Klopt, anders ga je zo een paar duizend achteruit...probleem bij sommige Subaru's is ook roest maar daar heeft deze ook geen last van.Emiel schreef: 20 dec 2023, 16:23 Prachtige wagen. Zolang het blok en de bak goed blijft zijn alle randzaken nog wel te behappen![]()
Lotus Elise en Subaru WRX STI
- Alexsti
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
- Alexsti
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Klopt alleen als er pekel of zout ligt ligt blijft tie nu binnen, vroeger niet dan was het gewoon rijden heb ook ooit wel eens een set winterbanden eronder gehad toen het een woon-werk auto was, maar dat was vaak dwars rijden omdat die dingen nul grip hadden....ook wel leuk.SlowCo schreef: 20 dec 2023, 16:39Daarom lekker in de herfst en winter rijden/glijden met de Sub als er niet gestrooid is!Alexsti schreef: 20 dec 2023, 15:20 Ga me best doen, beetje een luxe probleem maar in de lente/zomer is het ook heeeeeeeeeeerlijk rijden in de Elise dus dan staat de Soebaroe soms wekenlang werkeloos in de garage.![]()
Eigenlijk moet er een set keiharde meukbanden eronder voor de meeste lol......

-
- Berichten: 4204
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Ja dat pekel en zout (sneeuw) was nou net het leukste van de Evo VI destijds. Ook die roesten. En flink.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
We zijn net weer een Evo8 aant aanpakken. Maar die zag er aan de onderkant nog goed uit. Alleen bij de tankdop, das een vervelende plek zeg.
- Andry
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Controleer zeker de vulhals van de brandstoftank. Dat kan alleen als je de beschermschilden er helemaal vanaf haalt, dit is ook een berucht item dat (door)roest. Op de foto in het groen omcirkeld en standaard plekken van een CT9A chassis ter hoogte van het subframe/achterdiff.frank de jonge schreef: 20 dec 2023, 19:18 We zijn net weer een Evo8 aant aanpakken. Maar die zag er aan de onderkant nog goed uit. Alleen bij de tankdop, das een vervelende plek zeg.

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Die delen zijn allemaal nog strak en geen roest. Maar dat punt bij die vulhals wel. Gaan we eruit slijpen en vernieuwen.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Wagen in kwestie
- Opa
- Berichten: 6783
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Die hele supersnelle gele Cinquecento van ons is bijna 26 jaar oud en pas gewoon weer fluitend door de keuring heen.....heeft al een jaar of 4 geen verse olie of filters of zo gehad.Alexsti schreef: 20 dec 2023, 13:49 Tijd om even terug te kijken op een jaartje Soebaroe rijden, km's niet zo veel 2.500 ongeveer en daar komt dit jaar niet zo veel meer bij.
Ga maar niet uitrekenen wat de kosten per km zijn...![]()
Toch wel een paar 'dingetjes' gehad dit jaar maarja voor een auto van 20 jaar kan/mag dat
Tussendoor nog ff naar de garage geweest voor een klein beurtje met verse olie enzo en een APK , ja noem me maar gek ieder jaar gaat er gewoon verse olie in al rij ik niet zo veel....kan mezelf wel voor me kop slaanals er wat met het blok gebeurt omdat ik een paar tientjes bespaard heb.
Als ik ga uitrekenen wat dat ding gekost heeft per kilometer dan stop ik niet meer met lachen....het lijkt bijna op die reclame van de Fiat Pinda van luttele jaren geleden.



Het enige wat er aan mankeerde, net na de keuring, was dat de middenpijp begon te lekken, dus ander pijpje eronder en voor 2 geeltjes was het weer gepiept.

