Moet eerst nog ff van de cabrio af
Downsizen met Emiel; C30 2.0
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het verhaal van de rode S60...
Dit lijkt me wel wat maar ben niet in de gelegenheid om te kijken. Wel liever een classic maar dat valt niet mee. Een 2.0T mag ook en eventueel een 20V atmo is ook best een optie. Schijnt ook vlot zat te zijn en schijnt nog mooier te klinken dan een turbo en dat is ook wat waard
Moet eerst nog ff van de cabrio af
Moet eerst nog ff van de cabrio af
- Ferdi
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Het verhaal van de rode S60...
Die oude 2.5-en klinken prachtig 
Buurman een paar huizen verderop heeft er al jaren een en staat momenteel bijna 6ton op de teller

Buurman een paar huizen verderop heeft er al jaren een en staat momenteel bijna 6ton op de teller
- EmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
Rest in Pieces...


Los gereden op een drempel, daarna met op het stoepje parkeren onder de auto gereden. Alle bevestigingen afgebroken. Zit nu ook een mooie scheur in het zwarte deel. Na 5 keer oplappen en de laatste keer heel goed vast maken was het toch 'a bump too far'.
Donderdag vervangende bumper ophalen..
Los gereden op een drempel, daarna met op het stoepje parkeren onder de auto gereden. Alle bevestigingen afgebroken. Zit nu ook een mooie scheur in het zwarte deel. Na 5 keer oplappen en de laatste keer heel goed vast maken was het toch 'a bump too far'.
Donderdag vervangende bumper ophalen..
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Het verhaal van de rode S60...
RIP Emiel lip! 
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het verhaal van de rode S60...
Balen! Al kunnen we nu wel weer mooi met z'n allen fantaseren en photoshoppen over de kleur. 
- EmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
Nope nope nope..///Joost schreef:Balen! Al kunnen we nu wel weer mooi met z'n allen fantaseren en photoshoppen over de kleur.
Zo word ie ongeveer. Het zilver van de R grille(zie auto ernaast) word antraciet, kleine driehoekjes aan de zijkant gewoon dorpelgrijs. Stootstrips ook gewoon grijs. En natuurlijk zo een mooie gele plaat erop om het geheel een beetje te breken. Ga hem niet zelf spuiten deze keer. Tijd voor een vakman om iets te mogen doen. Nog geen offerte voor gekregen, wat is een realistisch bedrag voor een bumper overspuiten?
Ik heb al een partij onderdelen binnen gekregen. Montageplaten, stootstrips, bumperbalk, mistlampgrilletjes van een automaat (koelsleuven ipv dicht
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het verhaal van de rode S60...
Bumper 250/ 300 moet het wel zo'n beetje zijn als hij enkel een kleurtje moet hebben.
Heb je de bumper ook al gescoord dan? Gaaf, misschien nog wel leuker dan de vorige... Maar zeker dik icm je toch al R achterkant. Nu nog overblazen in Flash green met atacama interieur
Heb je de bumper ook al gescoord dan? Gaaf, misschien nog wel leuker dan de vorige... Maar zeker dik icm je toch al R achterkant. Nu nog overblazen in Flash green met atacama interieur
- EmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
Ietjes meer geworden...uitspuiten erbij over rest van de voorkant, scheur repareren in de bumper.Tim N schreef:Bumper 250/ 300 moet het wel zo'n beetje zijn als hij enkel een kleurtje moet hebben.
Heb je de bumper ook al gescoord dan? Gaaf, misschien nog wel leuker dan de vorige... Maar zeker dik icm je toch al R achterkant. Nu nog overblazen in Flash green met atacama interieur
Dusja...gisteren aan het strippen geweest (de auto, voor de duidelijkheid).
Spannend!
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Het verhaal van de rode S60...
Ben benieuwd naar het resultaat Emiel! Kan je straks weer jaagn 
-
berry van beek
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 12 jun 2014, 13:15
Re: Het verhaal van de rode S60...
gave wagen!
voor je kentekenplaat krijg je stickers voor over het blauwe NL gedeelte, blijft exact hetzelfde alleen is het blauw dan zwart..
ziet er dan net iets strakker uit.
voor je kentekenplaat krijg je stickers voor over het blauwe NL gedeelte, blijft exact hetzelfde alleen is het blauw dan zwart..
ziet er dan net iets strakker uit.
- EmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
Goede tip! Ik moet sowieso een nieuwe plaat bestellen, klein deukje in de oude..
Nou...die bumper...die zit erop!
+ heeeeeel gaaf, heeeel rood, heeel anders
- heeel anders (ff wennen), de spuitkwalitieit van de vorige spuiter.
Dinsdag opgehaald, keurig netjes gespoten. Beetje nevel en een klein plekje wat nog even weggewerkt moet gaan worden volgende week. Kreeg meteen te horen dat met het verwijderen van het plakband de lak van de deur afkwam, het deel waar ie dus al een keer schade heeft gehad. Nu had ik vroeger al eens een elandsticker van het voorscherm getrokken incl de lak, dus verbazend was het niet, jammer wel. Dus die zijkant ga ik volgend jaar maar laten doen door hun. Nu is het onder de deurstrip doorgespoten en ja...dat ziet er niet heel mooi uit nu.
Mistlampen moet ik nog regelen, ben druk aan het zoeken.
Zo ging ik naar huis;
Open grilletjes betekent doorkijk;

