Opties maken de meeste auto's 'te duur'. Maar in de basis is de Polo al behoorlijk vol. Pakketje erbij met navi en airco, een beetje babbelen over de -26% van de verkopen over de laatste maand en wie weet wat er te regelen valt.Nico L. schreef:Zitten wel wat opties op, maar willen hem behoorlijk vol hebben, dus betalen!
Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Dan moet er juist geld bij om het tekort weer aan de dichten.


-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Ook een bakfiets om thuis te komen dan. Past vooralsnog niet op de oprit. Alhoewel ik de wagen dan ook wel op m'n bloemenperk kan gooien.Ar schreef:@Allen
Voor de stad een bakfiets...![]()
Als tegenstrever van de lightwheigt voor de dagelijkse ritjes?

Tegenstrever is momenteel een bus.

- Arthur
- Berichten: 43158
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Dat is al GTi geld, toch?
Nico L. schreef:BlueGT is niet echt goedkoop, rond de 27K voor een Polo is best geld
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
BlueGT begint bij 20k, GTI bij 25k
- Arthur
- Berichten: 43158
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Een "ja" dus dan 

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Dat is een mooi vergelijk. Onze A3 Sportback kostte toentertijd 52.000 euro. Ja dat is A6 avant geld. Maar toch krijgen voor 52.000 euro geen A6 Avant mee.Arthur schreef:Een "ja" dus dan

- Arthur
- Berichten: 43158
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Als een GTi begint bij 25K en je BlueGT kost 27,5k dan gaat het wel op... Of de uitrusting hetzelfde is, geen id maar het is wel GTi geld. Dus wat jij bedoelt, geen id.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Vandaag een dagje met een Seat Ibiza station 1.2 TDI op pad geweest. Gemiddeld verbruik van 1 op 24. Prima auto voor de dagelijkse beslommeringen. Flinke kofferbak, stoelen zitten ok, cruise control etc aan boord. Motorisch vind ik het geluid even wennen. Je mist een arbeidsslag (3-pitter) en daardoor lijkt de motor op het gehoor minder toeren te draaien dan de toerenteller aangeeft. Apart iets. Powerband lijkt ook iets aan de kleine kant. Maar ja, het moet ergens vandaan komen.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Ja als dan. Maar een BlueGT kost geen 27.500 maar heb je vanaf 20.750. Ik bedoel dat je een goedkoper model waar je duizenden euro's aan opties opzet niet kan vergelijken met een kale auto die in de basis 20%Arthur schreef:Als een GTi begint bij 25K en je BlueGT kost 27,5k dan gaat het wel op... Of de uitrusting hetzelfde is, geen id maar het is wel GTi geld. Dus wat jij bedoelt, geen id.
duurder is.
- Danny van Overbeek
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:20
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Ik mag ook rond crossen in een Kia Rio.. 1.2 met 84pk
Wel wat dingen die ik nu met Kia Nederland en de Dealer probeer optelossen, maar voor het werk is hij goed genoeg.
Wel wat dingen die ik nu met Kia Nederland en de Dealer probeer optelossen, maar voor het werk is hij goed genoeg.
-
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 10 jan 2010, 17:20
- Auto: BMW X3 F25
- Locatie: Randstad
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
BlueGT is vanaf 22 en een beetje te koop, dus afleverkosten erbij en dan is het al 23k.
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Ik heb inmiddels ongeveer 15.000 km gereden met mijn Ibiza 1.2 tdi 3 pitter en gemiddeld zal ik 1 op 22 rijden gok ik nu voor woon- werkverkeer. Nog een jaar wegenbelastingvrij rijden en daarna mag ik de beurs weer opentrekken...
Ik vind het wel een klein nadeel (is hierboven al gezegd) dat hij super traag is met warm worden (interieur), al is dat logisch gezien het een zuinige diesel betreft die weinig warmte genereert
.
Ik vind het wel een klein nadeel (is hierboven al gezegd) dat hij super traag is met warm worden (interieur), al is dat logisch gezien het een zuinige diesel betreft die weinig warmte genereert

- Arthur
- Berichten: 43158
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Okay, maar hij schrijft zelf dat 'ie op 27,5k komt met extra's. Vandaar dat ik daar ff zo op reageer, en wat is kaal natuurlijk
Nu is dit al geen goedkope ecoblaster meer maar neem je bv een Aygo van 10k en je laat er voor 4k extra's op zetten dan ben je al kansloos bij inruil later. Ecoblasters kun je, imo, beter redelijk basic houden.

Nu is dit al geen goedkope ecoblaster meer maar neem je bv een Aygo van 10k en je laat er voor 4k extra's op zetten dan ben je al kansloos bij inruil later. Ecoblasters kun je, imo, beter redelijk basic houden.
RutgerK schreef:Ja als dan. Maar een BlueGT kost geen 27.500 maar heb je vanaf 20.750. Ik bedoel dat je een goedkoper model waar je duizenden euro's aan opties opzet niet kan vergelijken met een kale auto die in de basis 20%Arthur schreef:Als een GTi begint bij 25K en je BlueGT kost 27,5k dan gaat het wel op... Of de uitrusting hetzelfde is, geen id maar het is wel GTi geld. Dus wat jij bedoelt, geen id.
duurder is.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Een Blue GT is in mijn ogen ook niet echt een eco blaster meer. Bij een Eco Blaster denk ik toch aan een klein, zuinig motortje zoals in de Up! en Aygo en dat soort dingen. Een Blue GT valt voor mij meer in het straatje: slim omgaan met belasting regels.
- Arthur
- Berichten: 43158
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Tip: Zet je ventilatiesysteem op recyclen. Dan warmt 'ie steeds de lucht uit de auto verder op ipv koude lucht van buiten te verwarmen. Scheelt een stukje. Dankzij airco beslaan je ruiten niet.Marco R. schreef:Ik heb inmiddels ongeveer 15.000 km gereden met mijn Ibiza 1.2 tdi 3 pitter en gemiddeld zal ik 1 op 22 rijden gok ik nu voor woon- werkverkeer. Nog een jaar wegenbelastingvrij rijden en daarna mag ik de beurs weer opentrekken...
Ik vind het wel een klein nadeel (is hierboven al gezegd) dat hij super traag is met warm worden (interieur), al is dat logisch gezien het een zuinige diesel betreft die weinig warmte genereert.
Vergeet m niet terug te zetten in normale stand, anders zit je in je eigen gerecycelde meur.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Petrolhead Tom schreef:Een Blue GT is in mijn ogen ook niet echt een eco blaster meer. Bij een Eco Blaster denk ik toch aan een klein, zuinig motortje zoals in de Up! en Aygo en dat soort dingen. Een Blue GT valt voor mij meer in het straatje: slim omgaan met belasting regels.
De term Eco-blaster had ik bedacht en daarbij had ik ook grotere auto's dan de Up! en Aygo/C1/107 in gedachten. Dus ook de compacte middenklassers.
Dus auto's waarvoor je geen HSB betaalt op dit moment omdat ze zuinig/milieuvriendelijk zijn, maar die toch op één of andere manier een vorm van rijplezier bieden. Onze C3 e-HDI zit op 't randje van mijn eigen voorwaarden.
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Maak het eenvoudig kwantificeerbaar door een paar simpele cijfers.Dennis Cavallino schreef:Petrolhead Tom schreef:Een Blue GT is in mijn ogen ook niet echt een eco blaster meer. Bij een Eco Blaster denk ik toch aan een klein, zuinig motortje zoals in de Up! en Aygo en dat soort dingen. Een Blue GT valt voor mij meer in het straatje: slim omgaan met belasting regels.
De term Eco-blaster had ik bedacht en daarbij had ik ook grotere auto's dan de Up! en Aygo/C1/107 in gedachten. Dus ook de compacte middenklassers.
Dus auto's waarvoor je geen HSB betaalt op dit moment omdat ze zuinig/milieuvriendelijk zijn,.
Vallen binnen de 14% bijtellingsnorm en een kilometerprijs bij een jaargebruik van 16.000 km volgens de ANWB autokostenberekening onder de €0,50
VW Polo Blue GT = 0,51
Citroen C3 1.6 HDI = 0,36
Fiat Punto Evo 1.3JTD bij 16.000 km / jaar = 0,33 / km, indien niet gebruikt als eco-blaster bij 8.000 km / jaar = 0,56 / km
ter vergelijking
BMW M135i = 1,11
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Nee zo'n autokostentabel van de ANWB ga ik niet gebruiken.
Gewoon laag verbruik met bijbehorende voordelen en gimmicks die het ondanks het doel (=Eco)tot een 'leuke' (=Blaster) maken. Cijferneuken vind ik hier totaal niet interessant, ik wil weten welke eco(nomisch/logisch) verantwoorde auto pret biedt. En dat kan voor iedereen anders zijn, maar laten we ons gevoel vooral proberen uit te leggen. Dat vind ik interessanter dan de financiele kant van het verhaal, want dat geloof ik wel.
Gewoon laag verbruik met bijbehorende voordelen en gimmicks die het ondanks het doel (=Eco)tot een 'leuke' (=Blaster) maken. Cijferneuken vind ik hier totaal niet interessant, ik wil weten welke eco(nomisch/logisch) verantwoorde auto pret biedt. En dat kan voor iedereen anders zijn, maar laten we ons gevoel vooral proberen uit te leggen. Dat vind ik interessanter dan de financiele kant van het verhaal, want dat geloof ik wel.
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Mijn suggestie was met name een reactie op de post van Petrolhead Tom.Dennis Cavallino schreef: ik wil weten welke eco(nomisch/logisch) verantwoorde auto pret biedt. En dat kan voor iedereen anders zijn, maar laten we ons gevoel vooral proberen uit te leggen. Dat vind ik interessanter dan de financiele kant van het verhaal, want dat geloof ik wel.
Helaas bepaalt de financiele kant voor de meesten (misschien niet op DF) welke pret ze zich kunnen veroorloven. Voor de één is een BX uit het jaar nul economisch en ecologisch verantwoord en voor de ander is dat een Fisher Karma. Het zal duidelijk zijn welke auto iets meer pret biedt.
De keuze voor een eco-blaster zal toch voor 95% om economische redenen genomen worden vermoed ik want waarom zou je anders voor zo'n hok kiezen als je voor bijna hetzelfde geld iets leukers en snellers kan kopen. Misschien ga ik teveel van mijn eigen overwegingen uit maar de redenen om over te stappen op een eco-auto was om met zo min mogelijk kosten en rompslomp (nieuw met garantie) de verplaatsingskilometers te maken. De meeste pret heb ik aan de pomp. Voor de wegligging hoef ik het niet te doen, ook niet voor de acceleratie of de topsnelheid.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Dat is dus precies wat ik zeg.
De financiele belangen vind ik vanzelfsprekend, daar hoeven we het al bijna niet over te hebben. Waar het mij om gaat is of die zunige vlerkenbakken ook een beetje rijden. Daarin verschillen we dan misschien van mening, maar ik vind in veel auto's altijd wel een vorm van lol. Lang niet bij allemaal. De leukste combi vind ik dus een auto die én goed is voor je portemonnee én waarbij je niet altijd het gevoel hebt dat je als autorijliefhebber de verkeerde keus hebt gemaakt.
Sommigen hier noemen de 3-cylinder roffel van de C1/107/Aygo bijvoorbeeld en 't feit dat 'ie speels is op de limiet.
Dat soort dingen wil ik graag horen. Of 'ie nou 1:20 of 1:21 rijdt, vind ik minder spannend.
En verder is ieders financiële plaatje anders, dus daar kom je in een discussie toch nooit uit, dus dat boeit mij ook niet.
Bij ons was de C3 ook bedoeld als auto voor GF omdat we een kindje zouden de krijgen, de Mini Classic niet echt geschikt was voor dagelijks gebruik (al beviel 'ie ERG goed) en we net als jij idd geen gezeik wilden. Daarnaast reden we inmiddels in een 307 hdi die ik absoluut niet zuinig (en niet snel) vond. Daar konden we mooi op inruilen. De 2 jaar dat we geen HSB hoeven af te tikken is mooi meegenomen. Scheelt gewoon geld, maar rijplezier telt voor ons toch mee. De C3 heeft natuurlijk heel weinig beleving in vergelijking met de Mini 1000, maar rijdt wel leuker dan de 307 (die ik een betere wegligging en onderstel vond hebben). Ach, je maakt altijd concessies, maar ik had de Mini 1000 niet weggedaan voor een Aygo ofzo. Daar waren we niet echt iets mee opgeschoten.
De financiele belangen vind ik vanzelfsprekend, daar hoeven we het al bijna niet over te hebben. Waar het mij om gaat is of die zunige vlerkenbakken ook een beetje rijden. Daarin verschillen we dan misschien van mening, maar ik vind in veel auto's altijd wel een vorm van lol. Lang niet bij allemaal. De leukste combi vind ik dus een auto die én goed is voor je portemonnee én waarbij je niet altijd het gevoel hebt dat je als autorijliefhebber de verkeerde keus hebt gemaakt.
Sommigen hier noemen de 3-cylinder roffel van de C1/107/Aygo bijvoorbeeld en 't feit dat 'ie speels is op de limiet.
Dat soort dingen wil ik graag horen. Of 'ie nou 1:20 of 1:21 rijdt, vind ik minder spannend.
En verder is ieders financiële plaatje anders, dus daar kom je in een discussie toch nooit uit, dus dat boeit mij ook niet.
Bij ons was de C3 ook bedoeld als auto voor GF omdat we een kindje zouden de krijgen, de Mini Classic niet echt geschikt was voor dagelijks gebruik (al beviel 'ie ERG goed) en we net als jij idd geen gezeik wilden. Daarnaast reden we inmiddels in een 307 hdi die ik absoluut niet zuinig (en niet snel) vond. Daar konden we mooi op inruilen. De 2 jaar dat we geen HSB hoeven af te tikken is mooi meegenomen. Scheelt gewoon geld, maar rijplezier telt voor ons toch mee. De C3 heeft natuurlijk heel weinig beleving in vergelijking met de Mini 1000, maar rijdt wel leuker dan de 307 (die ik een betere wegligging en onderstel vond hebben). Ach, je maakt altijd concessies, maar ik had de Mini 1000 niet weggedaan voor een Aygo ofzo. Daar waren we niet echt iets mee opgeschoten.