Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ar
Auto: Prius

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Ar » 13 jan 2010, 12:14

Rico schreef:
Ar schreef:Een ieder zal zijn eigen reden wel hebben om een duur horloge te kopen. Een vergelijking met een auto gaat niet op. De duurdere auto biedt meer. Sneller, comfortabeler of iets anders.

Toch zijn autoliefhebbers heel vaak ook horlogeliefhebbers. Veel mensen roepen niets te hebben met een `duur` horloge, maar ondertussen toch lekker meelurken en discusieren in dit topic :wink: Het trekt dus ergens wel weer.

Verhaal met een duurdere auto gaat niet op .. :hmmm: mischien niet concreet, maar er zijn veel overeenkomsten, zoals de techniek, maar ook weer veel voordelen die spreken voor een horloge. Neem bv factor waardebehoud.. een courant horloge blijft zijn waarde gewoon houden.. een dure auto.. schrijft binnen een jaar gewoon 3 Rolexen af :shock: Een auto daar geniet je van als je er in rijd.. of als je er naar kijkt.. alleen beperkt zich dat tot een relatief kort moment. Een horloge, daar kun je 24h per dag van genieten, bij wijze van, want hij zit immers om je pols.

Een auto kost bakken, maar dan ook bakken vol geld.. of je er nou mee rijd of mee stilstaat... een horloge is eenmaal de aanschaf.. en je bent klaar..

Een auto is binnen 5 jaar verouderd.. een horloge mits een tijdloos model, zoals een Rolex, een AP of een Patek niet.

Een horloge is niet alleen eentijd aangeef instrument, maar een gevoel.. ontbreekt dat gevoel dan snap je er ook weinig van :wink:
Joy schreef:Dat autoliefhebbers vaak ook gevoelig zijn voor mooie horloges klopt waarschijnlijk wel. Maar dat zit denk ik meer in de hoek van techniek liefhebberij. Als ik voor mijzelf spreek heb ik vaak een klik met wondertjes van techniek. Een horloge is daar natuurlijk een sprekend voorbeeld van, piepklein en bijna wonderlijk hoe al die radartjes bij elkaar zo een kleine afwijking in tijd kunnen hebben. Maar het zit eigenlijk in alles om je heen. Zoveel dingen kijk je niet naar om, maar als je even de tijd neemt om uit te dokteren hoe iets in elkaar zit dan kijk je toch anders tegen de wereld aan. Vaak bedien je iets en dan zit ik te bedenken wat ik op dat moment nou activeer, wat zou er achter de schermen nu allemaal aan het werk zijn. Ik denk ook dat je beter met werktuigen/ apparatuur kan werken als je een bepaalde fascinatie voor techniek hebt. Als er iets niet werkt weet je dan ook sneller naar een oplossing te werken. Je moet er alleen wel oog voor hebben.
Die liefhebberij is denk ik de reden dat je dan ook dingen aanschaft waarbij je zoiets hebt van tjonge... dat is toch een mooi stukje techniek. En dat kan varieren van een keukenapparaat tot aan een horloge.
Dit wilde ik ook al opschrijven, scheelt mij weer typen. :)
In een eerdere post schrijf ik het duur te vinden, maar kan goed begrijpen dat mensen het wel uitgeven. Ik vind het prachtig.
Niemand meer met een nieuwe aanwinst?

Tom V

Bericht door Tom V » 13 jan 2010, 13:14

Rico schreef:
Een auto is binnen 5 jaar verouderd.. een horloge mits een tijdloos model, zoals een Rolex, een AP of een Patek niet.
Als je een tijdloos model pakt is deze inderdaad tijdloos. :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2010, 13:16

Het was al zo stil hier!

Zit er aan te denken om deze met zwarte wijzerplaat te bestellen.
Afbeelding

Jussi

Bericht door Jussi » 13 jan 2010, 13:24

Momenteel heb ik een Baume & Mercier Capeland S. Foto doet ze wel geen eer aan. :?

Afbeelding

Tom V

Bericht door Tom V » 13 jan 2010, 13:28

Om ook maar de Rolex reeks te doorbreken, laatst een Citizen gekocht. Fijne klok met een duidelijk overzicht en een mooi gewicht (vind ik dan wel belangrijk).

