Schumacher stopt er mee

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
M@rcel

Bericht door M@rcel » 20 mar 2007, 10:09

Marcel van Meerbeek schreef:De beelden vanuit een rechtdoor schietende Senna bij 280 km/u kwamen voor zover ik mij kan herinneren uit de wagen van Shumacher. In zijn kielzog dus.
Verder een broertje dood aan 'als als' verhalen.

Zelfs mannen als Sterling Moss hebben hun respect voor Shumacher nooit onder stoelen of banken geschoven.

Hier die bewuste beelden vanuit de wagen van Shumacher:cry:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... rton+Senna

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 20 mar 2007, 16:02

Wat een kutkwaliteitfilm en wat een enorme kutmuziek onder zo'n dramatisch onderwerp bij dit filmpje :cry:

Ruud

René130i

Bericht door René130i » 20 mar 2007, 16:35

Moet dat weer zo Ruud.

Die crash is niet erg hard of wel?

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 20 mar 2007, 16:52

Hoop dat je een grapje maakt...
Zo ja, niet grappig.

René130i

Bericht door René130i » 20 mar 2007, 17:02

Nee ik bedoel dat het er niet dodelijk uit ziet. Je ziet ze veel extremer en dan stappen ze er uit :shock:

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 20 mar 2007, 17:15

Het is toch wel een flinke crash. Vroeger waren ze natuurlijk ook een stuk onveiliger dan nu.

René130i

Bericht door René130i » 20 mar 2007, 17:18

Daar zat ik ook aan te denken ja. Denk dat als dit nu gebeurt dat er minder ernstigere gevolgen zullen zijn.

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 20 mar 2007, 17:59

De impact is toch wel erg hard hoor Rene. Kijk dit filmpje maar even.
(Bijna) frontale impact is gewoon levensgevaarlijk omdat je dan zoveel G-krachten krijgt te verduren.

Dutch

Bericht door Dutch » 20 mar 2007, 19:37

In zoverre is Renés opmerking wel valide dat Senna niet door de klap is omgekomen. Sterker nog, hij had bijna niets.

Hij had alleen de ongelooflijke pech dat de pushrod of upper wishbone van de wielophanging recht door z'n helm schoot... :cry:

Het ongeluk van Ratzenberger van de vorige dag daarentegen (rechtdoor in de Villeneuve-bocht) was wél een typisch geval van death on impact. Als je de restanten van die auto terugziet... Brrr.

Beide mannen waren waarschijnlijk op slag dood, maar wie het Italiaanse recht een beetje kent, begrijpt waarom ze allebei pas officieel in de ziekenauto/het ziekenhuis zijn overleden. Standaardprocedure voor dodelijke ongelukken op Italiaanse circuits... (zie ook Von Trips, Rindt etc.)

De cockpitbescherming die daarna is ingevoerd, werd trouwens vooral ingegeven door de niet-dodelijke klappers van Barrichello op de vrijdag ervoor en die van Wendlinger in Monaco een paar weken erna.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 20 mar 2007, 20:08

Blijf ik het een kutfilm vinden en kan me nog herinneren dat schumacher na de race stond te juichen over zijn overwinning.
Die 1 mei blijft voor altijd een rotdag. :?

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 20 mar 2007, 23:52

Juichen?
Naar mijn mening werd er niet eens met champagne gespoten....

Dutch

Bericht door Dutch » 21 mar 2007, 00:30

Ja, hij heeft in z'n uitlooprondje een keer z'n vuist gebald en op het podium heeft hij even gelachen naar zijn monteurs. Big deal. Er doen zelfs filmpjes op YouTube de ronde waarin die beelden heel handig zijn gemonteerd om Schumacher nog eens in een extra zwart daglicht te plaatsen.

Inderdaad, die montageactie is zieker dan het verwijt dat ze Schumacher maken.

Had je trouwens Larini moeten zien. Die stak triomfantelijk twee armen in de lucht toen hij als tweede finishte.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 mar 2007, 01:15

En terecht; je racet niet uit medeleven met je concurrenten (zei de Senna-fan).
Dat een coureur verongelukt is vreselijk, maar tijdens iedere podiumceremonie sterft er ook een kind in Afrika aan honger, AIDS of diarree en daar hoor je niemand over.

Neemt niet weg dat ik het filmpje ook niet heel erg smaakvol gemaakt vind, maar ja, waarschijnlijk een schoolproject van een paar kinderen o.i.d.
Dutch schreef:In zoverre is Renés opmerking wel valide dat Senna niet door de klap is omgekomen. Sterker nog, hij had bijna niets.

Hij had alleen de ongelooflijke pech dat de pushrod of upper wishbone van de wielophanging recht door z'n helm schoot... :cry:
Door een airvent in zijn helm toch?
Ik heb dezelfde Bell helm en die heeft inderdaad twee zwakke punten linksboven je linkeroog en rechts boven je rechteroog; is volgens mij bedoeld om een beslagen vizier in slechte weersomstandigheden te voorkomen.
Tsja, je zult maar net de pech hebben dat een klein genoeg onderdeel daar in precies de verkeerde hoek tegenaan komt, kans van 1 op een miljoen, maar dat betekent dat het ook wel eens een keer zal gebeuren.
Bij latere helmen hebben ze dat ook veranderd volgens mij.

Dutch

Bericht door Dutch » 21 mar 2007, 10:53

Precies, 't kwam door die zwakke plek. Maar goed, de statistici hadden dat weekend sowieso een field day...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 mar 2007, 12:12

Het kwam door Opel, die had een te langzame pacecar geleverd. :shock: :wink:

Iemand trouwens Raikkonen gezien na de race afgelopen weekend?

Kreeg telefoon in zijn handen geduwd.

'Jah hallo der Schumi hier?'

'Who?' 'I can't hear you'

<klik>

Volgende dag samen op de tennisbaan (of ergens anders), ja dat was lachen he dat ik je zo wegdrukte en publique! :D
Echt wel een grappige kerel die Kimi.

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 21 mar 2007, 12:22

Peter, ik vind dat een beetje een zwakke vergelijking.
Hoe erg het ook is, zieke kindertjes is nogal ver van je bed show voor de coureurs. Een medecoureur staat dichterbij en gaat hen meer aan het hart, lijkt me.
En aids bestaat niet! :wink:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 21 mar 2007, 12:30

AIDS wel HIV niet :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 mar 2007, 12:33

Lars Bouten schreef:Een medecoureur staat dichterbij en gaat hen meer aan het hart, lijkt me.
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd, maar ok, zal ook wel van de coureur in kwestie afhangen.
Leek me dat de jonge Schumacher, euhm, iets minder met zijn medecoureurs op had dan de gemiddelde F1 coureur. Hij heeft er toch wel een paar in de muur of grindbak gezet (waaronder niet in de laatste plaats zijn eigen broertje). ;)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 21 mar 2007, 12:43

The winner takes it all,...

Dat is, wat mij betreft, het verschil tussen een legende en een kampioen. Senna, Prost, etc waren ook geen lieverdjes... 8)

Dutch

Bericht door Dutch » 21 mar 2007, 13:46

Dennis Cavallino schreef:Volgende dag samen op de tennisbaan (of ergens anders), ja dat was lachen he dat ik je zo wegdrukte en publique! :D
Echt wel een grappige kerel die Kimi.
Bij z'n persconferenties kunnen m'n tenen nooit krommer, maar dit vind ik dan wel weer tof:
While other drivers were already pounding the treadmills in the gyms of downtown Melbourne's finest five-star hotels to optimise their fitness, focus and commitment, as well as to acclimatise their body-clocks to the antipodean time zone, Kimi was still in his native Finland, competing in something called the Kopparberg King.

The Kopparberg King, Finland's premier snowmobile enduro sprint race, is gruelling. "But, surely, it's also therefore dangerous," the fitness/focus/commitment brigade have been shouting in Melbourne this week. "How dare Kimi do something so irresponsible? He could have injured himself. That's no way to prepare for the first race of the most important season of F1 racing in his life!" Yada, yada, yada; blahdy, blahdy, blah.

Kimi knew that's how the F1 world would react - so he did something that reveals more about him that any Ferrari press conference ever could: he entered the Kopparberg King under a pseudonym. And the pseudonym he chose was 'James Hunt'.

Did you know that Ferrari's new number-one driver so venerates the 1976 world champion that he would choose his name as an alias? I didn't - but, although Kimi won't be drawn on the subject, it must be so. And it makes sense: James had an eye for the ladies, liked a drink, and was blindingly quick on his day. Sound familiar?
O, en als je je afvraagt hoe-ie het ervan afbracht...
Oh...and how did Kimi get on in the Kopparberg King, you're probably wondering? How did he shape up against 200 of the world's quickest, bravest and most experienced snowmobiling gods, wrestling their 130bhp, 100mph mega-skidoos over icy yumps and bumps, pitting raw nerves against the most unforgiving snowscape you can imagine?

He won. Yes, that's right, he won. And I'm sorry, guys, but you won't find greater fitness, focus or commitment than that.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 mar 2007, 13:50

Erg gaaf! :lol:

Dutch

Bericht door Dutch » 21 mar 2007, 13:52

Maar ik word pas fan als hij bij z'n persconferenties dezelfde flair vertoont als Hunt the Shunt... :D

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 mar 2007, 13:53

Misschien in het Fins..... ;)

Ik vind wel dat er een passendere legendarische naam te verzinnen was geweest voor een snelle Ferrari sneeuwscooter coureur, maar ok. 8)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 21 mar 2007, 14:48

Da's het rare aan Kimi. Eigenlijk is die gast best cool. Doen wat hij wil tot aan bijna onverantwoordelijk feesten en een chopper rijden(;)) aantoe. En tòch weet ie het te presteren om tijdens een perconferentie over te komen als een PR-whipped pussy with a speach impediment. Hoe doet ie dat?

Dutch

Bericht door Dutch » 21 mar 2007, 14:56

Peter Tunissen schreef:Misschien in het Fins..... ;)
Ja, zouden we dat allemaal missen, alle stumpers die moeten vertrouwen op de international live feed van de FIA? Heeft er iemand Finland 1 op z'n schotel? :lol:

"And now a word in your language, please..."

[regiekamer schakelt naar Huub Stapel of all people]

Gaat Kimi in z'n moerstaal echt helemaal los.

'Haha, ja mensen, ik zei vanochtend nog tegen Jean: "Komt er een Spanjaard de pitsstraat in, zegt-ie tegen de man met de lollypop: 'Hebt u ook brood?' Zegt de man met de lollypop..." etc.

Pas als-ie drie flessen Finlandia op heeft waarschijnlijk...

Plaats reactie