Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D - Ingeruild op een Koreaan..

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 09 apr 2016, 20:37

Deze is inderdaad voorzien van een kuurtje :tooth:
210 pk en 500 nm als ik de geleerde achter het werk mag geloven.

Loopt duidelijk een stuk lekkerder door als standaard, vanwege de geartronic komt het koppel bij 3000 toeren los.
Ietwat laat voor een diesel maar zo blijft alles netjes heel.

Van de week voor de grap de sprinttimer van de CFE eens aan gezet en met een ietwat rustige start vond ik dit best netjes:

Afbeelding
(timer stopt pas bij 100 echte kilometers en niet op de teller, sprintje duurt standaard 9,9 seconde)

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Riceaux » 09 apr 2016, 20:54

Klinkt goed! Zit toch wel heel erg te twijfelen tussen een E46 320D FL en een S60. En dat gaat aardig vlot naar de 100! :thumbup:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 09 apr 2016, 21:04

Ik heb die twijfels ook gehad, uiteindelijk geen BMW gevonden die naar mijn zin was en na een paar maanden zoeken wel een knappe S60.
Nu ruim een ton verder binnen 3 jaar en nog geen moment spijt gehad.

Boven de 100 gaat het nog wat beter van z'n plek, maar heb daar geen beeldmateriaal of iets van.
Moet wel zeggen dat ie nu ook echt in "balans" is, ander onderstel, wat meer vermogen en rondom wat aanpassingen aan de remmen (voor grotere schijven + DS2500 en achter ook Ferodo Premier blokken).
Eigenlijk zoals ie moest zijn voor mijn idee.

Kan ook nog altijd prima een paardentrailer achter (gebeurd met enige regelmaat) zonder dat je ineens een bult vermogen hebt met weg rijden.
Enige keer dat het koppel teveel was is bij onze paarden in de paddock in het zand geweest met een grote sleep erachter :tooth:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Riceaux » 09 apr 2016, 21:12

Ben deze week net een perfecte E46 misgelopen. Dus ik zoek rustig verder, heb ook geen haast. Aanpassingen doe ik sowieso aan iedere auto die ik koop. Dus dat zal ook bij deze koop niet anders zijn. Zag op de site van Rica dat de Euro 4 motor naar 250+ pk kan en dat bevalt me wel. :tooth:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 09 apr 2016, 22:00

Verder wil ook nog wel lukken, de basis erg sterk :mrgreen:

Ik ben bij Volvotune langs gegaan, heeft zich nog een beetje in gehouden vanwege de automaatbak.
Met een handgeschakeld exemplaar zou ik nog wat verder zijn gegaan.

Dit is ook een euro 4, wel met de EGR en roetfilter weggeschreven en roetfilter iets uitgeboord zodat die dezelfde diameter als de uitlaat heeft.

Overigens is dat niet standaard kunnen houden ook hier bij iedere auto gebeurd :tooth:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 18 apr 2016, 14:15

Sinds afgelopen donderdag staat de sloep weer op (nieuw) zomerrubber, dit keer met wat donkerdere velgen dan vorig jaar:

Afbeelding

Even kijken hoe dit me aan blijft staan, mogelijk dat ik de velgen dan in deze kleur laat coaten.
Vooralsnog vind ik het erg goed staan :)

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Joopieboy » 18 apr 2016, 18:06

Het heeft wel wat. :thumbup: Waar had jij die ledbar vandaan trouwens?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door allen » 18 apr 2016, 18:14

Riceaux schreef:Klinkt goed! Zit toch wel heel erg te twijfelen tussen een E46 320D FL en een S60. En dat gaat aardig vlot naar de 100! :thumbup:
Ik gok dat de BMW beter stuurt en het vermogen doorgaans makkelijker kwijt kan op het asfalt. Maar als daily moet ik zeggen dat een Volvo me buitengewoon goed bevalt nu. De kilometers klokken zo makkelijk weg, zonder een centje pijn. Ik zal wel oud aan het worden zijn.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 19 apr 2016, 09:17

Joopieboy schreef:Het heeft wel wat. :thumbup: Waar had jij die ledbar vandaan trouwens?
Via ebay uit de US of A.
Is wel in Nederland te koop, maar is dan een keer of 3 zo duur.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Riceaux » 19 apr 2016, 13:06

@Allen: Ik weet wel zeker dat de BMW beter stuurt, alleen de betrouwbaarheid en het comfort van de Volvo trekt me ook wel. Maar als ik nu lees wat Ferdi allemaal al aan dat ding heeft verspijkerd overweeg ik zelfs om een nieuwe auto te gaan leasen. :tooth:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 19 apr 2016, 14:39

Hahaha pak het graag wat uitgebreider aan :tooth:

Op zich was het onderstel niet zo gek duur, remmen eenmalig de extra kosten van andere brackets en verder kan je het zo gek maken als je zelf wil natuurlijk.
Ik heb nu iets meer dan 100.000 km met de S60 afgelegd, teller staat nu op 258.000 en heeft mij nog geen enkele keer laten staan.
Ja we zijn een keer afgesleept, maar met rustig rijden had ik ook wel thuis gekomen die avond.

Nodige dingen preventief gedaan en dat werpt z'n vruchten af :)

peu 207
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 sep 2011, 19:19

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door peu 207 » 19 apr 2016, 21:19

staat een stuk beter zo die velgen! word tijd dat je speeltje weer eens uit de garage gaat komen meneer gielen :tong:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 21 jul 2016, 17:08

Via een Volvoforum aan een achterbrug gekomen.
Is een zelfbouwexemplaar van iemand die er erg handig in is:


Afbeelding

Wat dagen en een kleurtje verder was dit het resultaat:
Afbeelding

Door het ontwerp van een S60 blijft de brug zichtbaar achterin. Is er geen een die je niet ziet, maar ik heb altijd nog een rubbermat achterin liggen en ook die past er nog overheen.

Afbeelding

Moet alleen nog altijd een keer een nieuw klemmetje halen voor de bekleding rechts die wat losjes hangt :bag:

Heb nog niet heel veel kunnen uitproberen, kofferbak lag vol zooi,, maar de achterkant lijkt de voorkant wat beter te volgen.
Allemaal nog net wat directer :)

Vandaag heeft de misses de auto mee, benieuwd of die nog wat opviel want heb van tevoren niets gezegd.

Morgen nog maar eens wat beter proberen op de woon-werk route.

Komende maand tijd voor de grote beurt, op de aanpassingen na is het haast "saai" zo.
Ding doet gewoon wat ie moet doen.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 08 jan 2017, 18:55

Klein rotschopje voor het topic, dag voor kerst is de S60 ingeruild :bag:

Heeft eventjes particulier te koop gestaan totdat ik ineens een goed inruilbod kreeg.
Wat het geworden is? Niet echt een DF waardige auto, een Santa Fe V6 op lpg.
Na 3,5 jaar en ruim 130.000 km gereden te hebben met de S60 verveelde die nog niet, maar was hij vanbinnen te krap en mocht er gewoonweg te weinig aan de trekhaak.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6754
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door EvdP » 08 jan 2017, 20:44

Heb je al een airmiles pas? Dan is LPG tanken pas echt leuk.

Maar gefeliciteerd met je nieuwe auto. Wel heel wat anders, zo'n Santa Fe.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28658
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Martijn_bmw » 08 jan 2017, 20:47

Misschien toch een fotootje? :D

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Joopieboy » 08 jan 2017, 21:22

Nieuwe model Santa FE heb ik altijd wel mooi gevonden, sowieso doen ze dat daar aan die kant van de plas wel goed de laatste jaren. Zo een V6 klinkt dat dan ook nog een beetje?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door MartijnGizmo » 09 jan 2017, 08:57

En de achterkant lijkt met een beetje goede wil best op een Cayenne! :tooth:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 09 jan 2017, 18:36

EvdP schreef:Heb je al een airmiles pas? Dan is LPG tanken pas echt leuk.

Maar gefeliciteerd met je nieuwe auto. Wel heel wat anders, zo'n Santa Fe.
Geen airmiles, wel FeeBees :tooth:
Wie weet dat ik er nog wel een keer een aan vraag.
Martijn_bmw schreef:Misschien toch een fotootje? :D
Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn gemaakt door mijn schoonpa, heb nog geen tijd gehad voordat ie smerig was om zelf een foto te maken.
Is het vorige model Santa Fe, deze is uit 2008 en voorzien van wat leuke opties.

Eisen waren op dit moment wat "simpel", het ding moest een hoop binnenruimte (lees grote kofferbak) hebben, minimaal 2 ton kunnen trekken en liefst nog voorzien zijn van AWD.
Deze voldoet aan alle eisen en rijd ook nog behoorlijk comfortabel. Veel van de kleinere SUV's die je ziet mogen allemaal minder trekken en dan schiet ik er komend vanaf de S60 niets mee op.

Ben er op dit moment achter dat er met nog enig gemak 5 balen stro achterin passen :mrgreen:
Heeft al genoeg achterin gelegen en gelukkig zijn ze in Korea zo slim om de kofferbak niet van al te mooie materialen te voorzien zodat ie weer snel schoon is.

Overigens klinkt de V6 nog best oké. Onder de 4000 toeren is ie vrij op de achtergrond en daarna komt er nog best knap geluid vanaf ondanks dat er de nodige dempers onder de auto hangen.
Wie weet dat we daar nog wel eens een keertje wat aan doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bram, Dimitri, Fabian, Frank_Sch, Gisae, Google [Bot], markk en 8 gasten