
Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D - Ingeruild op een Koreaan..
-
- Berichten: 18934
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Past niet bij een s60 wat mij betreft.....zilvergrijs vind ik mooier staan. 

- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Dat is weer het voordeel van Plastidip, ga ik die mening delen s het er zo weer vanaf 
Het is wel een combinatie die je net moet liggen.

Het is wel een combinatie die je net moet liggen.
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Zoals op eerste foto top, maar zoals op de tweede foto flop. 

- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Idd, eerste foto staat hem goed, 2e foto lijkt minder. 

Laatst gewijzigd door Joopieboy op 02 mar 2015, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Wat jopie zegt, wat jopie niet zegt... 

- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Ik weet van niks 

- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Pak binnenkort de spiegelreflexcamera wel even, gaat beter dan met een mobiele telefoon qua kleuren 
Irl lijkt het meeste op foto 1 en staat erg goed.
Gisteren nog langs Elst geweest naar Volvoservice en beide achterste draagarmrubber zijn vervangen.
Links begon ook al te scheuren en rechts echt compleet afgeschreven
Auto ligt nu weer lekker strak op de weg en rijd weer een heel stuk rustiger.

Irl lijkt het meeste op foto 1 en staat erg goed.
Gisteren nog langs Elst geweest naar Volvoservice en beide achterste draagarmrubber zijn vervangen.
Links begon ook al te scheuren en rechts echt compleet afgeschreven

Auto ligt nu weer lekker strak op de weg en rijd weer een heel stuk rustiger.
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Vrijdag nog een mini aanpassing gedaan aan het front, liep al een tijdje met het plan om de mistlampen eens geel te gaan wrappen.
Breekt het zwarte een beetje en staat in combinatie met de donkere velgen best aardig

Breekt het zwarte een beetje en staat in combinatie met de donkere velgen best aardig

- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Laatst na lang wikken en wegen mijn oude (goedkope) poetsmachine de kliko in gesmeten en een DAP 900 gehaald.
Was vrijdag met dat mooie weer vrij en begon toch wel heel erg te jeuken.
Op zich geen eens veel stappen gedaan:
- Wassen
- Polijsten (2x)
- Black Hole
- Wax
- Plasticspul en ramen goed schoon gemaakt
Wel aardig onder de indruk van de DAP, wasstraatlittekens die al jaren in de lak zaten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen
Volgende keer wat meer voorwerk doen met kleien en nog een sealant toevoegen maar vooralsnog echt dik tevreden met het resultaat!


Had eigenlijk een 50/50 foto moeten maken, verschil is zeker als je met een beetje zon op de auto goed kijkt echt behoorlijk te noemen.
Was vrijdag met dat mooie weer vrij en begon toch wel heel erg te jeuken.
Op zich geen eens veel stappen gedaan:
- Wassen
- Polijsten (2x)
- Black Hole
- Wax
- Plasticspul en ramen goed schoon gemaakt
Wel aardig onder de indruk van de DAP, wasstraatlittekens die al jaren in de lak zaten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen

Volgende keer wat meer voorwerk doen met kleien en nog een sealant toevoegen maar vooralsnog echt dik tevreden met het resultaat!
Had eigenlijk een 50/50 foto moeten maken, verschil is zeker als je met een beetje zon op de auto goed kijkt echt behoorlijk te noemen.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Goed dat je direct voor een 900 ben gegaan, en 500 red het echt niet met Volvo lak. 

- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Tijd voor een klein schopje...
In juni een sprintje gedaan met een wat recentere S60 en halverwege ineens geen vermogen meer en darth vader onder de motorkap
Kortverhaal/lang verhaal:

Turboslang was gesprongen en nadat de ANWB het niet voor elkaar kreeg aan het einde van mijn dienst opgehaald door een sleepwagen en met auto en al netjes thuis gebracht.
Op het werk de dealer al gebeld, verhaal uitgelegd en die hadden direct alle spullen besteld om de boel te kunnen vervangen, auto dag nadat het gebeurd was neergezet en een aantal uur later reed ie weer inclusief wat meer vermogen.
Voelde af en toe het vermogen wat weg kakken en dat bleek de slang te zijn die al wat begon te lekken. Geloof dat ze gelijk alles hadden gewisseld nadat er meer slecht bleek te zijn.
Hierna privé erg druk geweest, paar weken (paar 1000 km) praktisch dagelijks met een trailer of grote aanhanger achter de auto en ondanks de (toen) warmte geen krimp gegeven zoals het hoort.
Beurtje gedaan en laatst een rondje auto gedaan aangezien we binnenkort met de auto op vakantie gaan.
2 motorsteunen aardig op en na enige twijfel voor een IPD variant toch voor origineel gegaan en een paar dagen later stond de auto zo voor de deur:

Steun bovenop het blok vervangen en degene die tegen de bak aan zit.
Vooral die op het blok was goed gaar, nu een veel stillere auto ervoor terug en de automaat schakelt wat soepeler aangezien het blok niet meer zo kantelt.
Nu ligt er nog een projectje klaar in de vorm van een nieuwe ledbar in plaats van de Hella verstralers die nu achter de grille zitten

Ben niet helemaal tevreden over de Hella's en via een ander forum op deze dingen uit gekomen.
Staan er 2 klaar, beetje enthousiast geweest met bestellen want er past er mogelijk maar 1 in de onderspoiler.
Gedachte was dat we 2 aansluitingen hebben en als je dan niet meet dan krijg je dat...we gaan er binnenkort achter komen.
Ding schijnt zowel in de verte als in de breedte en heeft 72 watt aan ledvermogen.
Overkill? Ja, maar ik houd van goed zicht
In juni een sprintje gedaan met een wat recentere S60 en halverwege ineens geen vermogen meer en darth vader onder de motorkap

Kortverhaal/lang verhaal:
Turboslang was gesprongen en nadat de ANWB het niet voor elkaar kreeg aan het einde van mijn dienst opgehaald door een sleepwagen en met auto en al netjes thuis gebracht.
Op het werk de dealer al gebeld, verhaal uitgelegd en die hadden direct alle spullen besteld om de boel te kunnen vervangen, auto dag nadat het gebeurd was neergezet en een aantal uur later reed ie weer inclusief wat meer vermogen.
Voelde af en toe het vermogen wat weg kakken en dat bleek de slang te zijn die al wat begon te lekken. Geloof dat ze gelijk alles hadden gewisseld nadat er meer slecht bleek te zijn.
Hierna privé erg druk geweest, paar weken (paar 1000 km) praktisch dagelijks met een trailer of grote aanhanger achter de auto en ondanks de (toen) warmte geen krimp gegeven zoals het hoort.
Beurtje gedaan en laatst een rondje auto gedaan aangezien we binnenkort met de auto op vakantie gaan.
2 motorsteunen aardig op en na enige twijfel voor een IPD variant toch voor origineel gegaan en een paar dagen later stond de auto zo voor de deur:
Steun bovenop het blok vervangen en degene die tegen de bak aan zit.
Vooral die op het blok was goed gaar, nu een veel stillere auto ervoor terug en de automaat schakelt wat soepeler aangezien het blok niet meer zo kantelt.
Nu ligt er nog een projectje klaar in de vorm van een nieuwe ledbar in plaats van de Hella verstralers die nu achter de grille zitten

Ben niet helemaal tevreden over de Hella's en via een ander forum op deze dingen uit gekomen.
Staan er 2 klaar, beetje enthousiast geweest met bestellen want er past er mogelijk maar 1 in de onderspoiler.
Gedachte was dat we 2 aansluitingen hebben en als je dan niet meet dan krijg je dat...we gaan er binnenkort achter komen.
Ding schijnt zowel in de verte als in de breedte en heeft 72 watt aan ledvermogen.
Overkill? Ja, maar ik houd van goed zicht

- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Dat is wel leuk! Ik vond de 2x 55watt extra spots bij mijn broertje die ook met grootlicht meegeschakeld zijn al heel wat haha.
En die steunen zijn heel slap, kan best zijn dat ze over een ton alweer beginnen of heb je de taxi versie genomen? Iets minder comfort maar gaan wel langer mee. Slangen niet gezien met controleren trouwens? Wel mooi rot als zoiets gebeurd haha.
En die steunen zijn heel slap, kan best zijn dat ze over een ton alweer beginnen of heb je de taxi versie genomen? Iets minder comfort maar gaan wel langer mee. Slangen niet gezien met controleren trouwens? Wel mooi rot als zoiets gebeurd haha.
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Die slangen heb ik nooit naar gekeken, ook gelijk de slechtst bereikbare die los was.
Anwb is er ruim een uur mee bezig geweest en na een proefrondje was het weer foute boel.
Als ik over een ton weer een steun sta te vervangen is het prima
Heb gewoon de normale gekozen die het nu ook ruim 2ton heeft gehouden.
Bij mij staan de Hella's ook met grootlicht, althans kan ze mee schakelen.
Zit al 100 watt per lamp in, maar door het type Hella is de opbrengst niet helemaal fantastisch.
Moet dagelijks over wat flink donkere wegen en rijd ik die niet doet de (nachtblinde) misses dat wel.
Nu gelijk maar voor goed gekozen
Anwb is er ruim een uur mee bezig geweest en na een proefrondje was het weer foute boel.
Als ik over een ton weer een steun sta te vervangen is het prima

Heb gewoon de normale gekozen die het nu ook ruim 2ton heeft gehouden.
Bij mij staan de Hella's ook met grootlicht, althans kan ze mee schakelen.
Zit al 100 watt per lamp in, maar door het type Hella is de opbrengst niet helemaal fantastisch.
Moet dagelijks over wat flink donkere wegen en rijd ik die niet doet de (nachtblinde) misses dat wel.
Nu gelijk maar voor goed gekozen

- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Begin vorige maand een weekje Duitsland gedaan.
Zaten in Freyung tegen de Tsjechische en Oostenrijkse grens aan, erg mooie omgeving en vooral heel veel autobahn om er te komen
Heen 's ochtendsvroeg gaan rijden en met wat slecht weer max 180 gereden.
Daar veel op pad geweest en uiteraard ook even naar de buurlanden geweest aangezien de grens naar Oostenrijk het verste weg was met nog geen 40 km.

Diezelfde dag via een leuke route naar Tsjechië gereden, maar daar kwamen we bedrogen uit...

Door een politiek spelletje dat nog altijd wordt gespeeld is deze grens (en de nodige anderen) nog altijd afgesloten voor verkeer en kan je lopend ook niet eens gek ver komen.

Zijn nog een dag naar Praag geweest, smaakte naar meer maar dan wel voor een paar dagen.
Komische was wel, je betaald een tientje en je auto staat de hele dag in het centrum overdekt geparkeerd.
Op de terugweg konden we nog wat meer doorrijden, misses is hard rijden alleen niet heel erg gewend.
Zelf heeft ze rond de 170 gereden, ikzelf moest het bij 210 voor gezien houden want er kwam commentaar vanaf de passagiersstoel of ik niet harder wilde gaan.
Deze snelheid wel de nodige kilometers (stuk of 30) vol kunnen houden en terug bij de Nederlandse grens met wisselen van de navigatie dvd kwam er nog een lekker branderig luchtje uit de uitlaat.
Is duidelijk het een en ander schoon gebrand
Week of wat later is de Cree ledbar er dan eindelijk op gegaan.

Subtiel staat ie niet, moet wel zeggen dat ik er ondertussen aardig aan gewend ben geraakt en het mij niet meer stoort.
Kan er altijd weer af zonder dat je er maar iets van ziet.
Dit maakt z'n het opzichtige wel weer goed:

Was even een testje na het werk, maar qua licht zit het nu wel goed
Binnenkort krijgt de Zweed nog een beurtje, remblokken voor beginnen op te schieten dus wissel die gelijk voor nieuwe voordat ze in de winter echt op zijn.
Komt dit keer denk ik wel wat beters dan het standaard spul op.
Zaten in Freyung tegen de Tsjechische en Oostenrijkse grens aan, erg mooie omgeving en vooral heel veel autobahn om er te komen

Heen 's ochtendsvroeg gaan rijden en met wat slecht weer max 180 gereden.
Daar veel op pad geweest en uiteraard ook even naar de buurlanden geweest aangezien de grens naar Oostenrijk het verste weg was met nog geen 40 km.
Diezelfde dag via een leuke route naar Tsjechië gereden, maar daar kwamen we bedrogen uit...
Door een politiek spelletje dat nog altijd wordt gespeeld is deze grens (en de nodige anderen) nog altijd afgesloten voor verkeer en kan je lopend ook niet eens gek ver komen.
Zijn nog een dag naar Praag geweest, smaakte naar meer maar dan wel voor een paar dagen.
Komische was wel, je betaald een tientje en je auto staat de hele dag in het centrum overdekt geparkeerd.
Op de terugweg konden we nog wat meer doorrijden, misses is hard rijden alleen niet heel erg gewend.
Zelf heeft ze rond de 170 gereden, ikzelf moest het bij 210 voor gezien houden want er kwam commentaar vanaf de passagiersstoel of ik niet harder wilde gaan.
Deze snelheid wel de nodige kilometers (stuk of 30) vol kunnen houden en terug bij de Nederlandse grens met wisselen van de navigatie dvd kwam er nog een lekker branderig luchtje uit de uitlaat.
Is duidelijk het een en ander schoon gebrand

Week of wat later is de Cree ledbar er dan eindelijk op gegaan.
Subtiel staat ie niet, moet wel zeggen dat ik er ondertussen aardig aan gewend ben geraakt en het mij niet meer stoort.
Kan er altijd weer af zonder dat je er maar iets van ziet.
Dit maakt z'n het opzichtige wel weer goed:
Was even een testje na het werk, maar qua licht zit het nu wel goed

Binnenkort krijgt de Zweed nog een beurtje, remblokken voor beginnen op te schieten dus wissel die gelijk voor nieuwe voordat ze in de winter echt op zijn.
Komt dit keer denk ik wel wat beters dan het standaard spul op.
- Arthur
- Berichten: 43227
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Geeft idd het nodige licht 

- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
De tering haha dat is best lekker, waar heb je hem besteld als ik vragen mag en zelf een houder gemaakt?
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Ik heb hem via Ebay uit Amerika gehaald.
Je hebt diverse maten en uitvoeringen, dit is de 14 inch variant die in het midden 20 leds (of 24) heeft die in de verte schijnen en aan beide zijkanten nog eens 8 die als breedstraler werken.
Je hebt ook versies die alleen verstraler zijn en uiteraard grotere en kleinere.
Enige wat ik voor de montage heb moeten doen is 2 gaatjes geboord op een plek waar je ze niet ziet, de rest zit er standaard bij.
Je hebt diverse maten en uitvoeringen, dit is de 14 inch variant die in het midden 20 leds (of 24) heeft die in de verte schijnen en aan beide zijkanten nog eens 8 die als breedstraler werken.
Je hebt ook versies die alleen verstraler zijn en uiteraard grotere en kleinere.
Enige wat ik voor de montage heb moeten doen is 2 gaatjes geboord op een plek waar je ze niet ziet, de rest zit er standaard bij.
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Goed 2 weken terug de S60 een dag omgeruild voor dit:

Rijden in een Defender stond nog altijd hoog op het lijstje....gelijk goed gedaan met een schamelwagen van 9,5 meter erachter.
Hard ging het (ook zonder aanhanger) niet, maar het is wel onwijs gaaf!
Door file en alles alleen te laat terug gekomen om de schamelwagen op de dag zelf naar het verhuurbedrijf terug te brengen, dus de volgende ochtend was de combinatie toch even dit:

Stukje binnendoor en dat was het wel, qua gewicht mag het allemaal achter de S60, maar de dag ervoor reed het wel relaxter.
Vanmorgen nog even olie gewisseld, filters, ruitenwisserbladen en een flesje Forté in de tank gemikt.
Tussendoor even weg geweest en eind van de middag de remblokken voor gewisseld voor Ferodo DS2500

Remt erg fijn onder zo'n slagschip en....ze piepen niet. Iets dat de originele remblokken wel begonnen te doen.
Spul is even goed ingeremd en ben er blij mee
Binnenkort de polijstmachine er nog eens overheen zien te halen en dan is het weer even mooi geweest.
Rijden in een Defender stond nog altijd hoog op het lijstje....gelijk goed gedaan met een schamelwagen van 9,5 meter erachter.
Hard ging het (ook zonder aanhanger) niet, maar het is wel onwijs gaaf!
Door file en alles alleen te laat terug gekomen om de schamelwagen op de dag zelf naar het verhuurbedrijf terug te brengen, dus de volgende ochtend was de combinatie toch even dit:
Stukje binnendoor en dat was het wel, qua gewicht mag het allemaal achter de S60, maar de dag ervoor reed het wel relaxter.
Vanmorgen nog even olie gewisseld, filters, ruitenwisserbladen en een flesje Forté in de tank gemikt.
Tussendoor even weg geweest en eind van de middag de remblokken voor gewisseld voor Ferodo DS2500
Remt erg fijn onder zo'n slagschip en....ze piepen niet. Iets dat de originele remblokken wel begonnen te doen.
Spul is even goed ingeremd en ben er blij mee

Binnenkort de polijstmachine er nog eens overheen zien te halen en dan is het weer even mooi geweest.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Fijn he dat zwart haha. Je blijft poetsen!
En lekkere remblokken, zul je veel plezier aan beleven! Vanwaar geen Hawk HPS blokken die hetzelfde bieden voor veel minder geld?
En lekkere remblokken, zul je veel plezier aan beleven! Vanwaar geen Hawk HPS blokken die hetzelfde bieden voor veel minder geld?
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Verkrijgbaarheid, bij de nodige adressen contact opgenomen maar niemand die ze kon leveren.
Ferodo heb ik zelf goede ervaring mee, dus dan maar wat meer betalen en weten dat het goed zit.
Ferodo heb ik zelf goede ervaring mee, dus dan maar wat meer betalen en weten dat het goed zit.
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Goed, van de week de koptelefoonaansluiting van mijn waterdichte Sony weten te verzuipen
Op zich niet heel erg, althans toch wel een beetje want ik luister dagelijks via Spotify muziek in de auto en dat ging....via het aux kabeltje.
Gelukkig heeft Volvotech een mooi kastje te koop waarmee je bluetooth audio naar je radio kan streamen.
Deze besteld, eerste inbouwpoging mislukte vanaf mijn kant ondanks dat ik al een uitleg van Bob had gekregen.
Nog een keertje contact gezocht en wat voor mij perfect is, plaatjes met een simpele tekst erbij
Vanavond boeltje aangesloten, 12V van de aansteker afgetapt zoals omschreven en we kunnen ineens weer muziek luisteren.
Kwaliteit is nog beter ook 8-)
Het magische kastje:

En uiteraard werkt dat gewoon via de aux zelf op je radio:


Op zich niet heel erg, althans toch wel een beetje want ik luister dagelijks via Spotify muziek in de auto en dat ging....via het aux kabeltje.
Gelukkig heeft Volvotech een mooi kastje te koop waarmee je bluetooth audio naar je radio kan streamen.
Deze besteld, eerste inbouwpoging mislukte vanaf mijn kant ondanks dat ik al een uitleg van Bob had gekregen.
Nog een keertje contact gezocht en wat voor mij perfect is, plaatjes met een simpele tekst erbij

Kwaliteit is nog beter ook 8-)
Het magische kastje:
En uiteraard werkt dat gewoon via de aux zelf op je radio:
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Schopje omhoog.
Na goed 50.000 km met IPD veerpootrubbers te hebben gereden vonden ze het al tijd voor vervroegd pensioen...

Set is een verstevigde, de versteviging is compleet los gekomen aan de bestuurderskant en staat vooraan op de foto.
De rechterkant zat deze nog net vast, maar duurde het ook niet lang meer tot hij compleet los zou zijn.
Erg jammer dat ze al zo snel stuk zijn, rijd nu met rubbers van Meyle rond.
Deze zijn net iets zachter, mogelijk dat de IPD rubbers net te hard waren in combinatie met de Bilstein B12 set.
Uiteraard ook de lagers vervangen voor nieuwe.
Helaas was dit niet het enige dat stuk ging....laatste week van vorig jaar 's avonds de auto weg gezet en de volgende ochtend terug gevonden met een scheur van ruim 30 cm in de voorruit.
Verder nergens schade te zien, erg vreemd maar ondertussen zit er weer een nieuwe in.
In die tussendoor nog even de DAP gepakt om het ding wat netter te maken, een van de weinige momenten zonder modder op de auto:

En vanmorgen in een verloren uurtje nog de speakers van de achterdeuren gewisseld voor high performance exemplaren.
De rest van mijn speakers had ik al eens gewisseld (net als bijbehorende versterker), maar kwam nu voor leuk geld de laatste 2 tegen die ik nog niet had.
Momenteel gaan we hard op weg naar de 2,5 ton.
Wil dit jaar de automaatbak weer een keertje laten spoelen en verwachter verder geen gekke dingen aan de zwarte boot.
Nog even een kort moment over een andere auto na zitten denken, maar uiteindelijk bevalt deze nog altijd prima en kan ik er nog een tijd mee vooruit.
Na goed 50.000 km met IPD veerpootrubbers te hebben gereden vonden ze het al tijd voor vervroegd pensioen...
Set is een verstevigde, de versteviging is compleet los gekomen aan de bestuurderskant en staat vooraan op de foto.
De rechterkant zat deze nog net vast, maar duurde het ook niet lang meer tot hij compleet los zou zijn.
Erg jammer dat ze al zo snel stuk zijn, rijd nu met rubbers van Meyle rond.
Deze zijn net iets zachter, mogelijk dat de IPD rubbers net te hard waren in combinatie met de Bilstein B12 set.
Uiteraard ook de lagers vervangen voor nieuwe.
Helaas was dit niet het enige dat stuk ging....laatste week van vorig jaar 's avonds de auto weg gezet en de volgende ochtend terug gevonden met een scheur van ruim 30 cm in de voorruit.
Verder nergens schade te zien, erg vreemd maar ondertussen zit er weer een nieuwe in.
In die tussendoor nog even de DAP gepakt om het ding wat netter te maken, een van de weinige momenten zonder modder op de auto:
En vanmorgen in een verloren uurtje nog de speakers van de achterdeuren gewisseld voor high performance exemplaren.
De rest van mijn speakers had ik al eens gewisseld (net als bijbehorende versterker), maar kwam nu voor leuk geld de laatste 2 tegen die ik nog niet had.
Momenteel gaan we hard op weg naar de 2,5 ton.
Wil dit jaar de automaatbak weer een keertje laten spoelen en verwachter verder geen gekke dingen aan de zwarte boot.
Nog even een kort moment over een andere auto na zitten denken, maar uiteindelijk bevalt deze nog altijd prima en kan ik er nog een tijd mee vooruit.
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
De 2,5ton is alweer eventjes geleden

Auto heeft bij die kilometerstand weer een beurtje gehad en een nieuwe koelvloeistoftemperatuursensor nadat de koude start wat haperend ging.
Eerder al de brandstofdruksensor vervangen, maar dat bleek niet de schuldige. Nadat de eerder genoemde is vervangen is het weer starten en lopen zoals het hoort.
Vorig weekend bij een in elkaar gereden S60 nog wat onderdelen gehaald die ik graag in het interieur wilde hebben.
Rolgordijn voor de achterruit

En een setje andere deurpanelen gescoord met volledig leer en een stuk netter dan mijn oude waren.
De oude al deels los

De nieuwe

In de nieuwe deurpanelen passen ook nog eens Premium speakers, dit zijn dubbele en schijnen nog net wat beter te klinken dan wat er nu in zit.
Mogelijk dat we het spul nog een keer gaan vervangen tzt.
Na het wisselen van de deurpanelen de S60 op monstertruckhoogte gezet

Om een setje IPD rubbers in het subframe te drukken

Helaas is de pasvorm niet helemaal perfect, dus de achterste 2 rubbers iets aan moeten passen zodat die er ook goed in wilden.
Reden hiervoor was een gekke rammel uit het onderstel ondanks dat alle rubbers, ed. nog in goede staat zijn.
Na het plaatsen van deze rubbers is die rammel gelukkig wel verdwenen
Veel extra trillingen zijn er niet, ondertussen 500 km verder en hebben de rubbers zich aardig gezet en heb ik er naast een stillere auto een die met net iets meer gevoel stuurt.
Vanavond nog nieuwe achterremmen besteld, verwacht dat dit nog de originele vanaf de fabriek zijn
Eerst gekeken om alles origineel Volvo te bestellen, maar na een flink prijsverschil zijn het Brembo schijven en Ferodo Premier (sluit mooi aan bij het spul aan de voorkant) blokken geworden.
Om een veel voorkomende kwaal met de handrem te voorkomen (deze wel origineel Volvo) nieuwe handremschoenen en al het montagemateriaal besteld.
Binnenkort als we gaan wisselen naar de zomerbanden nog 2 nieuwe voorbanden bestellen en dan kunnen we weer heel saai probleemloos kilometers maken
Auto heeft bij die kilometerstand weer een beurtje gehad en een nieuwe koelvloeistoftemperatuursensor nadat de koude start wat haperend ging.
Eerder al de brandstofdruksensor vervangen, maar dat bleek niet de schuldige. Nadat de eerder genoemde is vervangen is het weer starten en lopen zoals het hoort.
Vorig weekend bij een in elkaar gereden S60 nog wat onderdelen gehaald die ik graag in het interieur wilde hebben.
Rolgordijn voor de achterruit
En een setje andere deurpanelen gescoord met volledig leer en een stuk netter dan mijn oude waren.
De oude al deels los
De nieuwe
In de nieuwe deurpanelen passen ook nog eens Premium speakers, dit zijn dubbele en schijnen nog net wat beter te klinken dan wat er nu in zit.
Mogelijk dat we het spul nog een keer gaan vervangen tzt.
Na het wisselen van de deurpanelen de S60 op monstertruckhoogte gezet
Om een setje IPD rubbers in het subframe te drukken
Helaas is de pasvorm niet helemaal perfect, dus de achterste 2 rubbers iets aan moeten passen zodat die er ook goed in wilden.
Reden hiervoor was een gekke rammel uit het onderstel ondanks dat alle rubbers, ed. nog in goede staat zijn.
Na het plaatsen van deze rubbers is die rammel gelukkig wel verdwenen

Veel extra trillingen zijn er niet, ondertussen 500 km verder en hebben de rubbers zich aardig gezet en heb ik er naast een stillere auto een die met net iets meer gevoel stuurt.
Vanavond nog nieuwe achterremmen besteld, verwacht dat dit nog de originele vanaf de fabriek zijn

Eerst gekeken om alles origineel Volvo te bestellen, maar na een flink prijsverschil zijn het Brembo schijven en Ferodo Premier (sluit mooi aan bij het spul aan de voorkant) blokken geworden.
Om een veel voorkomende kwaal met de handrem te voorkomen (deze wel origineel Volvo) nieuwe handremschoenen en al het montagemateriaal besteld.
Binnenkort als we gaan wisselen naar de zomerbanden nog 2 nieuwe voorbanden bestellen en dan kunnen we weer heel saai probleemloos kilometers maken

- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Laatst de achterremmen maar eens aangepakt, stond al eventjes op het lijstje en ondanks dat de boel nog niet helemaal versleten was is het een goed merkbaar klusje geweest.
255.000 km oud (althans, nergens terug te vinden in alle rekeningen dat het ooit is vervangen)

0 km:

Ook nog even de handremvoeringen en alle veertjes, ed vervangen.
Deze willen bij onder andere de S60 nog wel eens problemen geven en als de boel dan toch open en bloot komt tijdens het wisselen...

Op zich niet echt schokkend hoe het eruit ziet, maar toch blij dat het vervangen is.

Paar dagen later begon rechtsachter de remklauw aan te lopen
Kon gelukkig vlot een revisie setje vinden, dus alles er weer onder vandaan en beide achterklauwen van nieuwe rubbers voorzien, alles goed schoon gemaakt en hier en daar wat extra vet erop.
Probleem is sindsdien verholpen, kreeg weinig zin in 2 nieuwe achterklauwen en dat is dus gelukkig niet nodig.
Nog wat dagen later mijn zomerset opgehaald en een beetje met Plastidip gespeeld nadat ik toch niet helemaal tevreden was met de kleur van vorig jaar.

Op de foto is de velg nog niet helemaal droog, maar wel dik tevreden met het resultaat qua kleur.
Mogelijk dat als dit blijft bevallen ik de velgen in eenzelfde kleur laat coaten.
Donderdag gaan er nog nieuwe zomerbanden omheen en dan gaan ze er weer onder en gaat het winterrubber de garage in.
255.000 km oud (althans, nergens terug te vinden in alle rekeningen dat het ooit is vervangen)
0 km:
Ook nog even de handremvoeringen en alle veertjes, ed vervangen.
Deze willen bij onder andere de S60 nog wel eens problemen geven en als de boel dan toch open en bloot komt tijdens het wisselen...
Op zich niet echt schokkend hoe het eruit ziet, maar toch blij dat het vervangen is.
Paar dagen later begon rechtsachter de remklauw aan te lopen

Kon gelukkig vlot een revisie setje vinden, dus alles er weer onder vandaan en beide achterklauwen van nieuwe rubbers voorzien, alles goed schoon gemaakt en hier en daar wat extra vet erop.
Probleem is sindsdien verholpen, kreeg weinig zin in 2 nieuwe achterklauwen en dat is dus gelukkig niet nodig.
Nog wat dagen later mijn zomerset opgehaald en een beetje met Plastidip gespeeld nadat ik toch niet helemaal tevreden was met de kleur van vorig jaar.
Op de foto is de velg nog niet helemaal droog, maar wel dik tevreden met het resultaat qua kleur.
Mogelijk dat als dit blijft bevallen ik de velgen in eenzelfde kleur laat coaten.
Donderdag gaan er nog nieuwe zomerbanden omheen en dan gaan ze er weer onder en gaat het winterrubber de garage in.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D
Lekker bezig Ferdi! Is dit ding eigenlijk ook gechipt?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] en 12 gasten