Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring

Bericht door Robin » 22 nov 2008, 15:27

en hoe moet je het dan testen Marco(R)?

ik snap je punt wel, maar Chris Harris is een aardig goed coureur met VLN ervaring en hij reed ze beide. Met zo'n 'gevaarlijke'GT2 nog sneller te zijn dan Playstation3 aka GT-R pleit wat dat betreft voor de Porker waar veel méér in zou zitten, maar de durf ontbrak.

De GT-R (want relatief easier en veiliger te rijden) zat al verder tegen de grens van het ber/eik/ijdbare. Dus kudos naar de GT2 hoor en Chris Harris natuurlijk. :thumbup:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 22 nov 2008, 15:40

HANZ06 schreef:
indobesar schreef:1700Kg, 4 personen, kofferbak volgeladen en 911's opdouwen. :banaan: LOL
Heb je wel eens in dat ding gezeten?
Waar wil je persoon 3 en 4 laten dan want die achterbank daar past mijn zoon van 5 niet eens op :nah:
Zie hem nog niet bij de dealer staan, jij wel?

Marco R.

Bericht door Marco R. » 22 nov 2008, 16:06

Robin schreef:en hoe moet je het dan testen Marco(R)?

ik snap je punt wel, maar Chris Harris is een aardig goed coureur met VLN ervaring en hij reed ze beide. Met zo'n 'gevaarlijke'GT2 nog sneller te zijn dan Playstation3 aka GT-R pleit wat dat betreft voor de Porker waar veel méér in zou zitten, maar de durf ontbrak.

De GT-R (want relatief easier en veiliger te rijden) zat al verder tegen de grens van het ber/eik/ijdbare. Dus kudos naar de GT2 hoor en Chris Harris natuurlijk. :thumbup:
Testrijder van GT-R in de GT-R, testrijder van GT2 in GT2 douwen.
Dan rijden, kijken wat er dan uit komt. Ik denk (ben soms vrij eigenwijs :angel: ) dat met een testcoureur die echt de GT-R kent van binnen en buiten er meer in had gezeten. Zeg niet dat de GT-R altijd en overal sneller zal zijn, maar ik heb zoiets van. Zet de meest ervaren GT-R rijder in zo'n ding, en de meest ervaren GT2 rijder in zo'n ding, en knallen maar. Wie weet heeft de GT-R wel een andere manier van aanpakken nodig als dat C. Harris ermee reed. Niets ten nadele van hem, of de GT2. Just my 2 cents :)

Robin

Bericht door Robin » 22 nov 2008, 16:10

ok, kán.

Maar W Röhrl(never heard of, wiesda?) reed die 7:32 ofzo met de GT2 :mrgreen:

Zie hoe de GT2 wegtrekt bij de GT-R...

Anyway, het prijsverschil is mijn houvast om de GT-R te blijven adoreren, hoor.

Die Porsche moet gewoon ALTIJD 5/10 sconden sneller zijn op ELK circuit en dat lukt m'n niet. Zoals een GT3 ALTIJD 5 sec sneller is minimaal op een circuit(je)tov een M3 E9x.

Waar betaal je anders die centen voor?

Marco R.

Bericht door Marco R. » 22 nov 2008, 16:14

Status, merkgeil,
Ach, ik heb absoluut niks tegen de Porsche. Heb wel een voorkeur voor Japanse merken, maar heilig zijn ze absoluut niet.
Ben allang blij dat er nog supercars / vlotte bakken worden gemaakt en gebruikt worden waarvoor ze gemaakt zijn :)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 nov 2008, 16:18

indobesar schreef:
HANZ06 schreef:
indobesar schreef:1700Kg, 4 personen, kofferbak volgeladen en 911's opdouwen. :banaan: LOL
Heb je wel eens in dat ding gezeten?
Waar wil je persoon 3 en 4 laten dan want die achterbank daar past mijn zoon van 5 niet eens op :nah:
Zie hem nog niet bij de dealer staan, jij wel?
Tijdens de licentie cursus woensdag was hij s`middags op Zandvoort.
Om dat ding te zien hoef je dus niet bij de dealer te zijn.
Soms krijg je zelfs uitnodigingen van importeurs waneer je een auto hebt die in de zelfde klasse zit,om eens te komen kijken.
Heb jij dat nooit?
Vanaf het moment dat ik een 525 heb wordt ik bedolven onder de uitnodigingen :bag: :mrgreen:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 22 nov 2008, 16:39

Klopt. Nissan heeft alleen geen uitnodiging gestuurd. :whistle:
Maargoed, het is dus geen 4persoons auto zoals gezegd wordt?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 nov 2008, 16:41

Er zitten vier stoelen in maar daar is alles mee gezegd.
Had leuk geweest wanneer ik mijn kids mee had kunnen nemen, maar dat gaat het niet worden in die " play station"

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 22 nov 2008, 16:47

Robin schreef:Anyway, het prijsverschil is mijn houvast om de GT-R te blijven adoreren, hoor.

Die Porsche moet gewoon ALTIJD 5/10 sconden sneller zijn op ELK circuit en dat lukt m'n niet. Zoals een GT3 ALTIJD 5 sec sneller is minimaal op een circuit(je)tov een M3 E9x.

Waar betaal je anders die centen voor?
:hmmm:

Hoe hard moet een Zonda dan wel niet gaan Robin? Prijskaartje staat hier los van imho, het gaat om prestaties.

Robin

Bericht door Robin » 22 nov 2008, 17:08

Zonda valt ook door de mand Steven. Prijskaartje/prestaties. Ik vind 't knap dat een Z06/GT-R prestaties bieden waar Porsche en Ferrari van gaan blozen voor 'n deel van de centen.

Veel Porsches zijn echt te duur voor wat ze bieden. Ergo m'n eigen auto ook in 9 van de 10 opzichten.

Shakes

Bericht door Shakes » 22 nov 2008, 17:13

Zonda is een andere league!

Vergeet die kevers en playstations dan maar.

Robin

Bericht door Robin » 22 nov 2008, 17:41

Zonda is idd een andere league net als de Enzo. Daar hebben 'we'de ZR1 voor om die aan te pakken. j/k. :df:

In de VS roept men ook al:Well done Nissan, je doel was de 997TT, maar je komt prima in de buurt van de GT2, en dat(voor US spec en begrippen) en dat terwijl de GT2 2,5x zo veel kost en de GT-R minder een bargain in de VS is dan bijv de E9x M3. Dus ook redelijk aan de prijs.

Tuurlijk kun je met een opgefokte EVO X met 900pk voor 80000 dollar ook de hele wereld aan, maar ik bedoel 'out of the box' gewoon' 'n prestatie van deze dure Nissan relatief. En Porsche moet gaan nadenken of ze verder willen met GT2's of gewoon lekker hun ding doen wat ze 't liefst doen qua $$$$:Cayenne's en Panamera's produceren. :twisted:

Shakes

Bericht door Shakes » 22 nov 2008, 18:03

Wat ik hier en daar oppik is dat Porsche de weg een beetje kwijt is. Minder dan BMW maar toch :hmmm:

Andre

Bericht door Andre » 22 nov 2008, 21:22

Had porsche niet de grootste winst percentage per auto?

Andre

Bericht door Andre » 22 nov 2008, 21:22

Had porsche niet de grootste winst percentage per auto?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 nov 2008, 21:32

Ja, dat hebben ze, maar hoe lang nog? Er wordt stevig aan de poten gezaagd en de crisis doet de rest mischien?

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 22 nov 2008, 21:45

Porsche 996 GT3 RS vs. Nissan GTR

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 23 nov 2008, 09:39

artikel in autovisie gelezen??

even helemaal los van Ring-rondetijden (of zelfs prijs). De Nissan is een SUPER-auto, maar is blijkbaar gewoon niet zo opwindend.

quote autovisie:
"het is een sportwagen voor d eplaystationgeneratie die extreme snelheid alleen kent via de digitale sensaties van een beeldscherm, geserveerd aan alleen je ogen - en niet aan je handen, ingewanden en zitvlak... "

Sensatie ontbreekt dus een beetje.

