Inderdaad, wat ik zelf geleerd heb de afgelopen jaren (vooral als ondernemer zijnde) is het volgende. Ik ben van mening dat je moet doen waar je goed in bent. Ik ben goed in ICT, daarvoor huren mensen mij/ons in. Alle overige dingen, daar huur ik weer iemand voor in. Als ik een lekkage heb, dan huur ik een loodgieter in. Heb ik een kapot dak, dan huur ik een dakdekker in. Dit gaat bijna overal op, BEHALVE in de financiële wereld. Daar heb ik in het verleden ook teveel vertrouwd op het advies en oordeel van de 'experts'. Ik hechtte toen nog waarde aan hun oordeel en dat is achteraf niet altijd even goed uitgepakt, heeft me in een bepaald geval ook wel een paar centen gekost. Dat is jammer, dat is letterlijk 'leergeld'. Sindsdien vertrouw ik ze maar tot zover en verdiep ik mezelf er veel meer in. Neem nu zoiets als een hypotheek. Ik ben nog steeds geen expert (verre van dat) maar ben bij mijn huidige hypotheek wel lijnrecht tegen het advies van de 'expert' ingegaan, dit na grondige zelfstudie van mijn eigen kant. Was vlak voor de crisis. We zijn nu bijna 2 jaar verder en het blijkt dat mij keuze absoluut de juiste was.Verhaal Dennis
Dat vertrouwen hebben banken, verzekeraars en financiëel experts wel verspeeld bij mij.