Metchu met MX5 numero 2! [verkocht]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Downforce Hans

Re: Hier is Metchu's new ride: MX5! MNTFC!

Bericht door Downforce Hans » 30 dec 2010, 18:08

Michel P schreef:
Macboy schreef:Gefeliciteerd man ! Super aankoop !!

Even je nickname aanpassen in Metinx5
MacX5 zou ook niet misstaan :-)
Dan zou het inderdaad een VETTE car zijn :mrgreen:

Oscar29

Bericht door Oscar29 » 30 dec 2010, 18:25

Mooie reacties hier. MX-5 werd hier altijd als wijvenmobiel afgeschilderd. Koopt Metchu er 1 is het meteen een gave auto :mrgreen: :mrgreen:

Veel plezier ermee en kom dat apparaat eens showen in hoofddorp :df:
Laatst gewijzigd door Oscar29 op 30 dec 2010, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 30 dec 2010, 18:28

Koele bak Metin!!

Is er al een Top Gear X-mas Edition 2010 opmerking gemaakt? :mrgreen: Enjoy!

Metchu

Bericht door Metchu » 30 dec 2010, 18:31

electriciteit probleempjes vandaag opgelost! Een zekering was de boosdoener. Ik heb ook nog m'n windscherm gemonteerd en een wereld van verschil met open rijden. Het is nu echt lekker gewoon met kap open en verwarminkje aan, nergens last van! Remschijven en blokken heb ik geen tijd voor gehad, die vervang ik van de week. Heb een lelijke sticker op de kofferklep verwijderd. Dan blijft er eigenlijk nog even een klein beurtje met wat vloeistoffen e.d. over om nog te vervangen en tzt nieuwe banden. Dan kan de auto er weer tegenaan.

Wat foto's gemaakt in daglicht met de iphone

Afbeelding

Afbeelding

Er lijkt een kleurverschil in de deur te zitten op de foto's, maar dat valt in het echt wel mee eigenlijk. De andere deur daarentegen is niet origineel kan ik vertellen :mrgreen: Maar goed, het is een 20 jaar oude auto, shit hoort erbij 8)

Je ziet vaak bij die stadslichten dat daar donkere kapjes in zitten
Afbeelding

het leek mij wel vet om ze met folie geel te maken zoals Sieger dat bij z'n 328 heeft gedaan 8)
Oscar29 schreef:Mooie reacties hier. MX-5 werd hier altijd als wijvenmobiel afgeschilderd. Koopt Metchu er 1 is het meteen een gave auto :mrgreen: :mrgreen:

Waar zit je ergens in Hoofddorp? Ik ben er namelijk best wel vaak! :mrgreen:
Graan voor visch (haha) of overbos of nog zo'n andere wijk waar ik ff niet van op de naam kom :mrgreen:

Oscar29

Bericht door Oscar29 » 30 dec 2010, 18:35

Overbos :wink:

Die gele folie over knipper/stadslichten vind ik ook wel gaaf staan.

JohanH

Bericht door JohanH » 30 dec 2010, 18:54

Metchu, zag vanmiddag pas je sms :oops: :bag:

Zo te zien heb je een prima model gevonden :thumbup: Ziet er zeker niet verkeerd uit!

Lange ritten zijn inderdaad wat onpraktisch, maar dat komt voornamelijk door de vering, het geluid en de kleine ruimte waar je in zit volgens mij ;) Ik kan zonder problemen in 1 ruk Leeuwarden-Nurburgring rijden, dat is zo'n 430km, maar dan moet ik wel even de benen strekken bij aankomst. Zo rond die tijd is mijn tank meestal ook wel aardig leeg, dus dat is dan mooi te combineren.

Metchu

Bericht door Metchu » 30 dec 2010, 18:57

haha ja nog bedankt voor je reactie Johan! hahahah

Maar ik heb het gelukkig overleefd :P Na het weekend nieuw stuurtje bestellen en kijken of er nog wat leuke spul bij te bestellen is 8) Iemand nog een houten stuur kopen ? :mrgreen: :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 dec 2010, 18:59

Oscar29 schreef:Mooie reacties hier. MX-5 werd hier altijd als wijvenmobiel afgeschilderd. Koopt Metchu er 1 is het meteen een gave auto :mrgreen: :mrgreen:

Nee hoor, het blijft een wijvenwagen,er rijd nu alleen ook een transsexueel in...... :banaan: :mrgreen:

JohanH

Bericht door JohanH » 30 dec 2010, 20:03

Metchu schreef:haha ja nog bedankt voor je reactie Johan! hahahah

Maar ik heb het gelukkig overleefd :P Na het weekend nieuw stuurtje bestellen en kijken of er nog wat leuke spul bij te bestellen is 8) Iemand nog een houten stuur kopen ? :mrgreen: :mrgreen:
Heb je een Nardi stuur? Dat kun je gerust aanbieden op mx-5owners.nl, men schijnt er redelijk wat voor over te hebben. Sowieso wel praktisch je daar aan te melden ivm. de technische topics, aanbiedingen en groupbuys ;)

Michel P

Bericht door Michel P » 30 dec 2010, 21:10

Mooi Nardi deepdish scoren, en hier lekker kwijlen http://www.jdmbits.com/search/label/MX-5" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 30 dec 2010, 21:29

Mooie rijders auto Metin :df:

Gefeliciteerd :beer:

RobS

Bericht door RobS » 30 dec 2010, 21:49

Weet je welk setje low profiles lampen je hebt, er zijn namelijk setjes in omloop zonder lichtbeeld waar je de APK niet mee door komt.

Bij het monteren van de achterschijven en blokken even rekening houden met het stelmechanisme voor de handrem, hier staat netjes uitgelegd wat je moet doen:

http://www.mazda-miata.nl/techniek/acht ... remmen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat beschreven hoe je de pookrubbers moet vervangen, als deze nog nooit vervangen zijn, zijn ze gegarandeerd versleten wat zorgt voor extra herrie, stank en warmte.

http://www.mazda-miata.nl/techniek/pook/pook.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Shakes

Bericht door Shakes » 30 dec 2010, 22:31

Die warmte is best welkom :)

Zonder dollen een te gek karretje. Stond bij mij op de planning en nog steeds. Vandaag een mooie gezien maar heb andere prioriteiten helaas.

JP

Bericht door JP » 30 dec 2010, 22:48

Gefeliciteerd en veel veilige DF-kilometers :thumbup:

Metchu

Bericht door Metchu » 30 dec 2010, 23:13

RobS schreef:Weet je welk setje low profiles lampen je hebt, er zijn namelijk setjes in omloop zonder lichtbeeld waar je de APK niet mee door komt.

Bij het monteren van de achterschijven en blokken even rekening houden met het stelmechanisme voor de handrem, hier staat netjes uitgelegd wat je moet doen:

http://www.mazda-miata.nl/techniek/acht ... remmen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat beschreven hoe je de pookrubbers moet vervangen, als deze nog nooit vervangen zijn, zijn ze gegarandeerd versleten wat zorgt voor extra herrie, stank en warmte.

http://www.mazda-miata.nl/techniek/pook/pook.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Rob, bedankt voor de tips! Wat betreft de lampen, die zijn met zo'n lens. Dat had ik al gecheckt idd en niet an die gare verstralers! Dus dat zit goed ;)

Paul

Bericht door Paul » 31 dec 2010, 10:30

Metin, maatje van me heeft ook zon een erbij gehad, zelfs met dezelfde wielen verkocht en was ook verlaagd... misschien ist dezelfde ;) zoaj dan moet de dorpel bestuurderskant net voor het achterwiel, met de hand gespoten zijn.

Je kunt er hele knappe rolbeugels voor krijgen,had hij er ook op en dat stond echt heel stoer
google -> ROLLBAR MX5

Zie alleen nergens even zo snel die ene die hij had.... maar dat stond echt gewoon erg vet

RobS

Bericht door RobS » 31 dec 2010, 10:52

Rollbars hebben ze tegenwoordig 'goedkoop' in de UK:

http://www.trlanefabs.co.uk/MAZDA-MX5-GP-ROLLBAR.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Doorbars:

Afbeelding

Metchu

Bericht door Metchu » 31 dec 2010, 11:04

die TR lane bar had ik idd gezien bij die jongen waar ik de windscherm van gekocht had. Zag er strak uit idd. tzt wellicht zoiets erop zetten 8)

Peric

Bericht door Peric » 31 dec 2010, 11:28

Zo te zien gaan je windscherm en de rollbar niet samen hoor...

RobS

Bericht door RobS » 31 dec 2010, 11:31

Dat is een no-go inderdaad, of je moet een stylebar nemen, maar daar wil je niet meer over de kop gaan, klapt mooi om je hoofd heen :bag:

Metchu

Bericht door Metchu » 31 dec 2010, 11:33

nee dat klopt en daarom had die gozer waar ik windscherm van gekocht heb, dat ding ook te koop gezet :mrgreen: Vanwege de rollbar :mrgreen:

Ik heb een veerpootbrug in de bestelling staan en die komt als het goed is na het weekend binnen :banaan:
Ik heb even gekeken naar die verstevigingen aan de onderkant, wil die dingen eigenlijk ook wel. Baat het niet, dan schaadt het niet :mrgreen:
Ik wil even een schakelaar inbouwen, of een afstandsbediening om de kofferklep te kunnen openen. Nu moet ik steeds de sleutel uit het contact halen er naar toe lopen en open draaien en weer dicht draaien. Vervelend. Wellicht dat ik dat icm met een alarm doe. Maar ik moet even kijken hoe mijn huidige systeem werkt. Want er zit al een AB met CV en startonderbreker in. Weet niet of het daarmee te bouwen is... Maar iig wel kofferklep
ook ga ik binnenkort een suède stuurtje bestellen ipv het houten momo stuur.
Voor de rest is de wagen dan wel naar m'n wens en tzt wat kleine mods 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 31 dec 2010, 11:42

Dit is trouwens ook een vette mod, voor de toekomst, supercharger power voor een lage prijs!
Mini Cooper S charger is de basis!

http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=42329" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 31 dec 2010, 11:44

ps gele sieger de haan folie is ook al besteld 8) Ben erg benieuwd hoe dat gaat staan... maar eens even kijken :mrgreen:

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 31 dec 2010, 11:47

En heb je ook al je grote "I'M NOT GAY!!!!" sticker besteld? :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 31 dec 2010, 11:52

Aram schreef:En heb je ook al je grote "I'M NOT GAY!!!!" sticker besteld? :mrgreen:
Zolang jij niet meerijdt zal dat niet nodig zijn!

oh ja, er moet ook audio in de auto... :mrgreen: Zit even te kijken naar hoofdsteun speakers enzo, best wel goed zelf te doen. Wel gaaf 8) Jezus, echt bizar hoeveel er mogelijk is met deze auto 8) 8)

Plaats reactie