Merkfoto:
Afbeelding

Aan iemand's pols, niet de mijne:
Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2010, 13:38

Dat is volgens mij wel een stevige afmeting of niet Tom?

Joost H.

Bericht door Joost H. » 13 jan 2010, 13:39

Zo mooi ding, je kan hem ook nog aan de muur hangen :mrgreen:

Ik heb een NATO band besteld voor de sub. Eentje met twee lijnen :angel:

Afbeelding

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 13 jan 2010, 13:39

Tom V schreef:Om ook maar de Rolex reeks te doorbreken, laatst een Citizen gekocht. Fijne klok met een duidelijk overzicht en een mooi gewicht (vind ik dan wel belangrijk).
Flinke machine! Of heeft die man nou zo'n kleine pols...

Doorbreek je de Rolexen, komt Joost er weer aan met z'n rolex..... maargoed ik heb nooit gesnapt wat er mooi is aan een rolex, zal wel aan mij liggen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Tom van H. op 13 jan 2010, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2010, 13:40

Submariner is zo cool!!!!!! :love:

Tom V

Bericht door Tom V » 13 jan 2010, 13:56

Tom van H. schreef:
Tom V schreef:Om ook maar de Rolex reeks te doorbreken, laatst een Citizen gekocht. Fijne klok met een duidelijk overzicht en een mooi gewicht (vind ik dan wel belangrijk).
Flinke machine! Of heeft die man nou zo'n kleine pols...

Doorbreek je de Rolexen, komt Joost er weer aan met z'n rolex..... maargoed ik heb nooit gesnapt wat er mooi is aan een rolex, zal wel aan mij liggen :mrgreen:
Hij is wat groter dan gemiddeld met z'n 44mm maar de pols van die man is niet heel groot inderdaad.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2010, 13:57

44mm valt inderdaad nog wel mee. :thumbup:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 13 jan 2010, 15:35

Tom van H. schreef:
Ja, alleen voor mensen met goede smaak.... neem onderstaande persoon als voorbeeld :'( :bag:

Afbeelding

hjp

Bericht door hjp » 13 jan 2010, 16:05

@ Joost Hermens: gave band! Waar heb je die besteld en wat kost dat? Enne weet je toevallig ook of die past op een Seadweller?

Rickstah

Bericht door Rickstah » 13 jan 2010, 16:20

Afgelopen zomer mezelf een Tissot PRC200 aangeschaft...wat vind men hiervan? :P

Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 jan 2010, 16:23

Al die drukte met wijzers en toeters en bellen, ik heb er 1 met 1 wijzer, meer heb je niet nodig :mrgreen:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 13 jan 2010, 16:30

@Tom Westendorp
Van rechts de eerste vind ik ook wel mooi.

@Tom V
Een horloge die ik ook wel zou kopen.

