Wie gaat er 10 maart vrijrijden?
- Damir Vukovic
Jammer dat dat "stapje" hoger meteen gepaard moet gaan een verdrievoudiging van de prijs.
Circuitdag.nl dagen zijn in essentie een voortzetting van de oude HTS circuitdagen. Basically een hele hoop idioten in hun knakenbarrels die max.attack gaan. Geniaal! (als je net zoals ik een volvo van 100E klaar hebt staan).
Vrijrijden gaat imho niet naar de klote door het publiek (duurdere dagen zijn iets oudere sjonnies met meer geld..vaak niets wijzer), maar door een gebrek aan toezicht. Je kan uitspoken wat je wilt zonder het risico te lopen ooit van de baan gehaald te worden..waarom zou je je dan nog drukmaken? Daarnaast geen technische eisen, geen maximum aan het aantal deelnemers, geen veiligheidsapparatuur nodig..ergo afwachtten tot de eerste dode valt.
Iemand ervaring met de HARC dagen?
Circuitdag.nl dagen zijn in essentie een voortzetting van de oude HTS circuitdagen. Basically een hele hoop idioten in hun knakenbarrels die max.attack gaan. Geniaal! (als je net zoals ik een volvo van 100E klaar hebt staan).
Vrijrijden gaat imho niet naar de klote door het publiek (duurdere dagen zijn iets oudere sjonnies met meer geld..vaak niets wijzer), maar door een gebrek aan toezicht. Je kan uitspoken wat je wilt zonder het risico te lopen ooit van de baan gehaald te worden..waarom zou je je dan nog drukmaken? Daarnaast geen technische eisen, geen maximum aan het aantal deelnemers, geen veiligheidsapparatuur nodig..ergo afwachtten tot de eerste dode valt.
- Downforce Hans
Vrij rijden gaat naar de klote doordat mensen met hun knakenbakken max attack gaan.Damir Vukovic schreef:Jammer dat dat "stapje" hoger meteen gepaard moet gaan een verdrievoudiging van de prijs.
Zeker als daar dadelijk doden bij gaan vallen.
Iets oudere sjonnies met duurdere auto zijn in de regel voorzichtiger als jonge ventjes met knaken bakken.
Dat is iets wat je bij de vijverberg trophee maar al tegoed kan zien.
Ze rijden over het algemeen goed door maar gaan niet over de grens.
Dat is iets wat ik op de diverse filmpjes van de laatste circuitdag miste.
Ik vind ook dat je aardig generaliserend bezig ben met je sjonnies met knaken.
Grtz,Hanz06

- Kasteel
Lijkt mij dus wel ideaal, zodra mijn auto klaar is om echt een hele dag ervan te kunnen genieten, ben ik van de partijBert ///M3 schreef:
Nee hoor valt wel mee. Sowieso is het er minder druk en heb je regelmatig rondjes dat je niks tegenkomt, maar het volk wat er rijd is ook erg schappelijk. Even iemand mee laten rijden om je de lijn te laten zien is ook geen probleem enz.

- Damir Vukovic
Mwoah...Als ik sommige heren Porsche (vul willekeurig merk sportwagen in) rijders, gefrustreerd de langzamere auto's op onmogelijke manieren zie inhalen, dan vind ik persoonlijk dat die mensen niet veel wijzer zijn geworden. Problemen ontstaan als het te vaak voorkomt (drukte) en als mensen er niet op slecht gedrag worden aangesproken.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
PfffffffLars Bouten schreef:Hier nog een filmpje van dezelfde randdebiel.
http://www.youtube.com/watch?v=6r6Vs1LEZtU

Jammer dat Dodare ten ziele is.

