Wie gaat er 10 maart vrijrijden?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 19 mar 2007, 17:47

Ik vind het toch wel heel erg jammer hoor... en ik het maar gek vinden hoe al die troep op de baan komt, echt niet normaal hoeveel stenen er om je oren vliegen :(

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 19 mar 2007, 18:13

Jammer dat dat "stapje" hoger meteen gepaard moet gaan een verdrievoudiging van de prijs.

Circuitdag.nl dagen zijn in essentie een voortzetting van de oude HTS circuitdagen. Basically een hele hoop idioten in hun knakenbarrels die max.attack gaan. Geniaal! (als je net zoals ik een volvo van 100E klaar hebt staan).

Vrijrijden gaat imho niet naar de klote door het publiek (duurdere dagen zijn iets oudere sjonnies met meer geld..vaak niets wijzer), maar door een gebrek aan toezicht. Je kan uitspoken wat je wilt zonder het risico te lopen ooit van de baan gehaald te worden..waarom zou je je dan nog drukmaken? Daarnaast geen technische eisen, geen maximum aan het aantal deelnemers, geen veiligheidsapparatuur nodig..ergo afwachtten tot de eerste dode valt.

Iemand ervaring met de HARC dagen?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12612
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 19 mar 2007, 18:41

Damir Vukovic schreef:Jammer dat dat "stapje" hoger meteen gepaard moet gaan een verdrievoudiging van de prijs.

Circuitdag.nl dagen zijn in essentie een voortzetting van de oude HTS circuitdagen. Basically een hele hoop idioten in hun knakenbarrels die max.attack gaan. Geniaal! (als je net zoals ik een volvo van 100E klaar hebt staan).

Vrijrijden gaat imho niet naar de klote door het publiek (duurdere dagen zijn iets oudere sjonnies met meer geld..vaak niets wijzer), maar door een gebrek aan toezicht. Je kan uitspoken wat je wilt zonder het risico te lopen ooit van de baan gehaald te worden..waarom zou je je dan nog drukmaken? Daarnaast geen technische eisen, geen maximum aan het aantal deelnemers, geen veiligheidsapparatuur nodig..ergo afwachtten tot de eerste dode valt.

Iemand ervaring met de HARC dagen?
Vrij rijden gaat naar de klote doordat mensen met hun knakenbakken max attack gaan.
Zeker als daar dadelijk doden bij gaan vallen.
Iets oudere sjonnies met duurdere auto zijn in de regel voorzichtiger als jonge ventjes met knaken bakken.
Dat is iets wat je bij de vijverberg trophee maar al tegoed kan zien.
Ze rijden over het algemeen goed door maar gaan niet over de grens.
Dat is iets wat ik op de diverse filmpjes van de laatste circuitdag miste.
Ik vind ook dat je aardig generaliserend bezig ben met je sjonnies met knaken.

Grtz,Hanz06

:wink:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5455
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 19 mar 2007, 19:23

Bert ///M3 schreef:
Nee hoor valt wel mee. Sowieso is het er minder druk en heb je regelmatig rondjes dat je niks tegenkomt, maar het volk wat er rijd is ook erg schappelijk. Even iemand mee laten rijden om je de lijn te laten zien is ook geen probleem enz.
Lijkt mij dus wel ideaal, zodra mijn auto klaar is om echt een hele dag ervan te kunnen genieten, ben ik van de partij :).

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 19 mar 2007, 19:37

Mwoah...Als ik sommige heren Porsche (vul willekeurig merk sportwagen in) rijders, gefrustreerd de langzamere auto's op onmogelijke manieren zie inhalen, dan vind ik persoonlijk dat die mensen niet veel wijzer zijn geworden. Problemen ontstaan als het te vaak voorkomt (drukte) en als mensen er niet op slecht gedrag worden aangesproken.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6831
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 19 mar 2007, 21:51

Lars Bouten schreef:Hier nog een filmpje van dezelfde randdebiel.

http://www.youtube.com/watch?v=6r6Vs1LEZtU
Pfffffff :shock:

Jammer dat Dodare ten ziele is. :? :(

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23

Bericht door Jorrit » 19 mar 2007, 22:55

pffff, een radio is extra gewicht.

Wat is die trouwens aan het doen man? Extreem insturen en dan terug schakelen...

Gebruikersavatar
Lars Bouten
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
Locatie: Den Haag

Bericht door Lars Bouten » 19 mar 2007, 23:21

Door extreem in te sturen en gas te lossen (en waarschijnlijk ook bij te remmen) overstuur creeren. Overstuur lukt nog wel, dat is ook geen kunst, maar daarna is het drama.

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23

Bericht door Jorrit » 19 mar 2007, 23:43

Uiteraard wist ik dat Lars, En de bestuurder zal het NU ook weten
Ik vraag me alleen af of hij het voor de tijd ook wist

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 20 mar 2007, 12:35

Daarom hoeft van mij vrijrijden niet meer met dit soort gekken op de baan :evil: als hij perse wil driften gaat die maar naar de driftdagen..
geen zin om zo'n mafketel in mijn zijkant te hebben!!

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 20 mar 2007, 12:45

Zojuist opgegeven voor vijverberg :D Het wordt goed weer maandag 26-maart en mijn nieuwe semi slicks zijn binnen.. dus ik ben benieuwd..

Gebruikersavatar
Lars Bouten
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
Locatie: Den Haag

Bericht door Lars Bouten » 20 mar 2007, 12:46

Heeft niemand fatsoenlijke rondjes van zichzelf op Zandvoort, want er zit hier een hoop rommel tussen.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 20 mar 2007, 18:16

Ik denk dat het grote probleem is met het vrij rijden dat iedereen zo maar wat doet. Je koopt een kaartje en binnen 10min rij je op cpz. Dit zonder enige instructie.

Als de marchalls voorafgaande het rijden iedereen er op attendeert niet gevaarlijk in te halen of van je lijnen af te gaan enz enz dan scheelt al een heel hoop. Niet de regels volgen? Onmiddellijk van de baan.

Ik snap dat je niet een hele instructie kan gaan houden voor die € 20,00 maar beter te regelen is het allemaal wel.

Je kan bij iedere kaart die verkocht wordt een opvallend velletje papier erbij geven met daarop de instructies en de dingen die ''uit den boze'' zijn en waardoor je van de baan gehaald wordt.

Dit soort dingen zouden al een stap in de goede richting zijn.

Blijkbaar is het niet vanzelfsprekend dat je respect voor elkaars spullen moet hebben.

Het is veel leuker om iemand met een nette wagen met opzet op een zo link mogelijke manier in te halen.....

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 20 mar 2007, 18:22

TopFuel schreef:I
Ik snap dat je niet een hele instructie kan gaan houden voor die € 20,00 ...

J
Had het nog met Alexsti bij de Bentley meet over het vrijrijden.
Zeg dat er 50 auto's per sessie rijden, dat is € 3.000,= per uur...

Gebruikersavatar
wimprezawrx
Berichten: 885
Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
Locatie: Rijswijk Z-H

Bericht door wimprezawrx » 20 mar 2007, 18:35

Ik denk ff hard op...

Is dit niet door ons zelf te organiseren, via DF bijvoorbeeld?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5455
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 20 mar 2007, 19:13

Ja en dan voor 100eu iemand neer zetten die iedereen er van aftrapt is levengevaarlijk (voor anderen) bezig is :P.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 20 mar 2007, 19:20

wimprezawrx schreef:Ik denk ff hard op...

Is dit niet door ons zelf te organiseren, via DF bijvoorbeeld?
Wat, circuitdagen?

Ja natuurlijk, maar dan heb je het over 30-50 mensen in totaal, niet 150 per uur.
En dan kost zo'n dag aan inschrijfkosten dus rond de €250 (Papenburg of Zolder bijvoorbeeld; Spa zou duurder worden, maar dat circuit is ook twee keer zo lang, dus daar zou je best met 80 mensen naartoe kunnen, alleen krijgen we die (nog) niet bij elkaar denk ik, misschien in 2008, heb de offerte voor komend jaar al binnen, dit jaar zijn ze toch tot november volgeboekt).
Hier kunnen nog wel een paar mensen bij:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3978

Ik vind persoonlijk het inschrijfgeld ook nooit het belangrijkste van zo'n dag, liever iets duurder, maar dan wel veel kunnen rijden (open pitlane) en geen idioten op de baan.
Als je uit gaat rekenen wat zo'n dag aan benzine, banden, remmen, onderhoud enz. kost, dan maakt het ook heel weinig meer uit of je nou €150 of €250 betaalt.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 21 mar 2007, 07:56

Klopt inderdaad. De keer dat ik VBT gereden heb had ik een hele dag geboekt, was meer als 200 liter benzine die dag :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 21 mar 2007, 12:27

Op Spa moet je echt veel jerrycans bij je hebben. Toen wij daar in het voorjaar reden was er in een straal van 10 km rond het circuit geen pomp open.

Volgeladen 535 met alle jerrycans die we konden vinden richting spa, waar de weg was afgesloten ivm een evenement, richting stavelot etc. Waren een uur bezig om benzine ron98 te scoren. Schijtzooi.

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23

Bericht door Jorrit » 21 mar 2007, 13:58

Das altijd een probleem op Spa, die pomp vooraan zit vaak dicht en je kunt er alleen met een lokale klanten kaart terecht. En zelfs al is die open, dan moet je nog over de openbare weg.

Heb vorig jaar ook gezien dat er vrij veel auto's op slicks meer dan 10KM over de openbare weg reden op slicks om een beetje peut te scoren

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 21 mar 2007, 20:31

Elmar schreef:
TopFuel schreef:I
Ik snap dat je niet een hele instructie kan gaan houden voor die € 20,00 ...

J
Had het nog met Alexsti bij de Bentley meet over het vrijrijden.
Zeg dat er 50 auto's per sessie rijden, dat is € 3.000,= per uur...
Voor dat geld mag je eigenlijk wel iets meer verwachten...

Laten we hopen dat het de volgende keer wat rustiger is en dat ze een maximum instellen voor het aantal auto's op de baan!

Gebruikersavatar
wimprezawrx
Berichten: 885
Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
Locatie: Rijswijk Z-H

Bericht door wimprezawrx » 22 mar 2007, 20:58


Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 23 mar 2007, 09:09

En weer bedankt Wim, je kan maar geen genoeg krijgen van dat lekkere kontje van me he :wink: Dinsdag 13 maart had je hem ook al gepost :)

Gebruikersavatar
wimprezawrx
Berichten: 885
Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
Locatie: Rijswijk Z-H

Bericht door wimprezawrx » 23 mar 2007, 17:32

Maik schreef:En weer bedankt Wim, je kan maar geen genoeg krijgen van dat lekkere kontje van me he :wink: Dinsdag 13 maart had je hem ook al gepost :)

:shock: Meen je dat .. :?: :oops: ... uehhh :oops:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 23 mar 2007, 18:02

Is je videotje nou al klaar wim?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten