De Lijst van Hielke

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Snipe

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Snipe » 02 jun 2011, 13:03

Hielke schreef:Ik werd opgewacht. Barbertje moest hangen!
Dat zijn de emoties die soms door iets of iemand worden opgeroepen. Wat dat betreft lijk je kennelijk - en dan heb ik het niet alleen over je postuur - meer op een Federal-band dan je zelf denkt. Heb ik het nog niet over de geruchten die mij per msn bereiken dat ondanks een koude start aan 1,0 bar op de kartbaan je hoofd op het punt stond uit elkaar te ploffen als een echte Federal en daarbij opgloeide als het oranje-metallic van een 1 M in de volle zon.

Andre

Re: De Lijst van Hielke

Bericht door Andre » 02 jun 2011, 13:36

rvv, geniaal gevonden die beelden van het bewerkte filmpje! :clap:
ze tonen verbluffend veel overeenkomsten met het bewuste filmmateriaal van de bewakingscamera's van de kartbaan van gisteravond laat!

WJ

Bericht door WJ » 02 jun 2011, 14:18

Hielke schreef:Het ging dus als volgt.

Ik had eergisteren aan Andre beloofd een geheugenkaartje uit een fototoestel gerug te brengen. Van het bezoek van de Duitser in de 1M had ie duizenden foto's en filmpjes gemaakt. Midden in de nacht! Het zag er daarom vanzelfsprekend niet uit en ook als ze van goede kwaliteit waren geweest was het te aanschouwen object de moeite van het kijken nauwelijks waard geweest. Uit fatsoen zeg je dan zo'n verzameling beeldmateriaal graag te willen bekijken.

Eenmaal bij de kartbaan aangekomen werden mijn bange vermoedens direkt bewaarheid. E30's, E36's en E46's zover het oog reikt. De ene nog gaarder dan de andere. Ik werd opgewacht. Barbertje moest hangen! Ik ben gelukkig niet angstig uitgevallen. Een jaar judoles tussen m'n tiende en elfde levensjaar en 14 maanden dienstplicht (kelner in de officiersclub) hebben me gehard. Ik ben op dergelijke situaties voorbereid zeg maar.

Het gejoel en gejauw van de petjes was niet te harden. Terwijl ik zo zelfverzekerd mogelijk probeerde aan de meest verre kant van de kantine te belanden (daar zit de Brady bunch normaal nooit) zag ik mijn lijst al her en der over de tafels verspreid worden. De E's waren roodonderstreept. Ook 1M folders gingen met graagte van hand tot hand. Het was overduidelijk, de hele situatie was met militaire precisie gepland. Ik had inmiddels al wat schik in de situatie gekregen en besloot me eerst maar eens op de petjes te focussen. Ik heb op een moment van geringe waakzaamheid niet graag een basbox in m'n nek hangen. De speech die ik vervolgens ten gehore bracht was van grote schoonheid. Denk aan Martin Luther King's bergrede en je weet ongeveer wat er zich heeft afgespeeld. Met de voor mij normale rethorische kwaliteiten en overtuigingskracht maakte ik de aanwezigen haarfijn duidelijk waarom de E's daar stonden waar ze hoorden. Na enig tegengesputter in het eerste uur van m'n rede waren ze na tienen helemaal om. Bij uitgeleide heb ik de lijstjes nog van handtekeningen voorzien. Een man of twintig heb ik ook nog even in de Punto laten zitten. Gelukzaligheid viel hen ten deel. Het zijn helemaal geen kwade jongens, ze hebben op de juiste momenten gewoon wat leiding nodig. De visionaire ziener die ik ben was alles waar ze onbewust al jaren naar verlangden.

Na ze uitgezwaaid te hebben had ik nu mijn handen vrij. De plannenmakers daarbinnen waren hun troefkaarten kwijt. Deel twee volgt later.
Hahaha, ben benieuwd naar deel twee!
Jammer dat die kartbaan aan de andere kant vd wereld ligt. :mrgreen:

BrianV

Bericht door BrianV » 02 jun 2011, 14:42

Ik heb Sbs 6 al gebeld voor een nieuwe Real Life Serie :popcorn:

wjn

Bericht door wjn » 02 jun 2011, 14:46

Tristan schreef:Vreemd, vond juist de 1.8 20 klepper juist de laatste 1000 rpm niet lekker lopen. Vermogen was dan al ingestort. De latere/huidige 2.0 TFSI motoren liepen juist wel lekker naar het rode gebied,
De 210/225pk versie met chip gaat super, ook die laatste 1000rpm.
Geen vergelijking met een (gechipte) 150/180pk.

Macboy

Bericht door Macboy » 02 jun 2011, 17:16

Hielke schreef:Het ging dus als volgt.

Ik had eergisteren aan Andre beloofd een geheugenkaartje uit een fototoestel gerug te brengen. Van het bezoek van de Duitser in de 1M had ie duizenden foto's en filmpjes gemaakt. Midden in de nacht! Het zag er daarom vanzelfsprekend niet uit en ook als ze van goede kwaliteit waren geweest was het te aanschouwen object de moeite van het kijken nauwelijks waard geweest. Uit fatsoen zeg je dan zo'n verzameling beeldmateriaal graag te willen bekijken.

Eenmaal bij de kartbaan aangekomen werden mijn bange vermoedens direkt bewaarheid. E30's, E36's en E46's zover het oog reikt. De ene nog gaarder dan de andere. Ik werd opgewacht. Barbertje moest hangen! Ik ben gelukkig niet angstig uitgevallen. Een jaar judoles tussen m'n tiende en elfde levensjaar en 14 maanden dienstplicht (kelner in de officiersclub) hebben me gehard. Ik ben op dergelijke situaties voorbereid zeg maar.

Het gejoel en gejauw van de petjes was niet te harden. Terwijl ik zo zelfverzekerd mogelijk probeerde aan de meest verre kant van de kantine te belanden (daar zit de Brady bunch normaal nooit) zag ik mijn lijst al her en der over de tafels verspreid worden. De E's waren roodonderstreept. Ook 1M folders gingen met graagte van hand tot hand. Het was overduidelijk, de hele situatie was met militaire precisie gepland. Ik had inmiddels al wat schik in de situatie gekregen en besloot me eerst maar eens op de petjes te focussen. Ik heb op een moment van geringe waakzaamheid niet graag een basbox in m'n nek hangen. De speech die ik vervolgens ten gehore bracht was van grote schoonheid. Denk aan Martin Luther King's bergrede en je weet ongeveer wat er zich heeft afgespeeld. Met de voor mij normale rethorische kwaliteiten en overtuigingskracht maakte ik de aanwezigen haarfijn duidelijk waarom de E's daar stonden waar ze hoorden. Na enig tegengesputter in het eerste uur van m'n rede waren ze na tienen helemaal om. Bij uitgeleide heb ik de lijstjes nog van handtekeningen voorzien. Een man of twintig heb ik ook nog even in de Punto laten zitten. Gelukzaligheid viel hen ten deel. Het zijn helemaal geen kwade jongens, ze hebben op de juiste momenten gewoon wat leiding nodig. De visionaire ziener die ik ben was alles waar ze onbewust al jaren naar verlangden.

Na ze uitgezwaaid te hebben had ik nu mijn handen vrij. De plannenmakers daarbinnen waren hun troefkaarten kwijt. Deel twee volgt later.
:clap: :clap:

Hielke

Bericht door Hielke » 02 jun 2011, 18:09

Andre schreef:beste hielke,
voordat je met een prachtig totaal ontkennings verhaal op de proppen komt, moet ik je er voor je eigen zelfbehoud wellicht nog even subtiel op wijzen dat de bewakingscamera's op de kartbaan 24H alles, maar dan ook werkelijk alles op uitstekende wijze vastleggen...
Mmmm :roll:

Door omstandigheden laat deel twee nog even op zich wachten.

:lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 02 jun 2011, 19:30

Typen kreng :banaan:

Andre

Bericht door Andre » 03 jun 2011, 00:42

Hij kan typen wat ie wil. Het is een prachtig verhaal voor het slapen gaan maar mijn waarheids verhaal is echter nog veel leuker.

Komt die Notaris vanavond op de kartbaan met een gigantisch pak A4-tjes met info voor hielke (KOSTELOOS, GRATIS). Hielke heeft met zijn M3 CSL hosanna toch de juiste snaren geraakt.

Oh oh het is maar goed dat die man niet meeleest op DF. Dan denk ik dat die notaris die papieren liever gebruikt om zijn haard er mee aan te steken.

Als bewijs zal ik een foto maken, zodat men niet gaat denken dat het een verzinsel is.

Je kunt je afvragen zou die notaris hetzelfde hebben gedaan voor hielke als ie actief lid van DF zou zijn geweest?????

