[28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Robertdj » 30 sep 2011, 15:01

@Nutkees, voor de buurtbewoners ook :mrgreen:

2 uur lijkt me leuk, zo'n slot van 17-19, hoef je ook maar een paar uur vrij te nemen. Lijkt me ideaal om af en toe 's te doen.

Online
Richardt.
Berichten: 6510
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Richardt. » 30 sep 2011, 15:11

Ik zie het commentaar volgend jaar al weer komen.

"Ja, nu komt iedereen de laatste paar uurtjes. Veel te druk op de baan met al die daily auto's" :lol:

Het is nooit goed natuurlijk ;)

Twee uurtjes zou voor mij ook een uitkomst zijn. Lang zat voor mij en m'n auto :)

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Gert. » 30 sep 2011, 15:33

2 uur extra + verplichte briefing(s) zou heel mooi zijn.
Financieel risicodrager zijn en mede daarom groeien betekend ook dat de organisatie/begeleiding van DF tijdens trackdays mee zou moeten groeien.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door RVV » 30 sep 2011, 15:51

Plaatjes!

http://www.driving-fun.com/2288/the-kno ... oto-s.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Oscar29
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
Locatie: Bolton, UK

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Oscar29 » 30 sep 2011, 15:59

For real? De enige foto die ik van mij terug heb kunnen vinden had een iets bewerkte versie van een foto van 2 jaar geleden kunnen zijn. Nu gelooft niemand meer dat ik daadwerkelijk gereden heb :bag:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Snipe » 30 sep 2011, 16:02

RVV schreef:Plaatjes!

http://www.driving-fun.com/2288/the-kno ... oto-s.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze staan er dubbel. Maar een goed boek kun je ook twee keer lezen.

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Gert. » 30 sep 2011, 16:03

Ziet er weer goed uit! :thumbup:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3345
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Enrico » 30 sep 2011, 16:05

RVV schreef:Plaatjes!
Mooi, inclusieg Go pro aan de zijkant... :)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Rupie » 30 sep 2011, 16:06

Gert. schreef:2 uur extra + verplichte briefing(s) zou heel mooi zijn.
Financieel risicodrager zijn en mede daarom groeien betekend ook dat de organisatie/begeleiding van DF tijdens trackdays mee zou moeten groeien.
+1

Bedankt voor de toelichting Rico. Ik hoop ook dat je bovenstaande opmerking begrijpt. Vergeet in jouw verhaal niet dat je veel klachten niet direct hoort van mensen. Als mensen hier dus op het forum misschien wel hun mond opendoen zou ik daar wat mee doen. Zeker als je het bijvoorbeeld over inhaalsmanoevres hebt en hoe die ervaren worden. Ik zou me daar als DF daadwerkelijk in willen profileren zoals ook geroepen wordt "met respect voor elkaar en andermans materieel". Daarvoor zal je actief moeten optreden en moeten uitdragen waar je voor staat. Ik weet van mezelf dat ik niet zo snel bij de organisatie zou gaan klagen, maar tegelijkertijd heb ik wel eens momentjes op de baan waarvan ik zelf misschien wel eens denk van dat ik het prettig zou vinden om op aangesproken te worden. Daarmee zorg je dat je trackdays de uitstraling krijgen die je misschien nastreeft en voed je de rijders ook nog eens op. Wat weer een dubbel effect heeft op het rijgedrag en de beleving.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door RVV » 30 sep 2011, 16:10

Snipe schreef:
RVV schreef:Plaatjes!

http://www.driving-fun.com/2288/the-kno ... oto-s.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze staan er dubbel. Maar een goed boek kun je ook twee keer lezen.
Beheersysteem :bag: bleef ook hangen

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Peter Tunissen » 30 sep 2011, 16:11

Ruben schreef:En dan moet er iets mee gebeuren. De organisatie is doof op dit moment. Er spelen andere prioriteiten een rol. En het is het verhaal van André, waar is Rico op de baan?
Hoe kom je daar nou weer bij?
Volgens mij reageert Rico op vrijwel alle berichten en ik heb na woensdag nog niet eens tijd gehad om mijn auto uit te ruimen, dus sorry als dat iets langer duurt, maar we doen zeker wel iets met alle feedback.

