Alles over de 1 serie (part I)
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
BMW 135i Spied in Los Angeles
We were sent these photos by Gary Cogis from Race Technologies, who spotted this unmarked car on the 405 freeway headed north. As you'll notice, they've tried to disguise the car by putting black tape over the badges, but the distinctive shape of BMW's new 1-Series Coupe is unmistakable.
We were curious about which model it might be and Gary was able to confirm it was the much-anticipated 3.0 twin-turbo 135i.
"I couldn't believe I was seeing the new 1-Series in the rush hour on the busy 405 freeway at 5.45pm," Gary told us. "When I raised my phone to take a photo, the driver appeared upset and hit the brakes. I slowed to match his speed, and the driver took off.
"I gave chase and can confirm the car's really fast. A friend of mine has an E46 M3 and this car is easily as quick. It had to have been the new 135i.
"He hit triple-digits in his attempt to get away," Gary continued, "but 405 traffic meant he had to slow down and I was able to snap these photos with my phone camera. It's a good looking car and really fast."
The BMW 1-Series Coupe will be available in the USA next year.
We were sent these photos by Gary Cogis from Race Technologies, who spotted this unmarked car on the 405 freeway headed north. As you'll notice, they've tried to disguise the car by putting black tape over the badges, but the distinctive shape of BMW's new 1-Series Coupe is unmistakable.
We were curious about which model it might be and Gary was able to confirm it was the much-anticipated 3.0 twin-turbo 135i.
"I couldn't believe I was seeing the new 1-Series in the rush hour on the busy 405 freeway at 5.45pm," Gary told us. "When I raised my phone to take a photo, the driver appeared upset and hit the brakes. I slowed to match his speed, and the driver took off.
"I gave chase and can confirm the car's really fast. A friend of mine has an E46 M3 and this car is easily as quick. It had to have been the new 135i.
"He hit triple-digits in his attempt to get away," Gary continued, "but 405 traffic meant he had to slow down and I was able to snap these photos with my phone camera. It's a good looking car and really fast."
The BMW 1-Series Coupe will be available in the USA next year.
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
http://content.bmwusa.com/microsite/1se ... ERIESFVVIS
filmpjes van coupe en testrack.
0 naar 100 in 5.1 sec.
filmpjes van coupe en testrack.
0 naar 100 in 5.1 sec.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
-
Roy
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Vind het alleen jammer dat het verschil tussen de 135i en de 335i sedan 'maar' €2000 is.
Was net even beiden aan het samenstellen op de BMW site namelijk, maar het verschil van de 1er naar de 3er valt dan te overbruggen... Het is nou niet een verschil van €10.000 zegmaar, waardoor de keuze wat simpeler word. Ik neig nu al snel naar de 3er sedan als ik zou moeten kiezen.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet of er echt grote verschillen verder zijn tussen de 1er en de 3er.
Was net even beiden aan het samenstellen op de BMW site namelijk, maar het verschil van de 1er naar de 3er valt dan te overbruggen... Het is nou niet een verschil van €10.000 zegmaar, waardoor de keuze wat simpeler word. Ik neig nu al snel naar de 3er sedan als ik zou moeten kiezen.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet of er echt grote verschillen verder zijn tussen de 1er en de 3er.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
ja als je het verschil met een 3er ziet wordt je flink genaaid:)
135i heeft nu wel knappe remmen m sport bumper pakket etc. Tel die zaken erbij op en het verschil is groter. Maar ja als die zaken je niet interreseert dan is een 3er verstandiger. Ik hoef beide niet. Dre tuft mooi door in de 130i bevalt prima nog steeds.
135i heeft nu wel knappe remmen m sport bumper pakket etc. Tel die zaken erbij op en het verschil is groter. Maar ja als die zaken je niet interreseert dan is een 3er verstandiger. Ik hoef beide niet. Dre tuft mooi door in de 130i bevalt prima nog steeds.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Het prijsverschil is inderdaad gering, maar de package in de 135i is veel groter.
Vergeet niet, om op zelfde nivo te komen heb je xenon nodig, sportstoelen (m-pakket). Zo moet je het wel zien natuurlijk en die superremmen.
Nou zijn die remmen natuurlijk HELEMAAL GEWELDIG ! Alleen daarom zou je hem al overwegen
Vergeet niet, om op zelfde nivo te komen heb je xenon nodig, sportstoelen (m-pakket). Zo moet je het wel zien natuurlijk en die superremmen.
Nou zijn die remmen natuurlijk HELEMAAL GEWELDIG ! Alleen daarom zou je hem al overwegen
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Rico je bent toch goed geïnformeerd en weet dat dit niet alleen uiterlijk is? Er zitten hele andere remmen op die standaard niet verkrijgbaar zijn en die niet eens op de M3 komen (het principe).Rico v Velzen schreef:Of het superremmen zij is natuurlijk nog maar afwachten hé.
Een mooie klauw is nog niet automatisch een goede rem.. Denk maar even aan de remmen op een EVO.. ziet er prachtig uit maar elke EVO rijder vind het net zulke meuk als elke M3 rijder vind van zijn remmen.
Of ze remmen weet ik niet, maar het is absoluut NIET voor het uiterlijk (hochleistungsbremsanlage)
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Maar je weet toch nog niet hoe het dan remt. Ook meerpots klauwen heb je in de pricerange van 100 tot 5000 euro per stuk. Zet huizmerk brezan blokkies van 30 euro in je 24 pots remklauwen en maatje pizza schijven, rij er 2 rondjes mee over de ring en het spul is ook aan puin.
Zoals de remmen op oa een E90 M3 zijn daar is heus wel over nagedacht door BMW, daar hoef je niet aan te twijfelen. Enkelpots versus 4 pots geeft niet altijd een voordeel.
Zoals de remmen op oa een E90 M3 zijn daar is heus wel over nagedacht door BMW, daar hoef je niet aan te twijfelen. Enkelpots versus 4 pots geeft niet altijd een voordeel.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Macboy ik denk ook niet dat het om het uiterlijk is gedaan. Hoewel een mooie klauw zoveel beter lijkt in een velg. Audi en Mercedes zijn al een tijd goed op weg met mooie remsystemen, ook al koop je ze niet voor de mooi.
Maar hoe goed de remmen IRL zijn blijft afwachten..
Het gekke is dat bv de standaard remmen op de 130i al heel erg goed zijn, zouden die op de 135i niet meer goed zijn ?
Ik ben wel van mening dat als voor hetzelfde remresultaat een mooie klauw kan worden geleverd dat het altijd de voorkeur heeft boven standaard saaie remklauwen.
Maar hoe goed de remmen IRL zijn blijft afwachten..
Het gekke is dat bv de standaard remmen op de 130i al heel erg goed zijn, zouden die op de 135i niet meer goed zijn ?
Ik ben wel van mening dat als voor hetzelfde remresultaat een mooie klauw kan worden geleverd dat het altijd de voorkeur heeft boven standaard saaie remklauwen.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Je mag er in alle redelijkheid vanuit gaan dat het remsysteem op de 135i duidelijk beter remt dan de remmerij van de 135i. Het is misschien niet vergelijkbaar met een 350mm set van Mov'it of AP Racing maar het zal toch echt geen rotzooi zijn die er alleen voor de looks op zit.
Een big brake kit voor de voorwielen van een 335i van een B-merk zoals Tarox kost je minimaal 2200 euro en dan heb je de spullen nog niet gemonteerd.
Een big brake kit voor de voorwielen van een 335i van een B-merk zoals Tarox kost je minimaal 2200 euro en dan heb je de spullen nog niet gemonteerd.
- markk
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Eh ????Denk maar even aan de remmen op een EVO.. ziet er prachtig uit maar elke EVO rijder vind het net zulke meuk als elke M3 rijder vind van zijn remmen.
Mijn EVO (RS) met standaard remklauwen remt super hoor. Niet naar de klote te helpen en ik zou bijna zeggen nog beter dan m'n Porsche BoxsterS remmen (en die zijn erg goed hoor, vooral die van de S). Misschien dat een RS andere remmen heeft en/of het verschil in gewicht helpt maar om de remmen van een EVO "meuk" te noemen gaat me toch echt te ver !
Standaard remmen van de e46 m3 voldoen op straat. Denk dat ik op circuit binnen 5 rondjes het zooi aan gort heb. Meuk dus...
Mark.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot] en 14 gasten
