Alles over de 1 serie (part I)
-
Marcelvv
@Andre: die Sub zal wel een test van Prodrive zijn, die zijn nu volop aan het ontwikkelen voor de 2008 auto. Ik heb de folder al gezien van Prodrive, die zijn nu aan het informeren bij rallyrijders wie er allemaal zin hebben in die nieuwe Impreza.
@Rico: M1 zou ik ook nu blind bestellen denk ik, daar moet toch markt voor zijn. Toch ook niet iedereen met een E46 M3 kan zomaar de stap zetten naar een E90? Die is zomaar in de meeste gevallen 20% duurder.
De volledige 135i prijslijst staat op BMW.NL
@Rico: M1 zou ik ook nu blind bestellen denk ik, daar moet toch markt voor zijn. Toch ook niet iedereen met een E46 M3 kan zomaar de stap zetten naar een E90? Die is zomaar in de meeste gevallen 20% duurder.
De volledige 135i prijslijst staat op BMW.NL
- RVV
Marcelvv schreef:
Ja goed punt, en buiten het kunnen verhaal is er ook nog zoiets als willen..
Stel dat ik mijn M3 nu zou willen inruilen op een nieuwe M3 e92.. krijg ik 58K inruil, moet ik 55K bijleggen
Bijna de waarde van mijn huidige auto. voor die 55K koop ik een splinternieuwe 335i als familyauto bij wijze van spreke.. en die naast de e46 M3..
Wil je dan toch die M3 hebben dan moet je wel heel diep willen bukken..
Nee, staat voor mij in geen enkele verhouding.
- Johan
kvin deze nieuwe coupe geen mooie auto, maar dat heb ik eingelijk met alle nieuwe BMW's =, kvon het tot de huidige modellen erg mooie/dikke wagens... maar sinds die nieuwe ontwerper zijn potloot er op los gelate heeft
Allemaal rare hoeken, scherpe lijnen, veel vlakken, dikke naden, kvin het een beetje een "zootje" worden, en dat terwijl bmw altijd erg strakke auto's ontwerpte.
Allemaal rare hoeken, scherpe lijnen, veel vlakken, dikke naden, kvin het een beetje een "zootje" worden, en dat terwijl bmw altijd erg strakke auto's ontwerpte.
-
Andre
Een A5 prachtig als je dan een keer op de ring rijdt dan komt in ieder geval je niemand meer voorbij als je midden op de baan rijdt.
Ding is veeeeeeel te groot voor mij.
Auto s moeten qua afmeting lengte voor mij tussen 4 meter 10 en 4 meter 50 zitten. Alles wat groter is dan dat hoef je voor mij niet meer te noemen.
Ding is veeeeeeel te groot voor mij.
Auto s moeten qua afmeting lengte voor mij tussen 4 meter 10 en 4 meter 50 zitten. Alles wat groter is dan dat hoef je voor mij niet meer te noemen.
- Macboy
Ik zat de IAA draad te vervuilen
dus even verplaatst
Hier zie je in mijn beleving hoe simpel design kan zijn: de werkelijk prachtige lijn in de zijkant: gewoon recht. Loopt echt van voor naar achter door. Subliem vind ik. Hier door de schaduw en lichtinval perfect te zien
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... 279big.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... 280big.jpg[/img]
Hier zie je in mijn beleving hoe simpel design kan zijn: de werkelijk prachtige lijn in de zijkant: gewoon recht. Loopt echt van voor naar achter door. Subliem vind ik. Hier door de schaduw en lichtinval perfect te zien
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... 279big.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... 280big.jpg[/img]
- Johan
euh sorry maar een topic van 83blz doorlezen was me ff iets te gortig... kheb toch geen gevoelig onderwerp aangesnedenArthur schreef:Ohjee, Johan begint meteen te posten ipv eerst te lezen.
@andres is een DBS kleiner dan de A5 dan? kheb ze nooit naast elkaar gezien of de afmetingen opgezocht maar vin ze er beide vrij groot uitzien.
Maargoed ik ga puur op het desing af... kvin een A5 er niet lomp maar juist erg sierlijk uitzien (DBS overigens ook).
- RVV
Johan, hier een samenvatting van 83 bladzijden..

meer heb je eigenlijk niet nodig om alles over de 1 serie coupe te wetenMooi ding die 1 serie coupe, nee joh lijnen kloppen geen reet van, opel corsa 2 deurs.. ach je hebt er geen verstand van.. lekker licht en agiel. jahoor.. 1560 kilo,net zo zwaar als een e46 M3, jamaar het gaat om de basis de 1 serie en die heeft een superhandling, maar geen sper..dus kut..hoihoi een sper op de 135i,, shit electronische troep..hahaha zie je nou wel een 335i coupe is veeulll mooier, voor bijna dezelfde poen.. nou kopen jullie maar de bismarck II als ik wil varen doe ik het wel op het Sneker meer.
- Macboy
@Niels: ik ben bang dat jij mij niet goed begrijpt, althans niet goed leest. Als je terugleest wat ik heb gepost, dan zeg ik dat buiten kijf staat dat de gefotoshopte een mooiere lijn heeft. Sportiever zeg maar. Maar de lijn van die gesjopte (daklijn, zoals Tom ook zegt) lijkt in essentie op de lijn van de Z4. Nou kun je wel zeggen langere motorkap en geen achterpassagieren, maar de bovenste lijn komt erg overeen. Zo'n auto wil BMW niet nu op de markt, dus een Z4 met achterbank. Dát is waar het om gaat. BMW wilde een 1-coupe, precies zoals ie nu is gemaakt. Een waardige "opvolger" van de 2002 zeg maar.
BMW heeft al een Z4, vergeet dat nou niet ! Dat ie mooier op de fotosjop staat, dat is mij duidelijk, maar ik vind de 1-coupé zoals die nu is veel gaver en passender. Ook heeft Mario gelijk met zijn 'hatchback' opmerking.
Hoop dat ik zo iets duidelijker ben.
Wat je nu beschrijft is juist bij uitstek coupé bij BMW en terecht vind ik. Kofferklep en twee deuren zonder raamstijlen. Das bij BMW altijd de maatstaf voor coupe geweest.
BMW heeft al een Z4, vergeet dat nou niet ! Dat ie mooier op de fotosjop staat, dat is mij duidelijk, maar ik vind de 1-coupé zoals die nu is veel gaver en passender. Ook heeft Mario gelijk met zijn 'hatchback' opmerking.
Hoop dat ik zo iets duidelijker ben.
Contradictio in terminisJoop schreef:De verwarring zit 't 'm gewoon in het feit dat ze dit beestje een coupe noemen, terwijl dit eigenlijk geen coupe is.
De auto is idd ontwikkeld vanuit dezelfde gedachte als de 02er en de E30. Het zal waarschijnlijk ook een waardige overvolger zijn in deze lijn (even uitgaande van mijn rijervaringen met de 1er E81/E87).
Perfect verwoord !!Femme schreef:Het komt er volgens mij dus op neer dat veel mensen het niet eens zijn met de uitgangspunten die BMW heeft genomen bij het ontwikkelen van de 1-serie Coupé. BMW heeft een moderne interpretatie van een compacte sportieve auto volgens hetzelfde concept als de 02, E21 en E30, zonder voor de hand liggende retrostyling te gebruiken. Dit is allemaal erg duidelijk, in elk interview wordt de 2002 Turbo weer aangehaald. Je komt dan altijd uit op een auto met een echte koffer en een redelijke stijle achterruit.
-
Andre
- Johan
hehe briljante samenvatting! kortom de meningen zijn weer eens verdeeld... maargoed dat houd het leuk!Rico v Velzen schreef:Johan, hier een samenvatting van 83 bladzijden..![]()
meer heb je eigenlijk niet nodig om alles over de 1 serie coupe te wetenMooi ding die 1 serie coupe, nee joh lijnen kloppen geen reet van, opel corsa 2 deurs.. ach je hebt er geen verstand van.. lekker licht en agiel. jahoor.. 1560 kilo,net zo zwaar als een e46 M3, jamaar het gaat om de basis de 1 serie en die heeft een superhandling, maar geen sper..dus kut..hoihoi een sper op de 135i,, shit electronische troep..hahaha zie je nou wel een 335i coupe is veeulll mooier, voor bijna dezelfde poen.. nou kopen jullie maar de bismarck II als ik wil varen doe ik het wel op het Sneker meer.![]()
-
Tom
Ik vind het goedkoop 'scoren' door zo'n historisch model uit het verleden erbij te halen.
Zo valt alles wel goed te praten. Was een BMW X6 niet juist gaaf omdat ie zo vernieuwend was. En dat BMW weer de eerste was die erop inspringt, voordat het een trend gaat worden.
Niets mis met een moderne interpretatie van een wat ouder model, maar laat em dan wel geslaagd zijn. Nieuwe MINI is ook ouwe koeien maar de uitvoering was vanaf het begin al goed.
Die 1 coupe is geen echte coupe met een mooie daklijn. Het feit dat hier al tig mensen (meer dan de helft) twijfelen over de vormgeving zegt genoeg. Lees maar eens topics over de Z4 coupe, daar vind meer dan de helft em juist geslaagd. Net zoals bij de E92 en E46 coupe. Echte schoonheid die je ziet. En dat is toch belangrijk bij een auto die je coupe noemt. Waarom zou je een E46 coupe kopen ipv sedan... juist toch omdat ie mooier is. Als je die praktische achterdeuren niet nodig hebt, dan liever de sportiever gelijnde coupe ipv sedan (zegt iemand met een sedan voor de deur waarvan de achterdeuren nooit gebruikt zijn
). Een coupe hoort gewoon van het begin al mooi te zijn. Smaken verschillen altijd maar als de meeste mensen em lelijk vinden dan heb je als merk iets fout gedaan denk ik, of wil je maar een hele kleine doelgroep aanspreken. Zie de 406 coupe.. dat is nog steeds een schitterende auto, model klopt gewoon.
De meeste hadden hier hoge verwachtingen van de 1er en het van alle daken schreeuwden. Van de nieuwe 3 was het al langer bekend dat deze richting de oude 5 ging qua maten/gewicht. De 1 zou 'de redding' zijn voor de sportieve rijder.
Toen bleek de 1 hatchback niet moeders mooiste te zijn (tja, volhangen met sportpakken en dikke velgen is het nog wel wat
) en vervolgens was de hoop op een mooi coupe jasje van de 1er. Nu blijkt de 135i coupe eigenlijk EN niet zo mooi te zijn zoals de meeste gehoopt hadden (veel twijfels) EN ook nog es zwaar te zijn (bijna even zwaar als E92 335i). Van het 'lichte gave sportieve coupetje' wat in de hoofden zat is in werkelijkheid weinig meer over, er staat een zware 'coupe' die de schoonheid mist die een E92 wel heeft. Niet iedereen hier vind de E92 geslaagd maar ik denk dat de meeste mensen eerder 'wauw wat een mooi ding' roepen bij een E92 dan de 1 coupe 
(goed dit was mijn meest nutteloze post op DF want hier gaan we toch nooit meer uitkomen
)
Zo valt alles wel goed te praten. Was een BMW X6 niet juist gaaf omdat ie zo vernieuwend was. En dat BMW weer de eerste was die erop inspringt, voordat het een trend gaat worden.
Niets mis met een moderne interpretatie van een wat ouder model, maar laat em dan wel geslaagd zijn. Nieuwe MINI is ook ouwe koeien maar de uitvoering was vanaf het begin al goed.
