+1 hier ook absoluut multi merk liefhebber en een meet zoals 2017 (voor het laatst?) lijkt me top weer eens te doen in 2022

+1 hier ook absoluut multi merk liefhebber en een meet zoals 2017 (voor het laatst?) lijkt me top weer eens te doen in 2022
Tuurlijk, ga nog ff verderEmilio schreef: 25 dec 2021, 19:45Ik ken Tijs niet. Maar ik begrijp dat ik een bmw dealer tegen zijn schenen heb geschopt. Excuses dat was niet mijn bedoeling.Kasteel schreef: 25 dec 2021, 10:14Tijs is voor jou een bmw fanboy die incapabele dealer en achterlijk hoge onderhoudskosten slikt? Think again…Emilio schreef: 25 dec 2021, 09:59 Ja dat vind ik wel grappig. Hoe de bmw fanboys de incapabele dealer en achterlijk hoge onderhoudskosten slikken..
Je zit er iig minimaal 3 keer naast.
Wat ik zie in mijn omgeving is dat zowel ik als vele vrienden/bekenden van me een paar k per jaar tegen hun bmw aan smijten.
Als vervolgens een andere bekende met een alfa een onderdeel a €500 nodig heeft (eens per jaar) dan is alfa inferieure Italiaanse rommel.
FreudeamFahren schreef: 25 dec 2021, 09:42 Zou met zo'n Juul sowieso eerst maar eens gaan rijden. Ik vond het helemaal niks. Hakerige bak en het sper voelt alsof het eerst 10 jaar bij Molenaar onder een huurlijk e36 op droog heeft moeten ploeteren. En stel dat je het tóch lekker vindt rijden, dan zal ik de beerput eens open trekken van de Juul die mijn broer in de lease heeft gereden. Weliswaar een 2 liter, maar ik weet niet wat slechter was: de auto of de dealer organisatie... Om te janken. "Waarom die achterbanden scheef afslijten? Geen idee meneer, dit model heeft een starre achteras. Niets aan uit te lijnen." En nee, hij maakte geen grapje. Geen incident ook: er was nog veel meer van dit soort onzin. Prutsers.
Heb je mijn post überhaupt verder gelezen dan mijn inlognaam? Het gaat met geen woord over BMW of diens dealerorganisatie, en denk je echt dat ik het over een automaatbak heb als ik hem als hakerig bestempel? Sowieso wel grappig: er staat op dit moment geen enkele BMW op mijn naam, maar wel een Alfa...Emilio schreef: 25 dec 2021, 09:59 Ja dat vind ik wel grappig. Hoe de bmw fanboys de incapabele dealer en achterlijk hoge onderhoudskosten slikken..
(...)
Die bak kan me moeilijk tegenvallen. Zf8 die ook in mijn 435i zit bevalt me prima.
Dat zei ik ook. Alle lampjes aan op het dash is juist positief: betekent dat die lampjes het doen. En je moet niet denken "shit, mijn linker achterlicht is stuk". Je moet denken "top, mijn rechter achterlicht werkt nog". Dat schijnt moeilijker te worden als je zo goed als nieuwe auto waar je toch flink voor betaalt een paar keer achterop een sleepauto heeft gestaan en de dealer alleen maar halfbakken pogingen waagt om er iets aan te doen. Een Fiat 500 en een Opel Zafira als vervangend vervoer zijn ook al geen pleisters op die wonden.Maupie916 schreef: 26 dec 2021, 10:47 Bij een beetje fatsoenlijke alfa garage noemen ze dit gewoon karakter hoor![]()
Daarom zelf rijden en ervaren inderdaad. Dat is de enige manier.FreudeamFahren schreef: 25 dec 2021, 09:42 Zou met zo'n Juul sowieso eerst maar eens gaan rijden. Ik vond het helemaal niks. Hakerige bak en het sper voelt alsof het eerst 10 jaar bij Molenaar onder een huurlijk e36 op droog heeft moeten ploeteren. En stel dat je het tóch lekker vindt rijden, dan zal ik de beerput eens open trekken van de Juul die mijn broer in de lease heeft gereden. Weliswaar een 2 liter, maar ik weet niet wat slechter was: de auto of de dealer organisatie... Om te janken. "Waarom die achterbanden scheef afslijten? Geen idee meneer, dit model heeft een starre achteras. Niets aan uit te lijnen." En nee, hij maakte geen grapje. Geen incident ook: er was nog veel meer van dit soort onzin. Prutsers.