- Lars Bouten
- Lars Bouten
- Topfuel
Ik denk dat het grote probleem is met het vrij rijden dat iedereen zo maar wat doet. Je koopt een kaartje en binnen 10min rij je op cpz. Dit zonder enige instructie.
Als de marchalls voorafgaande het rijden iedereen er op attendeert niet gevaarlijk in te halen of van je lijnen af te gaan enz enz dan scheelt al een heel hoop. Niet de regels volgen? Onmiddellijk van de baan.
Ik snap dat je niet een hele instructie kan gaan houden voor die € 20,00 maar beter te regelen is het allemaal wel.
Je kan bij iedere kaart die verkocht wordt een opvallend velletje papier erbij geven met daarop de instructies en de dingen die ''uit den boze'' zijn en waardoor je van de baan gehaald wordt.
Dit soort dingen zouden al een stap in de goede richting zijn.
Blijkbaar is het niet vanzelfsprekend dat je respect voor elkaars spullen moet hebben.
Het is veel leuker om iemand met een nette wagen met opzet op een zo link mogelijke manier in te halen.....
Als de marchalls voorafgaande het rijden iedereen er op attendeert niet gevaarlijk in te halen of van je lijnen af te gaan enz enz dan scheelt al een heel hoop. Niet de regels volgen? Onmiddellijk van de baan.
Ik snap dat je niet een hele instructie kan gaan houden voor die € 20,00 maar beter te regelen is het allemaal wel.
Je kan bij iedere kaart die verkocht wordt een opvallend velletje papier erbij geven met daarop de instructies en de dingen die ''uit den boze'' zijn en waardoor je van de baan gehaald wordt.
Dit soort dingen zouden al een stap in de goede richting zijn.
Blijkbaar is het niet vanzelfsprekend dat je respect voor elkaars spullen moet hebben.
Het is veel leuker om iemand met een nette wagen met opzet op een zo link mogelijke manier in te halen.....
- wimprezawrx
- Peter Tunissen
Wat, circuitdagen?wimprezawrx schreef:Ik denk ff hard op...
Is dit niet door ons zelf te organiseren, via DF bijvoorbeeld?
Ja natuurlijk, maar dan heb je het over 30-50 mensen in totaal, niet 150 per uur.
En dan kost zo'n dag aan inschrijfkosten dus rond de €250 (Papenburg of Zolder bijvoorbeeld; Spa zou duurder worden, maar dat circuit is ook twee keer zo lang, dus daar zou je best met 80 mensen naartoe kunnen, alleen krijgen we die (nog) niet bij elkaar denk ik, misschien in 2008, heb de offerte voor komend jaar al binnen, dit jaar zijn ze toch tot november volgeboekt).
Hier kunnen nog wel een paar mensen bij:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3978
Ik vind persoonlijk het inschrijfgeld ook nooit het belangrijkste van zo'n dag, liever iets duurder, maar dan wel veel kunnen rijden (open pitlane) en geen idioten op de baan.
Als je uit gaat rekenen wat zo'n dag aan benzine, banden, remmen, onderhoud enz. kost, dan maakt het ook heel weinig meer uit of je nou €150 of €250 betaalt.
- Bert ///M3
- Dennis Cavallino
Op Spa moet je echt veel jerrycans bij je hebben. Toen wij daar in het voorjaar reden was er in een straal van 10 km rond het circuit geen pomp open.
Volgeladen 535 met alle jerrycans die we konden vinden richting spa, waar de weg was afgesloten ivm een evenement, richting stavelot etc. Waren een uur bezig om benzine ron98 te scoren. Schijtzooi.
Volgeladen 535 met alle jerrycans die we konden vinden richting spa, waar de weg was afgesloten ivm een evenement, richting stavelot etc. Waren een uur bezig om benzine ron98 te scoren. Schijtzooi.
- Jorrit
Das altijd een probleem op Spa, die pomp vooraan zit vaak dicht en je kunt er alleen met een lokale klanten kaart terecht. En zelfs al is die open, dan moet je nog over de openbare weg.
Heb vorig jaar ook gezien dat er vrij veel auto's op slicks meer dan 10KM over de openbare weg reden op slicks om een beetje peut te scoren
Heb vorig jaar ook gezien dat er vrij veel auto's op slicks meer dan 10KM over de openbare weg reden op slicks om een beetje peut te scoren
- Topfuel
Voor dat geld mag je eigenlijk wel iets meer verwachten...Elmar schreef:Had het nog met Alexsti bij de Bentley meet over het vrijrijden.TopFuel schreef:I
Ik snap dat je niet een hele instructie kan gaan houden voor die € 20,00 ...
J
Zeg dat er 50 auto's per sessie rijden, dat is € 3.000,= per uur...
Laten we hopen dat het de volgende keer wat rustiger is en dat ze een maximum instellen voor het aantal auto's op de baan!
- wimprezawrx
- wimprezawrx