- Alexsti
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Ook de WRX is bekend om het roesten rond de achterspatborden en de subframes onder de auto, die laatste zijn goed te vervangen maar begint de roest eenmaal bij de spatborden is dat veel ellende, hetzelfde als de GTT vroeger...frank de jonge schreef: 20 dec 2023, 19:18 We zijn net weer een Evo8 aant aanpakken. Maar die zag er aan de onderkant nog goed uit. Alleen bij de tankdop, das een vervelende plek zeg.
Het voorste subframe is ook al vervangen trouwens van de STI 2 jaar geleden.
Opa, dan heb je mzzl, hoop dat tie het nog een tijdje doetOpa schreef: 21 dec 2023, 00:28Die hele supersnelle gele Cinquecento van ons is bijna 26 jaar oud en pas gewoon weer fluitend door de keuring heen.....heeft al een jaar of 4 geen verse olie of filters of zo gehad.Alexsti schreef: 20 dec 2023, 13:49 Tijd om even terug te kijken op een jaartje Soebaroe rijden, km's niet zo veel 2.500 ongeveer en daar komt dit jaar niet zo veel meer bij.
Ga maar niet uitrekenen wat de kosten per km zijn...![]()
Toch wel een paar 'dingetjes' gehad dit jaar maarja voor een auto van 20 jaar kan/mag dat
Tussendoor nog ff naar de garage geweest voor een klein beurtje met verse olie enzo en een APK , ja noem me maar gek ieder jaar gaat er gewoon verse olie in al rij ik niet zo veel....kan mezelf wel voor me kop slaanals er wat met het blok gebeurt omdat ik een paar tientjes bespaard heb.
Als ik ga uitrekenen wat dat ding gekost heeft per kilometer dan stop ik niet meer met lachen....het lijkt bijna op die reclame van de Fiat Pinda van luttele jaren geleden.![]()
![]()
![]()
Het enige wat er aan mankeerde, net na de keuring, was dat de middenpijp begon te lekken, dus ander pijpje eronder en voor 2 geeltjes was het weer gepiept.![]()


- Opa
- Berichten: 6783
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Zit je maar een beetje te stangen hoor Alex, die Cinq en die STi zijn niet echt vergelijkbaar natuurlijk.
Maar het is wel zo dat we met die Cinq wat mazzel hebben, 14 à 15 jaar geleden gekocht voor €1400,- en geen hele gekke dingen die kapot zijn gegaan.....goedkoper kun je bijna niet rijden volgens mij.
Die STi zou ik lekker blijven koesteren als ik jou was en gewoon proberen om er nog zo'n 20 jaar mee te blijven rijden.
De GTT Stars25 die ik heb gehad blijft nog steeds m'n leukste auto, vooral vanaf het moment dat het DCCD erop zat.
Jammer dat de roestduivel begon toe te slaan(naar wat ik gehoord heb zijn alle leuke onderdelen ervan verkocht en is wat er overbleef op de sloop beland), ik heb 'm toen eigenlijk net op tijd verkocht en eigenlijk was ik helemaal niet van plan om 'm te verkopen, maar ik kreeg een bod dat ik niet kon weigeren.

Maar het is wel zo dat we met die Cinq wat mazzel hebben, 14 à 15 jaar geleden gekocht voor €1400,- en geen hele gekke dingen die kapot zijn gegaan.....goedkoper kun je bijna niet rijden volgens mij.

Die STi zou ik lekker blijven koesteren als ik jou was en gewoon proberen om er nog zo'n 20 jaar mee te blijven rijden.

De GTT Stars25 die ik heb gehad blijft nog steeds m'n leukste auto, vooral vanaf het moment dat het DCCD erop zat.

Jammer dat de roestduivel begon toe te slaan(naar wat ik gehoord heb zijn alle leuke onderdelen ervan verkocht en is wat er overbleef op de sloop beland), ik heb 'm toen eigenlijk net op tijd verkocht en eigenlijk was ik helemaal niet van plan om 'm te verkopen, maar ik kreeg een bod dat ik niet kon weigeren.

- Alexsti
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Jij stangen...
haha
Die STI blijft zolang de kosten nog te behappen zijn en ze nog benzine verkopen voorlopig nog wel ff.

Die STI blijft zolang de kosten nog te behappen zijn en ze nog benzine verkopen voorlopig nog wel ff.

