed u zo kort achter uw voorganger:

1= ik zat te slipstreamen meneer de agent :lol:

2= ik dacht aan het millieu, kort achter iemand is minder weerstand is minder verbruik :lol:

3= ik voelde me enorm aangetrokken tot die auto :wink:

Geplaatst: 23 sep 2007, 20:01
door Elmar
SpeedCars schreef:Nog even over onderstaande;
Elmar schreef:Nog 1 opmerking over afgelopen woensdag. Wat mij opviel was dat er heel veel mensen erg snel aan de kant gingen als ik er aan kwam. Dat is leuk voor mij, maar echt niet nodig. Ik heb heus wel het geduld om een paar bochten achter een langzamere deelnemer te zitten. We hadden ook afgesproken dat de langzamere deelnemer het recht heeft op de ideale lijn. Dus gebruik de volgende keer dat recht.
Mede omdat ik op 8 aug. tijdens DF@CPZ Part I eigenlijk NIET goed in de gaten had dat je achter me zat ben ik dus dit keer aktiever gaan opletten en zodra het mogelijk was heb ik de kant opgezocht.

Vervolgens was het mijn bedoeling om even achter je aan te gaan om de door jou gereden ideale lijnen te volgen, helaas was dit al snel niet meer mogelijk omdat je gestaag uit mijn gezichtsveld verdween 8)
Elmar schreef:Roel heeft best wel een beetje zijn leven gebeterd. Hij ging nu eens zodanig aan de kant, dat ik dacht dat ie pech had. :twisted:
Dat bedoel ik :) en dat doel jij uiteraard op >> DIT FILMPJE <<

Mocht bovenstaande link niet openen dan hier de >> YOUTUBE VERSIE <<

Roel.
Ik had geen probleem met het feit dat je me toen niet zag en daardoor geen ruimte gaf. Ook ik rij met marge (kan nog wel een stukje film plaatsen van afgelopen woensdag, waarbij een 944 mij ook niet opmerkte) en blijf dan wel er achter hangen tot een beter/overzichtelijker punt komt dat ik hem er voor bij kan steken.