BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
Oh, dan heb ik die door elkaar gehaald, dan zit het voor wel op minimum ja. Schijven en blokken mogen helemaal kapot geremd worden, gooi ik toch weg, alleen wil ik het wel tot in de middag volhouden.
- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
Had trouwens maar gewoon nieuwe remschijven en nieuwe hawk hp+ blokken erop gezet. Meteen even de zuigers en stofhoezen van de voorklauwen vernieuwd, zagen er niet meer uit.
Over die dikte remschijven voor, zag bij vlasblom een auto die zat echt bijna op de ventilatie, daar was van de 20mm nog maar 15 over!
Auto staat nu bij Paul voor een paar leuke upgrades.
- Schrick M52 inlaat
- Hydro handrem
- OMP sinterplaat koppeling
- Middendempers verwijdering (uitlaat moet er toch af voor de koppeling).
Ben benieuwd als ie donderdag of vrijdag weer klaar staat, beter uitlaatgeluid/beleving, betere acceleratie vanaf 5000rpm, vol de handrem aantrekken en dan genieten van het aangrijpen van de nieuwe koppeling en daarna van de goodyear geur.... en dat allemaal nog voordat we de snelweg opdraaien als het kan
Nu een E46 328i sedan mee als leenauto, heeft wel wat aandacht nodig om hem op "mierenneuk knot netheid" te krijgen maar rijdt niet verkeerd. Ik vind m zelfs vlotter dan de 328i touring die ik zelf heb. Zal aan het gewicht liggen denkik, volgens mij hebben ze dezelfde (lange) vertanding. Deze sedan doet 2950 toeren bij 120 teller, misschien draait de touring iets minder maar weet ik ff niet uit mn hoofd, dan kan de vlotheid/gevoel wel verklaren. Dacht dat alle E46 328i een 2,93 diff hadden.
Over die dikte remschijven voor, zag bij vlasblom een auto die zat echt bijna op de ventilatie, daar was van de 20mm nog maar 15 over!
Auto staat nu bij Paul voor een paar leuke upgrades.
- Schrick M52 inlaat
- Hydro handrem
- OMP sinterplaat koppeling
- Middendempers verwijdering (uitlaat moet er toch af voor de koppeling).
Ben benieuwd als ie donderdag of vrijdag weer klaar staat, beter uitlaatgeluid/beleving, betere acceleratie vanaf 5000rpm, vol de handrem aantrekken en dan genieten van het aangrijpen van de nieuwe koppeling en daarna van de goodyear geur.... en dat allemaal nog voordat we de snelweg opdraaien als het kan

Nu een E46 328i sedan mee als leenauto, heeft wel wat aandacht nodig om hem op "mierenneuk knot netheid" te krijgen maar rijdt niet verkeerd. Ik vind m zelfs vlotter dan de 328i touring die ik zelf heb. Zal aan het gewicht liggen denkik, volgens mij hebben ze dezelfde (lange) vertanding. Deze sedan doet 2950 toeren bij 120 teller, misschien draait de touring iets minder maar weet ik ff niet uit mn hoofd, dan kan de vlotheid/gevoel wel verklaren. Dacht dat alle E46 328i een 2,93 diff hadden.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
Gaaf knot! Bij ophalen even wat skidds doen op het industrieterrein. Vooral het stuk wat bebouwd wordt is mooi.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
Ben erg benieuwd naar je ervaringen met de upgrades... lijkt me weer een mooie stap vooruit! 

- Fabian
- Berichten: 7249
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
Ben benieuwd!
- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
Ik ook.... vooral naar de rekening... die zal weer in de buurt komen van de dagwaarde 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]

soms moet je maar denken, sommige mensen kopen nieuw bv een M5 oid en kopen helemaal geen leuke updates oid en toch zijn ze na 1 jaar ofzo zo 50.000,-euro armer, dat kost pas geld.
jij krijgt er nu wat voor terug en bent lang niet zoiets kwijt en hebt toch veel lol

- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
Vrij frisse auto schrijf je idd een paar duizend per jaar op af, dat is ook zonde geld.
Kan niet wachten om de auto op te halen. Erg benieuwd of ie met het schrick spruitstuk wel het koppel onderin behoudt (wat een m50 inlaat dus niet doet) en wat ie tussen 5000 en 6500 doet nu.
Uitlaat weet ik van rick, alleen in het echt is het toch anders dan de filmpjes. Bij de M5 was het geniaal, de middendempers eruit dus hoop hier op hetzelfde, alleen dan zonder v8 roffel helaas.
Koppeling zou fijn zijn als je eindelijk op kunt schakelen naar 2 bij wegrijden en bij driften op nat normaal van 3 naar 4 kunt zonder altijd die slippende standaard plaat.
Handrem natuurlijk gekheid maar dan kan ik de 15e op papenburg eens echt los, de hele baan aan elkaar gooien, smijten, en inremmen
Kan niet wachten om de auto op te halen. Erg benieuwd of ie met het schrick spruitstuk wel het koppel onderin behoudt (wat een m50 inlaat dus niet doet) en wat ie tussen 5000 en 6500 doet nu.
Uitlaat weet ik van rick, alleen in het echt is het toch anders dan de filmpjes. Bij de M5 was het geniaal, de middendempers eruit dus hoop hier op hetzelfde, alleen dan zonder v8 roffel helaas.
Koppeling zou fijn zijn als je eindelijk op kunt schakelen naar 2 bij wegrijden en bij driften op nat normaal van 3 naar 4 kunt zonder altijd die slippende standaard plaat.
Handrem natuurlijk gekheid maar dan kan ik de 15e op papenburg eens echt los, de hele baan aan elkaar gooien, smijten, en inremmen

- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
Die zilvergrijze e46 op winterbandjes?
- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
Hij staat nu op zomerrubber, 16inch met Michelin Energy's. Heb m vanmiddag even netjes gewassen, zwarte troep van de motorkap weggepoetst en helemaal gestofzuigd en ramen gezeemd. Weet zeker dat echt HELEMAAL NIEMAND dat met die vervangende auto's doet maar ik rij graag in een schoon ding.



- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
Stuurt best aardig he. Zit een stabisetje onder van H&R, als ik me niet vergis.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
Als je vrijdag de rekening gepresenteerd krijgt heb je in eens spijt van deze goed bedoelde actie!!! 

- Martijn_bmw
- Berichten: 28619
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
nette auto als vervangend vervoer
ben benieuwd naar je update's! vooral de middendemper actie
ik denk ook nog wel eens aan zo'n soort actie voor mijn 325i gewoon originele einddemper behouden maar wel ff net iets meer die 6 pitter horen 

ben benieuwd naar je update's! vooral de middendemper actie


- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
Ik vind m nog best overhellen maar hij lijkt wel lager dan standaard dus zit iets van onderstel onder. Maar ik doe rustig aan, heb net die wielen schoongemaakt en wil er geen remstof op hebbenErik dB schreef:Stuurt best aardig he. Zit een stabisetje onder van H&R, als ik me niet vergis.

Rekening gaan we zien, dit zat er toch een keer aan te komen.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
Mooi stuur zit er in! 

- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [300.000km]
Had ik ook in de E36 GT.... maar toch vind ik het E46 M stuurtje het fijnste, die heb ik in de touring.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: BMW E36 328i sedan [Upgrade in progress...]

Veel plezier straks met je nieuwe goodies op de 328i.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
Re: BMW E36 328i sedan [Upgrade in progress...]
Ik ben ook benieuwd naar hoe ie klinkt zonder middendempers! Misschien ook iets voor mijn 325, als het bij jou mooi klinkt. Heb staat het met je hemel ervoor, heb je die al gemaakt?
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW E36 328i sedan [Upgrade in progress...]

Niet vreemd opkijken als straks opeens allemaal DF'ers hun auto als leen auto aan je gaan aanbieden.
- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Upgrade in progress...]
Die compleet lege M3 demper was drama maar hier heb ik wel vertrouwen in, minder gedempt geluid wat door een standaard einddemper geblazen wordt.Michel325i schreef:Ik ben ook benieuwd naar hoe ie klinkt zonder middendempers! Misschien ook iets voor mijn 325, als het bij jou mooi klinkt. Heb staat het met je hemel ervoor, heb je die al gemaakt?
Koppeling zit erin met nieuw druklager (drukgroep en vliegwiel waren nog in orde)
Schrick inlaat zit er al op
Uitlaat wordt momenteel aan gelast en handrem gaat vanmiddag nog gebeuren... met een beetje mazzel vanavond of anders morgen ophalen.
Hemeltje heb ik met haarspelden vastgezet, kwam helemaal naar beneden.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW E36 328i sedan [Upgrade in progress...]
Waarom heb je er niet meteen een (eBay) spaghetti mee laten onderschroeven? Kan me inbeelden dat dat wel de kers op de taart is.
- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Upgrade in progress...]
Mwah, heb zitten kijken, kan zo'n schmiedmann S2 spruitstuk nemen maar beter is meteen een compete M3 uitlaat omdat die 60mm ipv 48mm is. Dat is een actie voor als weer eens een spruitstukje scheurt of catalysator niet meer door de 4gas meting komt ofzo.
- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Upgrade in progress...]
Hier zo'n schrick inlaat rapportage.... uit welke slang haalt ie die gele drek nou?
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: BMW E36 328i sedan [Upgrade in progress...]
Carter ontluchting.
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: BMW E36 328i sedan [Upgrade in progress...]
Ik volg deze update in het draadje met belangstelling, want ik heb voor de 323ti een M50B25 inlaatspruitstuk liggen. Had van die Schrick helemaal nooit gehoord.
Verschillende verhalen hier en daar over wel of geen koppelverlies onderin, maar juist een belletje met Paul V. was de reden dat ik zo'n ding heb opgesnord. Volgens Paul laat je gewoon dik 20pk top-end liggen als je t niet doet. Moet wel netjes gebeuren zonder valse lucht-lekkage natuurlijk.
Moet/ga je nog remappen straks, Knot? Volgens Paul is de standaard ECU zelf wel in staat om het mengsel met de "extra" lucht te regelen, maar ik vraag me af of het mogelijk is om iig de rev-limiter wat te verleggen?
Zeker omdat de M52B25 en-28 juist door de standaard restrictieve luchttoevoer een vrij lage rev-limiet hebben.
Maw, als hij met meer lucht na de modificatie lekker hoog wil draaien, moet je hem daar dan de kans niet voor geven?
Verschillende verhalen hier en daar over wel of geen koppelverlies onderin, maar juist een belletje met Paul V. was de reden dat ik zo'n ding heb opgesnord. Volgens Paul laat je gewoon dik 20pk top-end liggen als je t niet doet. Moet wel netjes gebeuren zonder valse lucht-lekkage natuurlijk.
Moet/ga je nog remappen straks, Knot? Volgens Paul is de standaard ECU zelf wel in staat om het mengsel met de "extra" lucht te regelen, maar ik vraag me af of het mogelijk is om iig de rev-limiter wat te verleggen?
Zeker omdat de M52B25 en-28 juist door de standaard restrictieve luchttoevoer een vrij lage rev-limiet hebben.
Maw, als hij met meer lucht na de modificatie lekker hoog wil draaien, moet je hem daar dan de kans niet voor geven?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EvdP, JdvPolo, Joost H., Majestic-12 [Bot], Mathieue30, Murena, RJK, Ti-Tourist (Erik) en 6 gasten