JP schreef:Abt levert ook onder fabrieksgarantie...
Idd zoals bij de cupra 310..
+310 pk met fabrieksgarantie(importeurs garantie)uit het 2 liter blokje..
Er is ook een cupra met 400 pk,blijft ook maar rijden dat ding.
Gewoon een "simpel"tjippie erin en hup over de 300 pk met dat ding!
Ja maar de band wordt bij 19inch 235/35/19 (standaard 225/40/18inch) dus de dikte maakt dan niet uit, toch?
Maarja dat zal betekenen dat de Golf dan 1,25cm hoger staat (1 inch =2,5cm :2= 1,25cm)
Ruben schreef:Fappen op een Golf vind ik not done Hans, hoe mooi en goed ie misschien ook is
Hehe.. ben ik nu wel aan het doen he.. shit, ouwe fapper begin ik te worden.. trouwens vd week even de 340R uit gelaten en gelijk een side scoop verloren, bout afgebroken.. lang leven de engelse degelijkheid.
Dat is balen want die dingen zijn er niet meer en van carbon zijn ze €700,- excl btw
In het wit vind ik hem tegenvallen. Dat blauw vind ik denk ik te opvallend. Ik zou voor een zwarte of een donkerblauwe gaan. Gisteren bij de dealer langs geweest. Ze gaan proberen een foto te regelen van de stoelen en ik word geinformeerd wanneer het mogelijk is een proefrit te maken.
Ondanks alle negatieve reactie's op het 400pk pakket blijf ik toch eigenwijs en blijft dat toch de uitvoering zoals ik hem zou willen.
Stoelen zijn wel vet, maar de standaard stoelen zitten ook heerlijk, die kuipen bij een 5 deurs vind ik dan weer geen potje..
Ik heb hem ook in Rising Blue besteld 8)
Laatst gewijzigd door Hans R op 06 okt 2009, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans GP schreef:Stoelen zijn wel vet, maar de standaard stoelen zitten ook heerlijk, die kuipen bij een 5 deurs vind ik dan weer geen potje..
Ik hem ook Rising Blue besteld 8)
Ik heb erin gezeten! 8) In Frankfurt. Zijn topstoelen, maar echt geen €4200,- waard.. Neem dan Recaro's zijn nog lichter ook!
Google even op Golf R en je vind zo die stoelen.
Hans GP schreef:Ja maar de band wordt bij 19inch 235/35/19 (standaard 225/40/18inch) dus de dikte maakt dan niet uit, toch?
Maarja dat zal betekenen dat de Golf dan 1,25cm hoger staat (1 inch =2,5cm :2= 1,25cm)
Even Hans helpen
De wang van de 235/35/19 is 0.35x235 = 82.25mm hoog en die van de 225/40/18 is 0.4x225 = 90mm hoog. Scheelt dus minder dan 10%.
De radius van het wiel (velg plus band) is voor de 19inch 323.6mm en voor de 18inch is dat 318.6mm. Het golfje met de combi 18inch wielen staat dus 5mm lager dan de combi met 19inch.
Heel topic doorgespit maar kan nog steeds niet vinden of je het ESP nou standaard gewoon 100% uit kunt zetten (ABS uitgezonderd natuurlijk)
Verder: is gas en rem idd tegelijk doseerbaar?
En last but not least: kan ie dwars
De golf IV R32 ging al best aardig, wel lekker lift-off overstuur, daarna helaas nooit meer mee gereden maar ben erg benieuwd naar de nieuwe tweaks op deze R
As standard equipment, the Golf R transfers the TSI’s power to the road via the latest generation of Volkswagen’s 4Motion all-wheel drive system. Compared to the version implemented in the Golf R32, the system underwent significant advanced development. Above all, power transmission between the front and rear axles – especially the all-wheel differential that operates in an oil bath – exhibits clear advances compared to the previous generation. The most important one: Activation of the all-wheel differential no longer requires a difference in speeds between the front and rear axles.
That is because, different than on the previous generation, for the first time an electric pump is used to build pressure. The electric pump supplies oil to a hydraulic reservoir whose working pressure is 30 bar. A control module computes the ideal drive torque for the rear axle and controls, via a valve, how much oil pressure is applied to the working pistons of the multi-plate clutch. The contact pressure at the clutch plates rises in proportion to the desired torque at the rear axle. The amount of torque that is transferred can be varied continuously with the magnitude of the pressure applied to the clutch plates. Compared to the previous 4Motion generation, the system operates independent of slip, since the system’s working pressure is always available. When starting up and accelerating, this prevents spinning of the wheels at the front axle more effectively, since the control module regulates the torque distribution based on dynamic axle loads. In extreme cases, nearly 100 percent of the drive torque can be directed to the rear axle. This results in further gains in active safety and dynamic performance.
En over de ESP en DCC
The electronic stabilisation program (ESP) was also modified. It can be switched to a new Sport mode via the ESP button. During very fast and curve-filled drives – as on a motorsport race course – the ESP system delays intervention, enabling even more responsive handling properties. The electro-mechanical power-assist steering of the Golf R was also given a sportier characteristic. If the sports car is ordered with the optional DCC dynamic chassis control option, the power-assist steering even assumes a specially tuned characteristic for each of the system’s driving modes (Sport, Normal, Comfort).
DCC is hetzelfde als bij de GTI, daar heb ik meegereden maar ik vond er erg weinig verschil in zitten dus heb het niet genomen. Het is wel iets merkbaar natuurlijk en zal op het circuit wel iets uitmaken, het verschil tussen comfort en sport voel je wel (als je oplet)
Of die dwars kan 8) De 130i gaat makkelijker dwars..
Hij is samen te stellen op http://www.volkswagen.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is shadow blue, Rising blue staat er nog niet bij.. plaatje doet het niet.. maar goed, 19inch staat erg goed 8) en zit nu toch te twijfelen over DCC misschien toch maar wel doen..