Het punt is alleen dat er woensdag, op de dag zelf, letterlijk helemaal niemand naar mij toe is gekomen met klachten over een andere deelnemer. Wij huren sinds dit jaar iedere circuitdag standaard de videotoren mee en daar zit iemand de hele dag op 16 monitoren het hele circuit in de gaten te houden en die man heeft ook nog niet één keer zich bij ons gemeld dat er een actie op de baan gebeurde die hij niet door de beugel vond kunnen.
De schades die woensdag gereden zijn en voor zover ik weet waren dat er drie, waren allemaal voor vaste DF bezoekers en in ieder geval 'normale mensen', niet door racers die met het mes tussen de tanden hun PR wilden verbeteren. Ook waren dat allemaal eenzijdige ongevallen, dus iets te hard de bocht in, iets te snel op het gas, het blijft een sport waarbij de risico's altijd op de loer liggen en een foutje is altijd snel gemaakt. Ik zie zelf liever ook een dag zoals de vorige keer zonder één code rood, maar de organisatie verantwoordelijk houden voor iedere rijder die schade rijdt is waanzin.

Een verplichte briefing met daar polsbandjes uitdelen klinkt goed, maar ik denk dat dat logistiek simpelweg niet haalbaar is. Wat wel mogelijk zou zijn is iedere deelnemer een schriftelijke briefing meegeven.
"Ja, dan wordt die niet gelezen natuurlijk....."
Tsja, ik kan ook niet controleren of iedereen die bij een mondelijke briefing aanwezig is op aan het letten is en niet met zijn smartphone aan het spelen is....
We hebben het hier woensdag over gehad en ik denk dat dit de weg is om in te slaan voor 2012.
Inclusief een 'pasjes-lidmaatschap' van DF met als consequentie dat als er veel klachten over je rijgedrag komen je pasje wordt ingenomen en je niet meer welkom bent op DF dagen.
Dat zit allemaal in de pijplijn, maar kost wel tijd om te realiseren.

Het weren van racers is onzin in mijn ogen. De meeste vaste DF'ers die woensdag aanwezig waren kwamen met een racer of een semi-racer. Ik snap dat als je daar met je straatauto tussen rijdt de snelheidsverschillen groot kunnen zijn, maar ik heb zelf een rondje of 30-40 gereden met de langzaamste auto van de dag denk ik en ik ben niet één keer verrast door de racers.
Als ik dan het verhaal van Frank lees (niet lullig bedoeld om die eruit te halen, maar dat vond ik het beste voorbeeld), tsja.... Als je op een volgas punt opeens op je rem gaat staan en dan schrikt dat een auto (Cup Clio in dit geval) dicht achter je rijdt, dat kan ik me voorstellen. Maar ik denk dat die Clio bestuurder nog 10x zo hard geschrokken is dat iemand daar opeens op zijn rem trapt.
Is dat de schuld van die Clio rijder dan?
In mijn ogen echt niet. In het gunstigste geval zou ik zeggen dat het een 'momentje' is dat nou eenmaal bij circuitrijden hoort, is het slechtste geval vind ik het een verkeerde inschatting van Frank dat hij eerst remt en dan pas in zijn spiegels kijkt (zonder de situatie gezien te hebben dus, maar gebaseerd op het verhaal zoals het verteld is hierboven). Maar dit soort momenten met andere rijders hou je altijd; wil je dat niet, dan zul je het circuit voor jezelf af moeten huren, dan heb je van niemand last.

De organisatie verwijten dat ze niet op de baan zijn is flauw trouwens.
Ten eerste ben ik wel op de baan geweest, ten tweede is dat bijna niet te doen, want je regelt je suf op zo'n dag en als je eenmaal zelf op de baan zit kun je helemaal niks meer regelen, dus dat kan alleen maar omdat Rico op zo'n dag niet gaat rijden en die zou ook maar wat graag een paar rondjes rijden, maar dat is er deze keer gewoon niet of nauwelijks van gekomen.

Kortom, alle feedback wordt gelezen, er wordt ook wat mee gedaan, maar ik denk dat nu van een mug een olifant wordt gemaakt en dat is nog niet zo erg, maar door mensen die op de dag zelf niet aanwezig waren en dus helemaal niks meegekregen hebben van de dag (er was zelfs al commentaar voordat de eerste foto's en filmpjes online kwamen) lijkt dat weer meer een beetje op schoppen tegen DF commercieel als er een kans is dan wat anders.

Twee uurtjes extra huren zou trouwens wel mogelijk zijn en misschien een goed idee, maar dan zou ik dat eerder willen doen voor vaste forumgangers dan alleen voor straatauto's, anders mogen Elmar en Aiko en noem ze allemaal maar op nog steeds niet meedoen.....
Het probleem is alleen dat ik niet verwacht dat dat uit kan, aangezien de interesse bij veel forumgangers gewoon meer ligt op het posten op het forum dan op het rijden op een circuit. Is niet erg, maar ik ga niet nog eens alle moeite doen voor het organiseren van iets en dan zelf hoofdsponsor worden. :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door RVV » 30 sep 2011, 16:37

want je regelt je suf op zo'n dag en als je eenmaal zelf op de baan zit kun je helemaal niks meer regelen, dus dat kan alleen maar omdat Rico op zo'n dag niet gaat rijden en die zou ook maar wat graag een paar rondjes rijden, maar dat is er deze keer gewoon niet of nauwelijks van gekomen.
Goed punt, inderdaad geen meter leuk kunnen rijden. Nu zeur ik verder ook niet over. Want het is ook heel veel regelwerk, controleren, inschrijven, anticiperen op situaties, tussendoor ook nog social talk onderhouden, deelnemers begeleiden, voorlichten, aanwijzingen geven,doorverwijzen, heen, terug en heen lopen,aansturen. Een simpel probleem of vraag is meestal 5 minuten werk om het op te lossen en dat gaat de hele dag door. En vooral opletten dat jezelf niet van de sokken wordt gereden. :kikker:


Maargoed wat hierboven staat is gewoon part of the deal, dus we klagen (peter en ik) hier ook niet over. Maar het is allemaal net iets meer dan het hek opzetten en achter over leunen :ongeveer als:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Snipe » 30 sep 2011, 16:38

Afbeelding

Even voor mijn beeld, wat vinden 'we' hiervan?

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door frankv » 30 sep 2011, 16:39

tja, stel ik me eens kwetsbaar op, wordt iets anders herverteld dan ik heb opgeschreven, overigens was het inderdaad een verkeerde inschatting van mij, want het bleek geen gele vlag maar een blauwe te zijn
Peter Tunissen schreef:Als ik dan het verhaal van Frank lees (niet lullig bedoeld om die eruit te halen, maar dat vond ik het beste voorbeeld), tsja.... Als je op een volgas punt opeens op je rem gaat staan en dan schrikt dat een auto (Cup Clio in dit geval) dicht achter je rijdt, dat kan ik me voorstellen. Maar ik denk dat die Clio bestuurder nog 10x zo hard geschrokken is dat iemand daar opeens op zijn rem trapt.
Is dat de schuld van die Clio rijder dan?
In mijn ogen echt niet. In het gunstigste geval zou ik zeggen dat het een 'momentje' is dat nou eenmaal bij circuitrijden hoort, is het slechtste geval vind ik het een verkeerde inschatting van Frank dat hij eerst remt en dan pas in zijn spiegels kijkt (zonder de situatie gezien te hebben dus, maar gebaseerd op het verhaal zoals het verteld is hierboven).
Frankv schreef: Om een situatie te beschrijven die mij even deed schrikken was dat ik door de Slotemaker bocht omhoog ging en ik een Clio in mijn spiegels aan zag komen. Bovenop werd een vlag gezwaaid, maar doordat het tegen de zon in was kon ik de kleur niet goed zien. In een flits terugdenkend aan die ooit gespinde MR2 bovenop, ging ik van mijn gas en remde licht bij, wat gezien de afstand tot de Clio die ik net nog gechecked had geen probleem had hoeven zijn, er van uitgaande dat hij ook oplette. De Clio zat vervolgens zo dicht op mijn kont dat ik er van schrok, en hij schrok misschien ook van mij. Hij had misschien gedacht mij bovenop voorbij te gaan en er niet op gerekend dat ik zou vertragen, en misschien had hij de vlag niet gezien, of had hij wel gezien dat hij blauw was en niet geel.

Van bovenstaande kun je zeggen dat het mijn schuld is, of de zijne, maar ik denk dat de oorzaak ligt in het verschil in focus. Ik ben bezig met mijn lijnen en als ik de tijd nu niet rijd, is het straks wel. Hij is bezig met mij in te halen omdat ik een langzaam obstakel ben in zijn snelle ronde. En sommigen calculeren wat meer ruimte in voor de obstakels dan anderen.
Overigens alle lof voor de organisatie hoor.

Blijkens deze foto hebben de bovenbedoelde gele Clio en ik wel meer momentjes gehad dan alleen bovenstaande (wat niet een echt momentje was, meer even schrikken). Waarom hebben die "racers"trouwens hun rechterknipperlicht vaak aan? Dat zie ik op deze foto ook bij de Clio en heb ik bij meer "racers" gezien die mij inhaalden.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door frankv op 30 sep 2011, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Robertdj » 30 sep 2011, 16:41

Hoeveel kost het eigenlijk om de baan 's avonds 2 uur af te huren? Heb het bedrag wel 's voorbij zien komen, maar vergeten.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Peter Tunissen » 30 sep 2011, 16:44

Omdat ze die aanzetten als de pits ingaan en je niet meer hoort dat ze aanstaan in een gestripte auto en dan blijf je er dus mee door rijden. ;)

Je hebt inderdaad gelijk Frank; ik had jouw verhaal gisteren gelezen en nu terug verteld zoals het bij mij is blijven hangen, maar het ging ook niet om de precieze toedracht (ik weet ook heus wel dat jij een veilige rijder bent en geen gekke acties zult uithalen), maar meer om het punt dat ieder 'momentje' twee kanten heeft en het te makkelijk is om de snellere (racer) altijd maar automatisch de schuld te geven.

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door @iko » 30 sep 2011, 16:47

Ik wilde eigenlijk niet meediscussiëren, omdat het elke keer weer een oeverloze discussie is, voornamelijk gevoerd door mensen die niet meerijden, omdat ze bang zijn dat er gevaarlijk wordt gereden.

Ik rij nu 4 jaar trackdays bij div organisaties. DF is altijd de netste club geweest. Ik zie relatief weinig schades. Als het gebeurt is het meestal een racer of trackday rijder die eenzijdig een fout maakt. Straatauto's hebben vrijwel nooit iets. Of het was eigen schuld. Ik heb zelf nog niet gezien of gehoord dat een straatauto schade heeft geleden door een racer.

Mede door de gemoedelijke sfeer op een DF dag zie je dat de trackday rijders en racers zich automatisch goed aanpassen aan de straatauto's. Je houdt er altijd rekening mee dat iemand iets anders doet dan je normaal gesproken verwacht. De meeste straatauto's houden er ook rekening mee dat er af en toe een sneller iemand voorbij komt. Al snap ik wel dat je niet alles kan zien als je voor het eerst op een circuit rijdt.

De mensen die ik gezien en gesproken heb, waren allemaal zeer tevreden over de dag.

Ik vind de discussie elke keer jammer, omdat juist door die discussie sommige rijders zich af laten schrikken. En mede daardoor de verhouding straatauto/racer anders wordt.

Peter / Rico, wat mij betreft doen jullie het top :thumbup: Ik hoop dat jullie zo door gaan.

En als je al 2 uurtjes apart zou doen voor straatauto's zijn het natuurlijk wel de éérste 2 uurtjes ipv de laatste ;-)

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door David R. » 30 sep 2011, 16:58

Aiko ik ben het helemaal met je eens. Wees blij dat er nog mensen zijn die het organiseren en ook het risico willen nemen dat ze niet uitkomen aan het eind van de rit.
Voor de mensen die niet willen rijden als er "racers" in de buurt zijn zou ik zeggen huur dan zelf een circuit af en neem zelf het risico dat je enkele duizenden euro's moet toeleggen.
Wat een gezeur elke keer.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door RVV » 30 sep 2011, 17:04

Bedankt Aiko!
:thumbup:

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Aad » 30 sep 2011, 17:04

Helemaal mee eens , ophouden met dit eindeloze gezeur :devil:

Bij vrijrijden hebben ze een klasse voor toerauto`s , mogelijk is dat wat voor sommige ???

Andre
Berichten: 11241
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Andre » 30 sep 2011, 17:06

Ieder die trackdays organiseert kiest zijn eigen route. Vroeger werd bij DF nog wel eens uit kofferbak gehangen voor mooie foto s. Ik denk dat je dat nu niet meer hoeft te doen. Om nog maar even de veranderingen aan te geven. Is niet erg maar de insteek is gewoon anders. DF groeit door.

Ik snap een hoop reacties hier wel. Er zijn mensen die willen gewoon genieten van het rijden met hun auto op een circuit en hebben daarbij niet uitzonderlijk veel haast.