Opgezocht wat het is:
Een tachymeter (ook wel bekend als totaalstation of total station) is de combinatie van een theodoliet en een afstandsmeter. Theodolieten zijn instrumenten die worden gebruikt om richtingen te meten en worden op dit moment nog weinig gebruikt of zij worden gebruikt voor specifieke toepassingen (bijvoorbeeld meten van de verticaliteit, het in lijn brengen van punten op bouwwerven, ...). De gegevens die een tachymeter registreert zijn de horizontale en verticale richting en de schuine afstand tot een punt. Deze schuine afstand kan omgerekend worden naar de horizontale afstand. De verticale hoek en horizontale afstand vormen samen poolcoördinaten, en die kunnen omgerekend kunnen worden naar rechthoekige coördinaten met een X en Y as. Ook is het mogelijk om met een tachymeter hoogtes te bepalen (de Z-coördinaat). In Nederland vrijwel uitsluitend gebruikt is het Rijksdriehoekscoördinatenstelsel, ook wel RD genoemd. Voor België wordt veelal gewerkt in het Lambert72-coördinatenstelsel (uit het Belgisch Lambert kaartprojectiestelsel). Huidige instrumenten (tegenwoordig veelal total station genaamd) doen de berekeningen zelf, waarbij de coördinaten in beeld verschijnen en opgeslagen worden. De modernste tachymeters kunnen zelf een kaartje weergeven van de gemeten punten. Ook is het mogelijk om punten uit te zetten met de tachymeter. Eerst wordt daarbij de positie de tachymeter bepaald met behulp van bekende punten. Vervolgens worden de berekening omgekeerd uitgevoerd en wordt behulp van meerdere metingen informatie gegevens waar het uit te zetten punt zich bevindt. Tachymeters maken gebruik van de elektro-optische afstandmeting. De meeste voor tachymetrie gebruikte afstandmeters maken gebruik van infrarood licht. De nauwkeurigheid is in de praktijk vooral afhankelijk van de nauwkeurigheid van de opstelling van het prisma en van de tachymeter. Er zijn ook horloges met een tachymeter functie. Door het vooraf invoeren van de af te leggen afstand en het laten meten van de tijd die nodig was om deze afstand af te leggen kan de snelheid in bijvoorbeeld kilometers per uur verkregen worden. Bron: nl.wikipedia.org/wiki/Tachymeter De meeste Tachymeters hebben een base-1000 aanduiding. Dat wil zeggen dat je de snelheid in km/uur kunt aflezen als je nameet hoe lang een voorwerp erover doet om 1000 meter af te leggen. Voorbeeld uit de praktijk: Stel je rijdt in de auto op de snelweg. Druk de chronograaf in als je een hectometerpaaltje passeert (bv hectometerpaaltje 56,8). Laat de chronograaf stoppen op het moment dat je hectomerterpaaltje 57,8 passeert. (precies 1000 meter afgelegde afstand). De chrono-sekondenwijzer geeft nu aan wat je snelheid over die kilometer is geweest. Bron: wereldhorloges.nl/faq/tachymeter_werking/23

Niels v D

Bericht door Niels v D » 13 jan 2010, 16:33

Downforce Hans schreef:Al die drukte met wijzers en toeters en bellen, ik heb er 1 met 1 wijzer, meer begrijp ik niet :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 jan 2010, 17:07

Niels v D schreef:
Downforce Hans schreef:Al die drukte met wijzers en toeters en bellen, ik heb er 1 met 1 wijzer, meer begrijp ik niet :mrgreen:

Pas op knaapje, ik weet waar je huis woont :mrgreen:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 13 jan 2010, 17:35

Rickstah schreef:Afgelopen zomer mezelf een Tissot PRC200 aangeschaft...wat vind men hiervan? :P

Afbeelding
Mooie klok, heb toevallig m'n vader precies dezelfde aangesmeerd in Kuala Lumpur afgelopen jaar :)
Enige minpuntje vind ik dat hij een vrij dikke kast heeft (zeker voor een quartzhorloge)

@Joost: geeft goede weergave van het soort mensen dat met Rolex loopt imo :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 jan 2010, 17:44

Tom van H. schreef: @Joost: geeft goede weergave van het soort mensen dat met Rolex loopt imo :)
Klopt, hier nog zo'n stijlloze kamper(t) :lol:

Afbeelding

Joost H.

Bericht door Joost H. » 13 jan 2010, 17:50

Tom van H. schreef:
@Joost: geeft goede weergave van het soort mensen dat met Rolex loopt imo :)
Ok ok...

Afbeelding

Joost H.

Bericht door Joost H. » 13 jan 2010, 17:59

hjp schreef:@ Joost Hermens: gave band! Waar heb je die besteld en wat kost dat? Enne weet je toevallig ook of die past op een Seadweller?
hjp, deze kan je hier vinden in diverse maten en kleuren en past ook op de Seadweller.

http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhre ... mm-sc.html

Andre

Bericht door Andre » 13 jan 2010, 19:43

Ik verkoop mijn rolex weer. Het is nu de DF kamperklok bij uitstek.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jan 2010, 19:57

Ik verkoop mijn rolex weer. Het is nu de DF kamperklok bij uitstek.

Doe de M3 er dan gelijk bij......................... :mrgreen: Ook zo`n kamper bak man............. :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 13 jan 2010, 22:39

Downforce Hans schreef:Al die drukte met wijzers en toeters en bellen, ik heb er 1 met 1 wijzer, meer heb je niet nodig :mrgreen:
Klopt Hans. En scheelt nog gewicht ook.
Afbeelding

Plaats reactie