Die 1 coupe is geen echte coupe met een mooie daklijn. Het feit dat hier al tig mensen (meer dan de helft) twijfelen over de vormgeving zegt genoeg. Lees maar eens topics over de Z4 coupe, daar vind meer dan de helft em juist geslaagd. Net zoals bij de E92 en E46 coupe. Echte schoonheid die je ziet. En dat is toch belangrijk bij een auto die je coupe noemt. Waarom zou je een E46 coupe kopen ipv sedan... juist toch omdat ie mooier is. Als je die praktische achterdeuren niet nodig hebt, dan liever de sportiever gelijnde coupe ipv sedan (zegt iemand met een sedan voor de deur waarvan de achterdeuren nooit gebruikt zijn
De meeste hadden hier hoge verwachtingen van de 1er en het van alle daken schreeuwden. Van de nieuwe 3 was het al langer bekend dat deze richting de oude 5 ging qua maten/gewicht. De 1 zou 'de redding' zijn voor de sportieve rijder.
Toen bleek de 1 hatchback niet moeders mooiste te zijn (tja, volhangen met sportpakken en dikke velgen is het nog wel wat
(goed dit was mijn meest nutteloze post op DF want hier gaan we toch nooit meer uitkomen
- RVV
Nou nee Tom best wel goed samengevat..
Voor mij was een 1430 kilo zware 130i coupe meer dan genoeg geweest.. dan klopt het ook meer..
Nu is het een 1560 kilo zware 3 liter turbo.. dat zocht ik niet in de einser coupe.
Maar het feit blijft dat deze auto speciaal voor de Amerikaans markt is ontwikkeld en dat wij het met de kruimels moeten doen.
Voor mij was een 1430 kilo zware 130i coupe meer dan genoeg geweest.. dan klopt het ook meer..
Nu is het een 1560 kilo zware 3 liter turbo.. dat zocht ik niet in de einser coupe.
Maar het feit blijft dat deze auto speciaal voor de Amerikaans markt is ontwikkeld en dat wij het met de kruimels moeten doen.
-
Tom
Ik vind trouwens de 1 coupe niet volledig kut hoor, mocht dat zo overkomen. Lijkt me alsnog een prima auto en met 306pk heb je niet te klagen in zo'n ding
Maar het HAD mooier/beter kunnen zijn als er meer coupe-lijn in zit. De E46 is niet veel groter meen ik, en daar kloppen de lijnen wel.
Al met al had men misschien te hoge verwachtingen denk ik
Verder eens met Rico.. model is erg op Amerika gericht...
- RVV
Robin schreef:Wat woog jouw 130i volgens je kentekenbewijs? 1430? Of 1330?
De 135i doet 1460 en geen 1560 op het kentekenbewijs.
even uit mijn hoofd was dat 1330 kilo. en inderdaad de 135i is 1460 kilo..
Cijfers die ik vermelde zijn ook de eu gewichten.
Kijk ik wil ala Andre geen SPEER punt maken van die 1460/1560 kilo.. maar dat weegt mijn e46 M3 ook al en dat is al niet de lichtste zoals je weet.
En eigenlijk mag het wel wat lichter.. daarbij vond ik het gewicht van de 130i eigenlijk al gewoon goed.
- Mari Oh Oh!
@Tom: Hier gaan we inderdaad niet uitkomen want een coupé moet in mijn ogen aan minimaal 2 dingen voldoen: een afzonderlijke kofferbak en 2 deuren en daarnaast eigenlijk ook nog een lage lijn. Dat laatste heeft de 1-coupé niet(erg jammer ook naar mijn mening), maar volgens deze redenatie is de Z4 ook geen coupé, dat is namelijk eigenlijk een hatchback/liftback of whatever, hij heeft geen afzonderlijke kofferbak in elk geval(Z3 Coupé is al helemaal geen coupé natuurlijk). De E46 coupé da's wèl een echte, in mijn ogen in elk geval. Een E30 2-deurs dus duidelijk weer niet(net zo hoog als de sedan), een Compact niet(liftback), een Mercedes C-sportcoupé ook niet(liftback), CLS al helemaal van zijn leven niet(4 deuren), Civic coupé wèl, CRX niet(liftback).
- RVV
Tom schreef:Ik vind trouwens de 1 coupe niet volledig kut hoor, mocht dat zo overkomen. Lijkt me alsnog een prima auto en met 306pk heb je niet te klagen in zo'n dingMaar het HAD mooier/beter kunnen zijn als er meer coupe-lijn in zit. De E46 is niet veel groter meen ik, en daar kloppen de lijnen wel.
Nouja dat heb ik ook Tom, ik sta met beide benen in beide kampen..
Linkerbeen pro 1 coupe, rechterbeen contra 1 coupe
-
Andre
De 1 coupe met mijn intrax onderstel 18inch juiste kleur. Is het echt wel een dikke machine.
Alleen vindt ik dus 1560kg eu en 1460kg rdw voor dat formaat auto het een zware hufter.
130i 3 deurs hatch is 1450 eu en 1350 rdw. Veel zwaarder moet het ook niet worden vindt ik dan boet je veel in op de rijeigenschappen.
Maar ja de 135i is relatief goedkoop op de markt gezet maar dat betekend wel dat er weinig geld aan lichtgewicht delen is besteed. Bij een 5 serie is de hele voorkant van alu maar dat zit dus ook in de prijs verwerkt.
Ik vindt turbo motoren wel lekker maar dan het liefst in evo s en subaru s. Rallybred machines.
135i zal een top auto zijn ook voor de tuningsmarkt. Maar hij overtuigd mij nog niet op een aantal zaken. Hij is inderdaad voor de amerikaanse markt neergezet.
Daarom zie je ook dat csl types niet voor amerikaanse markt zijn. Dus lichtgewicht racers komen daar dus niet.
Dus we moeten maar wachten op M1 CSL van 1250kg en 320pk atmo met brede spatborden. En de centen nog maar lekker even sparen.
Ik ga niet meer blind zomaar auto s kopen. Hij moet me helemaal naar tevredenheid zijn. Mijn 130i dre edition is nog steeds helemaal mijn auto.
Dus ik zit in de wachtkamer voor wat moois. Komt er niks van bmw dan mooi 130i houden.
Alleen vindt ik dus 1560kg eu en 1460kg rdw voor dat formaat auto het een zware hufter.
130i 3 deurs hatch is 1450 eu en 1350 rdw. Veel zwaarder moet het ook niet worden vindt ik dan boet je veel in op de rijeigenschappen.
Maar ja de 135i is relatief goedkoop op de markt gezet maar dat betekend wel dat er weinig geld aan lichtgewicht delen is besteed. Bij een 5 serie is de hele voorkant van alu maar dat zit dus ook in de prijs verwerkt.
Ik vindt turbo motoren wel lekker maar dan het liefst in evo s en subaru s. Rallybred machines.
135i zal een top auto zijn ook voor de tuningsmarkt. Maar hij overtuigd mij nog niet op een aantal zaken. Hij is inderdaad voor de amerikaanse markt neergezet.
Daarom zie je ook dat csl types niet voor amerikaanse markt zijn. Dus lichtgewicht racers komen daar dus niet.
Dus we moeten maar wachten op M1 CSL van 1250kg en 320pk atmo met brede spatborden. En de centen nog maar lekker even sparen.
Ik ga niet meer blind zomaar auto s kopen. Hij moet me helemaal naar tevredenheid zijn. Mijn 130i dre edition is nog steeds helemaal mijn auto.
Dus ik zit in de wachtkamer voor wat moois. Komt er niks van bmw dan mooi 130i houden.
- Mari Oh Oh!