Peugeot 106 GTi & Update: 924 te koop!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 02 nov 2010, 18:42

Yay net een bericht binnen van de verzekering. Ga van +1 naar -1 schadevrije jaren. Met terugwerkende kracht van 64,- naar 114,- per maand. Morgen maar even vragen of ik de boel af kan kopen, anders gaat dit nogal prijzig worden.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Snipe » 02 nov 2010, 18:52

:shocking:
Wat een geld om zo'n Peugeotje te verzekeren!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door GTRene » 02 nov 2010, 19:01

Robertdj schreef:Yay net een bericht binnen van de verzekering. Ga van +1 naar -1 schadevrije jaren. Met terugwerkende kracht van 64,- naar 114,- per maand. Morgen maar even vragen of ik de boel af kan kopen, anders gaat dit nogal prijzig worden.
dat betaal ik ongeveer voor men Hartge...en ja das dan best veel, zal door je schade komen neem ik aan?

afkopen zal ook prijzig zijn neem ik aan :hmmm:

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door RJay » 02 nov 2010, 19:30

Ik moest toen voor 55 per maand ipv 110 per maand op m'n pinda een eurootje of 450 dokken :bag:
Maarja ,weet niet waar jij verzekerd bent.


Da's een mooie iig.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Youp » 03 nov 2010, 08:29

Ik betaalde 46 euro WA+ per maand (inclusief bonus opbouw beschermer, inzittenden verzekering en de hele reut) toen ik mijn Saxo verzekerde. Korting van 62,5% gehandeld bij mijn tussenpersoon... Toen was ik 21 overigens.

Binnen een half jaar had ik het er uit (WA+), want toen had ik voor 1700 euro hagelschade. :lol:

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 03 nov 2010, 10:12

Net even de verzekering gebeld, krijg morgen een brief met de afkoop shizzle erin. Het bedrag weet ik nog niet, hopelijk valt het mee.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 10 nov 2010, 14:46

960 Euro vangrail schade, afsleepkosten zijn nog niet bekend.

DF-user-4179
Berichten: 489
Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door DF-user-4179 » 10 nov 2010, 15:15

wtf.. nou dan maar een jaartje 50,- meer betalen p maand...

Gebruikersavatar
MoNkToNk
Berichten: 159
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:32

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door MoNkToNk » 10 nov 2010, 17:08

Dat is een behoorlijke meerprijs per maand :( Wellicht verstandig om een no-claim beschermer af te sluiten voor evt. toekomstige schadegevallen.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 10 nov 2010, 17:22

Die zijn leuk, tot je een nieuwe verzekering probeert af te sluiten, en je geweigerd wordt omdat je stiekem nog steeds op -1 staat.

Ik heb geen zin om voorlopig 2 jaar no-claim achterstand te hebben, dus ik betaal de schade. In mijn huidige situatie (1 normale verzekering) duurt het zo'n 2 jaar voordat ik baat heb bij afbetalen. Aangezien ik over 2 jaar nog steeds wil autorijden lijkt het me dus wel verstandig. (Laat ik ook eens vooruit kijken :wink: )

Gebruikersavatar
MoNkToNk
Berichten: 159
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:32

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door MoNkToNk » 11 nov 2010, 09:59

Robertdj schreef:Die zijn leuk, tot je een nieuwe verzekering probeert af te sluiten, en je geweigerd wordt omdat je stiekem nog steeds op -1 staat.
Dat is waar, maar zolang je bij dezelfde verzekeraar blijft is dit niet van toepassing :)

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 19 nov 2010, 22:53

Tsja en dan plots een update...

Nurburgring was vet! Maar, de sporen zijn zichtbaar, afgelopen dinsdag stapte ik in de auto. Zag ik een paar dunne streepjes op de voorruit, bleken het 2 scheuren te zijn, precies aan de bestuurderskant, beide +-20cm lang. Waarschijnlijk heeft de Karussel een beginnetje gemaakt, en heeft de ruit het begeven tijdens het koude nachtje deze week. Verder geen kwaaltjes, dus de Franse rakker heeft het wat mij betreft goed doorstaan. Heb trouwens getankt voordat ik de ring opging, daarna naar huis gereden, uiteindelijk 505km met 38l gereden, terwijl ik op de terugweg gemiddeld 160-170 gereden heb en Menrik met het mes tussen de tanden in Nederland reed. Best netjes dus!

En verder, de Porker staat al even stil voor de deur, heeft aandacht nodig. Zodra m'n salaris binnen is (damn, voel me echt arm nu) krijgt sneeuwwitje een grote beurt, als voorbereiding op de winter, dan proberen winterbandjes te regelen, iig sowieso de oude standaard velgen eronder. Zodat er in de sneeuw wat gespeeld kan worden. Heb er nog eens aan gedacht om haar te verkopen, maar ze klaagt weinig en rijdt heerlijk. :D

Oja, moet nog een schadeformulier inleveren vanwege het ongelukje, probeer de schuld af te schuiven op de vangrail.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door RJay » 19 nov 2010, 23:11

Als je in de sneeuw wilt spelen kan je ook Wanli's ofzo monteren :mrgreen:

Succes met die voorruit, maar 1 op.... 12/13? is erg netjes met een dagje ringen erbij.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Youp » 20 nov 2010, 16:58

Mijn record verbruik gecombineerd, sportief straat & snelweg 50-50 is 1:14,8 met de Saxo.
Enkel circuit is 1:4,5 ongeveer en met een zware voet over de openbare weg binnendoor komt neer op 1:11-1:12 ongeveer.

Ze zijn zunàg Rjay! 8)

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door RJay » 21 nov 2010, 03:30

Youp schreef:Mijn record verbruik gecombineerd, sportief straat & snelweg 50-50 is 1:14,8 met de Saxo.
Enkel circuit is 1:4,5 ongeveer en met een zware voet over de openbare weg binnendoor komt neer op 1:11-1:12 ongeveer.

Ze zijn zunàg Rjay! 8)
K zal je 't verbruik van die bmw maar niet vertellen :bag:

Maaarrrr, als ik het -echt- probeer is mijn daily nog net een stukie zuiniger.

Die haalt dan ook geen 150-170 :bag:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Youp » 21 nov 2010, 20:04

RJay schreef:
Youp schreef:Mijn record verbruik gecombineerd, sportief straat & snelweg 50-50 is 1:14,8 met de Saxo.
Enkel circuit is 1:4,5 ongeveer en met een zware voet over de openbare weg binnendoor komt neer op 1:11-1:12 ongeveer.

Ze zijn zunàg Rjay! 8)
K zal je 't verbruik van die bmw maar niet vertellen :bag:

Maaarrrr, als ik het -echt- probeer is mijn daily nog net een stukie zuiniger.

Die haalt dan ook geen 150-170 :bag:
Ah, mijn daily bmw verbruikt ook vrolijk 1:7 ;)

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 07 feb 2011, 10:34

En weer een nieuwe ervaring. Reed vrijdag op de A27 met 120 ofzo, ineens viel het vermogen weg, dus ik geef automatisch iets gasbij, geen reactie... Dus hup naar de kant, anwb gebeld, afgesleept naar een tankstation. Daar startte de Pug gelijk weer maar viel na 2 tellen weer uit. Anwb man dacht dat het de ontsteking of de brandstof toevoer is. Vervolgens terug naar huis gesleept vanaf waar ik mn weg in een andere auto vervolgde. Achja...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door GTRene » 07 feb 2011, 11:29

Robertdj schreef:En weer een nieuwe ervaring. Reed vrijdag op de A27 met 120 ofzo, ineens viel het vermogen weg, dus ik geef automatisch iets gasbij, geen reactie... Dus hup naar de kant, anwb gebeld, afgesleept naar een tankstation. Daar startte de Pug gelijk weer maar viel na 2 tellen weer uit. Anwb man dacht dat het de ontsteking of de brandstof toevoer is. Vervolgens terug naar huis gesleept vanaf waar ik mn weg in een andere auto vervolgde. Achja...
kijk ook even naar de massa en plus aansluiting op je startmotor...die willen nog wel eens los trillen oid...
ff voelen of ze nog goed vastzitten.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Youp » 07 feb 2011, 12:03

In het geval van ontsteking of brandstoftoevoer; een brandstofpomp kan altijd stuk. Dat is gewoon pech hebben.

De bobinerail is echter een zwak punt, die geven nogal eens de geest.

