Horloge / Horloges topic
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Horloge / Horloges topic
Kost zo’n ding 4,5k? Ik heb er duidelijk geen verstand van maar dat vind ik serieus geld…
-
Jup, had 'm besteld, vind 'm toch niet mooi op m'n pols.
Valt ruim binnen de pols toch?HSR schreef: 05 jun 2024, 11:01 Ik denk niet dat het fomolijstje werkt bij die Tudor. Ik krijg al volop berichten via de bekende kanalen of ik er een wil afnemen. Op Chrono staan er inmiddels ook al wat te koop. Mogelijk dat ie in het echt toch wat minder speciaal aanvoelt?
@Erik, Het lijkt overigens of de foto waarop je het horloge draagt erg vertekend? Lijkt bijna op een Uboat zo groot terwijl een 58 een doorsnee formaat is?
-
Jup, is het ook.Arthur schreef: 05 jun 2024, 11:04 Kost zo’n ding 4,5k? Ik heb er duidelijk geen verstand van maar dat vind ik serieus geld…
Alleen kost een Omega alweer 7/8k list minimaal. Het blijft een budget Rolex wannabee uiteindelijk.
Wel 'n goede hoor. Hele fijne bandverstelling bijvoorbeeld.
- MParallel
- Auto: BMW
Tudor op zichzelf best leuke modellen (al vind ik die snowflake wijzers nog steeds niks) maar als het een idee is om je Rolex itch te scratchen, dan nee.
En dan 'gemeen' die gewilde oude Rolex Explorer gebruiken als design voor hun Black Bay Pro...
En dan 'gemeen' die gewilde oude Rolex Explorer gebruiken als design voor hun Black Bay Pro...
-
- Auto: M3 F80
Tudor is natuurlijk geen Rolex vervanger. Ik zie het als een mooie instap in de 'high-end' zwitserse horloges. De movements zijn zeer nauwkeurig en de modellen vind ik persoonlijk ook geslaagd. Ook ben je een stuk meer onder de radar omdat veel mensen het merk niet kennen. Ik heb een Pelagos 39, deze past perfect om mijn smalle pols waar een submariner weer net iets te groot is.
-
Ah list was 4.5K. De aanbiedingen die ik heb gekregen zijn allemaal een duizendje hoger en dacht dat dat list was.ErikS schreef: 05 jun 2024, 15:27Jup, is het ook.Arthur schreef: 05 jun 2024, 11:04 Kost zo’n ding 4,5k? Ik heb er duidelijk geen verstand van maar dat vind ik serieus geld…
Alleen kost een Omega alweer 7/8k list minimaal. Het blijft een budget Rolex wannabee uiteindelijk.
Inz. formaat, klopt past mooi binnen de pols maar lijkt alsnog erg groot. Misschien omdat het een foto van dichtbij is. Blijft natuurlijk moeilijk om goed weer te geven.
Blijf het een mooi ding vinden, tzt maar eens passen.
-
Ja, list is 4670.HSR schreef: 05 jun 2024, 17:09Ah list was 4.5K. De aanbiedingen die ik heb gekregen zijn allemaal een duizendje hoger en dacht dat dat list was.ErikS schreef: 05 jun 2024, 15:27Jup, is het ook.Arthur schreef: 05 jun 2024, 11:04 Kost zo’n ding 4,5k? Ik heb er duidelijk geen verstand van maar dat vind ik serieus geld…
Inz. formaat, klopt past mooi binnen de pols maar lijkt alsnog erg groot. Misschien omdat het een foto van dichtbij is. Blijft natuurlijk moeilijk om goed weer te geven.
Blijf het een mooi ding vinden, tzt maar eens passen.
Daar mag 'ie voor weg.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Deze 46 jarige oud strijder maar weer eens gaan dragen, Jubilee eraf en op een B&S.. Mwoah

-
Deze had ik vanmiddag bijna aan 'n kennis verkocht...'daar ga ik spijt van krijgen' dacht ik, dus gelukkig niet gedaan. MdV zei ook al 'geld raakt op' en verruilen voor een 'Rolex' , je hebt er al een paar en Rolexen zijn niet meteen/bepaald schaars.... maar vind zo eentje maar eens en dan ook nog in deze redelijk goede staat en gewoon draagbaar/loopt op tijd. 81 jaar oud:

- MParallel
Blijft toch mooi.
-
- Auto: Dikke Bmw
Robin schreef: 08 jun 2024, 10:15 Deze 46 jarige oud strijder maar weer eens gaan dragen, Jubilee eraf en op een B&S.. Mwoah![]()
![]()
-
Zit te kijken naar watchwinders voor 4 horloges. Nu heb ik een 3D printer en zou er dus ook 1 zelf kunnen printen. Probleem wat ik met 3D heb is wel dat het haast wel lijkt of sommige projecten al opgeven zijn voor een ander ze uberhaupt kan maken.
Als voorbeeld, https://www.thingiverse.com/thing:3674250 - Links naar Ali die niet meer werken
Iemand een tip?
Als voorbeeld, https://www.thingiverse.com/thing:3674250 - Links naar Ali die niet meer werken

Iemand een tip?
- WJ
https://cults3d.com/en/3d-model/various ... nder-ralioTazzy schreef: 28 jun 2024, 10:19 Zit te kijken naar watchwinders voor 4 horloges. Nu heb ik een 3D printer en zou er dus ook 1 zelf kunnen printen. Probleem wat ik met 3D heb is wel dat het haast wel lijkt of sommige projecten al opgeven zijn voor een ander ze uberhaupt kan maken.
Iemand een tip?
-
- Auto: Dikke Bmw
Ik heb er een van ali/amazon. Werkt eigenlijk prima en kost niet te veel. Kant en klaar voor +- €30Tazzy schreef: 28 jun 2024, 10:19 Zit te kijken naar watchwinders voor 4 horloges. Nu heb ik een 3D printer en zou er dus ook 1 zelf kunnen printen. Probleem wat ik met 3D heb is wel dat het haast wel lijkt of sommige projecten al opgeven zijn voor een ander ze uberhaupt kan maken.
Iemand een tip?
-
ik ben niet zo van de winders, heb hier 'n luxe 2 winder , staat altijd leeg. Maar ik toon het geinteresseerden/klanten wel eens.

Ik wind dagelijks ongeveer '3' van m'n eigen klokken op in m'n verzameling, waarvan ik weet dat ik die 's avonds /weekend etc tóch ga dragen. Daarbij een aantekening, ik heb 4 handopwinders dus dat schiet niet op op 'n winder:)

Ik wind dagelijks ongeveer '3' van m'n eigen klokken op in m'n verzameling, waarvan ik weet dat ik die 's avonds /weekend etc tóch ga dragen. Daarbij een aantekening, ik heb 4 handopwinders dus dat schiet niet op op 'n winder:)
-
Aangezien ik m'n Marinemaster verkocht heb, nu weer tijd voor een Ltd-tje (9999 stuks lol)
Ik heb 'm op de bijgeleverde zwartlederen open rallyband, de linker met donkere dial. Leuk ding:

Ik heb 'm op de bijgeleverde zwartlederen open rallyband, de linker met donkere dial. Leuk ding:

- MParallel
Die is niet onaardig. Als ze dáár nou dat GMT uurwerk in stoppen...
Welke reference is dit?
Welke reference is dit?
-
Sorry voor de vertraagde reactie, het is de SRPL05K1MParallel schreef: 11 jul 2024, 13:49 Die is niet onaardig. Als ze dáár nou dat GMT uurwerk in stoppen...
Welke reference is dit?
https://seiko.nl/collectie/detail?item=SRPL05K1
Even wat anders; Seiko begon mid 90s met hun Kinetic, een quartz werk met daarop een rotor zoals een automaat die door beweging ronddraait--->energie -----> en de condensator(vaste accu/batterij) van power voorziet.
ETA(onderdeel van Swatch Group en de grootste basis movement manufactuur van Zwitserland) heeft een tegenpool, genaamd
ETA 205.911 'autoquartz'
https://watchbase.com/eta/caliber/205-911
En die kwam ik vanochtend tegen in een te repareren Nivrel horloge waarvan het glas van de deksel kapot was, geinig, want je ziet ze 'nooit' tov de miljoenen gefabriceerde Kinetics in al hun hoedanigheden, mooi net werkje, kwaliteit:

-
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
-
https://store.breitling.com/en?country=NL&r=37.28&l=en
Schaap is ok, ADC (GASSAN) Amsterdam ook, er zijn ook boutiques. Of op Chrono24 kijken en dan op Benelux zoeken of eventueel D.
EN (edit) Saffier Rijssen. Zijn goede collega's van mij!
Schaap is ok, ADC (GASSAN) Amsterdam ook, er zijn ook boutiques. Of op Chrono24 kijken en dan op Benelux zoeken of eventueel D.
- ADV
Breitling flagship hebben we watchmaker cursus gehad paar maanden terug (thanks Joel!), was erg leuk, aardige gasten en ik denk dat je ook nog wel wat kunt onderhandelen..
-
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Thx! Rijssen is voor mij wel redelijk te doen. Ga ik die ff benaderenRobin schreef: 26 jul 2024, 11:42 https://store.breitling.com/en?country=NL&r=37.28&l=en
-
v Hell in Apeldoorn.WillemBoer schreef: 26 jul 2024, 11:17 Ik wil een Breitling Endurance Pro kopen, iemand nog tips waar deze aan te schaffen?
![]()
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Dat was inderdaad leuk om te doen!ADV schreef: 26 jul 2024, 12:15 Breitling flagship hebben we watchmaker cursus gehad paar maanden terug (thanks Joel!), was erg leuk, aardige gasten en ik denk dat je ook nog wel wat kunt onderhandelen..
Zelf ook wat gekocht. Ik had hem in mei al gezien, maar ik was weer te laat.

- Bijlagen
-
- IMG20240723195951.jpg (433.99 KiB) 1467 keer bekeken
-
OnlineLuco
Maar eens een watchwinder gekocht voor mijn cheap automaatjes, als de Alpine terug is en je gaat ermee op pad hoort daar natuurlijk het Alpine horloge bij.
De neprolex is een erfstuk van mijn vader.
De neprolex is een erfstuk van mijn vader.