Nu maken er meer merken auto's met RWD dan enkel BMW (gelukkig)

(en dat te melden op een semi-BMW forum

)
Feit blijft dat er geen enkele coureur prive met een fwd auto rijdt... is toch wel opmerkelijk niet?
Hoe goed de hedentendage fwd's ook zijn (voor een groot deel door de beter geworden banden), het is en blijft onnatuurlijk, en loopt ook niet zo mooi de bocht door, minder ultiem genieten dus. Er zijn zeker ook oudere fwd's waar je lol aan kunt beleven, en/of hard mee kunt gaan, maar dat is 'not the point': voor het ultieme rijgevoel is er gewoon geen alternatief voor rwd.
Daarmee heeft een BWM dus weldegelijk meerwaarde. Het prijsverschil is naar mijn mening echter wel veel te groot: een 1-serie is gewoon te duur voor wat je er voor krijgt (3 serie overigens ook, de 5 een stuk minder). Zet een Megane er naast en kijk wat voor standaard uitrusting je erbij krijgt. De bekende verhaaltjes als zou een Renault technisch zo veel minder zijn, daarvan weten we ondertussen allemaal wel dat dat nauwelijks meer het geval is, en het grote gat aan prijsverschil allang niet meer dekt. Als je ziet hoeveel Clio's en meganes er op de ring rijden, en niet stuk gaan dan behoeft dat weinig toelichting meer denk ik. BMW wil (iets te veel) een premium merk zijn. En dat doen ze ook met de Mini: maar goed, zolang er mensen bereid zijn zoveel extra te betalen voor een hoop (hoewel mini natuurlijk eigenlijk weinig is) lucht, daan komen ze er mee weg.