- Arthur
- Berichten: 43090
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Wordt dat jouw auto, of ‘we’ in de zin van dat je iemand helpt?frank de jonge schreef: 20 dec 2023, 19:18 We zijn net weer een Evo8 aant aanpakken. Maar die zag er aan de onderkant nog goed uit. Alleen bij de tankdop, das een vervelende plek zeg.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Is de Evo van een vriend van mij. Heeft afgelopen week net zn Intrax dempers weggebracht voor revisie. Ding moet komende zomer klaar zijn voor leuke tochtjes 
- Alexsti
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Laatst de Subaru weer eens uit de garage gehaald had er een tijd niet mee gereden, de hele zomer eigenlijk de Lotus gebruikt.
Wist dat de banden van de Sub. een beetje op leeftijd begonnen te raken maar ze waren toch wat slechter dan ik dacht, profiel was er nog wel een beetje tussen de 2a3mm maar met de scheuren was ik minder blij....niet alleen in het profiel maar ook in de wang geheel rondom, wat ik overigens nog nooit gezien heb in een band. Tijd voor verse dus dat was wel duidelijk, keuze in overvloed in de maat 17inch.
Kwam na wat research op de Michelin Pilot 5, Bridgestone Potenza Sport, Dunlop Sport Maxx. Goodyear Eagle uit.
Is toch de Potenza Sport geworden, in het verleden ook een paar setjes gehad naar tevredenheid en in sommige test kwam deze band zelfs iets beter uit dan de Michelin.
Ben benieuwd wat de band gaat doen, nog niet zo veel meegereden maar eerste indruk is al beter als de oude Michelin's vooral het insturen.

Wist dat de banden van de Sub. een beetje op leeftijd begonnen te raken maar ze waren toch wat slechter dan ik dacht, profiel was er nog wel een beetje tussen de 2a3mm maar met de scheuren was ik minder blij....niet alleen in het profiel maar ook in de wang geheel rondom, wat ik overigens nog nooit gezien heb in een band. Tijd voor verse dus dat was wel duidelijk, keuze in overvloed in de maat 17inch.
Kwam na wat research op de Michelin Pilot 5, Bridgestone Potenza Sport, Dunlop Sport Maxx. Goodyear Eagle uit.
Is toch de Potenza Sport geworden, in het verleden ook een paar setjes gehad naar tevredenheid en in sommige test kwam deze band zelfs iets beter uit dan de Michelin.
Ben benieuwd wat de band gaat doen, nog niet zo veel meegereden maar eerste indruk is al beter als de oude Michelin's vooral het insturen.
-
- Berichten: 4380
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Verstandig om ze te vervangen, zo te zien. Altijd lekker, vers rubber 

-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Potenza sport zijn fijne bandjes. moesten wel ff warm gereden worden maar daarna veel lol mee gehad
- Alexsti
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Had er idd. niet zoveel vertrouwen meer in en ook volgende maand APK waar die dan daar misschien ook op afgekeurd zou worden.SlowCo schreef: 21 okt 2024, 19:41 Verstandig om ze te vervangen, zo te zien. Altijd lekker, vers rubber![]()

Heb eerder meerdere setjes Bridgestone gehad de potenza Re040 daar was de band mee afgeleverd in 2003 en de Re070 de semieslick van Bridgestone en daar was ik toen wel tevreden over.vester86 schreef: 21 okt 2024, 19:52 Potenza sport zijn fijne bandjes. moesten wel ff warm gereden worden maar daarna veel lol mee gehad
-
- Berichten: 4204
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
De RE050a was ook geweldig op de evo, zelfs nog tijdje mee op de Lotus gereden.
Bridgestone is zo gek nog niet
Bridgestone is zo gek nog niet

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Bizar eigenlijk dat banden zo snel droogtescheuren krijgen.
De oude OPEL GT/J van mn vader staat al 45jaar op Veith banden........ laatste keer is er in 2004 mee gereden naar een treffen een paar straten verderop. Ze zijn nog steeds op druk en niet gescheurd.
De oude OPEL GT/J van mn vader staat al 45jaar op Veith banden........ laatste keer is er in 2004 mee gereden naar een treffen een paar straten verderop. Ze zijn nog steeds op druk en niet gescheurd.
- Alexsti
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Is ook niet echt een b-merk ofzo Michelin, maar 45 jaar is wel erg oud.....en dat merk kan ik niet eens 

