Mijmer topic...

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Rupie

Re: Mijmer topic...

Bericht door Rupie » 14 mei 2009, 10:38

Ha ha Steven, dat is de tweede of derde keer dat je aanhaalt wat er op Zandvoort gebeurd is. Ik kan je vertellen dat ik Aiko aan het volgen was en niet de intentie had om hem voorbij te steken en dat ik daarom jou ook op een gegeven moment langs heb laten komen, om de verhouding ff duidelijk te stellen

:nana:

Jouw driving skills wat betreft het driften zullen wel op een hoger niveau liggen omdat jij hier al veel langer mee speelt en mee bezig bent.

Wat betreft het lift off oversteer, is dat niet mijn doelstelling wat betreft het rijden, maar een leuke bijkomstigheid om onder de knie te leren krijgen. Iets met dat rare transaxle principe niet mogelijk is :P

Dus wat betreft de 130i.. Ik heb op dit moment niet zoveel trek om de auto verder te ontwikkelen. Ik heb het stuurgevoel altijd minder gevonden gevoelsmatig dan de Golf V GTI die ik destijds heb overwogen. Waarom? Het gewicht! Voor mij zou een 2.0 liter turbo zoals in de planning staat door bmw een meer uitgelezen motor zijn dan de fantastisch draaidende 3.0 atmo.

Joh, ik kan AST erop laten zetten, de draagarmen tip van Andre, maar waarom zou ik? Ik heb de auto al bijna twee jaar, ik wil iets anders. Het is een plaatje van een auto, zo met de donkere velgen en de kleur. Super stoelen, fantastische motor. Ergonomie top, schakelt lekker. Genoeg vermogen. Wat wil een mens nog meer? Wat anders!

Het liefst zou ik er een Westfield racer bij hebben, dat zou een prima combo zijn. Maar dan heb ik 3 auto's voor de deur staan, dat gaat mij iets te ver, gezien ik geen eigen oprit of wat dan ook heb.

Kortom, ik wil iets anders. Misschien is de Clio niet de juiste keuze, maar op dit moment vind ik het moeilijk een andere auto te bedenken die mij zou kunnen boeien met enige praktische eigenschappen. Let op, ik wil dus geen grotere of zwaardere auto. Liefst zelfs kleiner en/of lichter.

allen

Bericht door allen » 14 mei 2009, 10:40

Steven Nauta schreef:Klopt is idd een denkfout. Weet natuurlijk niet wat hij wil en als hij een fwd'er aan wil schaffen moet hij dat zeker doen, probeer hem alleen te helpen met zijn keuze zodat hij niet de verkeerde maakt :wink:
Misschien dat de échte man als hij een paar jaartjes ouder is, wel iemands autokeuze kan leren begrijpen en respecteren. Dacht dat hier autoliefhebbers zaten. Geen indoctrinatieschaapjes... Als je gek bent op je BMW, fijn voor je. Is dat toevallig een Renault, ook fijn voor je. :goodnight:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 10:43

Oké, een M3 is inderdaad niet kleiner en ook niet lichter. Toch zou het voor mij het enige zijn dat ik kan verzinnen als overtreffende trap van de 130i.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 mei 2009, 10:51

Laatst een test gelezen van de Cilo RS en zoals ik in het Focus RS draadje al opperde vind ik dat Renault en Ford erg smakelijk bezig zijn! Je kunt de eeuwige discussie van FWD-RWD proberen voort te zetten hier maar zo'n RS totaal pakket vind je gewoon niet bij BMW. Dus als DAT je aanspreekt dan zul je naar een ander merk moeten overstappen. Want let's face it, een BMW op een dergelijk totaal concept brengen kost je echt klauwen vol met geld wat je nooit weer terug ziet. Dat een hoop mensen alleen maar kijken naar waar de aandrijving plaatsvind dat moeten ze zelf weten. Ik laat me er gelukkig niet door beperken en bekijk liever het totaal concept van een auto :wink: Voor een paar week terug nog met een nieuwe Swift over de slingerweggetjes van Kreta gecrosst nou toen heb ik wel een paar keer gedacht aan een hardcore Clio hoor. Dat gaat gewoon geweldig, ben ik van overtuigd :thumbup:

Heb je al wat proefritten gemaakt Ruben? :df:

Rupie

Bericht door Rupie » 14 mei 2009, 10:51

Snipe schreef:Oké, een M3 is inderdaad niet kleiner en ook niet lichter. Toch zou het voor mij het enige zijn dat ik kan verzinnen als overtreffende trap van de 130i.
Heb je met de e46 M3 gereden?

Alhoewel de ///Marketing ook op mij een grote aantrekkingskracht uitoefend, heb ik wel eens in een e46 M3 gereden en ook een Z3 M roadster en overtuigd van hun kwaliteiten ben ik niet.

Maar laten we er niet zo'n draadje van maken. Jij weet wat de 130i kan, ik ook. Het is een verdomd goede auto in zijn soort, maar als iemand 'm wil overnemen van me op dit moment, graag.

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 10:55

Ach, wat anders is altijd leuk dus dat is het punt niet. Ik heb momenteel even wat moeite om je gedachtengang te volgen, maar mocht er binnenkort een voor de deur staan dan laat ik me graag uitnodigen voor een ritje.

Rupie

Bericht door Rupie » 14 mei 2009, 10:59

Niels schreef:Laatst een test gelezen van de Cilo RS en zoals ik in het Focus RS draadje al opperde vind ik dat Renault en Ford erg smakelijk bezig zijn! Je kunt de eeuwige discussie van FWD-RWD proberen voort te zetten hier maar zo'n RS totaal pakket vind je gewoon niet bij BMW. Dus als DAT je aanspreekt dan zul je naar een ander merk moeten overstappen. Want let's face it, een BMW op een dergelijk totaal concept brengen kost je echt klauwen vol met geld wat je nooit weer terug ziet. Dat een hoop mensen alleen maar kijken naar waar de aandrijving plaatsvind dat moeten ze zelf weten. Ik laat me er gelukkig niet door beperken en bekijk liever het totaal concept van een auto :wink: Voor een paar week terug nog met een nieuwe Swift over de slingerweggetjes van Kreta gecrosst nou toen heb ik wel een paar keer gedacht aan een hardcore Clio hoor. Dat gaat gewoon geweldig, ben ik van overtuigd :thumbup:

Heb je al wat proefritten gemaakt Ruben? :df:
Ik heb een tijd geleden alleen in de Clio RS gereden. En daar was ik van onder de indruk. Ik heb Lotus Van der Kooi een mail gestuurd voor een inruilbod op de Elise S2 die ze hebben staan, maar het voelt soms zo moeilijk bij hun. Ik heb toch ook ergens het idee dat ik misschien de vorige keer geen goede indruk van de auto heb gekregen toen ik een proefrit heb gemaakt in de Elise S1 die ze hadden, met veels te veel kilometers en Van der Kooi naast me. Wie weet moet ik het nog eens proberen. Maar wat voor mij ook belangrijk is dat ik geen zin heb om met de 130i te moeten leuren. Het is graag of niet. Ik wil graag iets anders, maar ik moet wel het gevoel krijgen dat me het vel niet over de neus gehaald wordt of dat je zometeen een prijs krijgt waar je niet happy van wordt omdat je de auto ondertussen al bij tig bedrijven hebt aangeboden voor inruil.

Andre

Bericht door Andre » 14 mei 2009, 11:28

Ruben

Op een gegeven moment sta je weer opnieuw voor de keuze. Want uiteindelijk is een straat auto niks op een circuit. Inclusief alle ///M, CUP, RS, GT versies.

Ik rij met de 130i racer zonder problemen een porsche GT3 met semi slicks weg. Waarom 5 graden camber knoeter harde dempers lichtgewicht race remblokken etc.

Een straat auto blijft een straat auto. ook clio rs cup zal op een circuit heel veel nadelen hebben. Geen camber dus je voorbanden gaan naar de klote etc.

Uiteindelijk kom toch uit bij een racer.

Ik zou liever dan een trailer pakken en als je fwd wil een echte clio cup pakken. Nieuw kosten die dingen net zo veel bijna als een rs cup met kenteken. Geloof iets van 30k maar dan heb je een rolkooi goeie dempers seq bak je zit in een race stoel etc. Je kan ook jaar ouwe pakken. Of bijv. een 130i cup. Die van mij stuurt niet zwaar op de neus zoals een straat auto.

Een clio met 5 graden camber kan je niet meer over straat rijden dus aanpassen dat het echt naar je zin is gaat niet.

Ik heb ook lang getwijfeld om bijv een GT3 te kopen en trackdays te doen. Maar toen ik een keer in een 997 GT3 RS reed op assen voelde ik al dat ik hier na 1 uur mee klaar was op circuit. Voor straat prima maar op circuit zou ik dan 997 GT3 Cup willen maar die is me te prijzig en zeker qua onderhoud.

