Ander meesterlijk verhaal vond ik het verhaal van Frank van Koppen. Ik geloof dat het in de klasse Semi Pro Street was, houdt mij even ten goede. Ben nu te gaar om het uit te zoeken. Tijdens de prijsuitreiking werd zijn naam omgeroepen. Ik wist niet dat hij meedeed, omdat hij normaal gesproken in een zwarte Integra Type R rijdt die ik wel ken. Ik kom hem wel eens tegen in een busje als collega van o.a. Stefan R Very Happy Hoe dan ook, na de prijsuitreiking zei ik tegen hem: "Dat rijdt wel beter dan een Integra, of niet?" Ging om deze Skyline:
Thumbnail, click to enlarge.
Als sidenote hier nog even: eind van de dag zijn ze door de Polizei aan de kant gezet. Ging om douane en BPM verhaal zo te zien, want douane stond er ook bij. Zag er niet gezellig uit.
Hoe dan ook, Frank was op zijn motor naar Zandvoort gekomen en daar werd hem gevraagd of hij in de Skyline zou willen rijden. Dat heeft hij gedaan. Eerste keer in een Skyline, eerste keer RHD en dan eerste keer Time Attack. Resultaat: 1e plaats Very Happy Gaaf verhaal Cool
Klopt helemaal!
Leuk je weer eens te zien btw! Tijd geleden... Tijd dat ik ook weer eens op de ring ga kijken...
Ruig verhaal maar wel waar!
Gaan kijken als toeschouwer en dan de vraag krijgen om te gaan rijden met de dikste Skyline van de klasse.
Te bizar voor woorden, dus zal ik even uitleggen hoe het nou zit.
De gouden civic kreeg in Zandvoort problemen met een fusee en ze waren zo'n beetje de hele nacht bezig om dit probleem op te lossen. De eigenaar van de Skyline (Dennis, maat van richard met de civic) was dus zo moe dat hij echt niet meer kon rijden.
Hij kon mij weer via Richard en had de verhalen wel gehoord dat ik op Zandvoort aardig de weg wist. Hij kon niet meer dus moest ik het maar doen.
Nou had ik idd nog nooit met een Skyline of een RHD gereden dus waanzinig voorzichtig aangevoeld wat die bonk geweld kon en toeliet.
Nou...... Na een kleine ruzie met een kwakkelende Hicas (vol automatische achterwiel besturing) die me bijna naar de vangrail stuurde in Slotenmaker begon ik in de quali een beetje vertrouwen te krijgen in die godzilla. Ondertussen hadden we de zekering van de Hicas eruit getrokken waardoor de Skyline zich zowaar als een auto ging gedragen en niet als een stuiterbal op een bowling baan! Resultaat: vertrouwen in de auto terug en 2 seconde sneller dan in de oefen rondjes.
Toen de finale waar ik wederom wat meer ben gaan proberen. Dit keer simpelweg wat later gaan remmen gaf me wederom 2 seconde waardoor de tijd ergens in de 2.03 terecht kwam. Genoeg om eerste te worden.
Dit ding kan nog zo waanzinnig veel harder!
Even voor de duidelijkheid: De Skyline reed net een weekje met zn gloednieuwe Mines motor. De turbo druk stond "maar" op 1,3 bar wat zo ongeveer even meer dan 500pk zou moeten zijn. De motor is gemapt tot 1,7 bar dus we hebben nog een tikkie over zeg maar..

Dat de Hicas de fout in ging kwam waarschijnlijk doordat de achterwiel uitlijning totaal niet ok was. Rechtsachter stond zo op het oog met toespoor en links achter met uitspoor. Gek dat hij elke keer zn kont weg gooide als ik op het gas ging staan.....
Nou bleek die sporing achteraf wel te kloppen. Zo'n beetje elk onderdeel van de ophanging was vervangen voor verstelbaar Nismo spul en dus nooit afgesteld.
Met andere woorden, ging best aardig zo hahahahahaa!
Dat met de Douane is nog aardig afgelopen. De Douane wilde Dennis een boete geven ala BPM waarde auto + 50% maar Dennis is helemaal geen Nederlander. En in Belgie mag je dus wel met een buitenlandse auto rijden. De Politie die er toen maar bij kwam was gelukkig makkelijker en toen Dennis de officiele papieren had laten faxen vanuit Belgie waarin te lezen was dat hij gewoon geregistreerd stond en was verzekerd was er niet veel meer aan de hand. Hij mocht alleen niet meer ermee door nederland rijden dus heeft hij een aanhanger moeten regelen.
Liep dus met een sisser af gelukkig...
Maare, leuk kluppie hier!
Ik zal jullie nog wel vaker gaan langs komen.
Groetjes, Frank