![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
2 uur lijkt me leuk, zo'n slot van 17-19, hoef je ook maar een paar uur vrij te nemen. Lijkt me ideaal om af en toe 's te doen.
Ze staan er dubbel. Maar een goed boek kun je ook twee keer lezen.RVV schreef:Plaatjes!
http://www.driving-fun.com/2288/the-kno ... oto-s.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi, inclusieg Go pro aan de zijkant...RVV schreef:Plaatjes!
+1Gert. schreef:2 uur extra + verplichte briefing(s) zou heel mooi zijn.
Financieel risicodrager zijn en mede daarom groeien betekend ook dat de organisatie/begeleiding van DF tijdens trackdays mee zou moeten groeien.
BeheersysteemSnipe schreef:Ze staan er dubbel. Maar een goed boek kun je ook twee keer lezen.RVV schreef:Plaatjes!
http://www.driving-fun.com/2288/the-kno ... oto-s.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe kom je daar nou weer bij?Ruben schreef:En dan moet er iets mee gebeuren. De organisatie is doof op dit moment. Er spelen andere prioriteiten een rol. En het is het verhaal van André, waar is Rico op de baan?
Goed punt, inderdaad geen meter leuk kunnen rijden. Nu zeur ik verder ook niet over. Want het is ook heel veel regelwerk, controleren, inschrijven, anticiperen op situaties, tussendoor ook nog social talk onderhouden, deelnemers begeleiden, voorlichten, aanwijzingen geven,doorverwijzen, heen, terug en heen lopen,aansturen. Een simpel probleem of vraag is meestal 5 minuten werk om het op te lossen en dat gaat de hele dag door. En vooral opletten dat jezelf niet van de sokken wordt gereden.want je regelt je suf op zo'n dag en als je eenmaal zelf op de baan zit kun je helemaal niks meer regelen, dus dat kan alleen maar omdat Rico op zo'n dag niet gaat rijden en die zou ook maar wat graag een paar rondjes rijden, maar dat is er deze keer gewoon niet of nauwelijks van gekomen.
Peter Tunissen schreef:Als ik dan het verhaal van Frank lees (niet lullig bedoeld om die eruit te halen, maar dat vond ik het beste voorbeeld), tsja.... Als je op een volgas punt opeens op je rem gaat staan en dan schrikt dat een auto (Cup Clio in dit geval) dicht achter je rijdt, dat kan ik me voorstellen. Maar ik denk dat die Clio bestuurder nog 10x zo hard geschrokken is dat iemand daar opeens op zijn rem trapt.
Is dat de schuld van die Clio rijder dan?
In mijn ogen echt niet. In het gunstigste geval zou ik zeggen dat het een 'momentje' is dat nou eenmaal bij circuitrijden hoort, is het slechtste geval vind ik het een verkeerde inschatting van Frank dat hij eerst remt en dan pas in zijn spiegels kijkt (zonder de situatie gezien te hebben dus, maar gebaseerd op het verhaal zoals het verteld is hierboven).
Overigens alle lof voor de organisatie hoor.Frankv schreef: Om een situatie te beschrijven die mij even deed schrikken was dat ik door de Slotemaker bocht omhoog ging en ik een Clio in mijn spiegels aan zag komen. Bovenop werd een vlag gezwaaid, maar doordat het tegen de zon in was kon ik de kleur niet goed zien. In een flits terugdenkend aan die ooit gespinde MR2 bovenop, ging ik van mijn gas en remde licht bij, wat gezien de afstand tot de Clio die ik net nog gechecked had geen probleem had hoeven zijn, er van uitgaande dat hij ook oplette. De Clio zat vervolgens zo dicht op mijn kont dat ik er van schrok, en hij schrok misschien ook van mij. Hij had misschien gedacht mij bovenop voorbij te gaan en er niet op gerekend dat ik zou vertragen, en misschien had hij de vlag niet gezien, of had hij wel gezien dat hij blauw was en niet geel.
Van bovenstaande kun je zeggen dat het mijn schuld is, of de zijne, maar ik denk dat de oorzaak ligt in het verschil in focus. Ik ben bezig met mijn lijnen en als ik de tijd nu niet rijd, is het straks wel. Hij is bezig met mij in te halen omdat ik een langzaam obstakel ben in zijn snelle ronde. En sommigen calculeren wat meer ruimte in voor de obstakels dan anderen.
Snipe schreef:
Even voor mijn beeld, wat vinden 'we' hiervan?
AndreAndre schreef:Ieder die trackdays organiseert kiest zijn eigen route. Vroeger werd bij DF nog wel eens uit kofferbak gehangen voor mooie foto s. Ik denk dat je dat nu niet meer hoeft te doen. Om nog maar even de veranderingen aan te geven. Is niet erg maar de insteek is gewoon anders. DF groeit door.
Ik snap een hoop reacties hier wel. Er zijn mensen die willen gewoon genieten van het rijden met hun auto op een circuit en hebben daarbij niet uitzonderlijk veel haast.
Ik kan me nog een keer een trackday van Vijverberg herinneren. Jongen in een subaru rijdt lekker zijn rondjes en een race clio knettert er vol achterin. Die had zich verremd en was dus gewoon aan testen voor de volgende race. De subaru was kort tot aan de achterbank. De race clio had ook schade maar aanzienlijk minder. Het enige wat de clio rijder zei. Sorry. Subaru rijder was in tranen en dit idee had ie niet bij een trackday. Het enige wat Jan de Boer erop zei we gaan naar de kantine en nemen een drankje en moeten het maar snel vergeten. De vraag is alleen hoe snel kan die subaru rijder dat vergeten. Die heeft waarschijnlijk zijn spaarpot stukgeslagen op een auto. Die clio rijder trekt even 2 spatborden uit het rek en heeft een schadesponser incl budget en staat gewoon aan de start bij de volgende race. Die race clio is voor hem namelijk een gebruiksvoorwerp om een race te winnen geen emotie met de auto. Dat is voor de Subaru rijder wel anders!!!
Wij rijden met de Aprisco auto alsof er geen morgen meer is nul emotie met de auto. Waarom alles kost een drol als je schade rijdt in vergelijk met een kenteken auto s laat staan gt3 nieuwere bmw s etc. Dus wij lachen als iemand tegen de duur aan rijdt. Maar ik als ik straat GT3 raak is die man verre van happy.
Wat ik hiermee probeer te schetsen is dat het start veld in evenwicht moet zijn. Is dat niet zo dat neemt de groep die in de minderheid is de benen. En dat zal waarschijnlijk in dit geval de kenteken auto s zijn.
Nogmaals ik zou als DF zijnde iets leuks inpassen voor de kenteken auto s en beginners. bijv de dag indelen in 2 groepen.
Raceauto s en ervaren rijders evt met kenteken auto.
Kenteken auto s en evt beginners.
Ochtend doe je vrij rijden alles bijelkaar.
Middag 13.00 om 30 min wissel van groep.
Vanaf 15.00 a 15.30 afhankelijk van uitloop doe je alles bijelkaar dan zijn er vaak al veel gestopt of auto s zijn stuk. Dat er zo bi zo meer ruimte op de baan komt.
Beetje brainstormen. Maar ja ik snap het wel dit is wel bewerkelijker. Mooiste is inderdaad iedereen een papiertje tekenen geld overmaken briefing notes in de hand geven sticker op je voorraam en rijden. Ik denk dat het spijtig is dat je die mensen tegen het been schopt die gewoon rustig relaxed zijn straat auto een keer wil uitlaten.
Tenslotte lopen hier op DF meer mensen met een straat auto rond dan met een race auto is zo mijn idee. En als je iets voor deze mensen doet zullen er eerder nieuwe mensen komen die nog nooit op circuit zijn geweest ook een kans. En misschien vindt ie het zo mooi dat ie een jaar later in de snelle groep zit met een race auto.
Dit is niet het wenselijk gedrag tijdens een trackday.... Maar dat weten we over deze clio. Het geeft goed aan wat merdere hier proberen te melden over wat het niet gewensde gedrag was die dag.Snipe schreef:
Even voor mijn beeld, wat vinden 'we' hiervan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten