Wat is meerwaarde van een V8 tov een 6 cilinder motor ?
- RVV
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tuurlijk wil Rico dat wel. Let maar op over een paar jaar. Ik wil ook wel, ik wil vanalles wel. Je keuze moet van jezelf afhangen en wat voor rijder je bent, niet van een klokkenboer/matrassenhandelaar/kartbaaneigenaar whatever.
ZELF beslissen. Daarom koos ik de 120d toen ook. Als rijdersautootje geen spijt van, 330i al helemaal niet, 335i evenmin. M3 was prachtig, denk ik nog wel eens aan terug. Aan Sophia Loren ook.

ZELF beslissen. Daarom koos ik de 120d toen ook. Als rijdersautootje geen spijt van, 330i al helemaal niet, 335i evenmin. M3 was prachtig, denk ik nog wel eens aan terug. Aan Sophia Loren ook.

- RVV
Om luxueuze auto’s te verkopen, is een V8-motor in het programma een must. Honda, dat zich nu nog beperkt tot zescilinders voor de topmodellen, ziet dit ook in en komt in de nabije toekomst met grotere motoren.
De Amerikaanse ontwikkelingschef van Honda, Hirohide Ikeno, bevestigt dit in een interview. Hij kondigde aan dat er op de Autoshow van Detroit (januari 2007) meer bekend wordt over de nieuwe motoren. In de eerste instantie is de V8 voor Honda’s Amerikaanse luxemerk Acura bestemd, maar het is goed mogelijk dat de grotere motor ook zijn weg naar de Legend zal vinden.
Eerder werd al bekend dat de nieuwe NSX, die gepland staat voor 2009, een V10 krijgt. Deze motor zal rond de 500 pk krijgen, tegenwoordig een vereiste om mee te tellen als supersportauto. De vorige NSX had prima rij-eigenschappen, maar het vermogen van 280 pk (gevolg van een gentlemen’s agreement tussen de Japanse autofabrikanten) was in de laatste levensjaren van de auto niet meer genoeg om de concurrentie bij te benen.
- david
-
Een 6 cylinder met 500pk? Zie het niet gebeuren.k33z schreef:Rico v Velzen schreef:Om luxueuze auto’s te verkopen, is een V8-motor in het programma een must. Honda, dat zich nu nog beperkt tot zescilinders voor de topmodellen, ziet dit ook in en komt in de nabije toekomst met grotere motoren.
De Amerikaanse ontwikkelingschef van Honda, Hirohide Ikeno, bevestigt dit in een interview. Hij kondigde aan dat er op de Autoshow van Detroit (januari 2007) meer bekend wordt over de nieuwe motoren. In de eerste instantie is de V8 voor Honda’s Amerikaanse luxemerk Acura bestemd, maar het is goed mogelijk dat de grotere motor ook zijn weg naar de Legend zal vinden.
Eerder werd al bekend dat de nieuwe NSX, die gepland staat voor 2009, een V10 krijgt. Deze motor zal rond de 500 pk krijgen, tegenwoordig een vereiste om mee te tellen als supersportauto. De vorige NSX had prima rij-eigenschappen, maar het vermogen van 280 pk (gevolg van een gentlemen’s agreement tussen de Japanse autofabrikanten) was in de laatste levensjaren van de auto niet meer genoeg om de concurrentie bij te benen.
- Peter Tunissen
Waarom stoppen bij 500pk?k33z schreef:Een 6 cylinder met 500pk? Zie het niet gebeuren.
Hier, 600+pk uit een L6je:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/ ... -in-geneve
Geen BMW, dat dan weer niet.

- RVV
-
Zit wat in ja.Rico v Velzen schreef:Kees mid engine's en supersportcars met 500+ pk zijn niet onze wereld joh.
Net als V12'en in Maybach's en Bentley's
Maar V8'en zijn nog real world engine's en daarover discusiëren over het nut/onzin ligt iets meer in de lijn van DF

Is gewoon machtig om te zien hoe iedereen met zinloze argumenten zijn of haar mening probeert duidelijk te maken

- Thom
Heb je nog meer argumenten nodig dan?Rico v Velzen schreef:Daarom zou ik graag zinvolle argumenten willen lezen om te kiezen voor een V8. Behalve een machtig geluid heb ik ze nog niet gelezen.

Ik heb trouwens WEL meer zinvolle argumenten gelezen... Maar voor mij is een 6-in-lijn dan ook niet zo heilig.
- Elmar
Rico v Velzen schreef:
Kijk voor de grap eens naar het top gear filmpje elders op dit forum tussen een viper en een Z4 m roadster. Moet je eens kijken hoe die viper op hoge snelheid ondersturend zowat de bocht uitvliegt en die Z4 M roadster scherp blijft insturen.
Nu is die viper geen V8 maar nog erger een V10 (sorry Elmar)
Hallo Rico, das een filmpie van JC, zo bullshit als wat.
-
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Als ik dit filmpje weer bekijk, moet ik inderdaad toegeven dat een V8 idd niet nodig is. Ding is trouwens niet te houden. Laten we 't gewoon bij een L6 houden zoals die van mij. 306pk is ZAT en 'n LSDtje:Klaar.Jullie hebben gelijk!
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=40208
:twisted: :twisted: :twisted:
(Ik moet die staatskloterij winnen!)
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=40208
:twisted: :twisted: :twisted:
(Ik moet die staatskloterij winnen!)
- Jan Visser
Ik snap jou punt niet helemaal Rico.Ieder zijn eigen mening he 
Als eerste moet er gewoon een sterkere motor in de nieuwe M3 en die moet minimaal 400+ pk's krijgen.Doe je dat niet, dan is het het einde van de M3.Anders loopt immers iedereen de showroom van Audi binnen voor een RS4.
Maar om 400+ betrouwbare pk's te krijgen zul je de cilinder inhoud moeten vergroten naar plusminus 4.0 liter.Dan gaat niet lukken met de huidige 6 cilinder lijn dus moet er een nieuwe motor worden ontwikkeld.En aangezien het een atmosferische hoge toeren motor moet worden valt een 6 cilinder lijn eigenlijks direct af vanwege de te grote inwendige componenten en een te grote zuigersnelheid.
Je houd dan eigenlijks nog maar 1 optie over, een V8.En laat BMW nu net een Hele mooie V10 van 5.0 liter hebben die zich uitermate goed leent om als basis te dienen voor een V8.Je haalt er 2 cilinders af,andere krukas er in en voila....een V8 die alleen maar voordelen heeft ten opzichte van de oude 6 cilinder lijn.
1 - De V8 zal lichter wezen dan de oude 6 cilinder lijn.
2 - De V8 is een stuk korter en kan dus lekker ver naar achteren geplaatst worden.
3 - De V8 is een lagere motor en kan dus lager ingebouwd worden wat het zwaartepunt weer ten goede komt.
4 - De V8 zal betrouwbaarder wezen.O.a. door de kortere krukas,lagere zuigersnelheid en nieuwe technieken.
5 - De V8 zal ongeveer hetzelfde verbruiken als de 6 cilinder.Dat komt door o.a. de nieuwe technieken.
6 - De V8 zal door de nieuwere technieken niet meer kosten in onderhoud.Hooguit bandenslijtage
En dat de nieuwe M3 harder af zal gaan schrijven dan de oude geloof ik niet.Dat de oude M5 harder afschrijft dan de M3 komt niet doordat er een V8 in ligt.Dat komt omdat de nieuwprijs hoger ligt en omdat het een M5 is.
Het enige waar de oude 6 in lijn onovertoffen in zal blijven zijn de mooiere loop en het geluid.
(moest er even uit na 9 pagina's gelezen te hebben.En geen koffie voor mij want het is inmiddels al 00:30
)

Als eerste moet er gewoon een sterkere motor in de nieuwe M3 en die moet minimaal 400+ pk's krijgen.Doe je dat niet, dan is het het einde van de M3.Anders loopt immers iedereen de showroom van Audi binnen voor een RS4.
Maar om 400+ betrouwbare pk's te krijgen zul je de cilinder inhoud moeten vergroten naar plusminus 4.0 liter.Dan gaat niet lukken met de huidige 6 cilinder lijn dus moet er een nieuwe motor worden ontwikkeld.En aangezien het een atmosferische hoge toeren motor moet worden valt een 6 cilinder lijn eigenlijks direct af vanwege de te grote inwendige componenten en een te grote zuigersnelheid.
Je houd dan eigenlijks nog maar 1 optie over, een V8.En laat BMW nu net een Hele mooie V10 van 5.0 liter hebben die zich uitermate goed leent om als basis te dienen voor een V8.Je haalt er 2 cilinders af,andere krukas er in en voila....een V8 die alleen maar voordelen heeft ten opzichte van de oude 6 cilinder lijn.
1 - De V8 zal lichter wezen dan de oude 6 cilinder lijn.
2 - De V8 is een stuk korter en kan dus lekker ver naar achteren geplaatst worden.
3 - De V8 is een lagere motor en kan dus lager ingebouwd worden wat het zwaartepunt weer ten goede komt.
4 - De V8 zal betrouwbaarder wezen.O.a. door de kortere krukas,lagere zuigersnelheid en nieuwe technieken.
5 - De V8 zal ongeveer hetzelfde verbruiken als de 6 cilinder.Dat komt door o.a. de nieuwe technieken.
6 - De V8 zal door de nieuwere technieken niet meer kosten in onderhoud.Hooguit bandenslijtage

En dat de nieuwe M3 harder af zal gaan schrijven dan de oude geloof ik niet.Dat de oude M5 harder afschrijft dan de M3 komt niet doordat er een V8 in ligt.Dat komt omdat de nieuwprijs hoger ligt en omdat het een M5 is.
Het enige waar de oude 6 in lijn onovertoffen in zal blijven zijn de mooiere loop en het geluid.
(moest er even uit na 9 pagina's gelezen te hebben.En geen koffie voor mij want het is inmiddels al 00:30