Audi S8 V10

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Marc R

Re: Audi S8 V10

Bericht door Marc R » 26 aug 2010, 16:46

Tristan schreef:Voorbeeld: Mijn M3 gaat alleen naar een bevriende autoschadebedrijf (echt familiezaakje) in IJmuiden omdat het zelf BMW liefhebbers (E30 M3 en een 2002 ti) zijn en diverse oldtimers/restauratie zelf doen. Zaak is zo klein dat ze zelf geen internetsite hebben. :P Of hij gaat naar Lekx Automobielen in Alphen a/d Rijn.

Mijn 1-serie binnenkort naar bovenstaande of een adresje in de Haarlemmerliede. Ook een echt ambachtsman met een kleine 2-manszaak. Verwacht niet je auto binnen 2 dagen weer terug te hebben maar resultaat mag er dan ook zijn.

Zit die op de weg naar het ijmuider strand?

dvh

Bericht door dvh » 26 aug 2010, 19:30

Shakes schreef:Als ze het in een spuiterij over slecht licht hebben dan weet ik al weer genoeg :)
It's a poor craftsman who blames the tools !

Fabian

Bericht door Fabian » 26 aug 2010, 20:09

Sja, lijkt bijna op mijn verhaal waarbij mijn motorkap 9x opnieuw gedaan is.

Zorg ervoor dat ze hem tot het metaal opnieuw terugschuren zodat je niet met 3 lagen overelkaar zit!!! En laat je niet voorliegen, ze hebben een lakdikte meter bij zo'n bedrijf, die mogen ze best gebruiken om je te overtuigen.

Ik heb uiteindelijk ook mijn verzekeraar (schade expert) ingeschakeld om te bemiddelen. Zij zijn immers de opdrachtgever richting schadebedrijf en jij bent HUN klant :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 29 aug 2010, 10:26

Nogmaals bedankt voor de vele tips, die zal ik zeker in den toekomst gaan gebruiken :) Inmiddels heb ik de auto weer terug en hebben ze de lak netjes bijgewerkt. De auto is in ieder geval weer naar tevredenheid.

Het enige wat je niet kan zien (onderhuids) is natuurlijk hoe de deur dat gesleutel overleefd heeft. Buiten het feit dat ik blijkbaar 4 jaar garantie heb op alle onderdelen die ze aanraken, hebben we in overleg besloten de auto naar de Audi dealer te brengen en daar na te laten lopen. Onderdelen die niet (meer) goed zijn of op later termijn problemen kunnen opleveren worden op kosten van Care vervangen. Jullie zullen het ongetwijfeld met me eens zijn dat het enorm belangrijk is dat je vertrouwen in je eigen koe hebt, als dat er niet is (door diverse mankementen) ben je er snel klaar mee.

@Macboy, Care Leeuwarden valt onder dezelfde eigenaar als de Audi dealer. Ik denk mooi alles onder 1 dak... Nu schijnt de directeur er wel mee aan de slag te zijn geweest, wat me toch wel postiever stemt. Dat betekent in ieder geval niet dat het blijft bij "oh we geven de monteur wel een tik op zn vingers en het is weer klaar", maar er wel serieus mee wordt om gegaan.

Inmiddels ben ik overigens wel 18000km verder op de teller en verder érg erg erg tevreden over de aankoop! Met 5 mensen op vakantie naar Zuid-Frankrijk is trouwens geen aanrader, achterin wordt het dan wel heel krap :mrgreen: Dat gebrul voorin gaat je geen moment vervelen en komt erg van pas als je samen met een V12 Vantage aan het stampen bent door Duitsland. Mijn andere droomauto ;)

Marc R

Bericht door Marc R » 29 aug 2010, 11:03

Snel een milltek eronder Maus.......dan brult ie een lekker portie mee met de Vantage....

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 31 aug 2010, 23:09

Lees nu pas het hele gedoe met Care Leeuwarden, maar dat is dus 1 van de redenen dat wij ook niet meer met ze samenwerken. Voornaamste reden was dat het nooit en dan ook nooit op tijd klaar was........

Paar maanden geleden ook weer een auto op bezoek gehad die bij Care was geweest voor een gevalletje schade.

Klant klaagde dat zijn stuurbekrachtiging lawaai maakte. Auto op de brug gezet en zag al snel dat de elektrische pomp los zat en uit de rubbers gescheurd waren die op het subframe geschroefd zijn. Verder viel mij op dat de voorbumper onder met tie-wraps vast gezet was en dat er dikke deuk vooraan in het subframe zat.

Ik heb de klant toen gevraagd of de auto schade had gehad. Antwoord de klant dat ie de auto net bij Care weg had gehaald en dat ie direct naar ons was gereden (nog geen kilometer rijden) omdat hij een raar geluid hoorde.

Hij had dus voor op het subframe een dikke stoeprand geraakt en het enige wat Care had vervangen was de condensor, radiateur en de voorbumper........

Subframe zag wel niet gemogen hebben van de schade expert, maar toch.......bumper vastzetten met tie-wraps en een losse stuurbekrachtigingspomp niet vastzetten met een paar rubbers van een paar euro :roll:

Heb al genoeg shit gezien van die prutsers daar en dat terwijl het er vroeger wel allemaal goed ging. Probleem ligt het denk ik dat er 5 jaar geleden een nieuwe vestigings manager is gekomen en de oude nu bij Posthuma werkt. En wat ik de laatste paar jaar van Posthuma gezien is tot nu toe allemaal :thumbup:

Alleen jammer dat Posthuma niet bij schade garant zit aangesloten.......

steve smith

Bericht door steve smith » 31 aug 2010, 23:34

Het spijt me zeer, maar die ketens worden als een puist uitgeknepen door die kloteverzekeraars. En dus wordt er prutswerk geleverd, dat kan ook niet anders. Een schadebedrijf heeft er weinig belang bij om de expert echt het vuur aan de schenen te leggen, en die expert wil het gewoon toonbaar voor zo min mogelijk geld. En dus wordt er ongelofelijk prutswerk geleverd door een heel groot gedeelte van de banche. En een ander groot gedeelte gaat naar de kloten omdat ze wel behoorlijk werk leveren, en daar niet voldoende voor betaald krijgen.

Wellicht is dit een zwart-wit samenvatting, maar het is wat ik in m'n werk aantref. Gestuurde schades moet je NIET mee accoord gaan, en de auto voor die paar pieken meer eigen-risico lekker neerzetten bij een tent waarvan je zeker weet dan het wel werkt. Die paar extra pieken is het gewoon waard. Van een ding moet je uitgaan: de expert is er altijd, ALTIJD, op uit om jou als eigenaar een poot uit te draaien. Daar is hij voor aangenomen, het is zijn vak. Probeer ze niet te foppen, daarvoor weten ze teveel, maar vergeet niet wat het doel van hun functie is. Beknibbelen op schadebedragen. En die ketens gaan daar graag in mee gezien ze o.a. afgerekend worden op hun gemiddeld schadebedragen. En wie is het kind van de rekening? Juist, de voertuigeigenaar.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 31 aug 2010, 23:47

steve smith schreef:Het spijt me zeer, maar die ketens worden als een puist uitgeknepen door die kloteverzekeraars.
Toch niet.. als vervolg op m´n eerdere bericht.
Een Golf Variant achterbumper spuiten met een klein beetje schaafschade voor 600 euro is best een forse prijs.
Dat boeide me dan weer wat minder aangezien het een leaser was en de tegenpartij de rekening betaalde.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 01 sep 2010, 20:12

steve smith schreef:Het spijt me zeer, maar die ketens worden als een puist uitgeknepen door die kloteverzekeraars. En dus wordt er prutswerk geleverd, dat kan ook niet anders. Een schadebedrijf heeft er weinig belang bij om de expert echt het vuur aan de schenen te leggen, en die expert wil het gewoon toonbaar voor zo min mogelijk geld. En dus wordt er ongelofelijk prutswerk geleverd door een heel groot gedeelte van de banche. En een ander groot gedeelte gaat naar de kloten omdat ze wel behoorlijk werk leveren, en daar niet voldoende voor betaald krijgen.

Wellicht is dit een zwart-wit samenvatting, maar het is wat ik in m'n werk aantref. Gestuurde schades moet je NIET mee accoord gaan, en de auto voor die paar pieken meer eigen-risico lekker neerzetten bij een tent waarvan je zeker weet dan het wel werkt. Die paar extra pieken is het gewoon waard. Van een ding moet je uitgaan: de expert is er altijd, ALTIJD, op uit om jou als eigenaar een poot uit te draaien. Daar is hij voor aangenomen, het is zijn vak. Probeer ze niet te foppen, daarvoor weten ze teveel, maar vergeet niet wat het doel van hun functie is. Beknibbelen op schadebedragen. En die ketens gaan daar graag in mee gezien ze o.a. afgerekend worden op hun gemiddeld schadebedragen. En wie is het kind van de rekening? Juist, de voertuigeigenaar.
+1

Heb veel gezien mbt schades etc en dit klopt helemaal......prutswerk bij grote ketens is orde aan de dag...waarom.....alles moet snel en nu....kwaliteit is geen issue....

hoe vaak heb ik niet gehad dat een klant met een bedrag accoord wilde gaan vd expert dat ik zei...nee is veel te weinig en later werd er met een veel hoger bedrag accoord gegaan....wekelijks......uitmelken is ook een vak...

Rupie

Bericht door Rupie » 02 sep 2010, 19:47

Hier ook gevalletje Care, met de leaseauto. Een paar dagen na reparatie online enquete ingevuld die me toegestuurd was en weer een paar dagen later was auto fatsoenlijk gerepareerd. Maar aanbeveling voor prive auto is het niet. Schadebedrag was ook om te schrikken voor de zeer beperkte schade. Zonde op vele manieren, want alhoewel ze de tweede keer de schade fatsoenlijk gerepareerd hebben houd je er niet een heel goed gevoel aan over. Gemiste kans dus, ook bij het opnemen van de niet naar tevredenheid gerepareerde schade. Houding: kan gebeuren. Mijn idee: als ik hier met mijn leaseauto kom die ik niet prive gebruik en waarvoor ik 150 euro eigen risico heb als ik 'm tegen een muur aan rijd? Alarmbellen rinkelen, dit is een autoliefhebber, die moeten we kietelen :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 nov 2010, 14:38

Dit soort spots maken je stiekem toch wel een beetje trots :mrgreen:

http://www.autogespot.com/nl/viewimages ... 2010201312" onclick="window.open(this.href);return false;

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 04 nov 2010, 14:45

kan me voorstellen 8)

voor je werk? (zoals ook de vraag/commentaar op autogespot er onder)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 nov 2010, 14:50

Hehe ja! Pandje van ons staat (helaas) net niet op de foto, daar had het iets meer naar links voor moeten zijn. Ik was inderdaad al nieuwsgierig waar Tony zou werken... kleine wereld :)

Sytze

Bericht door Sytze » 04 nov 2010, 18:05

Marc op 04-11-2010 om 18:03
no-avatar 2e hands gebakje. (RDW) Zoiets moet je nieuw kopen/rijden.

Ja jaloerse mensen hou je altijd. :bag:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 04 nov 2010, 18:26

Typisch AG-volk toch?

wjn

Bericht door wjn » 04 nov 2010, 18:34

Sytze schreef:Marc op 04-11-2010 om 18:03

Die woont vast in een 2e hands huis ;)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 04 nov 2010, 19:22

wjn schreef:

:mrgreen: :mrgreen: wat een looser die reactie met ze 2e hands gebakje :fy:

Afbeelding

wat zijn trouwens die 5 punten in je binnenste koplampen (naast de xenon lens)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 nov 2010, 19:29

Dagrijverlichting (leds)?

Niall

Bericht door Niall » 04 nov 2010, 20:24

Arthur schreef:Dagrijverlichting (leds)?
Arthur gaat door voor de wasmachine :mrgreen:

Sytze

Bericht door Sytze » 04 nov 2010, 20:25

wjn schreef:

Ja wat een ongelofelijk dom figuur zeg.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 nov 2010, 21:36

Hahahahaha, zou me niks verbazen als het een DR'er is. Marc RS4 of nie :mrgreen:

Die 5 puntjes zijn inderdaad LED's voor de dagrijverlichting! Nu heb ik eindelijk eens een combo met Erik335i :oops:

Femme

Bericht door Femme » 04 nov 2010, 22:07

steve smith schreef:Wellicht is dit een zwart-wit samenvatting, maar het is wat ik in m'n werk aantref. Gestuurde schades moet je NIET mee accoord gaan, en de auto voor die paar pieken meer eigen-risico lekker neerzetten bij een tent waarvan je zeker weet dan het wel werkt. Die paar extra pieken is het gewoon waard. Van een ding moet je uitgaan: de expert is er altijd, ALTIJD, op uit om jou als eigenaar een poot uit te draaien. Daar is hij voor aangenomen, het is zijn vak. Probeer ze niet te foppen, daarvoor weten ze teveel, maar vergeet niet wat het doel van hun functie is. Beknibbelen op schadebedragen. En die ketens gaan daar graag in mee gezien ze o.a. afgerekend worden op hun gemiddeld schadebedragen. En wie is het kind van de rekening? Juist, de voertuigeigenaar.
Ik had zonder dat ik me daar echt bewust van had ook een barrelverzekering bij Centraal Beheer waarbij je niet zelf de schadehersteller mag uitzoeken. Toen iemand schade reed aan mijn auto heb ik de polis alsnog kunnen upgraden naar een waardige verzekering voor mijn auto, zodat het bedrijf dat altijd aan mijn auto's werkt de schade kon herstellen. Zij doen hun best voor mij om de schade zo goed mogelijk hersteld te krijgen (en hebben daar zelf baat bij).

De schadebedragen die eruit komen rollen verbazen we wel altijd. Echt niet normaal wat een kleine aanrijding kan kosten. Gezien het feit dat de verzekering ermee akkoord gaat zullen die bedragen niet uit de lucht gegrepen zijn.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 nov 2010, 08:49

oke ik dacht dat audi de dagrijverlichting in altijd in strips er onder had :oops:

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 05 nov 2010, 21:52

Maurice jonge, waar is de "oude" kentekenplaathouder? :roll: :mrgreen:

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 06 nov 2010, 12:07

Dat viel mij ook al op! :mrgreen:

Plaats reactie