Het Gratis pak info van je bar consult bij de notaris van gisteravond kun je bij de kartbaan afhalen. Ik zit echter te dubben of ik ook een soort van M3 CSL hosanna tax hierop zou moeten heffen........

ps: hielke, over die duizenden foto's en filmpjes van de 1M van inferieure kwaliteit, daar had ik geen tijd voor toen ik achter het stuur zat. Echter die duitse eigenaar van de 1M vertelde mij: Wann ich bei das hotel war habe ich eine kleine manner gesehen mit einem sehr grossen bauch und das war sehr verdacht er laufte rondum meine 1er M und wann ich das mal gut gesehen habe hatte er seinen hande bij seinen kleinen schwans.:shocking: Seinen kopf sa aus wie eine erdbern und er hatte so eine wegsmeiss camera der mann frei bekommt bei einer punto evo der geeignet is fur unfalle. Bij aankomst op de kartbaan heb ik die duitser maar gerust gesteld. Ik heb hem toen maar uitgelegd over 177 pagina s 1M.
Laatst gewijzigd door Andre op 03 jun 2011, 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 03 jun 2011, 01:14

Andre schreef:
Het Gratis pak info van je bar consult bij de notaris van gisteravond kun je bij de kartbaan afhalen. Ik zit echter te dubben of ik ook een soort van M3 CSL hosanna tax hierop zou moeten heffen........
Afbeelding

:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 03 jun 2011, 08:17

Het verhaal van Andre is nog triester dan ik dacht :shock:

Rupie

Bericht door Rupie » 03 jun 2011, 08:57

Hielke, dit kan je niet over je kant laten gaan! Je eerste verhaal was epic! De post van Andre is gewoon een belediging van jouw talenten. Dat Andre denkt zich naast jou te kunnen plaatsen met dit soort posten, schande! Dit vraagt om een zeer stevige veeg uit de pan!

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 03 jun 2011, 10:42

Andre schreef: Wann ich bei das hotel war habe ich eine kleine manner gesehen mit einem sehr grossen bauch und das war sehr verdacht er laufte rondum meine 1er M und wann ich das mal gut gesehen habe hatte er seinen hande bij seinen kleinen schwans.:shocking: Seinen kopf sa aus wie eine erdbern und er hatte so eine wegsmeiss camera der mann frei bekommt bei einer punto evo der geeignet is fur unfalle. Bij aankomst op de kartbaan heb ik die duitser maar gerust gesteld. Ik heb hem toen maar uitgelegd over 177 pagina s 1M.
Fabelhaft.

Wat de lijst betreft , zoals altijd alleen een manier om de gemoederen wat op te hitsen, leuk entertainment.

Het valt ook niet mee om iedere keer nieuwe superlatieven te vinden voor BMW's.

Zou zelf niet zo snel een dergelijk puntenlijstje kunnen samenstellen, omdat ik auto's meer zie als bestek. Het een is een vork, de ander een mes, of een lepel. En je hebt alledrie nodig bij het eten!!

Maar toch, in dat licht een lijstje van de( straat)auto's die ik de afgelopen 11 jaar deed :

Lepel (lekker groot praktisch ding) ;
Phantom
S65 AMG
E38 L7
E66 760Li (de lichtgroene!!)

Vork (praktisch, useable maar wel scherpe kantjes) ;
E60 M5
E30 325i (katloos)
E34 M5
E34 540/6
E28 M535i
E30 M3
E34 B10 4.0
E39 M5

Mes (compromisloos voor een straatauto);
F40
993 GT2
E46 M3 CSL
Caterham Cosworth Turbo
997 Turbo
996 GT3
Esprit V8
Elise Mk1
EVO VI (weinig OEM delen meer aan)

qua fun, ondanks wat minpunten:
GTi 1.9
Manta B
Alfa 33
Nissan 300ZX
GMC Cyclone
Porsche 356 Replica

Er is ook echt klotezooi geweest onder de auto's die wel iets pretenderen, waarvan acte:
Volvo T5 TWR
Renault Clio V6
Maserati 3200GT
Volvo 240 (WAT een kutstoelen)
Pontiac Fiero

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 jun 2011, 11:10

Andre schreef: Echter die duitse eigenaar van de 1M vertelde mij: Wann ich bei das hotel war habe ich eine kleine manner gesehen mit einem sehr grossen bauch und das war sehr verdacht er laufte rondum meine 1er M und wann ich das mal gut gesehen habe hatte er seinen hande bij seinen kleinen schwans.:shocking: Seinen kopf sa aus wie eine erdbern und er hatte so eine wegsmeiss camera der mann frei bekommt bei einer punto evo der geeignet is fur unfalle. Bij aankomst op de kartbaan heb ik die duitser maar gerust gesteld. Ik heb hem toen maar uitgelegd over 177 pagina s 1M.

