Federal 595RS-R topic
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Slechte remmen, hap uit de band. Gaat lekker 

- Knot
Ook voor de laatste millimeter remvoering en rubber is betaald he 
Heb alles liggen, blokken, 8 banden etc maar eerst netjes opmaken!

Heb alles liggen, blokken, 8 banden etc maar eerst netjes opmaken!
- Raymond S.
Hierbij nog wat foto's van mijn setje 205/50 in 15".
Vind het overigens qua grip een prima band, zeker op nat vergeleken met de R888.
Zal deze foto's eens mailen naar de leverancier en Federal, ben benieuwd wat ze roepen.

Vind het overigens qua grip een prima band, zeker op nat vergeleken met de R888.
Zal deze foto's eens mailen naar de leverancier en Federal, ben benieuwd wat ze roepen.
-
OnlineKasteel
No offence Rico, maar heb nog nooit gezeken over prijs, hier dus ook niet (er stond een duidelijke knipoog achter). Vind je iets waard en heb je het er voor over mooi, zo niet dan nietRVV schreef:Kasteel schreef:De prijsRVV schreef:
De Federal is geen gekke band, de reacties zijn overwegend positief, zo staan er een tiental van dit soort reacties door forumleden op DF. Alleen staat de Federalband en alle roering er om heen in een glazen huisje. Eigenlijk kan de Federal 595 RS-R niet veel goed meer doen, hij staat met 0-5 achter Al krijgen alle trackday DF'ers een spontaan orgasme van die band dan nog is het product ansich commercieel deaudt. Wie zijn schuld dat wel of niet is, of er überhaupt al een schuldige aangewezen kan worden doet ook niet meer ter zake. Maar je kunt het ook nooit goed doen bij iedereen..
Nee snap het gezeik niet zo. topic had inmiddels in 4 topics gesplitst kunnen worden,
1 topic voor de band discussie (al dan niet met de gestegen prijs
1 voor het loopvlak verhaal (imho afzondelijk topic met gelijkwaardige problemen en oorzaken/oplossingen
1 voor zoveelste commercieel is slecht topic (nummer zoveel dus flikker alvast vooraf dicht)
1 deze, waar eigenlijk alleen het verhaal/vragen over de aanbieding in horen
Dit topic is een warboel van gezeik op alles wat in sommige gevallen los staat
Edit, doe nog maar een topic voor Hielke's bandentest verhaal.
Nouja dat is natuurlijk het hele eieren eten. Het draait uiteindelijk altijd weer om die prijs. Maar je bent nooit de goedkoopste ongeacht wat je aanbied. Al boden we de Federal aan voor 100 euro (nu bv 150 euro) dan is er altijd wel een henkie die dan een webshop in verwegistan gaat aanprijzen waar een band staat voor 99 euro. En dan ook nog verontwaardigd gaat doen dat er een euro verschil zit in het verzenden van de banden.

- RVV
Ah Bart, dat was ook geen sneer naar jou toe hoor, gewoon een weergave van de algehele tendens vanaf het begin dit topic.
- PD power
Scheur stopt voor de groef, lijkt dus niet direkt op een karkas probleem, je zou eerder aan een produktie fout bij het aanbrengen van het loopvlak, zeker als elke band dit maat op 1 plek laat zien.
Wil in de andere discussie, de mannen van DF wel complimenteren voor hun inzet en lef, om dergelijke construktie op poten te zetten

Ze bieden leden deze dienst aan, of je daar gebruik van maakt, kan en mag iedereen voor zichzelf uitmaken,
- GTRene
hm, een 2de rijder die dat soort banden heeft met de mal? delen die scheuren vertonen?
ik zag een tijdje terug bij de nwe sportcontact ook een soort van 4 mal/ribbels ? over de breedte van de band met iets extra rubber zeg maar.
zou die Federals bv ook daar het proces stukken hebben en bv niet goed gedaan of materiaal mix? en dus scheuren?
ik zag een tijdje terug bij de nwe sportcontact ook een soort van 4 mal/ribbels ? over de breedte van de band met iets extra rubber zeg maar.
zou die Federals bv ook daar het proces stukken hebben en bv niet goed gedaan of materiaal mix? en dus scheuren?
- RJay
En ik ga het toch zeggen.
Ik rij al het hele jaar mijn testrondjes op toyo R888's die zulke "scheuren" vertonen. Deze banden doen het gewoon goed en geven zeker niet de indruk binnenkort te ontploffen, mij met een knuppel te lijf te gaan, of de auto te vernietigen.
Tevens heb ik van het weekend een race gereden op banden die letterlijk canvas waren.
ik zie dus het grote probleem niet zo. Het is een mooie band, voor een aantrekkelijke prijs. (Hey, mail eens naar Yokohama wat A048's in dezelfde maat kosten!)
Wat je er van vind moet je zelf weten, maar m.i. kan je er gewoon nog eventjes op door gummen.
*sluit aan achter Steve voor de banden van Reind*
Ik rij al het hele jaar mijn testrondjes op toyo R888's die zulke "scheuren" vertonen. Deze banden doen het gewoon goed en geven zeker niet de indruk binnenkort te ontploffen, mij met een knuppel te lijf te gaan, of de auto te vernietigen.
Tevens heb ik van het weekend een race gereden op banden die letterlijk canvas waren.
ik zie dus het grote probleem niet zo. Het is een mooie band, voor een aantrekkelijke prijs. (Hey, mail eens naar Yokohama wat A048's in dezelfde maat kosten!)
Wat je er van vind moet je zelf weten, maar m.i. kan je er gewoon nog eventjes op door gummen.
*sluit aan achter Steve voor de banden van Reind*
- Peric
Daar dacht ik ook gelijk aan bij het zien van de fotos van Raymond..PD power schreef:Scheur stopt voor de groef, lijkt dus niet direkt op een karkas probleem, je zou eerder aan een produktie fout bij het aanbrengen van het loopvlak, zeker als elke band dit maat op 1 plek laat zien.
Dus misschien kreeg je toen ook waar je voor betaalde.. 8)
En nu krijg je banden zonder scheur erin..

- Gijs Evo
Als dat eens waar zou zijn, is het weer interessant 8)
- GTRene
zijn het nu banden om mee te gaan scheuren...
of banden die gaan scheuren

of banden die gaan scheuren

- Knot
Tsja, die lap rubber moet toch ergens aan elkaar geplakt worden he 

-
OnlineLuco
Niet om te zeuren hoor, maar ik vind dat je nogal wat risico neemt, en niet alleen voor jezelf maar ook richting de mensen die ook hun hobby op de baan beoefenen.RJay schreef:En ik ga het toch zeggen.
Ik vind het iig onverantwoordelijk onnodig risico nemen.
Als je geen fatsoenlijke banden wilt of kunt betalen, rij dan gewoon niet.
Verder denk ik dat Knot precies goed zit, het lijkt erop dat waar de lagen aan elkaar geplakt/gelijmd worden, loslaat.
Nu gebeurt dat bij slicks met de hand en ik weet niet hoe het met een semi is, maar ik vermoed ongeveer hetzelfde.
Aangezien het mensenwerk is kan dat gebeuren.
- Downforce Hans
+1...................ik had niet gedacht dat ik het met jou nog eens eens zou zijn............Pennucciracing Luco schreef:Niet om te zeuren hoor, maar ik vind dat je nogal wat risico neemt, en niet alleen voor jezelf maar ook richting de mensen die ook hun hobby op de baan beoefenen.RJay schreef:En ik ga het toch zeggen.
Ik vind het iig onverantwoordelijk onnodig risico nemen.
Als je geen fatsoenlijke banden wilt of kunt betalen, rij dan gewoon niet.
Verder denk ik dat Knot precies goed zit, het lijkt erop dat waar de lagen aan elkaar geplakt/gelijmd worden, loslaat.
Nu gebeurt dat bij slicks met de hand en ik weet niet hoe het met een semi is, maar ik vermoed ongeveer hetzelfde.
Aangezien het mensenwerk is kan dat gebeuren.

- Reind
Raymond heeft dus exact hetzelfde verschijnsel. Via welke bandenboer heb jij ze? Ben benieuwd wat ze er van vinden. Om je bezwaar wat kracht bij te zetten wil ik ook wel foto's van mijn banden sturen. Is het iig geen toeval meer.
Ik vind wel dat sommige hier een beetje laconiek doen omtrent de staat van onderdelen die aan hun auto's hangen tijdens een circuitdag. Ik rij iig geen racekilometers meer met die Federals.
Weet je wat er gebeurd wanneer je in Ramshoek een klapband krijg. Nou zoiets:
Bij ons gaan er 4/5 setjes Toyo doorheen per jaar en ben nog nooit scheuren tegen gekomen. En ook niet bij de Semi Dunlops waar we daarvoor mee reden. En racen op canvas lijkt me meer iets voor destruction derbie.
Ik vind wel dat sommige hier een beetje laconiek doen omtrent de staat van onderdelen die aan hun auto's hangen tijdens een circuitdag. Ik rij iig geen racekilometers meer met die Federals.
Weet je wat er gebeurd wanneer je in Ramshoek een klapband krijg. Nou zoiets:
Bij ons gaan er 4/5 setjes Toyo doorheen per jaar en ben nog nooit scheuren tegen gekomen. En ook niet bij de Semi Dunlops waar we daarvoor mee reden. En racen op canvas lijkt me meer iets voor destruction derbie.