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Mrton » 18 feb 2011, 23:34

Bij mij was de bekabeling naar de MAP/MAF-sensor gesmolten/beschadigd... Na een hoop vervangwerk van brandstofpomp, sensors etc. komt een leerlingmonteur daarachter omdat ie een beetje aan de kabels zit te frutten. Daarna bedacht de Peugeot-specialist dat dat ooit eens eerder als was voorgekomen bij een andere klant.

Afbeelding

Probeer als de auto loopt eens een beetje met de bekabeling links van het dekseltje met 16v te bewegen. (Franse meuk) :bag:

Daarnaast loopt mijn Peugeot standaard 1 op 13. Maakt eigenlijk niet uit hoe ik rij (vrij rustig maar wel redelijk door). Vermoed dat dit door de bredere banden komt...

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Joopieboy » 22 feb 2011, 22:36

Heb je na het vervangen van die sensor je ecu gereset en opnieuw laten inleren? Heb dat zelfde gedoe met mijn Renault ook gehad, ding bleef kak lopen en benzine zuipen, ecu goed gereset en laten inleren en toen liep die weer wat zuiniger en beter. :)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Youp » 23 feb 2011, 09:13

Youp schreef:Mijn record verbruik gecombineerd, sportief straat & snelweg 50-50 is 1:14,8 met de Saxo.
Enkel circuit is 1:4,5 ongeveer en met een zware voet over de openbare weg binnendoor komt neer op 1:11-1:12 ongeveer.

Ze zijn zunàg Rjay! 8)
Foutje... Met het 63mm uitlaatsysteem met 100CPI sportkat haal ik zelfs 1:16 met stevig doorpoken op de snelweg.... :mrgreen:

Dat heb ik van de zomer in ieder geval een keer gehaald met 125km snelweg, paar rondjes industrieterrein en nog eens 125km snelweg. :lol:

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Robertdj » 24 mar 2011, 12:24

De 106 wordt zaterdag naar Leeuwenservice gebracht voor de APK en het nog steeds aanwezige motorprobleempje. Hopelijk kunnen daar gelijk de oliekoeler en de stoel+gordels gemonteerd worden. Dan is het beestje klaar voor CPZ. De kooi komt erna, zal een Morrée kooi worden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door GTRene » 24 mar 2011, 14:31

Youp schreef:
Youp schreef:Mijn record verbruik gecombineerd, sportief straat & snelweg 50-50 is 1:14,8 met de Saxo.
Enkel circuit is 1:4,5 ongeveer en met een zware voet over de openbare weg binnendoor komt neer op 1:11-1:12 ongeveer.

Ze zijn zunàg Rjay! 8)
Foutje... Met het 63mm uitlaatsysteem met 100CPI sportkat haal ik zelfs 1:16 met stevig doorpoken op de snelweg.... :mrgreen:

Dat heb ik van de zomer in ieder geval een keer gehaald met 125km snelweg, paar rondjes industrieterrein en nog eens 125km snelweg. :lol:
dikke pijp 63mm voor zo'n kleine motor :D
ik heb voor men 5.0 ook zoiets 63mm, oke x2 maar toch :D

en 1 op 16 heb ik gedeeld door 3 gemiddeld :bag:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924

Bericht door Youp » 24 mar 2011, 15:12

GTRene schreef:
Youp schreef:
Youp schreef:Mijn record verbruik gecombineerd, sportief straat & snelweg 50-50 is 1:14,8 met de Saxo.
Enkel circuit is 1:4,5 ongeveer en met een zware voet over de openbare weg binnendoor komt neer op 1:11-1:12 ongeveer.

Ze zijn zunàg Rjay! 8)
Foutje... Met het 63mm uitlaatsysteem met 100CPI sportkat haal ik zelfs 1:16 met stevig doorpoken op de snelweg.... :mrgreen:

Dat heb ik van de zomer in ieder geval een keer gehaald met 125km snelweg, paar rondjes industrieterrein en nog eens 125km snelweg. :lol:
dikke pijp 63mm voor zo'n kleine motor :D
ik heb voor men 5.0 ook zoiets 63mm, oke x2 maar toch :D

en 1 op 16 heb ik gedeeld door 3 gemiddeld :bag:
Hij is vrij fors ja, maar toch, origineel CitroënSport. Zowel voor de 140pk Cupauto's als de (tot) 190pk Groep A's. :D Met origineel inlaat- en uitlaatspruitstuk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Robbert92, S-RS, Sabberjoch, Vanreijmersdal en 10 gasten