Heb je weer meer te mijmeren:)

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 11:30

Ja, het wordt niet echt makkelijker zo.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 mei 2009, 11:42

Hm ja aan de ene kan wel andere kant niet. Met een race achtig apparaat ga je ineens zo veel harder, vergeleken met een straatauto gaat dat nergens over. Sinds ik nu voor het eerst in dat gele ding gereden heb voelt mijn rode M3 als een dweil op Wanli LOL :) Je moet hem alleen wel bij houden en daar zit ook een hoop werk in als je het zelf gaat doen. Plus het is ook een heel gesleep met banden en tools etc etc naast dat je hem op een trailer hebt. Of je meot het gaan uitbesteden maar dat kost ook een hoop extra.

Heb je zo'n porsche of bijvoorbeeld een M3 CSL, je doet er een paar dikke remmen op en een set Pilot Sport Cup, je kan gewoon heen en weer rijden zonder gedoe, na afloop even door de wasstraat en klaar is kees. Misschien nog even wat rubber strepen er af poetsen en velgen reiniger er over maar dan heb je het ook wel gehad.

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 11:45

Bert ///M3 schreef:Heb je zo'n porsche of bijvoorbeeld een M3 CSL, je doet er een paar dikke remmen op en een set Pilot Sport Cup, je kan gewoon heen en weer rijden zonder gedoe, na afloop even door de wasstraat en klaar is kees. Misschien nog even wat rubber strepen er af poetsen en velgen reiniger er over maar dan heb je het ook wel gehad.
Dat is weer een wat andere prijsklasse dan een Renault Clio.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 mei 2009, 11:47

Denk daar Renault voor in de plaats en je hebt hetzelfde verhaal.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 mei 2009, 12:20

Uiteindelijk kom je uit bij 'n racer wat Andre zegt en ook wat Steven Nauta een pagina hiervoor zei betr wel lifft off overstuur aankunnen, maar driftwerk niet willen(nog)

Ik ben zo blij dat ik ff met Andre in de 130i kon meeknallen. Dan begrijp ik ook 't idee dat 9 out of 10 trackkarretjes e30/36 325i met kooi en slicks waren. Heel leuk(ik zou dan graag liefst 250pk of meer willen hebben, maar je kunt niet alles hebben he....$$$$$$)

Dan denkt er geen haar op m'n hoofd aan 'n hothatch fwd, allemaal krampachtige verhalen hier weer om de boel te vergoelijken. :mrgreen:

En ja graag een Caterham, maar ook 'n rooie Ascona uit 1978 of 'n goeie Sierra zit fun. Maar dan wel met betere remmerij en (semi) slicks graag.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 14 mei 2009, 12:38

allen schreef:
Steven Nauta schreef:Klopt is idd een denkfout. Weet natuurlijk niet wat hij wil en als hij een fwd'er aan wil schaffen moet hij dat zeker doen, probeer hem alleen te helpen met zijn keuze zodat hij niet de verkeerde maakt :wink:
Misschien dat de échte man als hij een paar jaartjes ouder is, wel iemands autokeuze kan leren begrijpen en respecteren. Dacht dat hier autoliefhebbers zaten. Geen indoctrinatieschaapjes... Als je gek bent op je BMW, fijn voor je. Is dat toevallig een Renault, ook fijn voor je. :goodnight:
Ik heb werkelijk waar geen idee waarom je dit post. Er zijn hier mensen die de 'voordelen' van een fwd'er willen vertolken en er zijn mensen die een rwd'er prefereren. Ruben vraagt in dit topic naar ideëen, oordelen, bevindingen en ervaringen. Als ik hier mijn bevindingen formuleer is dat voor jou niet goed genoeg? Weet niet of dit iets persoonlijks is, het is niet de eerste keer. Maar ik post hier net als een ander mijn ervaringen en mening om Ruben te helpen aan een goede keuze, dat ik 22 ben en volgens jou niet ervaren genoeg ben of te weinig mensen kennis zou hebben interesseert me bijster weinig.

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 12:48

Dat zal wat worden inderdaad als je dat in elk topic moet melden.

"Ik wil m'n 130i wegdoen en overweeg een Clio."
- "Ik begrijp en respecteer je keuze."

"Zal ik een Z4M nemen of een M5?"
- "Ik begrijp en respecteer je keuze."

Je mening geven vóórdat iemand een auto koopt en ook nog in een topic waar er specifiek om gevraagd wordt, hoeft niet automatisch te betekenen dat je iemands keuze niet begrijpt of respecteert, lijkt me zo.

Tristan

Bericht door Tristan » 14 mei 2009, 12:48

Bert ///M3 schreef:Hm ja aan de ene kan wel andere kant niet. Met een race achtig apparaat ga je ineens zo veel harder, vergeleken met een straatauto gaat dat nergens over. Sinds ik nu voor het eerst in dat gele ding gereden heb voelt mijn rode M3 als een dweil op Wanli LOL :) Je moet hem alleen wel bij houden en daar zit ook een hoop werk in als je het zelf gaat doen. Plus het is ook een heel gesleep met banden en tools etc etc naast dat je hem op een trailer hebt. Of je meot het gaan uitbesteden maar dat kost ook een hoop extra.

Heb je zo'n porsche of bijvoorbeeld een M3 CSL, je doet er een paar dikke remmen op en een set Pilot Sport Cup, je kan gewoon heen en weer rijden zonder gedoe, na afloop even door de wasstraat en klaar is kees. Misschien nog even wat rubber strepen er af poetsen en velgen reiniger er over maar dan heb je het ook wel gehad.
+1

Racer gaat natuurlijk veel harder maar als ik naar mezelf kijk heb ik in de E36 Tracktool even veel fun als de E30 racer die veel sneller is. Voordeel van tracktool is krik + velgen met semi's mee. Even set omgooien en rijden maar. Na rijden weer snel thuis. Met racer moet je trailer meenemen, goede trekauto e.d. Racer gaat harder, maar moet meer dingen regelen en aanschaffen dus ook ander prijskaartje uiteindelijk. Daarvoor heb ik de E36 erbij gekocht. Wil voor een trackday (waarbij met een racer verder niks wint) gewoon lol hebben en snel van/naar circuit rijden. Met racer wil ik snelste tijden, races winnen e.d.

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2009, 12:52

Tja wat voor voordelen heeft een willekeurige leuke fwd op een trackday:Het kostenplaatje.

:bag:

En ja ik wil iemand in z'n Clio RS OOK op straatbanden nog wel 'ns horen over meer beleving blalabla als ik al 200 meter verder de volgende bocht induik. :twisted:

Het draait toch om de kosten?Ik had liever ook 'n 430 Scud/GT3 RS op 'n trackday gehad. GRAAG, maar de $$$$

Hoe simpel is 't?
Verloochen jezelf niet met alle lulverhalen. Een straat M is goedtot 'n bepaalde hoogte een GT3 beter tot 'n bepaalde hoogte en die groep FWD's 'met beleving' ook tot 'n bepaald punt. Daar waar M begint zegmaar. :mrgreen:

Nou doe mij dan maar een goeie trackgeprepareerde E30 325i, of 'n goeie geprepareerde Sierra. Liever de 130i van Dre! :thumbup: maar ook SvdG's 500pk V8 baffer...

".jamaar een Clio RS geeft bijna net zoveel beleving en kost ook niet veel etc etc."
:goodnight:

Als we allemaal de portemonee dik vol (en dan bedoel ik ECHT VOL: dat een miljoen je geen zak kan schelen, zo vol)hadden, allemaal en we waren als DFers op 'n track, nou dan zie je toch amper 'n M3 ofzo laat staan 'n FWD 'met beleving'. Dan was 't toch getunede Exiges, Caterhams, Ultimas, GT3s, Murcs, 430s etc wat de klok slaat....en her en der 'n 130i cup. :mrgreen:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 14 mei 2009, 13:11

@Ruben probeer mijn Mini Works GP anders eens! Misschien is dat wat voor je..
Zit al AST onder en 6pots Tarox remmen! 240pk op de voorwielen, top!

Tristan

Bericht door Tristan » 14 mei 2009, 13:15

Maar ben met Robin eens dat er niks boven een RWD trackday/raceauto is. Het gevoel is zoveel mooier en leuker dan het contant vechten tegen onderstuur.

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2009, 13:22

Tristan, kosten delen? :mrgreen:
http://www.autoblog.com/2006/06/14/for- ... htly-used/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2009, 13:24

Tristan schreef:Maar ben met Robin eens dat er niks boven een RWD trackday/raceauto is. Het gevoel is zoveel mooier en leuker dan het contant vechten tegen onderstuur.
Zie je wel 't gaat weer om de centen he. :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 13:28

Ouwe knakenpoetsers.

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2009, 13:32

Snipe schreef:Ouwe knakenpoetsers.
Nee hoor, ik wil gewoon 'n CLIO RS, omdat 't kán! :mrgreen:

Dit is niks:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 13:38

Ook best geinig om over te mijmeren.

Luco

Bericht door Luco » 14 mei 2009, 16:56

Robin schreef:
Tristan schreef:Maar ben met Robin eens dat er niks boven een RWD trackday/raceauto is. Het gevoel is zoveel mooier en leuker dan het contant vechten tegen onderstuur.
Zie je wel 't gaat weer om de centen he. :lol:

Wat een onzin zeg, de 130i cupauto heeft tien keer zoveel onderstuur dan de seat.
:thnx:

Plaats reactie