VW Golf R20T

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: VW Golf R20T

Bericht door atomchris » 05 okt 2009, 22:15

JP schreef:Abt levert ook onder fabrieksgarantie... :evil:
Idd zoals bij de cupra 310..
+310 pk met fabrieksgarantie(importeurs garantie)uit het 2 liter blokje..
Er is ook een cupra met 400 pk,blijft ook maar rijden dat ding.
Gewoon een "simpel"tjippie erin en hup over de 300 pk met dat ding!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34234
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: VW Golf R20T

Bericht door JP » 05 okt 2009, 22:18

Ok, bij de 310 gaat het niet altijd goed.....

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: VW Golf R20T

Bericht door Mike R32 » 06 okt 2009, 09:49

Een JD pack van 335pk is meer dan genoeg voor een S3/Cupra of R20T :thumbup:

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: VW Golf R20T

Bericht door atomchris » 06 okt 2009, 16:39

JP schreef:Ok, bij de 310 gaat het niet altijd goed.....

Dan hebben we nog altijd de garantie! :df: Knallen met die HAP! :df:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 06 okt 2009, 17:21

Nog even wat foto's wat een geil ding! :love:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben alleen benieuwd hoe die eruit ziet met 18inch velgen..
Deze velgen zijn in 19inch te krijgen maar evt ook hoogglans zwart gespoten.. 8)
Laatst gewijzigd door Hans R op 06 okt 2009, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: VW Golf R20T

Bericht door k33z » 06 okt 2009, 17:23

Damn, wat een dikke kar! 19 inch staat natuurlijk een stuk dikker, maar 18inch is weer fijner rijden.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: VW Golf R20T

Bericht door Rupie » 06 okt 2009, 17:29

Fappen op een Golf vind ik not done Hans, hoe mooi en goed ie misschien ook is :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 06 okt 2009, 17:31

Ja maar de band wordt bij 19inch 235/35/19 (standaard 225/40/18inch) dus de dikte maakt dan niet uit, toch?
Maarja dat zal betekenen dat de Golf dan 1,25cm hoger staat (1 inch =2,5cm :2= 1,25cm)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34234
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: VW Golf R20T

Bericht door JP » 06 okt 2009, 17:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 06 okt 2009, 17:34

Ruben schreef:Fappen op een Golf vind ik not done Hans, hoe mooi en goed ie misschien ook is :mrgreen:
Hehe.. ben ik nu wel aan het doen he.. shit, ouwe fapper begin ik te worden.. trouwens vd week even de 340R uit gelaten en gelijk een side scoop verloren, bout afgebroken.. lang leven de engelse degelijkheid.
Dat is balen want die dingen zijn er niet meer en van carbon zijn ze €700,- excl btw :shock:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: VW Golf R20T

Bericht door leonard » 06 okt 2009, 19:04

wat een gaaf ding hë!!!

In het wit vind ik hem tegenvallen. Dat blauw vind ik denk ik te opvallend. Ik zou voor een zwarte of een donkerblauwe gaan. Gisteren bij de dealer langs geweest. Ze gaan proberen een foto te regelen van de stoelen en ik word geinformeerd wanneer het mogelijk is een proefrit te maken.

Ondanks alle negatieve reactie's op het 400pk pakket blijf ik toch eigenwijs en blijft dat toch de uitvoering zoals ik hem zou willen. :mrgreen:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: VW Golf R20T

Bericht door Marc R » 06 okt 2009, 19:11

Voor mij de rising blue icm 4 deurs,magnetic ride,rns510,schuifdak,19 inch,pdc graag....

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 06 okt 2009, 21:38

Stoelen zijn wel vet, maar de standaard stoelen zitten ook heerlijk, die kuipen bij een 5 deurs vind ik dan weer geen potje..
Ik heb hem ook in Rising Blue besteld 8)
Laatst gewijzigd door Hans R op 06 okt 2009, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: VW Golf R20T

Bericht door leonard » 06 okt 2009, 21:57

Hans GP schreef:Stoelen zijn wel vet, maar de standaard stoelen zitten ook heerlijk, die kuipen bij een 5 deurs vind ik dan weer geen potje..
Ik hem ook Rising Blue besteld 8)

Heb jij die stoelen al gezien dan??

@marc

Magnetic ride is dat een optie dan??

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 06 okt 2009, 22:38

Ik heb erin gezeten! 8) In Frankfurt. Zijn topstoelen, maar echt geen €4200,- waard.. Neem dan Recaro's zijn nog lichter ook!
Google even op Golf R en je vind zo die stoelen.