- Opa
- Berichten: 6783
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Ik rij ook al jaren met Bridgestone Potenza's, zowel onder de Impreza, onder de Clio RS, als onder de Fiesta ST....hebben er nu S001's onder en hiervoor nog de RE050A, prima bandjes, met een goeie stijve wang. 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Het merk bestaat ook niet meer maar is over genomen door Pirelli.Alexsti schreef: 21 okt 2024, 21:26 Is ook niet echt een b-merk ofzo Michelin, maar 45 jaar is wel erg oud.....en dat merk kan ik niet eens![]()
- Alexsti
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Klopt ja dat Bridgestone een stijvere wang heeft dan andere merken, voor m'n gevoel dan.....met de RE040 welke af fabriek in 2003 er op zat deed zelfs op het circuit toen niet verkeerd.Opa schreef: 22 okt 2024, 00:03 Ik rij ook al jaren met Bridgestone Potenza's, zowel onder de Impreza, onder de Clio RS, als onder de Fiesta ST....hebben er nu S001's onder en hiervoor nog de RE050A, prima bandjes, met een goeie stijve wang.![]()
Ha oke,frank de jonge schreef: 22 okt 2024, 09:29Het merk bestaat ook niet meer maar is over genomen door Pirelli.Alexsti schreef: 21 okt 2024, 21:26 Is ook niet echt een b-merk ofzo Michelin, maar 45 jaar is wel erg oud.....en dat merk kan ik niet eens![]()

- Alexsti
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Ondertussen wat km's verder en de Potenza's bevallen best goed, met bochtenwerk voel je de band eerst ff zetten en daarna hapt tie de bocht om.
Meer grip dan de oude Michelin's Cup 2 die eronder zaten, al waren die zeker niet verkeerd maar de nieuwe Potenza's voelen goed aan.
Van de week maar weer even verder gegaan met geld uitgeven, was weer tijd voor een beurtje en een APK dit keer wel een grotere het was weer tijd voor de distributie en alles wat daarbij hoort, en alle vloeistoffen filters en meuk.
Dus een deel van de uitlaat achterin de auto gegooid voor het geval er een steekproef bij de APK komt en weggebracht naar de garage waar ik de auto nieuw gekocht heb en sindsdien altijd nog in onderhoud heb.
Kreeg als leenauto een nieuwe Hyundai i10 mee maar manmanman wat een ding zeg, heb nog nooit zoveel piepjes gehoord van dat je niet tussen de lijnen rijdt je te hard gaat ga zo maar door....ook geen vermogen wilde wat sneller optrekken en wat gas bijgeven zat ik al op de bodem.
Maar afijn de volgende dag de Soebaroe weer opgehaald, kan er voor wat de distributie betref weer 8 jaar tegenaan en de techniek is ook weer alles vers.
Had nog wat foto's gemaakt voordat ik hem weg gebracht had hier tuis op de oprit:
Meer grip dan de oude Michelin's Cup 2 die eronder zaten, al waren die zeker niet verkeerd maar de nieuwe Potenza's voelen goed aan.

Van de week maar weer even verder gegaan met geld uitgeven, was weer tijd voor een beurtje en een APK dit keer wel een grotere het was weer tijd voor de distributie en alles wat daarbij hoort, en alle vloeistoffen filters en meuk.
Dus een deel van de uitlaat achterin de auto gegooid voor het geval er een steekproef bij de APK komt en weggebracht naar de garage waar ik de auto nieuw gekocht heb en sindsdien altijd nog in onderhoud heb.
Kreeg als leenauto een nieuwe Hyundai i10 mee maar manmanman wat een ding zeg, heb nog nooit zoveel piepjes gehoord van dat je niet tussen de lijnen rijdt je te hard gaat ga zo maar door....ook geen vermogen wilde wat sneller optrekken en wat gas bijgeven zat ik al op de bodem.

Maar afijn de volgende dag de Soebaroe weer opgehaald, kan er voor wat de distributie betref weer 8 jaar tegenaan en de techniek is ook weer alles vers.
Had nog wat foto's gemaakt voordat ik hem weg gebracht had hier tuis op de oprit:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: KoenM en 2 gasten