Ook mooi, zo bijgesneden!
Fotografie
-
MartijnS
Re: Fotografie
Thanks! 
-
Xave30
Blijkbaar had velen zin in plaatjes schieten gister.
Ik heb ook mijn antieke camera uit de oude doos gehaald.
- KW
Fotografie vind ik erg leuk, als ik eenmaal bezig ben met foto's maken maak ik er gelijk een heleboel, en zo af en toe zitten er nog best een paar mooie resultaten tussen vind ik zelf. Doe wel m'n best er wat moois van te maken, maar niet op een professionele manier.
Hier een kleine selectie die ik toevallig online heb staan.

Hier een kleine selectie die ik toevallig online heb staan.
Laatst gewijzigd door KW op 10 nov 2009, 19:27, 4 keer totaal gewijzigd.
-
MartijnS
Bijna 40 foto's is wel een beetje veel.. 
-
Metchu
ik post ook niet al mn vakantiekiekjes 
-
Rein
Klopt, ik kwam nog een hele groep Porsche tegen in Bakkeveen, erg gaaf 8)Mark Nauta schreef:Lekker Martijn!!
Het was inderdaad mistig zondag
-
OnlineErikS
Kiekjes, KW.
Er zitten maar 2/3 goede foto's tussen, de rest is fotoalbum/kiekjes afval om voor jezelf te bewaren, niet om hier te plaatsen.
Er zitten maar 2/3 goede foto's tussen, de rest is fotoalbum/kiekjes afval om voor jezelf te bewaren, niet om hier te plaatsen.
- Snipe
Dat roept de vraag op: welke 2 of 3 foto's vind je goed?Erik Stoffelsen schreef:Kiekjes, KW.
-
OnlineErikS
Dat zijn ze eigenlijk wel........
- Snipe
LOL, die twee had ik ook in gedachten.
Eventueel nog met deze erbij:

-
OnlineMartijnGizmo
Trefwoord antiek...Xave30 schreef:Blijkbaar had velen zin in plaatjes schieten gister.Ik heb ook mijn antieke camera uit de oude doos gehaald.
Een tijdje geleden kwam de oma van m'n vriendin met een oude camera aan, was van aar vader geweest. Een Zeiss Ikon Nettar met Novar-Anastigmat 75/6.3 lens. Dus een filmpje Fuji Pro 400h ermee geschoten, met een digitale afstandsmeter voor de focus en een 1000D met 50/1.4 als lichtmeter.
Dit keer de foto's ook af laten drukken bij de HEMA, wat i.t.t. alleen ontwikkelen niet in 1-uurs-service kan. Omdat ik nog steeds niet helemaal overweg kan met Vuescan maar gewoon de afdrukken gescand. Ik was hevig verbaasd over de kwaliteit van de foto's, voor een camera uit 1949! :o Helaas was de film niet helemaal strak op het tweede spoeltje gewikkeld toen ik de camera open maakte, vandaar de lichtlekken op een aantal foto's op Flickr...
Hier een paar resultaten:
.
.
- Mathieu
- Kim
Wow niet gek voor zo'n bejaarde camera. Toch ook weer een heel andere kwaliteit (niet slechter hoor, zeker niet!) dan digitaal, je kan het wel zien iig.
he pst martijn, je hebt pb
he pst martijn, je hebt pb
- Stéphane
@Martijn: Je ziet gelijk hoe vol de kleuren zijn. Erg mooi. Schuitendeip toch?
-
OnlineErikS
Snipe schreef:LOL, die twee had ik ook in gedachten.
Tja, die had ik afgevlamd omdat er 3 andere vliegtuigen bij vliegen die in dit plaatje niet passen,
dubbel en boven elkaar... slordig in ieder geval;) Leuk voor hobby;)
(Overigens plaats ik zelf lekker niks, heb een grote mond en veel commentaar, maar als je iets doet, doe dat dan goed.)
- Snipe
Mjah, is ook wel weer waar.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
@ KW. Heel veel foto's zijn inderdaad niet meer dan kiekjes, zoals al gezegd is....
@ Martijn. Wat een mooie kwaliteit levert die camera zeg!! Zou je eigenlijk moeten gaan gebruiken met een mooie jaren '50/'60 auto.
@ Martijn. Wat een mooie kwaliteit levert die camera zeg!! Zou je eigenlijk moeten gaan gebruiken met een mooie jaren '50/'60 auto.
-
OnlineMartijnGizmo
Hoge/Lage der Aa en Noorderhaven. Kleuren zijn natuurlijk afhankelijk van de gebruikte film, Pro 400h doet het erg goed. I wil binnenkort eens wat Kodak Portra 400 NC proberen.Stéphane schreef:@Martijn: Je ziet gelijk hoe vol de kleuren zijn. Erg mooi. Schuitendeip toch?
- KW
Ok, thanx voor de input. Heb even zeer kritisch gekeken en die ik zelf minder speciaal vind eruit gehaald. Maar geen van alle kan ik zomaar bestempelen als 'gewoon wat kiekjes'. Wat dat betreft zie ik hier in het topic wel meer langs komen dat ik niet meer dan een gewoon kiekje vind. Zoals ik al zei, ben er ook zeker niet profi mee bezig.
Verder heeft ieder z'n eigen stijl en smaak natuurlijk.
Verder heeft ieder z'n eigen stijl en smaak natuurlijk.
- Snipe
Leg dan eens uit wat er zo speciaal is aan deze foto. Ik ben ook geen professionele fotograaf, bij lange na niet zelfs, maar ik zie hier gewoon een raar belichte foto van een dertien-in-een-dozijn-auto die vanuit een ongelukkige hoek op een slechte plek genomen is.KW schreef:Heb even zeer kritisch gekeken en die ik zelf minder speciaal vind eruit gehaald. Maar geen van alle kan ik zomaar bestempelen als 'gewoon wat kiekjes'. Wat dat betreft zie ik hier in het topic wel meer langs komen dat ik niet meer dan een gewoon kiekje vind.
Verder vroeg ik me af wat jij dan 'gewoon een kiekje' vindt in dit topic.
-
OnlineMartijnGizmo
Helaas mist de hotshoe, anders kon ik met flitsers aan de gang...Mark Nauta schreef:@ Martijn. Wat een mooie kwaliteit levert die camera zeg!! Zou je eigenlijk moeten gaan gebruiken met een mooie jaren '50/'60 auto.
- Snipe
Nu dit niet zomaar een kiekje blijkt te zijn, vraag ik me de bedoeling van deze foto af. Wie zijn die mensen? Wat is hun relatie tot dat gebouw op de achtergrond? Waarom heb je haar gevraagd om die jas scheef te trekken? Waarom laat je nog net een puntje van haar laars zien? Wat is dat ding aan de linkerkant dat ongeveer halverwege nog een beetje in beeld komt? Waarom heb je ervoor gekozen om het gebouw op de achtergrond overbelicht in beeld te brengen? Waarom heb je gekozen om die vent waar die mevrouw bovenop zit onderbelicht in beeld te brengen?
Als fotograaf denk je over zulke dingen na. Toch?
-
Tom
Die mensen zijn van een ander forum waar KW ook op post en is op een automeeting van dat forum gemaakt 
- Snipe
Maar het is niet zomaar een "kijk eens hoe gezellig de meeting was"-kiekje. Althans, als ik KW mag geloven.
- KW
Klopt. Het is met een Powershot A70 gemaakt en een snelle snapshot, ja, dus geen nadenkwerk, geen belichtings instelmogelijkheden, maar wel met een zo mooi mogelijk resultaat in gedachten, en ze zaten er om te poseren. Het is van die hele fotoshootmeeting een van de mooiere pics die ik toen met m'n eigen cam gemaakt heb, vind ik.
Edit: en het verzoek van die kerel op de foto om haar eraf te halen
sorry
Die kattenpics van een paar pagina's terug, ook gewoon leuk, maar ook weinig bijzonders. Gewoon een kiekje op een bepaalde manier uitknippen om het leuk te laten lijken.
Die automeetings-pics van Ferdi Gielen van 18 oktober, vind ik niet meer dan een gewoon kiekje die iedereen ff snel kan maken zonder bij na te denken. Verder heb ik nog wat vakantiepics gezien waar weinig professionaliteit en dure camera's voor nodig zijn om die te maken. Kan uit het hele topic uberhaupt nergens uit opmaken dat er alleen super profi foto's gepost mogen worden?
Edit: en het verzoek van die kerel op de foto om haar eraf te halen
Wat voor auto erop staat doet er voor de foto uberhaupt niet toe, al staat er een rotte Renault 4 uit 1980 op. Ik vind er niks ongelukkigs aan. Met een Powershot A70 heb je zowiezo weinig mogelijkheden om iets er professioneel uit te laten zien. Ik vind het een erg mooie plaat (en van de hele shoot iig de mooiste) waar ik aardig wat moeite voor gedaan heb.Snipe schreef: Leg dan eens uit wat er zo speciaal is aan deze foto. Ik ben ook geen professionele fotograaf, bij lange na niet zelfs, maar ik zie hier gewoon een raar belichte foto van een dertien-in-een-dozijn-auto die vanuit een ongelukkige hoek op een slechte plek genomen is.
![]()
Bv de foto's van Martijn die camera uit 1949 boven je. De kwaliteit van die foto's uit zo'n antieke camera is zeerzeker onverwacht mooi, maar wat er feitelijk op de foto's staat vind ik net zo 'gewoon' als die foto's van mij. Wel leuk, maar niet bijzonder.Verder vroeg ik me af wat jij dan 'gewoon een kiekje' vindt in dit topic.
Die kattenpics van een paar pagina's terug, ook gewoon leuk, maar ook weinig bijzonders. Gewoon een kiekje op een bepaalde manier uitknippen om het leuk te laten lijken.
Die automeetings-pics van Ferdi Gielen van 18 oktober, vind ik niet meer dan een gewoon kiekje die iedereen ff snel kan maken zonder bij na te denken. Verder heb ik nog wat vakantiepics gezien waar weinig professionaliteit en dure camera's voor nodig zijn om die te maken. Kan uit het hele topic uberhaupt nergens uit opmaken dat er alleen super profi foto's gepost mogen worden?
Laatst gewijzigd door KW op 10 nov 2009, 19:58, 5 keer totaal gewijzigd.