Het imago van BMW in Nederland

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Re: Het imago van BMW in Nederland

Bericht door Mike R32 » 28 aug 2008, 18:40

Laatste reactie bevestigd het slechte imago...... :o

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 aug 2008, 22:03

Tommy schreef:potdorie... ik heb een 318i en een 320ci... dus moet als een echte wannabe gaan bumperkleven...
Khad waarschijnlijk beter een 4 cylinder Golf GTI kunnen kopen ipv zo'n 320ci.. dan was ik tenminste geen stakker en kon ik rustig op de cruise control naar m'n werk. Niels, als we nou afspreken dat ik de eerste 20 km voorop rij, doe je de volgende. Kunnen we treintje kleven. Moet je wel met je zielige 4 cylinder komen.
Anders haal ik wel twee bougie doppen los :lol:
Mike R32 schreef:Het imago probleem van BMW ligt eigenlijk meer bij de mensen die een 316/318 of 320 rijden. Die hadden voor dat geld natuurlijk beter iets anders kunnen kopen.
Wat is een betere auto dan Mike? Kijk er zullen ook zat mensen zijn die denken; tja leuk een R32 Turbo maar voor dat geld had je ook een getunede S4 kunnen rijden of een M3 om even in het BMW straatje te blijven :wink:

Ik heb dagelijks Peugeot rijders die m'n trekhaak op proberen te eten als ik over de A28 hobbel. Dat BMW een bepaalt imago heeft dat ben ik met je eens maar niet op die manier zoals jij em schetst. Zo gedraagt half leasent Nederland zich namelijk :wink:

Wat me wel altijd opvalt is dat mensen zonder smaak maar met geld ook meestal voor BMW kiezen :lol: Oude buren van m'n vriendin zijn van dat type. Eigen bedrijf wat het heel goed doet, veel goud om (want dat is chique en laat zien dat je succesvol bent) en Gran Canaria bruin. Toen ik even later een iets te lichtblauwe 3 serie met net even te geel leer zag staan.... 1 + 1 = 2 zeg maar :mrgreen:

Tommy

Bericht door Tommy » 28 aug 2008, 22:52

Voor het geld van een Golf R32 kan je natuurlijk beter een Skoda Octavia RS kopen en die langs JD brengen. Golfje is ook maar voor de status toch? Ziet tegenwoordig ook nog amper het verschil tussen hordes TDI's die in R32 wolfskledij rondrijden.

Maar BMW en stakkers met kleine motor, t'is maar net wat voor bestuurder hem koopt idd. Zie autoweek dubbeltest opel astra gtc vs golf tsi. Als dat de stereotype Opel en Volkswagen Golf rijder moet voorstellen pleit dat niet voor goed imago. Ja de testers waren opel kadett en golf IV R32 rijder.

Lekker generaliserend draadje, kansloos.

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2008, 23:21

BMW vs VW bashen ?

Mannen ik gooi dit draadje voorlopig even op slot.

Even een time out.

Joop

Bericht door Joop » 30 aug 2008, 10:33

Waar is het slotje dan?.... :wink:

Idd. hoop flauwe kul. Een hele hoop van de genoemde argumenten kan ook op conto komen van de veel kilometers makende leaserijder.

Overigens de mensen met de kleiner gemotoriseerde BMW's rijden en gedragen zich over het algemeen niet conform het geschetste BMW-imago: het zijn meestal mensen die een kwalitatief goede auto willen rijden, waarbij de prestaties van ondergeschikt belang zijn.

RVV

Bericht door RVV » 30 aug 2008, 10:42

Joop iedereen was weer rustig :wink:

Laatste alinea is een goeie.. heel veel mensen zien gewoon niet de meerwaarde in van een hele dikke motor.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 30 aug 2008, 13:48

Joop schreef:Waar is het slotje dan?.... :wink:

Idd. hoop flauwe kul. Een hele hoop van de genoemde argumenten kan ook op conto komen van de veel kilometers makende leaserijder.

Overigens de mensen met de kleiner gemotoriseerde BMW's rijden en gedragen zich over het algemeen niet conform het geschetste BMW-imago: het zijn meestal mensen die een kwalitatief goede auto willen rijden, waarbij de prestaties van ondergeschikt belang zijn.
Precies zet er niet voor niets bij dat voor de A4 en C-klasse hetzelfde geldt :wink:
Lease bakken scheuren hier ook met 80 door de straat waar 30 is toegestaan.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 aug 2008, 13:52

Ik had bijna nog weer een duit in het zakje gedaan om het imago van BMW wat op te vijzelen door m'n pa een Touring te laten aanschaffen :lol: Helaas was ie al verkocht bij de Beier :bag: Echt balen :'(

Overigens werden we op de heen reis nog even ingehaald door een stijlvolle zwarte E46 cabrio met groot lichtmetaal en een jong stel erin. Het met name de "kijk mij nou succesvol zijn houding" waarbij men het liefst tussen de twee voorstoelen zit spreekt erg tot de verbeelding :bag: Ach had ook een TT of SLK kunnen zijn hoor :wink:

allen

Bericht door allen » 30 aug 2008, 14:01

Precies, want van de week kwam ik een EOS tegen met het dakje open. Daar zat vervolgens (maar dat is een gok omdat ik het niet goed kon zien) een chick in welke vast nachtdienst had gehad. Leuning zal wel op de achterbank rusten. Je zag nog net twee wenkbrauwen boven de stuurrand uitkomen. Wat sommige mensen toch bezield om zo te gaan rijden... :please:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 30 aug 2008, 14:32

Niet ik hoor...
Mensen kijken mij echt vol verbazing aan...."geeft ie ons nou echt voorrang...???" Mensen die op het laatste moment toch van rijstrook wisselen, mensen die expres in de verkeerde rijstrook gaan staan en dan op het laatste moment rechtdoor gaan...mensen die zomaar oversteken .....boeit mij echt niet hoor.

Alleen als ik in een slechte bui ben(gelukkig bijna nooit), jah dan ben ik wel een beetje aso :angel: , maar jah wie heeft dat niet :hosanna:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 30 aug 2008, 14:37

Ahmed schreef:Niet ik hoor...
Mensen kijken mij echt vol verbazing aan...."geeft ie ons nou echt voorrang...???" Mensen die op het laatste moment toch van rijstrook wisselen, mensen die expres in de verkeerde rijstrook gaan staan en dan op het laatste moment rechtdoor gaan...mensen die zomaar oversteken .....boeit mij echt niet hoor.

Alleen als ik in een slechte bui ben(gelukkig bijna nooit), jah dan ben ik wel een beetje aso :angel: , maar jah wie heeft dat niet :hosanna:
Voel mij wel kut na een aso actie....voorbeeld....moeite aan het doen om die kut lesauto in te halen...eindelijk een rotonde....binnendoor pakken....lesauto schrikt zich rot....dan lekker vol doortrekken.....sta je bij de stoplicht...check spiegel...staat die lesauto gewoon achter je... :goodnight:

Tommy

Bericht door Tommy » 30 aug 2008, 18:11

Ik was vergeten dat Ahmed ook een BMW rijdt.... ik neem alle woorden over imago terug ;)

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 30 aug 2008, 19:05

1 ding scheelt: heb er binnenkort 2, dus dan gaat het weer de goede kant op met het imago :mrgreen:

Er zijn ook mensen die een 4 cylinder BMW gewoon veel lekkerder vinden sturen (maar wel graag de PK's van de 6 pitters hadden gehad :lol: net als de sound..).

Niall

Bericht door Niall » 30 aug 2008, 20:20

Aad Hoogendoorn schreef:Vindt het allemaal wel meevallen , wordt aangehouden met een BMW met een zeer hoog Sjonnie gehalte
omdat ik met de racer even zonder voorkant naar de wasstraat ( om wat grind weg te spoelen na laatse uitstap op Zolder)
ging over de openbare weg en zonder kenteken :df: ( heeft die ook niet ) maar doordat de bumper weg was leek het net of
dat hij er niet opzat ! Eenmaal aangehouden was ik echt bang dat ik hem kwijt zou zijn die auto :'(

Maar kreeg een waarschuwing dat ik niet meer zo over de weg moest rijden zonder voorkant en al helemaal niet zonder
kentekenplaat , en dat ik een keer naar mijn banden moest laten kijken omdat ze spekglad waren ( Slicks)
Dat je het durft na je laatste uitstapje met de motor :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 aug 2008, 12:16

Heb net aan geluidtjoening gedaan en val weer in de doelgroep :lol:
Als ik het gaspedaal aanraak denken ze al dat ik te hard rijd :wink:

allen

Bericht door allen » 31 aug 2008, 12:25

Wanneer koop je monsterbumpers? Past denk wel bij je uitlaat dan... :hmmm:

Arthur