Handbakken hebben dichte grilletjes, terwijl de automaat open grilletjes heeft in verband met koeling van de Girltronic/Failtronic/Gaytronic versnellingsbak.

De oortjes van de bumper ook maar even meegenomen. Op de '03/'04 was dit standaard antraciet met structuur, dit is een '05 bumper zonder...maargoed, dat was mijn Emilip ook, en dat stond prima.

Resultaat;


En speciaal voor Johan...ik heb beide xenonlampjes vervangen!
Ik zal vandeweek even foto's schieten als ie gewassen is.
Nou...die bumper...die zit erop!
+ heeeeeel gaaf, heeeel rood, heeel anders
- heeel anders (ff wennen), de spuitkwalitieit van de vorige spuiter.
Dinsdag opgehaald, keurig netjes gespoten. Beetje nevel en een klein plekje wat nog even weggewerkt moet gaan worden volgende week. Kreeg meteen te horen dat met het verwijderen van het plakband de lak van de deur afkwam, het deel waar ie dus al een keer schade heeft gehad. Nu had ik vroeger al eens een elandsticker van het voorscherm getrokken incl de lak, dus verbazend was het niet, jammer wel. Dus die zijkant ga ik volgend jaar maar laten doen door hun. Nu is het onder de deurstrip doorgespoten en ja...dat ziet er niet heel mooi uit nu.
Mistlampen moet ik nog regelen, ben druk aan het zoeken.
Zo ging ik naar huis;
Open grilletjes betekent doorkijk;
Handbakken hebben dichte grilletjes, terwijl de automaat open grilletjes heeft in verband met koeling van de Girltronic/Failtronic/Gaytronic versnellingsbak.
De oortjes van de bumper ook maar even meegenomen. Op de '03/'04 was dit standaard antraciet met structuur, dit is een '05 bumper zonder...maargoed, dat was mijn Emilip ook, en dat stond prima.
Resultaat;
En speciaal voor Johan...ik heb beide xenonlampjes vervangen!
Ik zal vandeweek even foto's schieten als ie gewassen is.
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Het verhaal van de rode S60...
Doet ie goed, eindelijk geen schele blik meer haha. Heeft ook even geduurd, niet.
Maar goed bezig, bumper is prachtig! Jammer dat je gelijk wat meerwerk heb...
O trouwens, ik heb misschien nog wel iemand voor je met mistlampen, zal eens vragen...
Maar goed bezig, bumper is prachtig! Jammer dat je gelijk wat meerwerk heb...
O trouwens, ik heb misschien nog wel iemand voor je met mistlampen, zal eens vragen...
- EmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
Nee, Johan = JoopieboyTim N schreef:Johann?
Joopieboy schreef:Doet ie goed, eindelijk geen schele blik meer haha. Heeft ook even geduurd, niet.![]()
Maar goed bezig, bumper is prachtig! Jammer dat je gelijk wat meerwerk heb...
O trouwens, ik heb misschien nog wel iemand voor je met mistlampen, zal eens vragen...
Ik heb gewacht met wisselen tot de lampen er weer uit waren, maakt het vervangen veel makkelijker.
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Het verhaal van de rode S60...
Ja het is echt absurd hoe belachelijk weinig ruimte je hebt om bij je lampen te komen, hebben ze bij de latere S60/V70 veel beter gedaan met dat staafje... Maar goed, bumper eraf en je hebt alle ruimte maar dat doe je ook zo niet even. Bij mijn V40 deed ik het inmiddels met ogen dicht zowat, daar heb ik ook nog wel eens de boel los moeten gooien...EmielS60 schreef:Nee, Johan = JoopieboyTim N schreef:Johann?![]()
Joopieboy schreef:Doet ie goed, eindelijk geen schele blik meer haha. Heeft ook even geduurd, niet.![]()
Maar goed bezig, bumper is prachtig! Jammer dat je gelijk wat meerwerk heb...
O trouwens, ik heb misschien nog wel iemand voor je met mistlampen, zal eens vragen...![]()
Ik heb gewacht met wisselen tot de lampen er weer uit waren, maakt het vervangen veel makkelijker.
-
RudyVineyard
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 11:39
Re: Het verhaal van de rode S60...
Ziet er goed uit! Echt een hele dikke S60!
- Ferdi
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Het verhaal van de rode S60...
Joopieboy schreef:Ja het is echt absurd hoe belachelijk weinig ruimte je hebt om bij je lampen te komen, hebben ze bij de latere S60/V70 veel beter gedaan met dat staafje... Maar goed, bumper eraf en je hebt alle ruimte maar dat doe je ook zo niet even. Bij mijn V40 deed ik het inmiddels met ogen dicht zowat, daar heb ik ook nog wel eens de boel los moeten gooien...
Makkelijkere methode is er niet met mijn iets te grote handen
Overigens smoelt lekker die R bumper!
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Het verhaal van de rode S60...
Wat doet die hamer daar. 
- Ferdi
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Het verhaal van de rode S60...
Klaar staan voor als het niet meer lukt
Nee zonder gein, zit standaard in de gereedschapskoffer en lag in de weg dus vandaar dat ie daar staat
Nee zonder gein, zit standaard in de gereedschapskoffer en lag in de weg dus vandaar dat ie daar staat
- EmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
Dag heren van Volvo-Fun.com...klein updateje
De beloofde betere foto's volgen nog...na de nu al legendarische NordicTurbo.nl Aftersummermeeting as. zondag in Haaksbergen (komt allen!).

Zoektocht naar de mistlampen is ten einde, imitatie uit de UK. Nieuw zijn ze origineel €140 per stuk als ik de prijs helemaal uitknijp, goedkoper kan niet bij Volvo helaas. Nu zijn het oorspronkelijk 850 mistlampen maar de beugels die de R gebruikt zijn niet los te krijgen. Dus nu 80 per stuk. Nog veel geld maarja...tis niet anders.
Nog een geintje met de stoelverwarming gehad. Die deed helemaal niks meer onder m'n billetjes. En met mijn beperkte omvang (lees; geen vet) bleef het maar koud. Rillend op m'n werk aangekomen, bijna onderkoeld...
Eenmaal opgewarmd Vida aangeslingerd;

D'oh! Meestal zijn de matjes dan naar de Palestijnen. Dus ik m'n boekwerk mee naar huis genomen en onder de stoelen gekropen..

Schema is heel makkelijk 4/201 is de regeleenheid, 9/16 de zitting, 7/110 de thermostaat en 9/18 de rugleuning. Multimeter erbij en de matjes doorgemeten. Naja, alle matjes goed. Even vergeleken met rechts...zelfde resultaat.
Even verder kijken.

Dat is niet goed...(de regeleenheid mist 2 stekkers door het meten, de bovenste is van de zitting, de onderste van de rugleuning) daar zit iets raars...stekker bekeken...oeps

Regeleenheid bekeken van binnen en daar ligt iig 1 soldering los.

Fuk dat. Geen zin om te solderen, geen zin om nieuw te kopen (€100!). Dus een mild gebruikte op de kop getikt en die gemonteerd. Nu werkt het weer als een malle, moet alleen voor eigen geruststelling de stekker aan het matje nog vervangen.
Daarna de auto toch even ontdaan van wat stof;

Klaar voor zondag! (tot het begon te hozen...
)
Oja, ik ga maandag de oorlog verklaren aan m'n koppelingspedaalkraak...wat is dat irritant. Zit in de cilinder zelf. Maandag even een nieuwe regelen die bij een andere dealer ligt voor 'weinig'.
De beloofde betere foto's volgen nog...na de nu al legendarische NordicTurbo.nl Aftersummermeeting as. zondag in Haaksbergen (komt allen!).
Zoektocht naar de mistlampen is ten einde, imitatie uit de UK. Nieuw zijn ze origineel €140 per stuk als ik de prijs helemaal uitknijp, goedkoper kan niet bij Volvo helaas. Nu zijn het oorspronkelijk 850 mistlampen maar de beugels die de R gebruikt zijn niet los te krijgen. Dus nu 80 per stuk. Nog veel geld maarja...tis niet anders.
Nog een geintje met de stoelverwarming gehad. Die deed helemaal niks meer onder m'n billetjes. En met mijn beperkte omvang (lees; geen vet) bleef het maar koud. Rillend op m'n werk aangekomen, bijna onderkoeld...
Eenmaal opgewarmd Vida aangeslingerd;
D'oh! Meestal zijn de matjes dan naar de Palestijnen. Dus ik m'n boekwerk mee naar huis genomen en onder de stoelen gekropen..
Schema is heel makkelijk 4/201 is de regeleenheid, 9/16 de zitting, 7/110 de thermostaat en 9/18 de rugleuning. Multimeter erbij en de matjes doorgemeten. Naja, alle matjes goed. Even vergeleken met rechts...zelfde resultaat.
Even verder kijken.
Dat is niet goed...(de regeleenheid mist 2 stekkers door het meten, de bovenste is van de zitting, de onderste van de rugleuning) daar zit iets raars...stekker bekeken...oeps
Regeleenheid bekeken van binnen en daar ligt iig 1 soldering los.
Fuk dat. Geen zin om te solderen, geen zin om nieuw te kopen (€100!). Dus een mild gebruikte op de kop getikt en die gemonteerd. Nu werkt het weer als een malle, moet alleen voor eigen geruststelling de stekker aan het matje nog vervangen.
Daarna de auto toch even ontdaan van wat stof;
Klaar voor zondag! (tot het begon te hozen...
Oja, ik ga maandag de oorlog verklaren aan m'n koppelingspedaalkraak...wat is dat irritant. Zit in de cilinder zelf. Maandag even een nieuwe regelen die bij een andere dealer ligt voor 'weinig'.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Het verhaal van de rode S60...
Ouwe sjaggeraar.
Pedaal is een bekende kwaal, inspuiten werkt vaak maar even idd...
Mistlampen zijn idd niet te krijgen nee, ook 2e hands niet behalve imitatie. Maar dan weet ik wel waar ik moet zijn als ik straks weer een Volvo heb.
Mistlampen zijn idd niet te krijgen nee, ook 2e hands niet behalve imitatie. Maar dan weet ik wel waar ik moet zijn als ik straks weer een Volvo heb.
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het verhaal van de rode S60...
Goed bezig ouwe knooiert 
- Ferdi
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Het verhaal van de rode S60...
Lekker bezig zo!
Heb zelf afgelopen week in Duitsland nog onderdelen besteld. Scheelde goed 100 (!!) euro met hier in Nederland voor hetzelfde kleine pakketje
Heb zelf afgelopen week in Duitsland nog onderdelen besteld. Scheelde goed 100 (!!) euro met hier in Nederland voor hetzelfde kleine pakketje
- EmielS60
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
Een foto;

Hij deed het prima. Vooral het stilstaan voor de deur deed ie heel goed. 2 weken geleden mee gegeven aan een klant en die zei met omruilen dat ie raar liep, met gasgeven stotteren enzo. Dus ik ermee trappen...mwah bougies waarschijnlijk. Die zitten er 10000km te lang in. Ik probeer weer een beetje op m'n onderhoudsschema uit te komen.
Door drukte en gedoe thuis lukte het me niet om tijd vrij te maken voor de auto. Gisteren auto opgehaald in Haaksbergen bij een vriend (jeeh leenauto) en die zei ook al dat ie voor geen meter trok...woeps.
Terug naar huis gereden en bij Enter de A1 opgestoven...sja...oeps.
Onwijs hard klappen, een wastegate chatter waar 600 pk jaloers op zou zijn.
Eenmaal op de eindbestemming;

2 moeren weg, en ik gaf de gemeente Nijkerk al de schuld van de hoeveelheid zooi op de weg...
Dat was dus m'n eigen pruttel die onder de auto door ging...
Vandaag 2 moertjes erop gedraaid een het lijkt weer oké. Volgende week mag de downpipe eronder uit want de rooie moet APK hebben.
Hij deed het prima. Vooral het stilstaan voor de deur deed ie heel goed. 2 weken geleden mee gegeven aan een klant en die zei met omruilen dat ie raar liep, met gasgeven stotteren enzo. Dus ik ermee trappen...mwah bougies waarschijnlijk. Die zitten er 10000km te lang in. Ik probeer weer een beetje op m'n onderhoudsschema uit te komen.
Door drukte en gedoe thuis lukte het me niet om tijd vrij te maken voor de auto. Gisteren auto opgehaald in Haaksbergen bij een vriend (jeeh leenauto) en die zei ook al dat ie voor geen meter trok...woeps.
Terug naar huis gereden en bij Enter de A1 opgestoven...sja...oeps.
Onwijs hard klappen, een wastegate chatter waar 600 pk jaloers op zou zijn.
Eenmaal op de eindbestemming;
2 moeren weg, en ik gaf de gemeente Nijkerk al de schuld van de hoeveelheid zooi op de weg...
Vandaag 2 moertjes erop gedraaid een het lijkt weer oké. Volgende week mag de downpipe eronder uit want de rooie moet APK hebben.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