:roflol: :roflol: :roflol:

Michel P

Bericht door Michel P » 03 jun 2011, 11:17

Robin schreef:
Andre schreef: Echter die duitse eigenaar van de 1M vertelde mij: Wann ich bei das hotel war habe ich eine kleine manner gesehen mit einem sehr grossen bauch und das war sehr verdacht er laufte rondum meine 1er M und wann ich das mal gut gesehen habe hatte er seinen hande bij seinen kleinen schwans.:shocking: Seinen kopf sa aus wie eine erdbern und er hatte so eine wegsmeiss camera der mann frei bekommt bei einer punto evo der geeignet is fur unfalle. Bij aankomst op de kartbaan heb ik die duitser maar gerust gesteld. Ik heb hem toen maar uitgelegd over 177 pagina s 1M.

:roflol: :roflol: :roflol:

Beter gaat het niet worden!!
:drinking: :beer: :clap:

Hielke

Bericht door Hielke » 03 jun 2011, 11:28

Ik stond daar dus bij het hotel, en omdat het nogal donker was had ik uit voorzorg m'n statief meegenomen. Er was geen kip te bekennen dus ik voelde me niet bezwaard, en besloot ruimschoots de tijd te nemen om die auto te vereeuwigen. Ik was inmiddels een minuut of 5 bezig voordat ik wat gerozemoes dacht te horen. Ik keek wat om me heen maar zag niks. Beeldhoek, focus, diafragma, belichtingstijd en zelfontspanner (ik wilde er zelf ook bij op) waren inmiddels ingesteld. Bij de auto staand draaide ik me om richting het fototoestel. Wat ik toen zag deed me verlangen dat de aarde zich onder mij zou openen om me terstond te kunnen verslinden. Een metef of acht boven me, daar waar de ruiten van het restaurant zijn, stonden een man of dertig mijn werkzaamheden gade te slaan. In het midden van de groep stond een man met een op een Bratwurst lijkend worstje in zijn linkerhand smalend naar me te zwaaien.

Ik heb momenten van grotere glorie meegemaakt :?
Laatst gewijzigd door Hielke op 03 jun 2011, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 03 jun 2011, 11:31

Ja je probeert je er maar onder uit te lullen :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 03 jun 2011, 11:32

Hielke schreef:Ik stond daar dus bij het hotel
Zo logisch vind ik het anders niet om als 1 M-hater in het holst van de nacht gewapend met camera's en statieven naar een hotel te sluipen waar er mogelijkerwijs één zou kunnen staan om toch maar te proberen om er een glimp van op te vangen.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 jun 2011, 11:33

Hahahaha!

Laat maar komen de verhalen.

Gaat richting Jiskefet nivo!!

Michel

Hielke

Bericht door Hielke » 03 jun 2011, 11:38

Snipe schreef:
Hielke schreef:Ik stond daar dus bij het hotel
Zo logisch vind ik het anders niet om als 1 M-hater in het holst van de nacht gewapend met camera's en statieven naar een hotel te sluipen waar er mogelijkerwijs één zou kunnen staan om toch maar te proberen om er een glimp van op te vangen.
Ik had bijbedoelingen met die foto Perry :twisted:

Deel twee van mijn 'kartbaan' verhaal komt beslist nog. Het is natuurlijk niet zonder reden dat die notaris zo z'n best voor me doet.

Snipe

Bericht door Snipe » 03 jun 2011, 11:49

Bijbedoelingen? Dat wil ik geloven. Waarom immers de Playboy kopen als je zelf gratis een foto van een 1 M kunt maken..?

Hielke

Bericht door Hielke » 03 jun 2011, 12:08

Sebring, jij hebt met al die auto's uit je lijst gereden?

Respect!

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 03 jun 2011, 12:13

Yes.

ook met nog wel idiotere dingen, maar vaak zo langzaam dat je er niks over kunt zeggen. Bijvoorbeeld 427 Ac Cobra, die stamp je niet even in als de eigenaar al een zwak hart heeft.

Andre

Bericht door Andre » 03 jun 2011, 13:15

[quote="Hielke"]Ik stond daar dus bij het hotel, en omdat het nogal donker was had ik uit voorzorg m'n statief meegenomen. Er was geen kip te bekennen dus ik voelde me niet bezwaard.

gelukkig geen ontkenning deze keer, anders zou ik je er voor je eigen zelfbehoud wederom subtiel op moeten wijzen dat ook bij het bewuste hotel de bewakingscamera's 24H alles, maar dan ook werkelijk alles op uitstekende wijze vastleggen...

RVV

Bericht door RVV » 03 jun 2011, 13:32

edit

Plaats reactie