
BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Verkocht...]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Abgas...]
Je kunt hem beter in het museum zetten 

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Abgas...]
MartijnGizmo schreef:En anders meteen een V8 erin.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Abgas...]
M'n pa heeft dit gehad met z'n 325ti.
Paar keer flink gas gegeven. Zelfde icoontje.
Auto sloeg zelfs een paar keer af.
Bleek een gasklep te zijn die vuil was en af en toe bleef hangen.
En de sensor ervan was ook maar half, waardoor hij deze storing na het reinigen bleef weergeven.
De auto rijdt verder prima overigens.
Paar keer flink gas gegeven. Zelfde icoontje.
Auto sloeg zelfs een paar keer af.
Bleek een gasklep te zijn die vuil was en af en toe bleef hangen.
En de sensor ervan was ook maar half, waardoor hij deze storing na het reinigen bleef weergeven.
De auto rijdt verder prima overigens.
- Arthur
- Berichten: 43213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Abgas...]

Knot schreef:dus als iemand nog zit te springen om die Wintrac Extreme's hoor ik het wel, anders gaan ze op marktplaats voor 450.
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Abgas...]
Dingen zijn splinternieuwe, zijn V bandjes (tot 240 ipv tot 210) en de rekening van Rico was ongeveer 900 euro voor de banden, dan mag je er toch wel 400 voor terug krijgen? 

- Arthur
- Berichten: 43213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Abgas...]
Alles mag
Vind gebruikte banden altijd wat lastig, ook al zijn ze als nieuw. Maar winterbanden verkopen altijd wel goed. Gewoon tot september in de schuur laten liggen. En als de ANWB begint te jammeren op MP flikkeren 


-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28643
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Abgas...]
400 krijg je nog makkelijk maar inderdaad in de schuur laten tot de volgende winter en eerste sneeuwvlokjes vallen dan ben je ze zo kwijt....
nu loopt het niet denk ik
nu loopt het niet denk ik

- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Abgas...]
Op SO had ook iemand net een topic aangemaakt over een zelfde soort probleem (maar dan met een Seat) Daar werd dit als een van de opties gegeven;
Race Eend schreef:Ik zou de storing even wissen en even kijken of hij terug komt. Het kan zijn dat de kat even niet snel genoeg op temperatuur is gekomen en dan deze melding geeft.
Komt hij wederom terug, dan moet er inderdaad naar de lambda gekeken worden, een lambda controleren kan eigenlijk alleen als je hem kan testen (dus of uitwisselen met een ander, of de auto aan een CO/lambda testkast hangen (APK kast).
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Abgas...]
Ik zet die winterbanden er gewoon op, komt er een gek dan is het mooi meegenomen en hoef ik ze niet mee te verhuizen. Komt er niemand dan gaan ze de garage in en zien we het einde van het jaar wel.
Hoop dat ie voorlopig weg blijft en volgende maand ga ik wel een keer het geheugen uitlezen voor de weet.
Hoop dat ie voorlopig weg blijft en volgende maand ga ik wel een keer het geheugen uitlezen voor de weet.
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Abgas...]
Ging vanochtend weer een lampje aan, schrok me dood.... zo maar ff langs de BP uit werk
Gistermiddag nog wat foto's gemaakt maar met die zon was het lastig met de compactcamera, je moet echt niet ook maar een klein beetje tegen de zon in knippen dan wordt het niks. Zal straks even wat uitzoeken en in de openingspost erbij zetten.

Gistermiddag nog wat foto's gemaakt maar met die zon was het lastig met de compactcamera, je moet echt niet ook maar een klein beetje tegen de zon in knippen dan wordt het niks. Zal straks even wat uitzoeken en in de openingspost erbij zetten.
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Fototjes...]
Spruitstukje is standaard ook zo verkeerd nog niet zag ik:

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Fototjes...]
Zwarte velgen vallen mee zo op de foto. Maar volgens mij heb ik de auto ook een keertje in real life gezien met de velgen en vond ik het niks. Persoonlijk had ik de velgen bewaard waar de auto mee te koop stond. But he... Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden 

- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Fototjes...]
Ik vond het op de foto's niks maar vind het nu wel gaaf staan eigenlijk, pikzwart is het niet, maar dit houtskoolkleurtje vind ik wel prima.
Hier kom de kleur er wel duidelijk uit zo in het zonlicht:

Die Style 181 worden dit weekend opgehaald, ik hou er niet van om met spacers te rijden en die banden zat nog 3,5mm op waarbij rechtsvoor ook nog schuin afgesleten was aan de binnenkant. Krijg 450 voor die wielen en vanmiddag doe ik er een paar tientjes bij om de huidige wielen van Vorti's te voorzien.
Hier kom de kleur er wel duidelijk uit zo in het zonlicht:
Die Style 181 worden dit weekend opgehaald, ik hou er niet van om met spacers te rijden en die banden zat nog 3,5mm op waarbij rechtsvoor ook nog schuin afgesleten was aan de binnenkant. Krijg 450 voor die wielen en vanmiddag doe ik er een paar tientjes bij om de huidige wielen van Vorti's te voorzien.
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Fototjes...]
Ook die spacers achter gaan er vanmiddag af, staat nu iets naar buiten maar volgens mij zie je het niet eens als je het niet weet.
Voorwiel:

Achterwiel met spacer:

Voorwiel:
Achterwiel met spacer:
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Fototjes...]
Gave plaat met dat licht zo!

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Fototjes...]
Smoelt gewoon erg lekker zo! 

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Fototjes...]
ach kijk, dit had ik niet meegekregen, proficiat met je aankoop.
Ik had een vergelijkbaar probleem met de Z3, hij ging zelfs onrustig lopen bij constante snelheid, uitlezen zei lambda en daarna Vanos, maar bleek het beiden niet, het bleek een kapotte sensor op de fuelrail, die communiceert met de lambda, waardoor die ging corrigeren ofzo en liep het allemaal ruk...ff nieuwe sensor van 15 euro en klaar...maar voordat we dat gevonden hadden waren we wel een paar tientjes lichter natuurlijk!
Succes!
Ik had een vergelijkbaar probleem met de Z3, hij ging zelfs onrustig lopen bij constante snelheid, uitlezen zei lambda en daarna Vanos, maar bleek het beiden niet, het bleek een kapotte sensor op de fuelrail, die communiceert met de lambda, waardoor die ging corrigeren ofzo en liep het allemaal ruk...ff nieuwe sensor van 15 euro en klaar...maar voordat we dat gevonden hadden waren we wel een paar tientjes lichter natuurlijk!
Succes!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Abgas...]
whahahKnot schreef:Ging vanochtend weer een lampje aan, schrok me dood.... zo maar ff langs de BP uit werk![]()

eneuh idd spruitstuk ziet er goed uit qua flow als dat standaard is en je het bv vergelijkt met die van de e39 M5

eneuh die zwarte wielen staan gewoon goed, grijs is normaal wat burgerlijk doch met die wielen maakt het het net voor weinig centen wat stoerder/sportiever vind ik.
zou de spacers mooi laten zitten...magoed thats Up to you odcorse.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Fototjes...]
Heel gaaf ding ga je veel plezier aan beleven 

- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Fototjes...]
Spacers zijn er toch af, hoort gewoon niet en dit waren spacers die geschroefd zitten en het wiel zit dan weer aan de spacer vast. Volgens mij is een open spacer beter waar je de bout doorheen steekt. Nu kan het wiel ook van de spacer afbreken en de spacer weer van de ophanging.
Maargoed, het staat prima zo, als je het niet weet mis je niks. Wel een aandachtpuntje voor de volgende bandenwissel, iemand anders dan mn vaste contact had het nu gedaan. Aan de ene kant netjes dat ie andere wielbouten voor erin zet omdat deze maar 5 omwentelingen vlees pakten (te kort dus) maar aan de andere kant wat te makkelijk met monteren, stukjes lak eraf hier en daar. Nou is het wel zachte lak want de originele lak zie je eronder zitten dus is lak over lak gespoten maar toch zonde, ik ben er stukken voorzichtiger mee.
Wel even onder de auto kunnen kijken, zag er prima uit, remblokken zat ook nog genoeg op (zeker 60%) nadat Rico er toch 20.000km mee gereden heeft.
Nu even rustig een paar ritjes met de Vorti's maken en als het een paar keer opgewarmd en afgekoeld is gaan we eens kijken hoe het met die grip en communicatie gesteld is.
Maargoed, het staat prima zo, als je het niet weet mis je niks. Wel een aandachtpuntje voor de volgende bandenwissel, iemand anders dan mn vaste contact had het nu gedaan. Aan de ene kant netjes dat ie andere wielbouten voor erin zet omdat deze maar 5 omwentelingen vlees pakten (te kort dus) maar aan de andere kant wat te makkelijk met monteren, stukjes lak eraf hier en daar. Nou is het wel zachte lak want de originele lak zie je eronder zitten dus is lak over lak gespoten maar toch zonde, ik ben er stukken voorzichtiger mee.
Wel even onder de auto kunnen kijken, zag er prima uit, remblokken zat ook nog genoeg op (zeker 60%) nadat Rico er toch 20.000km mee gereden heeft.
Nu even rustig een paar ritjes met de Vorti's maken en als het een paar keer opgewarmd en afgekoeld is gaan we eens kijken hoe het met die grip en communicatie gesteld is.
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Fototjes...]
Hele mooie auto knot ! Veel plezier ermee
Ps: nu nog een quaiffe regelen .....

Ps: nu nog een quaiffe regelen .....
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Fototjes...]
Zodat de auto dichterbij Z4M prijzen komt 
Het huidige diff hoor je heel lichtjes zingen, zeker als ie nog koud is. Geen idee of dat hoort omdat je op de achteras zit of dat er misschien ff naar het olienivo gekeken moet worden maar ga er niet zomaar 2000 euro in steken. Alleen in geval van probleem of overlijden huidige diff ga ik m aanpakken.

Het huidige diff hoor je heel lichtjes zingen, zeker als ie nog koud is. Geen idee of dat hoort omdat je op de achteras zit of dat er misschien ff naar het olienivo gekeken moet worden maar ga er niet zomaar 2000 euro in steken. Alleen in geval van probleem of overlijden huidige diff ga ik m aanpakken.
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Fototjes...]
Net nog even 100km gereden, hij is met spacers iets stabieler, zo zonder de spacers achter is de auto iets neutraler en zoekt wat meer.
Ben niet meteen gaan trappen met net gemonteerde bandjes, laat ze maar even een paar keer opwarmen en afkoelen voordat ik vol vermogen erop loslaat. Maargoed, voorschrift is koud 2,3bar voor en 2,7 bar achter, ik heb m op 2,4 en 2,7 gezet. Gevoel is prima, al rij ik liever met 5mm profiel dan met 8+mm reageert goed, plakt aardig.
Wat wel jammer is, wissel van z.g.a.n. winterbanden naar de nieuwe zomerbanden, staat het stuur iets naar rechts (weet het ik ben een zeikerd), is maar een klein beetje maar waarom moet dat nu weer????
Zal hem wel een keer laten uitlijnen voor verlaagd onderstel en dan meteen het stuur weer even een paar millimeter naar links terug laten stellen zodat ie exact in het midden staat rechtuit.
Heb zonder de spacers wel het gevoel dat de auto meer zoekt dus mag een graad meer toespoor hebben wat mij betreft.
Verder is het wel een fijn wagentje hoor, denk de beste die ik tot nu toe gehad hebt, ding is vlot zat, zit kracht in, bakverhoudingen zijn goed, op de snelweg nog redelijk zuinig, zit is goed en zo met dit M sportonderstel met pro-kit veren en 225/45/17 rondom is hij vrij neutraal, je kunt m met je rechtervoet de breedte in trappen als je DTC/DSC uit hebt, hebben ze bij BMW goed over nagedacht bij het design van de auto
Als ik nog een paar ritjes met de banden gedaan heb zal ik m een keer laten gaan dan weet ik 100% zeker hoe het met de balans op en over de grens zit.
De sportstand is ook dik voor mekaar. In de E39 M5 werd de besturing veel te zwaar, dat vond ik niet fijn, zeker niet met driften, dan liet ik m in normaal staan en nam de langzamere gasreactie voor lief. In de Z4 valt het mee, de besturing is op een rotonde etc niet merkbaar zwaarder, pas als je echt een lange doordraaier in gaat of stevig op het gas een bocht uittrapt dan voel je meer gewicht in de besturing, lijkt me ideaal met driften waarbij je dan wel voordeel hebt van de snellere gasreactie.
Wat ik tot nu toe mis:
- audiobesturing op het stuur (keuze Rico, niks meer aan te veranderen)
- cruisecontrol (kan dit niet achteraf ingebouwd worden? Lijkt me dat het in de auto al aanwezig is, puur activeren en hendel op de stuurkolom schroeven, of heb ik het dan mis?)
Ben niet meteen gaan trappen met net gemonteerde bandjes, laat ze maar even een paar keer opwarmen en afkoelen voordat ik vol vermogen erop loslaat. Maargoed, voorschrift is koud 2,3bar voor en 2,7 bar achter, ik heb m op 2,4 en 2,7 gezet. Gevoel is prima, al rij ik liever met 5mm profiel dan met 8+mm reageert goed, plakt aardig.
Wat wel jammer is, wissel van z.g.a.n. winterbanden naar de nieuwe zomerbanden, staat het stuur iets naar rechts (weet het ik ben een zeikerd), is maar een klein beetje maar waarom moet dat nu weer????
Zal hem wel een keer laten uitlijnen voor verlaagd onderstel en dan meteen het stuur weer even een paar millimeter naar links terug laten stellen zodat ie exact in het midden staat rechtuit.
Heb zonder de spacers wel het gevoel dat de auto meer zoekt dus mag een graad meer toespoor hebben wat mij betreft.
Verder is het wel een fijn wagentje hoor, denk de beste die ik tot nu toe gehad hebt, ding is vlot zat, zit kracht in, bakverhoudingen zijn goed, op de snelweg nog redelijk zuinig, zit is goed en zo met dit M sportonderstel met pro-kit veren en 225/45/17 rondom is hij vrij neutraal, je kunt m met je rechtervoet de breedte in trappen als je DTC/DSC uit hebt, hebben ze bij BMW goed over nagedacht bij het design van de auto

Als ik nog een paar ritjes met de banden gedaan heb zal ik m een keer laten gaan dan weet ik 100% zeker hoe het met de balans op en over de grens zit.
De sportstand is ook dik voor mekaar. In de E39 M5 werd de besturing veel te zwaar, dat vond ik niet fijn, zeker niet met driften, dan liet ik m in normaal staan en nam de langzamere gasreactie voor lief. In de Z4 valt het mee, de besturing is op een rotonde etc niet merkbaar zwaarder, pas als je echt een lange doordraaier in gaat of stevig op het gas een bocht uittrapt dan voel je meer gewicht in de besturing, lijkt me ideaal met driften waarbij je dan wel voordeel hebt van de snellere gasreactie.
Wat ik tot nu toe mis:
- audiobesturing op het stuur (keuze Rico, niks meer aan te veranderen)
- cruisecontrol (kan dit niet achteraf ingebouwd worden? Lijkt me dat het in de auto al aanwezig is, puur activeren en hendel op de stuurkolom schroeven, of heb ik het dan mis?)
-
- Berichten: 2233
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Fototjes...]
http://www.ebay.de/itm/MULTIFUNKTIONSTA ... 3ccf964cda" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Fototjes...]
Dacht dat je het hele stuur moest wisselen maar blijkbaar is die handel erop te klikken, zal me er eens in verdiepen.
De bandjes, zag ik nog een test van, op nat vinden ze de Vorti hier iets minder maar op droog heer en meester.
http://www.oponeo.nl/banden-informatie/ ... 45-r17-w-y" onclick="window.open(this.href);return false;
De bandjes, zag ik nog een test van, op nat vinden ze de Vorti hier iets minder maar op droog heer en meester.
http://www.oponeo.nl/banden-informatie/ ... 45-r17-w-y" onclick="window.open(this.href);return false;