Wat voor motoren hebben de mensen van Driving Fun?
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Thanks, ga ik eens even neuzen......................................
Nog even een vraag over de motor; het is en blijft een supersport, een kanon in de overtreffende trap. Nou heb ik al weer wat jaartjes niet op een motor gezeten.............................wat denk je, is dit verstandig om hier mee op pad te gaan?
Nu kan ik mezelf zeer goed beheersen, dus de 2e vraag; kan je er ook beschaafd/rustig mee rijden/toeren, zonder altijd maar te moeten knallen? Ik zie dat de handvaten lekker laag geplaatst zijn, das lekker als je het gas erop hebt, maar met rustig rijden gaan je handen en polsen nog wel eens opspelen toch?
Heb ook een tijdje gedacht aan een BMW K1200s, maar bij nader inzien vind ik die te log en te zwaar ( eigenlijk wil ik wel wachten op de BMW S1000RR, wordt pas 2010 ofzo), maar telkens als ik dit monster zie, dan betrap ik me er zelf op dat ik wel erg lang naar die plaatjes zit te staren hehehe ( en ik heb ook wel een beetje een zwak voor Kawa.........................)
Nog even een vraag over de motor; het is en blijft een supersport, een kanon in de overtreffende trap. Nou heb ik al weer wat jaartjes niet op een motor gezeten.............................wat denk je, is dit verstandig om hier mee op pad te gaan?
Nu kan ik mezelf zeer goed beheersen, dus de 2e vraag; kan je er ook beschaafd/rustig mee rijden/toeren, zonder altijd maar te moeten knallen? Ik zie dat de handvaten lekker laag geplaatst zijn, das lekker als je het gas erop hebt, maar met rustig rijden gaan je handen en polsen nog wel eens opspelen toch?
Heb ook een tijdje gedacht aan een BMW K1200s, maar bij nader inzien vind ik die te log en te zwaar ( eigenlijk wil ik wel wachten op de BMW S1000RR, wordt pas 2010 ofzo), maar telkens als ik dit monster zie, dan betrap ik me er zelf op dat ik wel erg lang naar die plaatjes zit te staren hehehe ( en ik heb ook wel een beetje een zwak voor Kawa.........................)
- bartje325i
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
- Locatie: ede
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Binnenkort te koop; mijn witte gsxr 600 k8 er komt maar eens iets anders voor in de plaats.
@Romo: ga anders eens een ritje maken op een GSXR750. Redelijk wat vermogen maar nog makkelijk te behappen als beginner... Denk dat dat geen verkeerde benaming is op dit moment voor je?
Vergeet niet dat de huidige SS-motoren totaal niet te vergelijken zijn met een ZZR. Ik denk dat je van een 600 ook al onder de indruk bent...
@Romo: ga anders eens een ritje maken op een GSXR750. Redelijk wat vermogen maar nog makkelijk te behappen als beginner... Denk dat dat geen verkeerde benaming is op dit moment voor je?
Vergeet niet dat de huidige SS-motoren totaal niet te vergelijken zijn met een ZZR. Ik denk dat je van een 600 ook al onder de indruk bent...
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik ben van elke motor onder de indruk....................................
Mijn ZZR van 1992 had toen ook al tegen de 100 paarden, bij droog 195 kg .................de tijd is idd niet stil blijven staan als het om vermogens ontwikkeling gaat........................maar het rechter handje bepaalt altijd nog hoe je er mee omgaat............................op de grens rijden doe ik toch niet ( ook niet met mijn M3 waar toch ook paarden zat aanwezig zijn)
Punt is verder dat de meeste motoren ( toer/sport ) er ook niet echt aantrekkelijk uitzien IMHO, de ZX10R vind ik dan weer een zeer aangename uitzondering ( ook die is in de uitvoering van ZX9R en later de 10R een aantal jaren niet te pruimen geweest qua uitvoering), maar nu is ie er weer..............................
Met respect; maar met Suzuki heb ik niet zo veel.......................
Mijn ZZR van 1992 had toen ook al tegen de 100 paarden, bij droog 195 kg .................de tijd is idd niet stil blijven staan als het om vermogens ontwikkeling gaat........................maar het rechter handje bepaalt altijd nog hoe je er mee omgaat............................op de grens rijden doe ik toch niet ( ook niet met mijn M3 waar toch ook paarden zat aanwezig zijn)
Punt is verder dat de meeste motoren ( toer/sport ) er ook niet echt aantrekkelijk uitzien IMHO, de ZX10R vind ik dan weer een zeer aangename uitzondering ( ook die is in de uitvoering van ZX9R en later de 10R een aantal jaren niet te pruimen geweest qua uitvoering), maar nu is ie er weer..............................
Met respect; maar met Suzuki heb ik niet zo veel.......................
Laatst gewijzigd door romo op 18 jun 2008, 09:39, 2 keer totaal gewijzigd.
- frank de jonge
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
ZX6R vs ZX10R scheelt 10 kg droog ofzo..........................daar hoef je het niet voor te laten.Niels schreef:Romo, gewoon een 600cc nemen. Verrast je nooit tenzij je echt gas gaat geven :!: Verder weinig gewicht, scherp sturen en goed remmen zodat je meteen het gevoel hebt redelijk controle te hebben. Geen probleem, zeker weten!
Verder was ik niet van plan het onderste uit de kast te halen, (lees 14K RPM draaien), gewoon beschaafd rijden met zo`n ding, als ik zo doe, dan zal het meevallen dacht ik zo.
Elke motor gaat met je aan de haal op het moment dat je ( onbezonnen ) het gas er op gooit ( dat was ook al bij mijn ZZR van 1992 zo), het gaat allemaal bloed hard.
Een kameraad van mij is ooit tegen alle adviezen in begonnen met een Fireblade ( 1998 praten we over) hij was en is ( rijdt er nog mee ) wild van dat ding, never nooit problemen gehad.
Ik ben niet bang voor mezelf op de motor, wel voor anderen, die me niet ( willen) zien.......................
Nogmaals; ik ga er even serieus over denken....................................
- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
Mensen die met zo'n houding en zelfbeheersing op zo'n dikke motor stappen redden het ook wel. Je bepaalt voor een groot deel zelf hoe hard het gaat. Echter er zijn nog al wat dingen veranderd sinds je tijd met de ZZR. Met name de reacties die injectie bij gas dicht/gas open op een motor kan geven moet je echt aan wennen. Nu nog vind ik het gas opnemen van mijn oude GSX R-750 lekkerder dan alle laatste injectie-fietsen die ik gehad heb. De ZX-10R moet ik nog wat meer mee rijden om echt een oordeel over te geven. Is vreselijk direct, daar hou ik wel van als het maar niet rukkerig gaat en dat heb je met sommige types nog wel eens. En als je dacht dat je ZZR al snel was dan staat je nog een verassing te wachten!! Maar wel een leuke!!! Een 20 jarige die net zijn rijbewijs heeft gehaald en nog geen enkele verkeerservaring heeft zou ik nooit adviseren op een supersport te stappen met zoveel vermogen maar iemand die al jaren gereden heeft en sindsdien ook weer vele jaren in het verkeer heeft gezeten (met een snelle auto) moet het in mijn ogen wel kunnen. Maar ga eerst maar eens proefrijden, zowel op een 600 als een 1000. Dan weet je het zeker. En als je valt voor Kawa, oranje en een supersport de ZX6R was er ook in dit zelfde oranje.romo schreef:Verder was ik niet van plan het onderste uit de kast te halen, (lees 14K RPM draaien), gewoon beschaafd rijden met zo`n ding, als ik zo doe, dan zal het meevallen dacht ik zo.
Elke motor gaat met je aan de haal op het moment dat je ( onbezonnen ) het gas er op gooit ( dat was ook al bij mijn ZZR van 1992 zo), het gaat allemaal bloed hard.
Ik ben niet bang voor mezelf op de motor, wel voor anderen, die me niet ( willen) zien.......................
Nogmaals; ik ga er even serieus over denken....................................
[img:800:600]http://www.mag-knight.com/images/Red%20zx636.jpg[/img]
Ik was trouwens van het weekend bij Kalsbeek motoren te Zwolle daar hadden ze nog een heleboel combi's van Buse met oranje (iets meer oranje dan mijn pak, maar ik wilde perse een 1-delig pak)
- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
Amenromo schreef:Altijd baas boven baas, die oranje-zwarte ZX10R is de meest mooie en opwindende motor sinds jaren IMHO..................
Nog maar 2 plaatjes dan:
[img:700:467]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... 10563K.jpg[/img]
[img:90:90]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... Avatar.jpg[/img]
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Proefrijden, dat moet ik maar eens regelen.
Even kijken waaar dat kan, moet je reserveren?
Apeldoorn, Zwolle, dat zijn voor mij de beste mogelijkheden denk ik, hier in het Twentse land is er geen Kawa dealer te bekennen helaas..............
Ook overal Kawa acties in juni, mischien kan je een leuke deal sluiten, met name omdat ik geen inruil heb en alles dan nieuw wil, dus ook kleding en helm.
Waarom een pak en geen combi?
Even kijken waaar dat kan, moet je reserveren?
Apeldoorn, Zwolle, dat zijn voor mij de beste mogelijkheden denk ik, hier in het Twentse land is er geen Kawa dealer te bekennen helaas..............
Ook overal Kawa acties in juni, mischien kan je een leuke deal sluiten, met name omdat ik geen inruil heb en alles dan nieuw wil, dus ook kleding en helm.
Waarom een pak en geen combi?
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Die 600 is van 2007 als ik me niet vergis?
Wat me daar aan tegenstaat; te veel ronde vormen, dat maakt hem te soft, niet agressief genoeg, te gladjes zeg maar. Kijk even naar de ZX10R met wat meer rechte vlakken (mn zijkant kuip), spiegels hebben dit ook. Wat meer stealth achtig als ik het zo mag uitdrukken, beter wordt het niet IMHO.
Ander minpunt van de 600; uitlaat onder het zadel.................beetje te veel Italo immitatie naar mijn smaak............................