Edit: Gevonden hier staan ze
http://www.golfmk6.com/forums/showthrea ... 057&page=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Hans R op 07 okt 2009, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: VW Golf R20T

Bericht door Maik » 06 okt 2009, 22:53

Hans GP schreef:Ja maar de band wordt bij 19inch 235/35/19 (standaard 225/40/18inch) dus de dikte maakt dan niet uit, toch?
Maarja dat zal betekenen dat de Golf dan 1,25cm hoger staat (1 inch =2,5cm :2= 1,25cm)
Even Hans helpen :)
De wang van de 235/35/19 is 0.35x235 = 82.25mm hoog en die van de 225/40/18 is 0.4x225 = 90mm hoog. Scheelt dus minder dan 10%.
De radius van het wiel (velg plus band) is voor de 19inch 323.6mm en voor de 18inch is dat 318.6mm. Het golfje :wink: met de combi 18inch wielen staat dus 5mm lager dan de combi met 19inch.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: VW Golf R20T

Bericht door Marc R » 06 okt 2009, 22:58

leonard schreef:
@marc

Magnetic ride is dat een optie dan??

Ja bij mijn weten wel.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: VW Golf R20T

Bericht door Sjef » 06 okt 2009, 23:37

Heel topic doorgespit maar kan nog steeds niet vinden of je het ESP nou standaard gewoon 100% uit kunt zetten (ABS uitgezonderd natuurlijk)
Verder: is gas en rem idd tegelijk doseerbaar?
En last but not least: kan ie dwars ;)

De golf IV R32 ging al best aardig, wel lekker lift-off overstuur, daarna helaas nooit meer mee gereden maar ben erg benieuwd naar de nieuwe tweaks op deze R

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 07 okt 2009, 07:04

@Sjef
New all-wheel drive on the Golf R

As standard equipment, the Golf R transfers the TSI’s power to the road via the latest generation of Volkswagen’s 4Motion all-wheel drive system. Compared to the version implemented in the Golf R32, the system underwent significant advanced development. Above all, power transmission between the front and rear axles – especially the all-wheel differential that operates in an oil bath – exhibits clear advances compared to the previous generation. The most important one: Activation of the all-wheel differential no longer requires a difference in speeds between the front and rear axles.

That is because, different than on the previous generation, for the first time an electric pump is used to build pressure. The electric pump supplies oil to a hydraulic reservoir whose working pressure is 30 bar. A control module computes the ideal drive torque for the rear axle and controls, via a valve, how much oil pressure is applied to the working pistons of the multi-plate clutch. The contact pressure at the clutch plates rises in proportion to the desired torque at the rear axle. The amount of torque that is transferred can be varied continuously with the magnitude of the pressure applied to the clutch plates. Compared to the previous 4Motion generation, the system operates independent of slip, since the system’s working pressure is always available. When starting up and accelerating, this prevents spinning of the wheels at the front axle more effectively, since the control module regulates the torque distribution based on dynamic axle loads. In extreme cases, nearly 100 percent of the drive torque can be directed to the rear axle. This results in further gains in active safety and dynamic performance.

En over de ESP en DCC

The electronic stabilisation program (ESP) was also modified. It can be switched to a new Sport mode via the ESP button. During very fast and curve-filled drives – as on a motorsport race course – the ESP system delays intervention, enabling even more responsive handling properties. The electro-mechanical power-assist steering of the Golf R was also given a sportier characteristic. If the sports car is ordered with the optional DCC dynamic chassis control option, the power-assist steering even assumes a specially tuned characteristic for each of the system’s driving modes (Sport, Normal, Comfort).

DCC is hetzelfde als bij de GTI, daar heb ik meegereden maar ik vond er erg weinig verschil in zitten dus heb het niet genomen. Het is wel iets merkbaar natuurlijk en zal op het circuit wel iets uitmaken, het verschil tussen comfort en sport voel je wel (als je oplet)

Of die dwars kan 8) De 130i gaat makkelijker dwars..

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 07 okt 2009, 07:30

Hij is samen te stellen op http://www.volkswagen.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Dit is shadow blue, Rising blue staat er nog niet bij..
:hmmm: plaatje doet het niet.. maar goed, 19inch staat erg goed 8) en zit nu toch te twijfelen over DCC misschien toch maar wel doen..

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: VW Golf R20T

Bericht door Sperdy » 07 okt 2009, 13:00

Hans, FF normaal. maar jij gaat toch zeker NIET met die R20T het circuit op?????

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 07 okt 2009, 15:25

Waarom niet? Best ding ervoor..

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: VW Golf R20T

Bericht door Tristan » 07 okt 2009, 15:26

Hans GP schreef:Waarom niet? Best ding ervoor..
Indien de ESP niet teveel ingrijpt.....wat bij VAG vaak niet 100% uit te schakelen is.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: VW Golf R20T

Bericht door Marc R » 07 okt 2009, 16:08

Tristan schreef:
Hans GP schreef:Waarom niet? Best ding ervoor..
Indien de ESP niet teveel ingrijpt.....wat bij VAG vaak niet 100% uit te schakelen is.

Zekering??

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: VW Golf R20T

Bericht door Tristan » 07 okt 2009, 16:11

Zou het zo makkelijk zijn? :hmmm:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten