ssssssstttM-bitious schreef:Zou je niet eens even aan je werk gaan?
M5 E60 UPDATE met Filmpje pagina 11
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: M5 E60
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: M5 E60
Ik heb voor de Stop tech gekozen omdat het prijstechnisch aantrekkelijker was dan de brembo set.
De kwaliteit van brembo is gevoelsmatig van een hoger niveau als je het mij vraagt.
Ik heb ook voor de Corvette een brembo 15 inch set liggen en je ziet toch wel verschil.
Ik reed met andere schijven en blokken en volgens Cor die al een paar jaar met de stoptech set rijd remde mijn auto bijna net zo hard als die van hem.
De Stoptech set houd het alleen langer vol en kan je gewoon heel de middag knallen zonder dat het een krimp geeft, sterker nog het remt te hard voor op het circuit met straat banden.
Nu heb ik al dat de auto voor een bocht in de abs vliegt met de standaard remmen.
Gelukkig heb ik een set wielen van CCW besteld in de states waar semi slicks ondergaan zodat ik van dat probleem ook af ben.
Grtz,Hanz06
p.s. die 15 inch set is nog steeds te koop.
De kwaliteit van brembo is gevoelsmatig van een hoger niveau als je het mij vraagt.
Ik heb ook voor de Corvette een brembo 15 inch set liggen en je ziet toch wel verschil.
Ik reed met andere schijven en blokken en volgens Cor die al een paar jaar met de stoptech set rijd remde mijn auto bijna net zo hard als die van hem.
De Stoptech set houd het alleen langer vol en kan je gewoon heel de middag knallen zonder dat het een krimp geeft, sterker nog het remt te hard voor op het circuit met straat banden.
Nu heb ik al dat de auto voor een bocht in de abs vliegt met de standaard remmen.
Gelukkig heb ik een set wielen van CCW besteld in de states waar semi slicks ondergaan zodat ik van dat probleem ook af ben.
Grtz,Hanz06
p.s. die 15 inch set is nog steeds te koop.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: M5 E60
Daar sla je de spijker precies op zijn kop. De Stoptech blijft onwaarschijnlijk lang goed. De Evo boys hebben standaard Brembo, maar stappen voor het circuit allemaal over op Stoptech. Let er wel op dat je de nieuwe set goed inremt! Daar zijn voorschriften voor.Downforce Hans schreef:Ik heb voor de Stop tech gekozen omdat het prijstechnisch aantrekkelijker was dan de brembo set.
De kwaliteit van brembo is gevoelsmatig van een hoger niveau als je het mij vraagt.
Ik heb ook voor de Corvette een brembo 15 inch set liggen en je ziet toch wel verschil.
Ik reed met andere schijven en blokken en volgens Cor die al een paar jaar met de stoptech set rijd remde mijn auto bijna net zo hard als die van hem.
De Stoptech set houd het alleen langer vol en kan je gewoon heel de middag knallen zonder dat het een krimp geeft, sterker nog het remt te hard voor op het circuit met straat banden.
Nu heb ik al dat de auto voor een bocht in de abs vliegt met de standaard remmen.
Gelukkig heb ik een set wielen van CCW besteld in de states waar semi slicks ondergaan zodat ik van dat probleem ook af ben.
Grtz,Hanz06
p.s. die 15 inch set is nog steeds te koop.
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: M5 E60
Frank,
De brembo set die op de evo zit is heel anders dan de set die ik hier heb liggen.
Je hebt daar ook gradaties in.
Inremmen doe ik altijd al zou het wat bijgeleverde blokken betreft niet hoeven als ik de tekst op de doos goed begrijp.
Voor de schijven geld dat natuurlijk niet, die moeten wel ingeremd worden......
Grtz,Hanz06
De brembo set die op de evo zit is heel anders dan de set die ik hier heb liggen.
Je hebt daar ook gradaties in.
Inremmen doe ik altijd al zou het wat bijgeleverde blokken betreft niet hoeven als ik de tekst op de doos goed begrijp.
Voor de schijven geld dat natuurlijk niet, die moeten wel ingeremd worden......
Grtz,Hanz06
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: M5 E60
Remmen, remmen remmen.. Gasgeven moet je met een M5
Maar ik snap de voordelen.. indertijd had ik zelf een movit setje onder de Audi S3 laten zetten, een wereld gaat dan voor je open.
Maar ik snap de voordelen.. indertijd had ik zelf een movit setje onder de Audi S3 laten zetten, een wereld gaat dan voor je open.
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: M5 E60
Maar niet op elke andere auto na de S3 het idee gehad om weer voor een Movit set te gaan?
Lijkt me als je er eenmaal aan gewend bent (lees verwend bent geweest met enorme ankers) je niet anders meer zou willen rijden?
Lijkt me als je er eenmaal aan gewend bent (lees verwend bent geweest met enorme ankers) je niet anders meer zou willen rijden?
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: M5 E60
dat klopt op zich wel, maar ze hadden ook upgraded Brembo kunnen nemen, maar ze kiezen allemaal Stoptech.Downforce Hans schreef:Frank,
De brembo set die op de evo zit is heel anders dan de set die ik hier heb liggen.
Je hebt daar ook gradaties in.
Inremmen doe ik altijd al zou het wat bijgeleverde blokken betreft niet hoeven als ik de tekst op de doos goed begrijp.
Voor de schijven geld dat natuurlijk niet, die moeten wel ingeremd worden......
