e30 S50 problemen.......
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Ondertussen is het blok in elkaar gedraait...althans....1 klepstoter ligt los wat een hoop herrie veroorzaakt.
Verder rijden gaat dus niet meer...dus aan de kant ermee en klaar ben ik.
Verder rijden gaat dus niet meer...dus aan de kant ermee en klaar ben ik.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e30 S50 problemen.......
huh? hoe kan dat dan zo...zou het voorafgaan daarvan te maken hebben met wat je probleem was? dat er daar iets niet goed zat/werkte?popeyeM3 schreef:Ondertussen is het blok in elkaar gedraait...althans....1 klepstoter ligt los wat een hoop herrie veroorzaakt.
Verder rijden gaat dus niet meer...dus aan de kant ermee en klaar ben ik.
damn...pech zeg.
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Ik heb altijd al een idee gehad dat de boel niet op tijd stond..of dat er iets met de verbranding was.
En et kan goed zijn dat er al iets met de kleppen was etc.
Ik zal binnenkort het blok open trekken om precies te zien wat de oorzaak is.
En et kan goed zijn dat er al iets met de kleppen was etc.
Ik zal binnenkort het blok open trekken om precies te zien wat de oorzaak is.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: e30 S50 problemen.......
Balen! maar dus toch een mechanisch probleem in het blok...
succes met herstel weer!
succes met herstel weer!
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Heb het kleppemdeksel eraf gehaald etc, en overal koper en zilverkleurig slijpsel...dus wat lagers zullen het wel begeven hebben.
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: e30 S50 problemen.......


Wat een ellende man....
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: e30 S50 problemen.......
Drijfstanglagers aan gort?
Apart trouwens dat je oliefilter het niet opgevangen heeft, meestal als je slijpsel vind dan zit het in je filter.
Mijne zag er zo uit onder het kleppendeksel dan word je ook niet vrolijk:

Apart trouwens dat je oliefilter het niet opgevangen heeft, meestal als je slijpsel vind dan zit het in je filter.
Mijne zag er zo uit onder het kleppendeksel dan word je ook niet vrolijk:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e30 S50 problemen.......
ai das klote...dat wordt dus een revisie...?
@Bert...zow heel die klepstoter plaatje aan gort?
@Bert...zow heel die klepstoter plaatje aan gort?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: e30 S50 problemen.......
Ehm niet alleen dat. Kleppen afgebroken (aan de andere kant ook een inlaatklep), gat in zuiger, kop naar zijn grootje, waarschijnlijk cilinderblok ook, shim is uit de bucket gesprongen en heeft een gat in de behuizing van de nokkenassen gemaakt enz.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e30 S50 problemen.......
damn...hoe kon dat gebeuren...versprong de timing of komt het doordat die shim ergens tussen kwam en zo even een klep te ver open liet staan oid...anyway mooi zuur ook.Bert ///M3 schreef:Ehm niet alleen dat. Kleppen afgebroken (aan de andere kant ook een inlaatklep), gat in zuiger, kop naar zijn grootje, waarschijnlijk cilinderblok ook, shim is uit de bucket gesprongen en heeft een gat in de behuizing van de nokkenassen gemaakt enz.
-
Online
- Berichten: 6764
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: e30 S50 problemen.......
Tering zeg, hoeveel ellende met een auto kun je hebben zeg! 

- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: e30 S50 problemen.......
[off topic]
@Bert, wat is er met jouw racer gebeurd? wanneer?
[/on topic]
@Bert, wat is er met jouw racer gebeurd? wanneer?
[/on topic]
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: e30 S50 problemen.......
Klep afgebroken en motor in elkaar gelopen, op Assen anderhalve week geleden. Zelfde als wat Lida's motor had zo ongeveer alleen dan cyl 5 ipv cyl 6.
-
OnlineTristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: e30 S50 problemen.......
Jeetje, balen Bert! Zit je ook niet echt mee met je racers. 

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: e30 S50 problemen.......
Hmm, we kunnen wel de bmw's met afgebroken kleppen club beginnen hier.
Heb 't ook gehad met de eerste 2 blokken in de E30 toen we net begonnen..........
K kon m'n duim gewoon in de zuiger steken zonder wat te raken.......
Heb 't ook gehad met de eerste 2 blokken in de E30 toen we net begonnen..........