Ik kan me nog een keer een trackday van Vijverberg herinneren. Jongen in een subaru rijdt lekker zijn rondjes en een race clio knettert er vol achterin. Die had zich verremd en was dus gewoon aan testen voor de volgende race. De subaru was kort tot aan de achterbank. De race clio had ook schade maar aanzienlijk minder. Het enige wat de clio rijder zei. Sorry. Subaru rijder was in tranen en dit idee had ie niet bij een trackday. Het enige wat Jan de Boer erop zei we gaan naar de kantine en nemen een drankje en moeten het maar snel vergeten. De vraag is alleen hoe snel kan die subaru rijder dat vergeten. Die heeft waarschijnlijk zijn spaarpot stukgeslagen op een auto. Die clio rijder trekt even 2 spatborden uit het rek en heeft een schadesponser incl budget en staat gewoon aan de start bij de volgende race. Die race clio is voor hem namelijk een gebruiksvoorwerp om een race te winnen geen emotie met de auto. Dat is voor de Subaru rijder wel anders!!!

Wij rijden met de Aprisco auto alsof er geen morgen meer is nul emotie met de auto. Waarom alles kost een drol als je schade rijdt in vergelijk met een kenteken auto s laat staan gt3 nieuwere bmw s etc. Dus wij lachen als iemand tegen de duur aan rijdt. Maar ik als ik straat GT3 raak is die man verre van happy.

Wat ik hiermee probeer te schetsen is dat het start veld in evenwicht moet zijn. Is dat niet zo dat neemt de groep die in de minderheid is de benen. En dat zal waarschijnlijk in dit geval de kenteken auto s zijn.

Nogmaals ik zou als DF zijnde iets leuks inpassen voor de kenteken auto s en beginners. bijv de dag indelen in 2 groepen.

Raceauto s en ervaren rijders evt met kenteken auto.
Kenteken auto s en evt beginners.

Ochtend doe je vrij rijden alles bijelkaar.
Middag 13.00 om 30 min wissel van groep.

Vanaf 15.00 a 15.30 afhankelijk van uitloop doe je alles bijelkaar dan zijn er vaak al veel gestopt of auto s zijn stuk. Dat er zo bi zo meer ruimte op de baan komt.

Beetje brainstormen. Maar ja ik snap het wel dit is wel bewerkelijker. Mooiste is inderdaad iedereen een papiertje tekenen geld overmaken briefing notes in de hand geven sticker op je voorraam en rijden. Ik denk dat het spijtig is dat je die mensen tegen het been schopt die gewoon rustig relaxed zijn straat auto een keer wil uitlaten.

Tenslotte lopen hier op DF meer mensen met een straat auto rond dan met een race auto is zo mijn idee. En als je iets voor deze mensen doet zullen er eerder nieuwe mensen komen die nog nooit op circuit zijn geweest ook een kans. En misschien vindt ie het zo mooi dat ie een jaar later in de snelle groep zit met een race auto.
Laatst gewijzigd door Andre op 30 sep 2011, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door dvh » 30 sep 2011, 17:10

Snipe schreef:Afbeelding

Even voor mijn beeld, wat vinden 'we' hiervan?

Terecht dat een Renault voorrang verleent aan een BMW , dat hoort namelijk zo.







:clown:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27991
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Luco » 30 sep 2011, 17:19

Andre schreef:Ieder die trackdays organiseert kiest zijn eigen route. Vroeger werd bij DF nog wel eens uit kofferbak gehangen voor mooie foto s. Ik denk dat je dat nu niet meer hoeft te doen. Om nog maar even de veranderingen aan te geven. Is niet erg maar de insteek is gewoon anders. DF groeit door.

Ik snap een hoop reacties hier wel. Er zijn mensen die willen gewoon genieten van het rijden met hun auto op een circuit en hebben daarbij niet uitzonderlijk veel haast.

Ik kan me nog een keer een trackday van Vijverberg herinneren. Jongen in een subaru rijdt lekker zijn rondjes en een race clio knettert er vol achterin. Die had zich verremd en was dus gewoon aan testen voor de volgende race. De subaru was kort tot aan de achterbank. De race clio had ook schade maar aanzienlijk minder. Het enige wat de clio rijder zei. Sorry. Subaru rijder was in tranen en dit idee had ie niet bij een trackday. Het enige wat Jan de Boer erop zei we gaan naar de kantine en nemen een drankje en moeten het maar snel vergeten. De vraag is alleen hoe snel kan die subaru rijder dat vergeten. Die heeft waarschijnlijk zijn spaarpot stukgeslagen op een auto. Die clio rijder trekt even 2 spatborden uit het rek en heeft een schadesponser incl budget en staat gewoon aan de start bij de volgende race. Die race clio is voor hem namelijk een gebruiksvoorwerp om een race te winnen geen emotie met de auto. Dat is voor de Subaru rijder wel anders!!!

Wij rijden met de Aprisco auto alsof er geen morgen meer is nul emotie met de auto. Waarom alles kost een drol als je schade rijdt in vergelijk met een kenteken auto s laat staan gt3 nieuwere bmw s etc. Dus wij lachen als iemand tegen de duur aan rijdt. Maar ik als ik straat GT3 raak is die man verre van happy.

Wat ik hiermee probeer te schetsen is dat het start veld in evenwicht moet zijn. Is dat niet zo dat neemt de groep die in de minderheid is de benen. En dat zal waarschijnlijk in dit geval de kenteken auto s zijn.

Nogmaals ik zou als DF zijnde iets leuks inpassen voor de kenteken auto s en beginners. bijv de dag indelen in 2 groepen.

Raceauto s en ervaren rijders evt met kenteken auto.
Kenteken auto s en evt beginners.

Ochtend doe je vrij rijden alles bijelkaar.
Middag 13.00 om 30 min wissel van groep.

Vanaf 15.00 a 15.30 afhankelijk van uitloop doe je alles bijelkaar dan zijn er vaak al veel gestopt of auto s zijn stuk. Dat er zo bi zo meer ruimte op de baan komt.

Beetje brainstormen. Maar ja ik snap het wel dit is wel bewerkelijker. Mooiste is inderdaad iedereen een papiertje tekenen geld overmaken briefing notes in de hand geven sticker op je voorraam en rijden. Ik denk dat het spijtig is dat je die mensen tegen het been schopt die gewoon rustig relaxed zijn straat auto een keer wil uitlaten.

Tenslotte lopen hier op DF meer mensen met een straat auto rond dan met een race auto is zo mijn idee. En als je iets voor deze mensen doet zullen er eerder nieuwe mensen komen die nog nooit op circuit zijn geweest ook een kans. En misschien vindt ie het zo mooi dat ie een jaar later in de snelle groep zit met een race auto.
Andre
Dat is voor iedereen weer anders hoor, niet iedereen met een raceauto is als die cliorijder.
Beetje gechargeerd allemaal.

Jammer dat deze discussie elke keer terugkomt, en nu doen sommige net alsof dat is sinds df commercieel is, wat een onzin die discussie was er ook toen Peter het nog zelf organiseerde en er alleen forumgangers kwamen.

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Damir Vukovic » 30 sep 2011, 18:32

Als rijdende chicane heb ik aardig meegekregen hoe de inhaaldiscipline is van de meeste deelnemers, er zijn er maar weinigen bij die er niet langs gekomen zijn.. Het merendeel van de mensen rijdt absoluut keurig en geeft je het gevoel dat je samen gemakkelijk op de baan rond kunt. Dat gevoel had ik zeker bij veel racers die door het verschil in vermogen en grip easy op relatief veilige punten voorbij kunnen steken.

Keerzijde is ook dat ik een paar remproeven etc cadeau heb gekregen van mensen die wat minder tijd over hadden voor een veilige inhaalactie. Dat viel me eerlijk gezegd tegen na alle verhalen gelezen te hebben over de sfeer op DF trackdays.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3345
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Enrico » 30 sep 2011, 19:00

Snipe schreef:Afbeelding
Even voor mijn beeld, wat vinden 'we' hiervan?
Dit is niet het wenselijk gedrag tijdens een trackday.... Maar dat weten we over deze clio. Het geeft goed aan wat merdere hier proberen te melden over wat het niet gewensde gedrag was die dag.

Sommigen zullen denken dat de clio niets verkeerd doet , want een racer heeft veel ervaaring met half op het gras rijden en kan makkelijk met 20cm langs de BMW voorbij.

Ik ben al blij als gewoon bij de volgende trackday weer even goed melden wat wel en niet wenselijk gedrag is, en dat gebeurt ook al nu bij de briefing, dus dat komt weer goed. De discussie is goed, en hopelijk leest Mr. Lightning McClio ook mee en denk hij 2 keer over na....

We willen allenmaal lekker rondjes rijden en lol hebben. Ongeacht welke auto wij rijden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten