Knot schreef:Denk dat 150k of 300k km je zomaar 15pk kan schelen, zie mijn meting van slechts 189pk.
Uitlaatspruitstuk voor de standaard lijn van de 328i kost veel geld. Als ik Paul mag geloven dan is al die Schmiedman handel gewoon troep uit china met een duits labeltje erop, sluit niet goed aan etc, drama om te monteren. Kom je dus bij de duurdere merken, en richting de 1000 euro voor een spruitstuk. Dan dus beter voor de complete M3 uitlaatlijn gaan als je die kunt vinden voor 500/600/700 euro.
Handrem heb ik ook wel lol van hoor, alleen je sloopt je banden er echt mee, zeker als je op droge stukken begint (papenbrug droog beginnen en dan het nat in driften), heb 8 banden gesloopt waar ik normaal met 2 banden een paar dagen kan doen.
Denk dat het er ook aan ligt hoe er mee gereden is meer zegt dan de kilometerstand, heb genoeg 325i's gereden en die het mooiste en hardste liep had bijna 3ton op de klok staan.
Die vermoedens had ik al over schmiedmann, al zien die spruitstukjes er wel professioneel uit.
Zijn veel mensen die een slechte pasvorm hadden bij een e46, vooral incl race kat.
Vind ik wel slecht vooral omdat de set zeker niet goedkoop is.
Ik denk niet dat de standaard uitlaat de bottleneck is bij een M52B28, een maatje van mij rijd met een originele uitlaat met een Alpina spaghetti spruitstuk.
Zelf dacht ik dat het relatief kleine X-stuk een restrictie zal geven, maar met een vermogen van bijna 240pk aan de krukas en 320nm koppel zal het nog wel mee vallen.
Setup
M52B28
325i vanos motormangement
325i LMM ( die is volgens mij zelfs nog kleiner in diameter dan een 328i LMM )
325i inlaat spruitstuk met 328i injectoren
Alpina spaghetti + originele uitlaat met origineel X-stuk
http://i153.photobucket.com/albums/s237 ... 8d2327.jpg