100% met je eens. Amen.Tom schreef: 25 dec 2021, 15:19Mee eens, al zie ik het ook niet snel veranderen want die BMW liefde hier houd elkaar al jaren in stand. Verder moet iedereen kopen wat ie zelf wil en wat het beste past. Niet alles is rationeel uit te leggen en een M2 is natuurlijk een prima keus. Maar het is niet de enige keus. Ik lees/hoor graag verhalen van andere auto's, ook als ik zelf geen interesse heb om dat te kopen, maar oprechte enthousiasme van mensen die dezelfde (auto)hobby delenEeuwe schreef: 25 dec 2021, 13:57 Zoals ik vaker roep hier op DF, BMW is het pad kwijt met loodzware loeders, FWD, walgelijke designs. Nu staat er weer een merk met 100% sportieve aspiraties en een fantastische historie in de racerij op, en het lijkt wel alsof 80% hier deze auto bashed. RWD, 50:50 verhouding, ZF8, voortrein ontwikkeld door Ferrari, geweldige looks, potente motoren, lichter dan een 3-serie. Jezus mensen, serieus waar, de wereld is niet alleen BMW.
Nee, niks tegen BMW (integendeel, nog altijd liefhebber, op de laatste modellen na), wel tegen die bekrompen tunnelvisie hier. Welk forum is dit eigenlijk? Het lijkt wel alsof we hier niet van "driving fun" houden.
Aan de TS; ga eens proefrijden. Niet alleen met de Alfa Romeo, maar ook met de BMW. Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Écht.Volgend jaar moeten we weer eens een DF meet doen. Dan is het toch het mooiste als er bij de opkomst M's, AMG's, Lotus, Giulia Qv, 4C, Morgan, Corvette, Fiesta ST, GT-R, Alpine A110S, Porsche spul, Yaris GR, 106 GTI en nog wat klassiekers bij zijn.
Dat is ook de reden dat ik altijd een hekel heb gehad aan merkclubjes (maakt niet uit welk merk), zo'n blinde vlek die veel van die figuren hebben voor alles wat anders is. Vaak zelf nooit wat anders gereden (of 20 jaar terug op een blauwe maandag) dan dat ene merk maar wel een grote mond over hoe kut andere merken zijn.
Zonder 't verder persoonlijk te willen maken stoor ik mij mateloos aan de manier hoe jij je aversie tegen het merk zegeviert inderdaad. Bot, uitgesproken, speaken word. Met de punten die je opnoemt relativeer je 't wel en kan ik je ook wel begrijpen. Maar ik vraag mij dan altijd oprecht af; heeft Arthur er al eens eentje gereden? Zeker een recente Alfa Romeo. Je hoeft er echt niet eentje te kopen, maar come on Arthur, iedereen verdient een tweede kans. Rij er eens met eentje, en herzie je mening. Een Alfa Romeo verdient oprecht beter dan dit.Arthur schreef: 25 dec 2021, 17:52Dat is jouw mening… Nu ben ik helemaal niet merkvast, dus eigenlijk hoef ik me niet aangesproken te voelen. Toevallig rijd ik nu BMW. Maar een AR komt er hier niet in. Heeft niks met historie, looks, etc te maken. Door een privé aangelegenheid, en ik zeg duidelijk privé, heb ik een vreselijke aversie tegen AR gekregen. Ik chargeer het hier vaak hoor, geef ik toe, maar zo kijk ik er tegen aan.Eeuwe schreef: 25 dec 2021, 13:57 Zoals ik vaker roep hier op DF, BMW is het pad kwijt met loodzware loeders, FWD, walgelijke designs. Nu staat er weer een merk met 100% sportieve aspiraties en een fantastische historie in de racerij op, en het lijkt wel alsof 80% hier deze auto bashed. RWD, 50:50 verhouding, ZF8, voortrein ontwikkeld door Ferrari, geweldige looks, potente motoren, lichter dan een 3-serie. Jezus mensen, serieus waar, de wereld is niet alleen BMW.
Nee, niks tegen BMW (integendeel, nog altijd liefhebber, op de laatste modellen na), wel tegen die bekrompen tunnelvisie hier. Welk forum is dit eigenlijk? Het lijkt wel alsof we hier niet van "driving fun" houden.
Aan de TS; ga eens proefrijden. Niet alleen met de Alfa Romeo, maar ook met de BMW. Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Écht.
Verbaasde mij ook, en eerder ook mijn ervaring. Wel heb ik vorige week al vragen gemaild en afspraken voor vandaag ingepland.martll schreef: 28 dec 2021, 17:34 Mooi dagje sturen gehad zo te lezen.
Lijkt wel een zeldzaamheid te worden, niet alleen mijn eigen ervaring, maar hoor overal dat ze mensen pas willen laten rijden na koop overeenkomst, mooi zo testen voordat je overgaat tot aankoop.
Die stond naast de rs3 in de showroom. Dat viel me overigens pas na 15 minuten op. Auto is me gewoon te ingetogen en weinig speciaal als je het vergelijkt met die uitgeklopte wielkasten van een rs3 of m2.
Welkom. Misschien er overheen gelezen. Maar rijd jij ook 'n M2 misschien dan?MF1994CS schreef: 28 dec 2021, 18:43 Leuk om te lezen!
Opmerking over de stoel vind ik wel opvallend. Ik ben zo’n 1.90m en zit helemaal niet hoog. Stond ‘ie wel op de laagste stand?
Gebruikers op dit forum: Streamline en 4 gasten