Kleuren combo goed, maar die oranje ringen in de wielen, das dus de puntjes op de i zetten....................................
Wat me daar aan tegenstaat; te veel ronde vormen, dat maakt hem te soft, niet agressief genoeg, te gladjes zeg maar. Kijk even naar de ZX10R met wat meer rechte vlakken (mn zijkant kuip), spiegels hebben dit ook. Wat meer stealth achtig als ik het zo mag uitdrukken, beter wordt het niet IMHO.
Ander minpunt van de 600; uitlaat onder het zadel.................beetje te veel Italo immitatie naar mijn smaak............................
Kleuren combo goed, maar die oranje ringen in de wielen, das dus de puntjes op de i zetten....................................
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Als je jezelf kunt beheersen, zou ik altijd voor een 1000 gaan. De paar keer dat ik op een 600 heb gereden viel het zo ontzettend tegen, je moet minstens 10k toeren draaien om een beetje vooruit te komen. Met een 1000 geef je gewoon (half) gas.
Wat jezelf al zei, voor het gewicht hoef je het niet te laten (zeker bij Kawa niet).
PS De RC8 hebben ze ook in heel mooi oranje
Wat jezelf al zei, voor het gewicht hoef je het niet te laten (zeker bij Kawa niet).
PS De RC8 hebben ze ook in heel mooi oranje
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
Niks speciaals hoor, gewoon die oranje schuimpjes. Die geven bij mij de minste overlast en dempen goed. Gebruik ik altijd, heerlijk die rust onder het rijden.romo schreef:Dat denk ik er ook van.
Even een ander punt; gebruiken de heren/dames motorrijders ook nog iets ter bescherming van het gehoor. Heb je toch speciale oorpluggen voor?
Ik wil het liefst een 1-delig pak omdat het gewoon veel en veel lekkerder zit. Niet dubbele gespen (van broek en jas) die in je maag prikken. Gewoon meer bewegingsvrijheid. En mij stoort het niet als ik op een terras zit ik het bovenste deel even uit doe en dat over de rugleuning van mijn stoel gooi.
Voor een proefrit op een Kawa kun je in het oosten van het land in mijn ogen het beste naar Wim ter Braake in Nijeveen gaan. Zeer goede Kawa dealer. Ligt vlakbij Meppel. Even bellen van tevoren om een afspraak te maken zou ik wel doen, straks staan er al afspraken voor die motor die je wilt en dan kom je voor niets. Wel even zeggen dan dat je gestuurd ben door Manfred hoor
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Niet zo vreemd als je een dikke tweecilinder gewend bent Persoonlijk vind ik een 1000 saai, je hoeft nooit op zoek naar het ideale toerengebied.wjn schreef:Als je jezelf kunt beheersen, zou ik altijd voor een 1000 gaan. De paar keer dat ik op een 600 heb gereden viel het zo ontzettend tegen, je moet minstens 10k toeren draaien om een beetje vooruit te komen. Met een 1000 geef je gewoon (half) gas.
Zelf heb ik oordopjes op maat laten maken maar dat zou ik nooit weer doen. Gewoon een paar van die gele schuimpjes
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Moet wel een passende helm zijn natuurlijk;
Ik kom op 2 types;
1 Een Shoei ( zelfde uitvoering als die van Manfred)
2 een Arai
Nou ben ik daar ook een beetje uit, maar dit zijn toch wel merken met enige naam en faam, of zit er nu naast?
Iemand andere sugesties?
Ik kom op 2 types;
1 Een Shoei ( zelfde uitvoering als die van Manfred)
2 een Arai
Nou ben ik daar ook een beetje uit, maar dit zijn toch wel merken met enige naam en faam, of zit er nu naast?
Iemand andere sugesties?
Laatst gewijzigd door romo op 19 jun 2008, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
Wow die is ook gaaf! Heb ik nog nooit gezien. Maar goed, ik had toch geen Arai genomen. Niet vanwege de pasvorm, die is voor mij perfect, maar vanwege de herrie. Bij mijn huidige Shoei heb ik zo'n whisper-kit, zeg maar een kraag aan de onderkant van de helm. Hij is daardoor heerlijk stil. Ik heb hiervoor 2x een Schuberth S1 gehad, zeer stille helm met makkelijke zonnebril erin maar nu ik die Shoei heb ga ik nooi meer naar een Schuberth. Er zit nogal wat verschil wat gewicht betreft tussen de 2 helmen. En 3 ons lijkt niet zoveel maar met de winddruk erbij ga je dat na een paar uur sturen echt merken!
Je vroeg ook nog of er met moderne supersports nog rustig te toeren was. Tja, dat is zeker niet ideaal. Bij lage snelheden ga je inderdaad beetje op je polsen hangen en kun je wat last van je schouders krijgen. Maar daar zijn toch sportscholen voor? IK ga regelmatig met een groep rijden en dan wordt er vrij rustig gereden, ik zelf vind het geen probleem. Maar dat is voor iedereen anders. Ik dacht met die ZZR eens iets toeristischer te proberen maar dat beviel zeer slecht. Ik wil gewoon voorover zitten!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten