Rico schreef:Ar schreef:Een ieder zal zijn eigen reden wel hebben om een duur horloge te kopen. Een vergelijking met een auto gaat niet op. De duurdere auto biedt meer. Sneller, comfortabeler of iets anders.
Toch zijn autoliefhebbers heel vaak ook horlogeliefhebbers. Veel mensen roepen niets te hebben met een `duur` horloge, maar ondertussen toch lekker meelurken en discusieren in dit topicHet trekt dus ergens wel weer.
Verhaal met een duurdere auto gaat niet op ..mischien niet concreet, maar er zijn veel overeenkomsten, zoals de techniek, maar ook weer veel voordelen die spreken voor een horloge. Neem bv factor waardebehoud.. een courant horloge blijft zijn waarde gewoon houden.. een dure auto.. schrijft binnen een jaar gewoon 3 Rolexen af
Een auto daar geniet je van als je er in rijd.. of als je er naar kijkt.. alleen beperkt zich dat tot een relatief kort moment. Een horloge, daar kun je 24h per dag van genieten, bij wijze van, want hij zit immers om je pols.
Een auto kost bakken, maar dan ook bakken vol geld.. of je er nou mee rijd of mee stilstaat... een horloge is eenmaal de aanschaf.. en je bent klaar..
Een auto is binnen 5 jaar verouderd.. een horloge mits een tijdloos model, zoals een Rolex, een AP of een Patek niet.
Een horloge is niet alleen eentijd aangeef instrument, maar een gevoel.. ontbreekt dat gevoel dan snap je er ook weinig van
Dit wilde ik ook al opschrijven, scheelt mij weer typen.Joy schreef:Dat autoliefhebbers vaak ook gevoelig zijn voor mooie horloges klopt waarschijnlijk wel. Maar dat zit denk ik meer in de hoek van techniek liefhebberij. Als ik voor mijzelf spreek heb ik vaak een klik met wondertjes van techniek. Een horloge is daar natuurlijk een sprekend voorbeeld van, piepklein en bijna wonderlijk hoe al die radartjes bij elkaar zo een kleine afwijking in tijd kunnen hebben. Maar het zit eigenlijk in alles om je heen. Zoveel dingen kijk je niet naar om, maar als je even de tijd neemt om uit te dokteren hoe iets in elkaar zit dan kijk je toch anders tegen de wereld aan. Vaak bedien je iets en dan zit ik te bedenken wat ik op dat moment nou activeer, wat zou er achter de schermen nu allemaal aan het werk zijn. Ik denk ook dat je beter met werktuigen/ apparatuur kan werken als je een bepaalde fascinatie voor techniek hebt. Als er iets niet werkt weet je dan ook sneller naar een oplossing te werken. Je moet er alleen wel oog voor hebben.
Die liefhebberij is denk ik de reden dat je dan ook dingen aanschaft waarbij je zoiets hebt van tjonge... dat is toch een mooi stukje techniek. En dat kan varieren van een keukenapparaat tot aan een horloge.

In een eerdere post schrijf ik het duur te vinden, maar kan goed begrijpen dat mensen het wel uitgeven. Ik vind het prachtig.
Niemand meer met een nieuwe aanwinst?