K kon m'n duim gewoon in de zuiger steken zonder wat te raken.......
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Ik ga niks reviseren ofzo...ik gooi er wel een ander blok in..is stukken goedkoper ook.
Ik heb een opzich goede deal kunnen maken met Holtrop...
Maar de ellende van blok eruit halen, nieuw blok ophalen..alles overzetten, oude blok terug brengen....nieuw blok er weer in planten...kost tijd,geld en energie die ik niet heb.
Ik heb een opzich goede deal kunnen maken met Holtrop...
Maar de ellende van blok eruit halen, nieuw blok ophalen..alles overzetten, oude blok terug brengen....nieuw blok er weer in planten...kost tijd,geld en energie die ik niet heb.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: e30 S50 problemen.......
Hm, blok overplanten moet op zich toch niet zo heel veel werk zijn? Als je de ruimte hebt dan staat zo'n ding er binnen een dag in volgens mij? Zo heb je er ook niet veel aan natuurlijk.
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Nou...ik moet zowiezo de M50 carterpan weer overzetten...en alle nieuw gekochte sensoren, bobines etc overzetten.
Bovendien een ritje Friesland maken.
En dan heb ik nog een auto staan waarvan het bok gewisseld moet worden.
Maar ik zal snel een ander blok gaan halen, want ik heb een hekel aan andersmans spullen lenen..in dit geval een auto dus.
Bovendien een ritje Friesland maken.
En dan heb ik nog een auto staan waarvan het bok gewisseld moet worden.
Maar ik zal snel een ander blok gaan halen, want ik heb een hekel aan andersmans spullen lenen..in dit geval een auto dus.
Re: e30 S50 problemen.......
Haal je weer een motor bij Holtrop? ik kan waarschijnlijk nog wel een 3.0 voor je krijgen,voor een knappe prijs...
Zou dan wel meteen drijfstanglagers vervangen uit voorzorg..
Zou dan wel meteen drijfstanglagers vervangen uit voorzorg..
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
En wat is een knappe prijs Paul ?
Ik heb met Hotze een deal kunnen sluiten namelijk als een soort van tegemoedkomertje.
Ik heb met Hotze een deal kunnen sluiten namelijk als een soort van tegemoedkomertje.
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 11 aug 2009, 23:29
Re: e30 S50 problemen.......
Problem solved ! Bij mij dan ...
Achter het spruitstuk(of eraan) zit bij een E36 M3 3000cc een soort harmonicading aan de buizen. Dit was bij mij gescheurd waardoor die valse lucht kreeg ...
greetz
Achter het spruitstuk(of eraan) zit bij een E36 M3 3000cc een soort harmonicading aan de buizen. Dit was bij mij gescheurd waardoor die valse lucht kreeg ...
greetz
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: e30 S50 problemen.......
Dat flexibele stuk wil inderdaad nog wel eens scheuren. Maar Mario heeft die geloof ik niet aangezien hij een custom spaghetti bij EPS had laten maken.StevenL schreef:Problem solved ! Bij mij dan ...
Achter het spruitstuk(of eraan) zit bij een E36 M3 3000cc een soort harmonicading aan de buizen. Dit was bij mij gescheurd waardoor die valse lucht kreeg ...
greetz
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Klopt..ik heb een volledig EPS systeem laten maken...heeft wel een flexibel stuk, maar dat is gewoon heel allemaal.
Lagerschaal van cilinder 2 is naar de maan overigens...maar goed...
De storing welke het blok gaf al die maanden heeft hier niks mee te maken, wel andersom misschien, dat de lagers kapot zijn gegaan door de storing.
Ik denk als ik het andere blok heb deze eerst erin hang met originele inlaatbox..en als hij goed draait dat ik de carbon airbox er pas weer op zet zodat ik zeker weet dat het geen software/airbox probleemverhaal is.
Lagerschaal van cilinder 2 is naar de maan overigens...maar goed...
De storing welke het blok gaf al die maanden heeft hier niks mee te maken, wel andersom misschien, dat de lagers kapot zijn gegaan door de storing.
Ik denk als ik het andere blok heb deze eerst erin hang met originele inlaatbox..en als hij goed draait dat ik de carbon airbox er pas weer op zet zodat ik zeker weet dat het geen software/airbox probleemverhaal is.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: e30 S50 problemen.......
Idd dan weet je wel of het goed is.
En even lagers checken. Als je ze niet vervangen wilt dan zou ik er in elk geval wel even 1 af halen om te kijken, mocht er niks mee zijn dan kost het je alleen 2 bouten, iets van 3 euro.
Probleem met motoren uit een crash auto is dat je nooit weet wat er mee is. Die motor die in de E30 zit kan wel een keer zonder olie gelopen hebben omdat de carterpan gebarsten is bij een ongeluk, Holtrop doet er een nieuwe op en verkoopt hem als hele motor. Of hij heeft overtoeren gedraaid tijdens het ongeluk etc. Ik heb hem ook even gevraagd wat een S50B30 kost, 2000 euro heb je een kaal blok maar dan weet je niet in wat voor staat natuurlijk.
En even lagers checken. Als je ze niet vervangen wilt dan zou ik er in elk geval wel even 1 af halen om te kijken, mocht er niks mee zijn dan kost het je alleen 2 bouten, iets van 3 euro.
Probleem met motoren uit een crash auto is dat je nooit weet wat er mee is. Die motor die in de E30 zit kan wel een keer zonder olie gelopen hebben omdat de carterpan gebarsten is bij een ongeluk, Holtrop doet er een nieuwe op en verkoopt hem als hele motor. Of hij heeft overtoeren gedraaid tijdens het ongeluk etc. Ik heb hem ook even gevraagd wat een S50B30 kost, 2000 euro heb je een kaal blok maar dan weet je niet in wat voor staat natuurlijk.
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: e30 S50 problemen.......
Ja dat is idd de ellende met gebruikte spullen...
Te weinig olie, verkeerde olie, koud trappen...dat kan allemaal gebeurd zijn.
Ik moet wederom de pan wisselen bij het andere S50 blok, dus misschien is het wel handig als ik gelijk de lagerschalen vervang...even kijken hoe dat financieel uitpakt.
iig zet ik alle nieuw gekochte sensoren en bobines etc over.
Helaas kan de gereviseerde vanos niet over...ik heb geen afstelgereedschap ervoor.
Ik moet holtrop 1000 euro betalen voor een kaal blok nu, maar dat is om mij tegemoed te komen met deze langdurige ellende....is erg aardig van hem dus
Te weinig olie, verkeerde olie, koud trappen...dat kan allemaal gebeurd zijn.
Ik moet wederom de pan wisselen bij het andere S50 blok, dus misschien is het wel handig als ik gelijk de lagerschalen vervang...even kijken hoe dat financieel uitpakt.
iig zet ik alle nieuw gekochte sensoren en bobines etc over.
Helaas kan de gereviseerde vanos niet over...ik heb geen afstelgereedschap ervoor.
Ik moet holtrop 1000 euro betalen voor een kaal blok nu, maar dat is om mij tegemoed te komen met deze langdurige ellende....is erg aardig van hem dus

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 10 gasten