Grtz,Hanz06
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: M5 E60
In die tijd reed ik erg op de limieten van de auto (ring), dan is zo'n remmenset heerlijk, maar daar tegen over stond, dat de auto op andere fronten ook veel meer op zijn donder kreeg.Tim N schreef:Maar niet op elke andere auto na de S3 het idee gehad om weer voor een Movit set te gaan?
Lijkt me als je er eenmaal aan gewend bent (lees verwend bent geweest met enorme ankers) je niet anders meer zou willen rijden?
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: M5 E60
Big brake kits zijn gewoon erg duur en op straatlegale snelheden heb je er niet zoveel aan in Nederland. Ik vind wel dat je op een echt snelle auto ook goede remmen moet hebben en dan kun je niet om de investering heen.
Ik heb 354mm 4-pots Brembo's onder de Alpina B10. De standaard remmen van de 540i waren ruk en ongeschikt om er topsnelheid mee te rijden op de Autobahn. Ik had de standaard remmerij geupgrade met Ferodo-remblokken en geperforeerde remschijven maar dat piepte gigantisch. Met de Brembo's is het ding wel veilig en stil te rijden.
Onder de Roaster S heb ik 380mm 6-pots Mov'its (kleiner ging niet passen). Erg duur maar ik zou niet zonder willen als je met 160km/h aan komt zetten en het bochtje toch wat krapper lijkt.
Ik heb 354mm 4-pots Brembo's onder de Alpina B10. De standaard remmen van de 540i waren ruk en ongeschikt om er topsnelheid mee te rijden op de Autobahn. Ik had de standaard remmerij geupgrade met Ferodo-remblokken en geperforeerde remschijven maar dat piepte gigantisch. Met de Brembo's is het ding wel veilig en stil te rijden.
Onder de Roaster S heb ik 380mm 6-pots Mov'its (kleiner ging niet passen). Erg duur maar ik zou niet zonder willen als je met 160km/h aan komt zetten en het bochtje toch wat krapper lijkt.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: M5 E60
Helemaal mee eens. Mijn ST circuitblokken piepte vooral onder de 20 km/h onwaarschijnlijk hard, en dat klinkt armoedig. De ST straatblokken zijn wel 99% van de tijd stil. Ik heb echter gekozen voor gesleufde schijven omdat die minder de kans lopen op scheurtjes dan de geboorde variant. Bij Porsche worden de gaatjes echter gegoten i.p.v. geboord, en zijn ze iets groter, dus daar heb je het probleem niet (geldt dus ook voor Movit). Hard gaan is mooi, maar krachtig kunnen remmen is belangrijker.
- Dennis Enderink
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 14:29
- Locatie: Voorburg
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: M5 E60
Die glimt weer lekker! 8)
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: M5 E60
damn, ff een zonnebril op doen 8)
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: M5 E60
Heel mooi en subtiel aangepakte M5 8)
-
DF-user-278
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: M5 E60
Hebben ze mooi gedaan, wat kost zo'n poetsbeurt nou eigenlijk?
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: M5 E60
Heb je een pm gestuurd, omdat ik niet weet of Maarten hier zijn prijzen wil geven. In elk geval was het zeeeer betaalbaar.
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: M5 E60
Bij interesse graag even een pm
Frank, bedankt voor je tijd vandaag! Ben heel benieuwd naar de professionele fotoshoot!
- JWD
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 30 nov 2008, 00:53
- Locatie: Rotterdam
Re: M5 E60
*zet bril af*
Er zit een stofje bij je linker achterwiel, jammer...
Netjes hoor zo'n showroom shine.
Ik word persoonlijk altijd een beetje panisch als mijn auto zo schoon is, elk plasje en elke stoffige weg zie ik dan als bedreiging
.
Er zit een stofje bij je linker achterwiel, jammer...
Netjes hoor zo'n showroom shine.
Ik word persoonlijk altijd een beetje panisch als mijn auto zo schoon is, elk plasje en elke stoffige weg zie ik dan als bedreiging
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: M5 E60
Het grote voordeel van een goede behandeling is dat de lak weer helemaal glad is en weer goed in de was zit, hierdoor blijft de auto er langdurig goed uit zien. Als je de auto met de juiste spullen wast kan je hem lekker vies maken en ziet hij er na een wasbeurt nog steeds als nieuw uit 
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: M5 E60
Damn, nice. Moet nog veel leren als ik dat zo zie. 
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: M5 E60
Lekker weekendje Engeland gedaan. Krijg ik de M5 terug van de valet parking gast, moest hij bekennen dat hij een velg langs de stoep had getrokken
Heb ik weer. Auto was net klaar
Heb ik weer. Auto was net klaar
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: M5 E60
wel netjes dat hij het bekendt.... voor hetzelfde geldt drukt ie ze snor!
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: M5 E60
Leuk!!! M-bitious
Petje af Maarten

EDIT: Met 'leuk' bedoelde ik uiteraard deze master detail van Maarten. Jammer van je velgbeschadiging Frank
Petje af Maarten
JWD schreef: Ik word persoonlijk altijd een beetje panisch als mijn auto zo schoon is, elk plasje en elke stoffige weg zie ik dan als bedreiging.
EDIT: Met 'leuk' bedoelde ik uiteraard deze master detail van Maarten. Jammer van je velgbeschadiging Frank
Laatst gewijzigd door Xave30 op 13 apr 2010, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