Ik zou elke keer opnieuw weer voor de Porsche kiezen... een GT3 RS welteverstaan. (al is het alleen maar omdat deze veel sneller AANVOELT)

TOn Roks reedt echter wel meerdere GT3 RSsen voorbij op zijn rondje Ring... maar f*ck it... wat boeien mij die seconden?? Het gaat om de beleving!! (imo)

Hielke

Bericht door Hielke » 23 nov 2008, 09:47

Op de DR video's komt de Nissan als een onderstuurd hok op me over.

Blijft voor het geld een geweldige prestatie om zo'n auto te kunnen neerzetten. Maar als ie de "belevings" pomp niet aan de praat weet te krijgen dan zijn er voor heel veel minder centen wel leukere auto's te koop.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 23 nov 2008, 11:16

Hielke schreef:Op de DR video's komt de Nissan als een onderstuurd hok op me over.

Blijft voor het geld een geweldige prestatie om zo'n auto te kunnen neerzetten. Maar als ie de "belevings" pomp niet aan de praat weet te krijgen dan zijn er voor heel veel minder centen wel leukere auto's te koop.
Dat klopt. (meerdere testers hoor je daar ook over, welliswaar niet zwaar onderstuurd (zoals een Audi rs4 etc) maar toch zeker niet 100% strak)

NSXRS

Bericht door NSXRS » 23 nov 2008, 14:11

Ernst Jan Dekker schreef:Porsche 996 GT3 RS vs. Nissan GTR
Als ik zo dit filmpje bekijk, dan is de GT3 rijder gewoon een betere coureur, rijdt strakkere lijnen dan de GTR bestuurder.
Op de rechte stukken zie je de GTR telkens weglopen en in de bochten pakt de Porsche hem telkens terug.
Als die Porsche rijder in de GTR zou zitten en de GTR bestuurder in de GT3, dan reed de GTR volgens mij weg van de GT3

Rein

Bericht door Rein » 23 nov 2008, 14:19

Andre schreef:Had porsche niet de grootste winst percentage per auto?
Jep:

''Gemiddeld verdiende Porsche 21.799 euro (voor belasting) per verkochte auto. Voor de vergelijking: BMW verdient 2.475 euro per auto en dat is ongeveer negen keer minder. Bij Audi ligt dit bedrag op 1.580 euro, bij DaimlerChrysler op 708 euro en bij Volkswagen op slechts 332 euro.''

http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/ ... ls-porsche" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasteel

Bericht door Kasteel » 23 nov 2008, 15:28

Winst van Porsche is inclusief aandeel derden toch? Geeft wel vertekend beeld dan...

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 23 nov 2008, 23:19

Ik vraag me wel nog het volgende af.

Porsche koopt een Amerikaanse spec. GT-R, rijd er wat rondjes in met als gevolg een beste tijd van 7:54.
DR testrijder Chris Harris zet met een Japanse spec. GT-R en Bridgestone banden een 7:55 neer op een redelijk natte NS.

Weet iemand de omstandigheden waarin Porsche heeft getest ? Wie heeft gereden ? En met welke banden ?

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 24 nov 2008, 00:09

Porsche is zo ie zo de grote verliezer in mijn ogen :mrgreen:

Dan mag de gewone GT-R misschien verliezen van de GT2, maar deze Nissan op de foto hieronder foto zeker niet.........

Afbeelding
Zitten we allemaal als kleine kindertjes te wachten op de V-Spec, blijkt ineens dat Nissan met een nog veel heftigere versie van de GT-R gaat komen. De GT-R LM Edition wordt een straatlegale versie van de competitieauto die Nissan voor Le Mans in ontwikkeling heeft. Hij zal in zeer beperkte aantallen gebouwd worden en rond de 600 pk krijgen.

Plaats reactie