Horloge / Horloges topic
- RVV
Re: Horloge / Horloges topic
Dale ik weet natuurlijk wel dat Oyster slaat op Oester en het verhaal er om heen.. heb de boeken allemaal wel 

- dale vito
Ik weet dat jij de boeken hebt, alleen dan nog/juist blijft het een missertje 

- RVV
Tom ieder voor zich... natuurlijk.. niet alles is op een weegschaal te leggen.. maar de imitatie industrie.. is gewoon keiharde mafia en uitbuiting.. en niet zo onschuldig als het zogenaamde neprolexje.. lijkt voor te doen..
@Dale.. je hebt natuurlijk gelijk.. maar de termen Oyster en perpetual horen natuurlijk netzo bij mekaar als Jip en Janneke.. Sinterklaas en zwartepiet... jut en jul... peppi en kokkie... nouja je begrijpt me wel
@Dale.. je hebt natuurlijk gelijk.. maar de termen Oyster en perpetual horen natuurlijk netzo bij mekaar als Jip en Janneke.. Sinterklaas en zwartepiet... jut en jul... peppi en kokkie... nouja je begrijpt me wel

- dvh

Hoe shit dat ook mag zijn. Met die gedachte koop ik geen product.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik het eens wel zou kunben doen.
- Petrolhead Tom
Ik heb ook al wel eens een stuk op tv gezien over kinderarbeid, deze kinderen werkten een halve dag en konden dan ook een halve dag naar school. Zo had EN het gezin te eten EN konden de kinderen opgeleid worden. Want wat daar ook in naar voren kwam, hoe hard ook: Als je de kinderarbeid ineens afschaft hebben ze een nog veel groter probleem! Dan hebben ze helemaal niks meer te eten. Het blijft natuurlijk verschrikkelijk maar als je op deze manier het structureel terug kunt brengen en het zo steeds meer af kunt bouwen heiligt het doel de middelen denk ik.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+1
Hoe hard ook, wat is het alternatief dan.................??
Verrekken van de honger tot de dood er op volgt..............
Hoe hard ook, wat is het alternatief dan.................??
Verrekken van de honger tot de dood er op volgt..............
- RVV
Tom Westendorp schreef:Ik heb ook al wel eens een stuk op tv gezien over kinderarbeid, deze kinderen werkten een halve dag en konden dan ook een halve dag naar school. Zo had EN het gezin te eten EN konden de kinderen opgeleid worden. Want wat daar ook in naar voren kwam, hoe hard ook: Als je de kinderarbeid ineens afschaft hebben ze een nog veel groter probleem! Dan hebben ze helemaal niks meer te eten. Het blijft natuurlijk verschrikkelijk maar als je op deze manier het structureel terug kunt brengen en het zo steeds meer af kunt bouwen heiligt het doel de middelen denk ik.
Ja, maar dat doen de uitbuiters van NEP artikelen dus niet hé... dan is het nog veel slechter voor die kinderen... die worden echt niet opgeleid en het geld wat ze verdienen, is gelijkwaardig aan de opbrengst van een dag ronselen op de vuilisbelt..
- Petrolhead Tom
Dat klopt ja! Dat is wel heel triest. Normaal gesproken heb ik ook niet zoveel met goede doelen maar las laatst een stuk over dat Return to sender van Katja Schuurman, Leuk initiatief!
-
Rico, als jij voor de lol van alle dingen thuis zou uitzoeken waar het vandaan kwam en door wie het gemaakt zou zijn... That's life.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zo is dat..........................die lopende band medewerker die voor een minimum je BMW in mekaar schroeft.....................tja......................laten ze blij zijn dat die karren verkocht worden........................daar heeft ie nog een boterham van...........
Niet leuk, wel de realiteit................
Matrassen...................hoe zou dat gaan?
Niet leuk, wel de realiteit................
Matrassen...................hoe zou dat gaan?
- RVV
Matrassen die ik verkoop worden in Belgie in mekaar gezet.. door Belgen die een normaal salaris verdienen..
Allen ikschreef eerder al, niet alles is op een weegschaaltje te leggen.. punt wat ik wil maken is dat nepartikelen niet zo onschuldig lijken dan dat ze zijn...

Allen ikschreef eerder al, niet alles is op een weegschaaltje te leggen.. punt wat ik wil maken is dat nepartikelen niet zo onschuldig lijken dan dat ze zijn...
- Ar
- Auto: Prius
Een ieder zal zijn eigen reden wel hebben om een duur horloge te kopen. Een vergelijking met een auto gaat niet op. De duurdere auto biedt meer. Sneller, comfortabeler of iets anders.
Ik heb er weinig kijk op, maar een Rolex zal ongetwijfeld degelijk zijn. Alleen hoeveel mensen kopen hem daarom? Mijn vader heeft een Seiko om zijn pols die hij altijd om heeft en ook tijdens zijn werk vanaf '84(prijs rond 550 gulden zei hij). Functioneert nog steeds goed en heeft geen onderhoud gehad. Wel vaak warme oliedruppels er overheen. Een Rolex zal ook niet nauwkeuriger zijn dan een radiogestuurde horloge (eventueel zonder batterij).
Met een modaal inkomen koop je er een, omdat je het er een wilt hebben. Zoals al eerder gezegd is, waardeer je de gecompliceerdere techniek. Misschien de historie. Je bent in ieder geval een liefhebber en het moet wat exclusiever zijn. Mijn vader heeft een gouden Dupont aansteker. Voor de "heb", terwijl hij vaak een wegwerp gebruikt. Het ziet er mooi uit en maakt een heldere ping geluid. Functioneel biedt het niets. De gas tube is ook niet overal te koop.
Hij wil een Omega horloge en ik probeer te achterhalen wat hij mooi vindt. Het moet een cadeau worden voor hem.
Voor mezelf kijk ik naar een Seiko/Citizen van max. 700 euro. Voor mijn doen al duur.
Mijn horloges:
Rodania(cadeau gekregen)
Swatch(cadeau gekregen)
Citizen(cadeau gekregen)
Seiko 5
Discussie van kinderarbeid in een horloge topic.
Ik heb er weinig kijk op, maar een Rolex zal ongetwijfeld degelijk zijn. Alleen hoeveel mensen kopen hem daarom? Mijn vader heeft een Seiko om zijn pols die hij altijd om heeft en ook tijdens zijn werk vanaf '84(prijs rond 550 gulden zei hij). Functioneert nog steeds goed en heeft geen onderhoud gehad. Wel vaak warme oliedruppels er overheen. Een Rolex zal ook niet nauwkeuriger zijn dan een radiogestuurde horloge (eventueel zonder batterij).
Met een modaal inkomen koop je er een, omdat je het er een wilt hebben. Zoals al eerder gezegd is, waardeer je de gecompliceerdere techniek. Misschien de historie. Je bent in ieder geval een liefhebber en het moet wat exclusiever zijn. Mijn vader heeft een gouden Dupont aansteker. Voor de "heb", terwijl hij vaak een wegwerp gebruikt. Het ziet er mooi uit en maakt een heldere ping geluid. Functioneel biedt het niets. De gas tube is ook niet overal te koop.
Hij wil een Omega horloge en ik probeer te achterhalen wat hij mooi vindt. Het moet een cadeau worden voor hem.
Voor mezelf kijk ik naar een Seiko/Citizen van max. 700 euro. Voor mijn doen al duur.
Mijn horloges:
Rodania(cadeau gekregen)
Swatch(cadeau gekregen)
Citizen(cadeau gekregen)
Seiko 5
Discussie van kinderarbeid in een horloge topic.

- romo
Rico schreef:Matrassen die ik verkoop worden in Belgie in mekaar gezet.. door Belgen die een normaal salaris verdienen..![]()
Akkoord, ik wist niet hoe dat ging,.................
Verder mee eens................
- RVV
Ar schreef:Een ieder zal zijn eigen reden wel hebben om een duur horloge te kopen. Een vergelijking met een auto gaat niet op. De duurdere auto biedt meer. Sneller, comfortabeler of iets anders.
Toch zijn autoliefhebbers heel vaak ook horlogeliefhebbers. Veel mensen roepen niets te hebben met een `duur` horloge, maar ondertussen toch lekker meelurken en discusieren in dit topic

Verhaal met een duurdere auto gaat niet op ..

Een auto kost bakken, maar dan ook bakken vol geld.. of je er nou mee rijd of mee stilstaat... een horloge is eenmaal de aanschaf.. en je bent klaar..
Een auto is binnen 5 jaar verouderd.. een horloge mits een tijdloos model, zoals een Rolex, een AP of een Patek niet.
Een horloge is niet alleen eentijd aangeef instrument, maar een gevoel.. ontbreekt dat gevoel dan snap je er ook weinig van

-
Eenzelfde geld voor het gros van de duurdere rommel. Als je dat niet geloofd houdt je jezelf voor de gek. De omzet moet zo hoog mogelijk en de inkopen zo laag mogelijk. Ergens in de keten gaat altijd wel wat fout.Rico schreef:Allen ikschreef eerder al, niet alles is op een weegschaaltje te leggen.. punt wat ik wil maken is dat nepartikelen niet zo onschuldig lijken dan dat ze zijn...
Je hebt maar deels gelijk. Net als horloges zijn er namelijk ook auto's die in meer of mindere mate afschrijven.

Voorts is het niet vreemd dat er mensen in dit draadje posten die jij niet snapt, maar dan moet je even de startpost wijzigen in 'horloges vanaf x-euro'.
Je bent nogsteeds wel een aardige mod hoor. Zij het een beetje snobberig! :twisted:
- romo
Ach, het hele foum en al zijn gebruikers is wel wat snobistisch.................
And I like it that way..................

And I like it that way..................

- RVV
allen schreef:Eenzelfde geld voor het gros van de duurdere rommel. Als je dat niet geloofd houdt je jezelf voor de gek. De omzet moet zo hoog mogelijk en de inkopen zo laag mogelijk. Ergens in de keten gaat altijd wel wat fout.Rico schreef:Allen ikschreef eerder al, niet alles is op een weegschaaltje te leggen.. punt wat ik wil maken is dat nepartikelen niet zo onschuldig lijken dan dat ze zijn...
Je hebt maar deels gelijk. Net als horloges zijn er namelijk ook auto's die in meer of mindere mate afschrijven.![]()
Voorts is het niet vreemd dat er mensen in dit draadje posten die jij niet snapt, maar dan moet je even de startpost wijzigen in 'horloges vanaf x-euro'.
Je bent nogsteeds wel een aardige mod hoor. Zij het een beetje snobberig! :twisted:
Hahaa je zit er zo ver naast...zolang het maar origineel is heeft het mijn goedkeuring..of het nou om een Seiko gaat van 150 euro of een Rolex van 3000 euro. en in het geval van de Rolex... elke dag 4 euro wegleggen en na dik 2 jaar heb je een Rolex... weinig snobistisch aan lijkt me.. gewoon een kwestie van prioriteiten.. Zoals Jacco eerder schreef.. de een geeft 4K uit aan een vakantie van 2 weken, de ander besteed het aan een horloge..
- romo
idd, 4 k voor zo`n vakantie heb ik er ook wel eens, wat heet, behoorlijk wat keren tegenaan gegooid..............maar hoe leuk ook................ik vind dat meer geld wegooien dan dat ik er een dikke kar voor zou kopen......................vakantie, op zich niet verkeerd, staat bij mij althans helemaal onder aan de behoeften ladder...................
-
Pff, hij lacht me uit... 

- Joy
Dat autoliefhebbers vaak ook gevoelig zijn voor mooie horloges klopt waarschijnlijk wel. Maar dat zit denk ik meer in de hoek van techniek liefhebberij. Als ik voor mijzelf spreek heb ik vaak een klik met wondertjes van techniek. Een horloge is daar natuurlijk een sprekend voorbeeld van, piepklein en bijna wonderlijk hoe al die radartjes bij elkaar zo een kleine afwijking in tijd kunnen hebben. Maar het zit eigenlijk in alles om je heen. Zoveel dingen kijk je niet naar om, maar als je even de tijd neemt om uit te dokteren hoe iets in elkaar zit dan kijk je toch anders tegen de wereld aan. Vaak bedien je iets en dan zit ik te bedenken wat ik op dat moment nou activeer, wat zou er achter de schermen nu allemaal aan het werk zijn. Ik denk ook dat je beter met werktuigen/ apparatuur kan werken als je een bepaalde fascinatie voor techniek hebt. Als er iets niet werkt weet je dan ook sneller naar een oplossing te werken. Je moet er alleen wel oog voor hebben.
Die liefhebberij is denk ik de reden dat je dan ook dingen aanschaft waarbij je zoiets hebt van tjonge... dat is toch een mooi stukje techniek. En dat kan varieren van een keukenapparaat tot aan een horloge.
Die liefhebberij is denk ik de reden dat je dan ook dingen aanschaft waarbij je zoiets hebt van tjonge... dat is toch een mooi stukje techniek. En dat kan varieren van een keukenapparaat tot aan een horloge.
- Downforce Hans
Als jij zo`n klik hebt met wondertjes van techniek zou je dan je auto niet eens verkopenJoy schreef:Dat autoliefhebbers vaak ook gevoelig zijn voor mooie horloges klopt waarschijnlijk wel. Maar dat zit denk ik meer in de hoek van techniek liefhebberij. Als ik voor mijzelf spreek heb ik vaak een klik met wondertjes van techniek. Een horloge is daar natuurlijk een sprekend voorbeeld van, piepklein en bijna wonderlijk hoe al die radartjes bij elkaar zo een kleine afwijking in tijd kunnen hebben. Maar het zit eigenlijk in alles om je heen. Zoveel dingen kijk je niet naar om, maar als je even de tijd neemt om uit te dokteren hoe iets in elkaar zit dan kijk je toch anders tegen de wereld aan. Vaak bedien je iets en dan zit ik te bedenken wat ik op dat moment nou activeer, wat zou er achter de schermen nu allemaal aan het werk zijn. Ik denk ook dat je beter met werktuigen/ apparatuur kan werken als je een bepaalde fascinatie voor techniek hebt. Als er iets niet werkt weet je dan ook sneller naar een oplossing te werken. Je moet er alleen wel oog voor hebben.

Een Catrham is dan meer wat voor jou

- Joy
Door de Caterham ben ik goede engineering veel beter gaan waarderen.Downforce Hans schreef:Als jij zo`n klik hebt met wondertjes van techniek zou je dan je auto niet eens verkopenJoy schreef:Dat autoliefhebbers vaak ook gevoelig zijn voor mooie horloges klopt waarschijnlijk wel. Maar dat zit denk ik meer in de hoek van techniek liefhebberij. Als ik voor mijzelf spreek heb ik vaak een klik met wondertjes van techniek. Een horloge is daar natuurlijk een sprekend voorbeeld van, piepklein en bijna wonderlijk hoe al die radartjes bij elkaar zo een kleine afwijking in tijd kunnen hebben. Maar het zit eigenlijk in alles om je heen. Zoveel dingen kijk je niet naar om, maar als je even de tijd neemt om uit te dokteren hoe iets in elkaar zit dan kijk je toch anders tegen de wereld aan. Vaak bedien je iets en dan zit ik te bedenken wat ik op dat moment nou activeer, wat zou er achter de schermen nu allemaal aan het werk zijn. Ik denk ook dat je beter met werktuigen/ apparatuur kan werken als je een bepaalde fascinatie voor techniek hebt. Als er iets niet werkt weet je dan ook sneller naar een oplossing te werken. Je moet er alleen wel oog voor hebben.
Die liefhebberij is denk ik de reden dat je dan ook dingen aanschaft waarbij je zoiets hebt van tjonge... dat is toch een mooi stukje techniek. En dat kan varieren van een keukenapparaat tot aan een horloge.:
![]()
Een Catrham is dan meer wat voor jou

-
Net een Rolex Joy. Een bepaalde foutmarge is toegestaan. Mijn Caterham heeft 2 regels tekst achterop.
- Joy
- als je dit kunt lezen, start mijn motor niet -allen schreef:Net een Rolex Joy. Een bepaalde foutmarge is toegestaan. Mijn Caterham heeft 2 regels tekst achterop.
- pas op, nat -
- Downforce Hans
allen schreef:Net een Rolex Joy. Een bepaalde foutmarge is toegestaan. Mijn Caterham heeft 2 regels tekst achterop.
Jammer voor jou maar met twee regels hoor je er niet bij, of je nou een bmw erbij hebt of niet