BMW E92 325iA High Executive (lager bij de grond...)
- Tristan
- Joop
Re: BMW E92 325iA High Executive (lager bij de grond...)
Dat deinende karakter wat je noemt wil ik eruit halen; het standaard onderstel had daar namelijk nagenoeg geen last van...Dinkel schreef:Instelbare dempers? Die kun je meenemen naar je volgende hokjes
Wat ik bij Lotus zo mooi vind is dat diagonale afgeveerde gevoel. Dat geeft zoveel balans.
Bij de Beemer is het echt voor-achter wat je voelt, dus 'naar boven en naar beneden' als je een hobbel neemt. Wat mij 'stoorde' waren de sprongetjes over hobbels in een bocht. Dat gaf meer onbalans dan met de standaard vering.
Lijkt me heel lastig om een 1.5 ton wegende coupe echt perfect afgeveerd te krijgen. Track zal wel gaan, maar dat rallywerk?
Succes!
En inderdaad voor strak circuitwerk is het niet al te ingewikkeld. Maar dat is nou het lastige: ik wil er geen harde stuiterbak van maken aangezien het mijn daily is.
Daarnaast zit ik dus meer aan een out-of-the-box oplossing te denken; geen verstelbare dempers dus.
Dat is inderdaad waar ik nu aan zit te denken.Tristan schreef:Koni FSD?
-
- Auto: M3P, 130i
Mijn ervaring is juist dat de Bilstein B8 een prettige 'daily' schokdemper is. Wat steviger dan origineel maar niet irritant hard. Voor trackdays zijn ze ook niet bedoeld.
In combinatie met Eibach veren lijkt het mee juist uitstekend op een E92.
In combinatie met Eibach veren lijkt het mee juist uitstekend op een E92.

- Tristan
Vond op mijn Leon FR de B8 dempers + Eibach veren (= B12 kit) behoorlijk stevig.