- Hielke
RJay,
al rij je op je velg, het zal me worst wezen. Zolang je met die dwaasheid maar ver van een circuit wegblijft of dan pas de baan opgaat als de anderen al naar huis zijn.
al rij je op je velg, het zal me worst wezen. Zolang je met die dwaasheid maar ver van een circuit wegblijft of dan pas de baan opgaat als de anderen al naar huis zijn.
-
Grappig die opmerkingen over prijs, voor dubbeltje eerste rang zitten, russische webshops,Snipe schreef:Tenzij je ze natuurlijk bij een Russische webshop hebt besteld om een tientje te besparen 8)
Het ging over het feit dat de banden prijs x2 is gegaan vanwege monopolie. Wederom een geval van selectief lezen. Misschien toch maar eens een leesbril kopen en netjes woord voor woord lezen.
Hopelijk komt boven tafel wat de "fout" is met de scheur in de banden.
Het is in iedergeval absurd om met kwalitatief slecht cq versleten materiaal het circuit en straat op te gaan. Remblokjes de laatste mm? Zuinigheid op verkeerde manier. Luco en Hielke hebben daar zeker gelijk in.
- Peter-Paul
Op een R888 heb ik iets soortsgelijks. Hiermee door sjeezen of niet?

- RVV
Ojee Peter-Paul nu leg je een bom onder het hele semi-slick verhaal, nou Hielke kom er maar in 

- GTRene
ik denk, laat ik eens op die rs-r banden google en cracks...bingo, meteen raak>>
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... &t=2114268" onclick="window.open(this.href);return false;
zijn dus geen zeldzame verschijnselen meer...best apart en niet iets wat je graag ziet.
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... &t=2114268" onclick="window.open(this.href);return false;
zijn dus geen zeldzame verschijnselen meer...best apart en niet iets wat je graag ziet.
- Knot
Toch apart hoor, is de temperatuur EN de druk dan te hoog geweest waardoor het scheurt??
- GTRene
lijkt meer te liggen aan de verschillende mix van onderlaag en toplaag en de bandenmachine temp van samen smelten niet goed genoeg en dus niet 1 geheel vormt met de rest van het rubber oidKnot schreef:Toch apart hoor, is de temperatuur EN de druk dan te hoog geweest waardoor het scheurt??

- Hielke
Lijkt me niet dat dit een scheur is op de aanhechting. Zal door een curb of iets anders scherps veroorzaakt zijn. Zit wel vervelend op de buitenrand waar de band het meest te lijden heeft. Gedeelte eronder lijkt me onbeschadigd.Peter-Paul Haars schreef:Op een R888 heb ik iets soortsgelijks. Hiermee door sjeezen of niet?
Ermee doorrijden of niet? Als je korte stints (rondje of 3 vol) rijdt en geregeld de pits in gaat dan zou ik het wel aandurven. Wel iedere keer in de pits goed nakijken dan. Wordt de scheur groter dan direkt stoppen.
Maar ik ben maar een leek op het bandengebied. Toyo zelf zegt dat je bij de kleine scheurtjes veroorzaakt door lage temperaturen de banden absoluut niet meer mag gebruiken. Die kleine scheurtjes (vele) zien er minder dreigend uit dan deze ene vrij grote en diepe.
- Petrolhead Tom
Dit vind ik wel een hele hypocriete post hoor. Met een scheur over de hele lengte absoluut geen meter meer rijden maar met kleinere scheuren op de plek waar de band het meest te lijden heeft kun je nog wel stints van drie rondes rijden? Komop zeg.Hielke schreef:Lijkt me niet dat dit een scheur is op de aanhechting. Zal door een curb of iets anders scherps veroorzaakt zijn. Zit wel vervelend op de buitenrand waar de band het meest te lijden heeft. Gedeelte eronder lijkt me onbeschadigd.Peter-Paul Haars schreef:Op een R888 heb ik iets soortsgelijks. Hiermee door sjeezen of niet?
Ermee doorrijden of niet? Als je korte stints (rondje of 3 vol) rijdt en geregeld de pits in gaat dan zou ik het wel aandurven. Wel iedere keer in de pits goed nakijken dan. Wordt de scheur groter dan direkt stoppen.
Maar ik ben maar een leek op het bandengebied. Toyo zelf zegt dat je bij de kleine scheurtjes veroorzaakt door lage temperaturen de banden absoluut niet meer mag gebruiken. Die kleine scheurtjes (vele) zien er minder dreigend uit dan deze ene vrij grote en diepe.
- Remmie
Raymond en Reind,
Welke productie datum staat bij jullie op de banden?
Bij mij staat ie op 0310, moet alleen de banden nog even onder de auto trekken om te kijken
of er iets zichtbaar is. (als dat al zichtbaar is met iets van 800 totale km's.
Welke productie datum staat bij jullie op de banden?
Bij mij staat ie op 0310, moet alleen de banden nog even onder de auto trekken om te kijken
of er iets zichtbaar is. (als dat al zichtbaar is met iets van 800 totale km's.